اساتید پیشنهادی:

پادکست­های آموزش زبان آلمانی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 21 دی 2022

دسته بندی : german-podcast

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 2488

پادکست­های آموزش زبان آلمانی

یادگیری زبان یعنی اینکه که تا جایی که می­توانید تمرین کنید . اگر می‌خواهیم در زبانی مهارت پیدا کنیم، باید ساعت‌ها برای یادگیری آن وقت بگذاریم. رفتن به یک آموزشگاه زبان یا گذراندن کلاس­های آنلاین ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد و بازدهی کمی داشته باشید. در اینجاست که پادکست­ها وارد عمل می­شوند.

گوش دادن به  پادکست‌ در زبان آلمانی، مانند گوش دادن به رادیو به زبان آلمانی، راهی عالی یادگیری این زبان است. یکی از مزایای گوش دادن به پادکست­ها این است که شما می­توانید هر زمان که خواستید و در هر جایی که بودید به آن­ها گوش دهید.

پادکست رایگان آلمانی برای مبتدیان

پادکست­های آموزش زبان آلمانی

اگر تازه شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده­اید، یکی از راه­ها برای یادگیری بهتر این زبان نسبتا دشوار گوش دادن به پادکست است حتی اگر به طور کامل متوجه صحبت گوینده نشوید. پادکست­هایی وجود دارند که به طور خاص برای مبتدیان هستند و سعی در تقویت اصول اولیه زبان دارند. گوش دادن به اکثر آنها رایگان است.

جهت مطالعه بیشتر: پادکست زبان آلمانی

  1. Learn German by Podcast

Learn German by Podcast وب­سایتی با پادکست است که کمی قدیمی است؛ اما شروع خوبی را برای مبتدیان است. این پادکست­ها مدت زمان کوتاهی دارند. می‌توانید قسمت‌های مختلف این پادکست را مستقیماً از وب‌سایت آن در رایانه‌تان گوش دهید یا می‌توانید آن‌ها را به صورت فایل‌های mp3 دانلود کنید تا در حال حرکت به آن‌ها گوش دهید.

  1. Coffee Break German (A1-B1)

Coffee Break German یکی دیگر از پادکست­های عالی از خانواده Coffee Break است. Coffee Break German شما را از سطح مبتدی تا سطح متوسط ​​جلو می­برد.

  1. Deutsch Warum Nicht? (A1-B1)

این پادکست واقعاً گنجینه­ی با ارزشی برای زبان آموزان آلمانی است. این پادکست یک منبع عالی برای مبتدیان در همه سطوح است، چه آنها که تازه شروع کرده­اند و چه آنها که با کمی تجربه شروع به گوش دادن به این پادکست می­کنند. این مجموعه پادکست به چهار قسمت تقسیم شده است. این پادکست با توضیحاتی به زبان انگلیسی و نکات و ترفندهایی برای یادگیری زبان آلمانی همراه است.

  1. Long Story Short by Chatterbug (A1)

سری اول Long Story Short یک مجموعه گلچین برای زبان آموزان سطح A1 است. هر داستان شما را به سفری متفاوت می­برد. پس از پایان هر داستان، داستان­های کوتاه از طریق بحثی که توسط یک آلمانی زبان و یک زبان آموز آلمانی برگزار می­شود، تجزیه می­شوند. هر قسمت پادکست با بخش Grammatically Speaking به پایان می­رسد، جایی که دو معلم آلمانی نکات مهم خود را برای درک و به خاطر سپردن گرامر آلمانی ارائه می­دهند. سری 1 برای فراگیران سطح A1 در نظر گرفته شده است، اما سری­های بعدی به سطوح بالاتر ارائه خواهند شد.

  1. Slow German with Annik Rubens (A1-B2)

هنگامی که شما یک زبان­آموز مبتدی هستید، یکی از سخت­ترین چیزها در مورد گوش دادن به سخنرانان بومی، سرعت صحبت کردن آنها است. اغلب اتفاق می­افتد که شما می­توانید محتوای پادکست را به راحتی درک کنید، اما سرعت بسیار زیاد گویندگان هنگام صحبت کردن کار را برای شما سخت و طاقت­فرسا می­کند.

این پادکست اما این نکته را مدنظر قرار داده است و سرعت صحبت کردن گویندگان آن بسیار مطلوب است و شما به راحتی می­توانید هر آنچه را که گفته می­شود به خوبی بفهمید.

پادکست برای زبان آموزان سطح متوسط

اگر مدتی است که مشغول یادگیری زبان آلمانی هستید اما می­خواهید سطح زبانی خود را کمی ارتقا دهید به پادکست­هایی که در این بخش معرفی می­کنیم گوش کنید.

  1. Deutsch Wieso Nicht? (B1)

این پادکست پیشرفته تر از سطح B1 شروع می­شود و کاملاً به زبان آلمانی است. Deutsch Wieso Nicht طیف وسیعی از موقعیت‌های روزمره را از قبل از بیدار شدن برای صبحانه تا یک جشن روستایی یا سیاست در آلمان و اتریش به شیوه‌ای روشن و سرگرم‌کننده پوشش می‌دهد. نکته جالب دیگر در مورد این پادکست این است که در پایان هر قسمت تمرین کوچکی در اختیار شما قرار می­گیرد که در آن کلمات کلیدی به آرامی و با کمی مکث تکرار می­شوند تا بتوانید آنها را به راحتی به خاطر بسپارید.

  1. DazPod

DazPod یک پادکسا 50 قسمتی است. گوینده در این پادکست برای جلوگیری از توضیح مطالب به زبان انگلیسی، از تکرار و مترادف‌ها استفاده می‌کند تا نکته را در زبان آلمانی روشن کند.

  1. Langsam Gesprochene Nachrichten

یکی از روش­های آزموده شده­ای که بسیاری از افراد برای یادگیری زبان (در کنار خواندن کتاب­های هری پاتر!) از آن استفاده می­کنند، گوش دادن به اخبار به زبان موردنظر است. این پادکست یک پادکست عالی است که می­توانید از آن برای گوش دادن به اخبار استفاده کنید.

  1. Marktplatz (B2)

این پادکست که به عنوان یک راه سرگرم­کننده برای یادگیری فرهنگ کار آلمانی و آلمانی "تجاری" در نظر گرفته شده است. Marktplatz برای افرادی طراحی شده است که که می‌خواهند در یک کشور آلمانی زبان کار یا تجارت کنند و در حال حاضر تسلط نسبتاً خوبی به اصول اولیه زبان آلمانی دارند.

  1. Authentic German Learning

گوینده این پادکست شخصی به نام مارکو است. مارکو قول می­دهد که نه تنها به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک می­کند، بلکه با استفاده از روشی کارآمد، سرگرم­کننده و جالب که بر کاربرد در زندگی واقعی تمرکز دارد، به پیشرفت شخصی و توسعه فردی شما نیز کمک خواهد کرد.

افسانه یادگیری زبان آلمانی

سخت بودن یادگیری زبان آلمانی فقط یک افسانه است. یادگیری هر زبانی نیازمند صرف زمان و داشتن تعهد است. در زبان آلمانی هم همین­طور است. داشتن انگیزه کافی و تلاش سخت برای رسیدن به هدف، تنها چیزی است که لازم است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در زیر به چند مورد از این دلایل اشاره می­کنیم:

  1. آلمان دومین صادرکننده بزرگ جهان است.
  2. اقتصاد آلمان در اروپا رتبه اول و در سراسر جهان رتبه چهارم را دارد. اقتصاد آن با اقتصاد تمام کشورهای اسپانیایی زبان جهان در مجموع قابل مقایسه است.
  3. آلمان میزبان شرکت­های بین المللی متعددی است.
  4. سرمایه­­گذاری مستقیم آلمان در ایالات متحده بیش از ده میلیارد دلار است.

برای مطالعه بیشتر در مورد "جملات ضروری برای سفر به آلمان" روی عبارت کلیک کنید.

یادگیری زبان در تیکا

همان­گونه که ملاحظه نمودید کشور آلمان از موقعیت مناسبی در جهان برخوردار است؛ بنابراین مقصد مناسبی برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند. لازمه مهاجرت به این کشور یادگیری زبان آلمانی است. امروزه با وجود پادکست­ها یادگیری زبان­ها بسیار آسان شده است. موارد بالا برخی از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان آلمانی برای مبتدیان و زبان‌آموزان سطح متوسط ​​و مکملی عالی برای دوره­های زبان آلمانی هستند.

برای مهاجرت به آلمان میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان آلمانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان آلمانی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان آلمانی در تیکا

پادکست­های آموزش زبان آلمانی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا اخوان

برای زبان فرانسوی هم پادکست معرفی میکنید لطفا؟

22 دی 2022

user-image

الهام طالبی

مرسی از این لیست خوبی ک معرفی کردید

22 دی 2022