اساتید پیشنهادی:

با زبان چگونه کسب درآمد کنیم؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 13 آذر 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1822

کسب درآمد

به طور کلی مردم دنیا را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول افرادی هستند که تنها به زبان مادری خود مسلط هستند (البته نا گفته نماند که کسانی در این بین وجود دارند که زبان مادری‌شان هم تسلط کافی ندارند!) و دسته دوم نیز افرادی هستند که علاوه بر زبان مادری خود به یک یا چندین زبان دیگر نیز مسلط هستند. شما جز کدام دسته هستید؟ بهتر است پاسختان گروه دوم باشد. شاید بپرسید چرا؟ در جواب باید بگوییم یادگیری زبان دوم، سوم و ... نه تنها دایره ارتباطات شما با سایر مردم جهان را گسترده‌تر می‌کند؛ بلکه می‌تواند راهی برای کسب درآمد باشد.

در دنیای امروز برای کسب درآمد حتماً نیازی به گذراندن دوره‌های آکادمیک و دانشگاهی نیست، با یادگیری حتی یک زبان خارجی نیز می‌توانید به پول برسید. در این مقاله راه‌حل‌هایی را برای شما شرح می‌دهیم تا به‌وسیله آنها بتوانید از دانش زبانی خود پول درآورید.

چگونه با مهارت‌های زبانی خود درآمد کسب کنیم؟

آمارها نشان می‌دهد مشاغل فریلنسری (از راه دور) بسیار پرطرف‌دار هستند. چرا که شما در هرجای این کره خاکی سکونت داشته باشید می‌توانید با کارفرمای خود در فاصله‌ای بسیار دور از شما قرار گرفته است ارتباط داشته باشید و کار کنید.

جهت مطالعه بیشتر:یادگیری نکات مختلف در زبان های مختلف

با زبان چگونه می‌توان پول درآورد؟

  1. معلم خصوصی شوید.

مؤسسات آموزش زبان بسیاری وجود دارند که می‌توانید به صورت نیمه‌وقت در این مؤسسات نیز مشغول به کار شوید و به تدریس زبان بپردازید. آسان‌ترین روش برای تدریس زبان، تدریس زبان به صورت آنلاین است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود با هر کس در هر جای دنیا که باشد از طریق اینترنت در ارتباط باشید و به او زبان تدریس کنید.

نکته‌ای که در تدریس آنلاین باید به آن توجه نمایید این است که برای رونق کسب‌وکار خود می‌بایست کمی با مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشید یا با یک متخصص در این حوزه همکاری کنید. برای مثال اینستاگرام و لینکدین دو مورد از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و گسترش کسب‌وکارهای آنلاین هستند.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد تدریس آنلاین این است که شما آزاد هستید تا ساعت کاری‌تان را خودتان مشخص کنید. همچنین دیگر درگیر تشریفات خشک اداری نخواهید بود. در ضمن شما می‌توانید در کنار تدریس آنلاین زبان به شغل دیگری نیز مشغول باشید و چه چیزی بهتر از این!

  1. به عنوان مترجم فریلنسر کار کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای دوستداران زبان، مترجمی آن هم به صورت فریلنسری است. این روزها با همه‌گیری بیماری کرونا و همچنین گسترش استفاده از شبکه جهانی اینترنت مشاغل از راه دور یا فریلنسری به طور قابل توجهی گسترش پیدا کرده‌اند. از جمله این مشاغل می‌توان به ترجمه متون به زبان‌های مختلف اشاره نمود.

موقعیت‌های شغلی فراوانی برای مترجمی در سایت‌های استخدامی مشاهده می‌شود. مترجمی تنها محدود به ترجمه متون نیست؛ بلکه ترجمه کلیپ‌های صوتی و فیلم‌ها را نیز شامل می‌شود. همچنین شما می‌توانید واسط بین دو نفری باشید که زبان یکدیگر را نمی‌فهمند.

  1. به صورت فریلنسری نویسندگی کنید.

قرعه شانس به نام آن دسته افرادی است که علاوه بر دارابودن مهارت‌های زبانی، مهارت‌های نویسندگی را نیز تا حد مطلوبی کسب نموده‌اند. دانشجویان بسیاری وجود دارند که نوشتن مقاله‌های خود به زبان انگلیسی با مشکل مواجه هستند. این دانشجویان می‌توانند بازار هدف شما برای کسب درآمد باشند.

همچنین وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های بی‌شماری وجود دارند که برای تولید محتواهای متنی خود به یک شخص کار بلد نیاز دارند، در این جا است که مهارت‌های شما ارزشمند می‌شوند. برای دیدن موقعیت‌های شغلی در این حوزه می‌توانید به سایت Upwork مراجعه کنید.

  1. ویدئوهای آموزش زبان بسازید و در یوتیوب آپلود کنید.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی موقعیت‌های شغلی تازه‌ای به وجود آمده‌اند که پیش از این برایمان غیرممکن و عجیب بودند. اگر به یک یا چند زبان خارجی مسلط هستید، یکی از روش‌های نوین برای کسب درآمد، ساخت ویدئوهای آموزشی به صورت آفلاین و آپلود کردن آن در کانال یوتیوب است.

یوتیوب را همه می‌شناسید، این رسانه قدرتمند مملو از ویدئوهای مختلف است و منبع آموزشی بسیار معتبری برای همه افراد در شاخه‌های مختلف است.

  1. محتوا بسازید و بفروشید.

بسیاری از مدارس و شرکت‌ها برای طراحی آزمون‌ها، بروشورهای آموزشی، پوسترهای آموزشی و سایر مطالب درسی به معلمان زبان حقوق می‌پردازند. اگر از مهارت‌های زبان برخوردار هستید، این موقعیت شغلی نیز گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. سایت‌هایی مانند Teachers Pay Teachers و TeacherLingo را بررسی کنید.

  1. یک اپلیکیشن یا بازی برای آموزش زبان بسازید.

آیا در زمینه فناوری اطلاعات مهارت دارید؟ ساخت یک برنامه یا بازی آموزش زبان می‌تواند یکی از پرسودترین مشاغل جانبی برای دوستداران زبان باشد. ولی باید توجه داشته باشید که این شغل زمانی برایتان پرسود خواهد بود که ایده تازه‌ای داشته باشید.

رقبای شما در این حوزه بسیار زیادند، بنابراین برای پیروزی باید به‌اندازه کافی تحقیق کنید و برنامه ای بسازید که تا حد امکان نیازهای زبانی کاربران را تأمین نماید. هر چه برنامه شما خلاقانه‌تر باشد، درآمد شما نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

  1. لیدر تورهای خارجی شوید.

یکی از هیجان‌انگیزترین مشاغل برای کسی که مهارت‌های زبانی دارد، لیدری در تورهای کشورهای خارجی است. مزایای این شغل بسیار زیاد است، شما علاوه بر اینکه به کشورهای مختلف سفر می‌کنید و با آداب و رسوم و فرهنگ سایر مردم دنیا آشنا می‌شوید، درآمد نیز کسب می‌کنید.

  1. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی بودن قطعاً به یکی از پرطرف‌دارترین حرفه‌ها و سرگرمی‌ها تبدیل شده است. اگرچه به دست آوردن فالوور و لایک دشوار است، اما در نهایت، بسیار رضایت‌بخش است.

چند نمونه از شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار عبارت‌اند از:

  • اینستاگرام
  • تیک تاک
  • یوتیوب
  1. مشاور فرهنگی

این حرفه ترکیبی از مترجمی و تاریخ‌شناسی است. این کارشناسان عمدتاً توسط شرکت‌ها یا سازمان‌های بین‌المللی که در حال گسترش در کشورهای جدید هستند، به کار می‌روند و برای اطمینان از ادغام در بازار جدید به یک متخصص نیاز دارند. در این موقعیت شغلی، ممکن است لازم باشد اسناد، دستورالعمل‌ها و قراردادها را ترجمه کنید یا در جلسات کاری به عنوان مترجم عمل کنید.

شما همچنین ممکن است نیاز به ارائه سخنرانی در مورد ویژگی‌های فرهنگی کشور مورد نظر داشته باشید، تا از درگیری‌های ناشی از تفاوت‌های فرهنگی جلوگیری کنید. این وظیفه شما به عنوان یک متخصص فرهنگ و زبان است که به رشد شرکت خود کمک کنید.

لینک‌های مفید:

یادگیری زبان در تیکا

وجود اینترنت و جهانی‌شدن ارتباطات باعث شده تا افرادی که به زبان‌های خارجی مسلط هستند به یک دارایی ارزشمند برای اکثر شرکت‌ها در سراسر جهان تبدیل شوند؛ بنابراین شخصی که در زبان‌های خارجی تخصص و مهارت کافی دارد به راحتی می‌تواند به درآمد برسد.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان های خارجی در تیکا

با زبان چگونه کسب درآمد کنیم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا اخوان

خیلی واقعا تدریس زبان لذت بخشه ، مخصوصا با بستری که تیکا برای اساتید فراهم کرده خیلی موقعیت خوبیه ممنون ازتون

14 آذر 2022

user-image

پارسا مهری

خیلی مفید بود

14 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

خیلی مطلب مفیدی بود هم یادگیریه هم کسب درآمد

14 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

عالی عالی عالی

14 آذر 2022