اساتید پیشنهادی:

مشاغل موردنیاز در آلمان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 16 آبان 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1170

مشاغل موردنیاز در آلمان

ایا با هدف کار در خارج؛ قصد مهاجرت دارید؟ بازار کار آلمان به دو دسته نیروی کار واجد شرایط و نیروی کار با صلاحیت بالا تقسیم می‌شود که به معنای افرادی است که آموزش حرفه‌ای دیده‌اند و مدرک دانشگاهی دارند. بیشترین بخش از موقعیت‌های شغلی در کشور آلمان به متخصصان حرفه‌ای و ماهر اختصاص دارد (حدود 70٪). در این مقاله به بررسی مشاغل پرتقاضا در آلمان می‌پردازیم.

متخصصان فناوری اطلاعات

متخصصان در بخش IT همواره مورد توجه بوده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، حدود 124000 موقعیت شغلی برای متخصصان فناوری اطلاعات در آلمان وجود دارد. تنها در سال 2018، حدود 42000 شغل جدید در بخش فناوری اطلاعات ایجاد شده است. کمبود متخصصان فناوری اطلاعات در 3 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

همچنین طبق آمارها، متخصصان فناوری اطلاعات به طور متوسط ​​75200 یورو در سال درآمد دارند و توسعه دهندگان نرم‌افزار حدود 61200 یورو دریافت می‌کنند.

برلین، به‌عنوان یک مرکز راه‌اندازی فناوری، بیشترین پیشنهادات شغلی را برای متخصصان فناوری اطلاعات دارد. کار در یک شرکت فناوری در آلمان نیز بدون صحبت آلمانی بسیار آسان است.

این تقاضای کار نه‌تنها برای برنامه‌نویسان یا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بلکه برای متخصصان علوم کامپیوتر نیز قابل مشاهده است. همه صنایع و مشاغل، اعم از تولیدکنندگان خودرو یا شرکت‌های حقوقی، حداقل به یک فرد متخصص در زمینه فناوری نیاز دارند.

برای مطالعه بیشتر: مهاجرت کاری

مشاوران یا تحلیلگران فناوری اطلاعات

مشاوران و تحلیلگران فناوری اطلاعات نیز در آلمان تقاضای شغلی زیادی دارند. بزرگ‌ترین مزیت برای مهاجران در این دسته شغلی، فرصتی برای یافتن شغل بدون داشتن هیچ گونه مهارت در زبان آلمانی است.

از آنجایی که این شغل نیازی به ارتباطات زیادی ندارد، می‌توانید حرفه خود را فقط با دانش زبان انگلیسی شروع کنید. این موضوع در بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات در آلمان صدق می‌کند.

مشاوران فناوری اطلاعات با تجربه می‌توانند بین 60000 یورو تا 98000 یورو در سال درآمد کسب کنند.

دانشمندان یا تحلیلگران داده

واضح است که آینده ما در داده‌ها است. در حال حاضر، امنیت سایبری و تجزیه و تحلیل داده‌ها به ویژه در اقتصاد آلمان مورد نیاز است. تقریباً هر شرکت بزرگی حجم زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

دانشمندان داده این داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا الگوهایی را شناسایی کنند که به بهینه‌سازی فرایندها، جذب مشتریان جدید یا انجام کارهای مشابه کمک می‌کند.

دانش آمار و برخی مهارت‌های برنامه‌نویسی برای چنین موقعیت‌های شغلی لازم است. در آلمان، دانشمندان داده به طور متوسط ​​58600 یورو درآمد ناخالص دارند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

دانشمندان کامپیوتر، متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان داده همگی بخشی از متخصصان فناوری اطلاعات هستند، اما هر کدام از آنها کارهای کاملاً متفاوتی را انجام می‌دهند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به چندین زبان برنامه‌نویسی مسلط هستند و می‌توانند برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری جدیدی بسازند.

آنها همچنین نرم‌افزارهای موجود را برای یافتن خطاها آزمایش می‌کنند و آنها را بهینه‌سازی می‌کنند. در حال حاضر آلمان بیش از 13000 موقعیت شغلی خالی برای متخصصان این حوزه دارد.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به طور متوسط ​​سالانه بیش از 50000 یورو درآمد دارند که در آلمان حقوق خوبی محسوب می‌شود.

پزشکان

علی‌رغم وجود تعداد زیادی از دانشجویان پزشکی در آلمان، این کشور شاهد کمبود پزشک است. در حال حاضر، بیش از 2000 موقعیت شغلی برای پزشکان قابل پوشش نیست. بسیاری از کلینیک‌های کوچک در شهرها و روستاهای کوچک برای جذب کارمندان جدید در تلاش هستند.

کمبود پزشکان عمومی، متخصصان و پزشکان داخل بیمارستانی در این کشور مشاهده می‌شود. پیش‌نیاز برای قبولی در این حرفه معمولاً داشتن مدرک پزشکی شش‌ساله است که در آلمان به رسمیت شناخته شده است.

پزشکان یکی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان هستند که بسته به تخصص و تجربه، میانگین حقوقی بین 65000 تا 85000 یورو دارند.

مهندسان

آلمان بهشت ​​مهندسان است. تقریباً همه رشته‌های مهندسی در آلمان تقاضای زیادی دارند، به ویژه مهندسان مکانیک، خودرو و برق. پیش‌بینی می‌شود رشته‌های زیر در مهندسی دارای تعداد زیادی موقعیت شغلی خالی باشند:

  • مهندسی سازه
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی خودرو
  • مخابرات

مهندسین مکانیک و خودرو

با توجه به تمرکز صنایع گوناگون در آلمان، تقاضای زیادی برای مهندسان مکانیک در این کشور وجود دارد. آنها می‌توانند در مناطق مختلفی که نیاز به ساخت‌وساز فنی است، کار کنند، به عنوان مثال، صنایع خودروسازی، کشتی‌سازی و تولید.

مهندسین برق

امروزه در دنیای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ، نیاز به مهندسان برق نیازی غیر قابل انکار است. مهندسی برق شامل توسعه و ساخت تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی و مرتبط با انرژی الکتریکی است.

اگر مهندسی برق خوانده‌اید، در بازار کار آلمان تقاضاهای شغلی زیادی دارید. کارفرمایان بالقوه برای مهندسان در آلمان می‌توانند BMW، Volkswagen، Daimler، Samsung، Siemens و Sony باشند. همه آنها شرکت‌های بزرگ آلمانی هستند که هزاران کارمند دارند. میانگین حقوق یک مهندس برق در آلمان حدود 60000 یورو است.

فراموش نکنید که مهارت‌های آلمانی خود را تقویت کنید! داوطلبانی که تا حدی آلمانی صحبت می‌کنند همیشه شانس بیشتری برای دریافت کار دارند.

دانشمندان

متخصصان علوم طبیعی در آلمان نیز در لیست پرتقاضاترین مشاغل قرار دارند. این متخصصان به عنوان کارمند در دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و در بسیاری از مراکز معتبر دولتی مورد تقاضا هستند. آلمان تقاضای ویژه‌ای برای متخصصان شیمی و زیست‌شناسی دارد.

ریاضی‌دانان

ریاضی‌دانان متخصص جبر یا هندسه هستند. بسته به اینکه ریاضیات نظری یا کاربردی باشد، آنها در زمینه‌های مختلفی کار می‌کنند. ریاضی‌دانان در بسیاری از زمینه‌ها مورد نیاز هستند از جمله: نرم‌افزار و مخابرات، تحقیق و توسعه، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها. همان‌طور که می‌بینید، فردی با دانش ریاضی برای یافتن شغل در آلمان مشکلی ندارد.

ریاضی‌دانان خوب در آلمان درآمد بسیار خوبی دارند، به طور متوسط ​​64000 یورو، اما کسب درآمد تا 75000 یورو نیز غیرممکن نیست.

پرستاران

سال‌هاست که پرستاران در آلمان با موقعیت‌های شغلی زیادی روبرو بوده‌اند. جمعیت آلمان به‌سرعت در حال پیر شدن است و این کشور به پرستاران بیشتری برای مراقبت از سالمندان نیاز دارد.

بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی در حال حاضر با کمبود کارکنان بهداشتی مواجه هستند. به دلیل تغییرات جمعیتی، این کمبود با جامعه سالخورده آلمان بدتر نیز خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها، حدود 500000 کارمند تمام‌وقت تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد. شما به‌عنوان پرستار سالمند ۳۷۹۰۰ یورو در سال درآمد خواهید داشت.

تکنسین‌های الکترونیک یا برق

برق‌کاری حرفه کلاسیکی است که همیشه در همه جای دنیا مورد تقاضا است. در آلمان می‌توانید بین رشته‌های زیادی مانند تجهیزات و سیستم‌ها، فناوری اتوماسیون، فناوری بهره‌برداری، انرژی و فناوری ساختمان، ساختمان‌ها و سیستم‌های زیرساخت، فناوری اطلاعات و سیستم‌ها و غیره یکی را انتخاب کنید.

شما می‌توانید به عنوان یک برق‌کار در آلمان حدود 40000 یورو درآمد داشته باشید که حتی به تحصیلات عالی نیز نیاز ندارد.

مکاترونیک

مکاترونیک یک دسته حرفه‌ای بسیار مورد توجه در آلمان است. هیچ‌چیز بدون آنها کار نمی‌کند.

تقریباً هر محصول فناوری جدیدی که امروزه ایجاد می‌شود با اجزای مختلفی از الکترونیک، مکانیک و علوم کامپیوتر مرتبط است. این حوزه‌ها در حرفه مهندس مکاترونیک ترکیب شده‌اند.

به عنوان یک متخصص در این زمینه‌های تخصصی، می‌توانید در زمینه‌های مختلف در آلمان کار کنید. پیش‌نیاز این شغل، داشتن مدرک مهندسی مکاترونیک است.

مهندسان مکاترونیک با مدرک آکادمیک می‌توانند حقوق اولیه‌ای بین 40000 تا 45000 یورو در سال را انتظار داشته باشند.

فروشندگان خرده‌فروشی، کارکنان فروش، دستیاران فروش

در مغازه‌های کوچک، در مغازه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها، همه‌جا، فروشندگان مورد تقاضا هستند. برای کار در این موقعیت شغلی، شما باید زبان آلمانی را در سطح خوبی بدانید، اما اغلب به مدارک دانشگاهی نیاز نیست.

متأسفانه، فروشندگان در مغازه‌ها یکی از مشاغل کم دستمزد در آلمان هستند که میانگین درآمد آنها بین 1500 تا 2200 یورو در ماه یا 18000 تا 26400 یورو در سال است.

برای مطالعه بیشتر: نکات رزومه نویسی به زبان آلمانی

زبان موردنیاز برای کار در آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که شما تنها با داشتن مهارت‌های زبان انگلیسی نیز می‌توانید شغل موردنظرتان را پیدا کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که داشتن دانش زبان آلمانی حتی به میزان اندک، شما را در لیست تقاضاهای شغلی در اولویت قرار می‌دهد.

یادگیری زبان در تیکا

مهاجران، آلمان را مقصدی امیدوارکننده برای پیشرفت شغلی می‌دانند. اگر در آلمان کار کنید، امکانات بسیار مطلوبی در توسعه شغلی وجود دارد. این کشور قوی‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و در بین اقتصادهای برتر جهان قرار دارد. آلمان به دنبال افراد ماهر و واجد شرایط در خارج از مرزهای خود است؛ بنابراین، با تقویت مهارت‌های خود موقعیت‌های شغلی زیادی برای شما وجود خواهد داشت. ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان آلمانی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان در تیکا

مشاغل موردنیاز در آلمان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

ممنون از مطالب مفیدتون

21 آبان 2022

user-image

ساسان معتمدی

مثل همیشه عالی

21 آبان 2022

user-image

سارا رشیدی

خیلی مفید و کاربردی بود.

20 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

وای من چقدر دنبال همچین اطلاعاتی درباره آلمان ، از یک منبع معتبر بودم واقعا ممنونم.

20 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

چه جالب

20 آبان 2022