اساتید پیشنهادی:

آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌های روسیه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 9 شهریور 2022

دسته بندی : russian-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 3429

آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌های روسیه

روسیه یکی از مقاصد تحصیلی برای بسیاری از ایرانیان است. در این کشور امکان  تحصیل در رشته‌های مهندسی، تکنولوژی علوم طبیعی، علوم انسانی، پزشکی و ... وجود دارد. این کشور شرایط رفاهی خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. شما با انتخاب رشته مورد علاقه‌تان در روسیه می‌توانید به پیشرفت و تحصیل ادامه داده و  با موفقیت فارغ‌التحصیل شوید. برای گزینش شدن و ثبت‌نام در دانشگاه‌های معتبر روسیه باید از این آزمون رقابتی با سربلندی بیرون بیایید. اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. ادر ادامه برخی از مهم‌ترین آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های روسیه در زیر بیان شده است.

آزمون EGE

آزمون زبان روسی

آزمون EGE آزمونی است که همة دانش‌آموختگان کشور روسیه بعد از اتمام دوره مدارس ملزم هستند که برای ورود به دانشگاه‌های روسیه در آن شرکت کنند. این آزمون اعتبار بالایی دارد و امتیاز آن مورد تأیید همة دانشگاه‌های روسیه است. شاید یکی از سخت‌ترین راه‌ها برای دانشجوهایی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند، این آزمون باشد. این آزمون دارای 14 ماده امتحانی از جمله، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی و ... است.

برای مطالعه بیشتر: آزمون زبان روسی

جايگاه زبان در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های روسیه

تست و آزمایش زبان لازمه مؤسسات هر کشوری است. در کشور روسیه نیز یکی از ارکان مهم و امتیازات آزمون‌های ورودی در دانشگاه‌ها مربوط به آزمون زبان است. برای ورود به دانشگاه‌های مهم روسیه نیاز به مدرک زبان روسی و انگلیسی نیازی نیست. اگرچه داشتن این مدارک امتیازی برای متقاضیان محسوب می‌شود. با توجه به الزام شرکت در دوره‌های پادفک، متقاضیان، مهارت‌های لازم و اساسی زبان را کسب خواهند کرد.

دوره‌ پادفک

پادفک دوره‌ای است که برای آمادگی دانشجویان برای پذیرش دانشگاه و آموزش زبان و دروس پایه برگزار می‌شود. شرط لازم جهت حضور در دوره‌ها این است که باید اطلاعات و دانش کافی اولیه زبان انگلیسی که زبانی جهانی است را کسب کرده باشید. دوره پادفک در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می‌شود. این دوره برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند بسیار مناسب است.

مدارک مورد نیاز دوره پادفک

  • برای ثبت‌نام در آزمون پادفک روسیه مدارک زیر مورد نیاز است:
  • اصل پاسپورت متقاضی با ترجمه روسی
  • رونوشت از دوره‌های تحصیلی کشور متقاضی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی همراه با ترجمه
  • مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به ترجمه به زبان روسی
  • چند قطعه عکس
  • نامه معتبر درخواست نامه و تأییدیه از دانشگاه مورد نظر

دروس دوره پادفک

در روسیه، برنامه پادفک دروس پایه در موضوع انتخابی متقاضی و همچنین آموزش زبان را پوشش می‌دهد. در نتیجه، موضوع و مطالب مورد نظر در این دوره‌ها بر اساس رشته مورد علاقه شما متفاوت خواهد بود. برای مثال موضوعات رشته‌هایی مانند تجربی، ریاضی، مهندسی، یا حتی علوم انسانی  بی شک تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. پس پایان دوره‌های پادفک  آزمونی که از طرف دانشگاه‌های روسیه انجام می‌شود شامل مطالب و دروسی است که در این برنامه‌ها گذرانده شده است. برای مثال رشته‌های امتحانی رشته تجربی و همچنین رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

  • مهارت‌های زبانی (روسی یا انگلیسی)
  • زیست‌شناسی پایه
  • شیمی پایه

آزمون تافل

آزمون تافل

تافل یک آزمون استاندارد است که مهارت‌های شما در زبان انگلیسی و استفاده از آن در محیط دانشگاهی را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بنابراین، اغلب از نمرات تافل در مراحل پذیرش دانشگاه استفاده می‌شود. بااین‌حال، این آزمون برای اهداف دیگری چون درخواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت نیز مفید و مؤثر است.

آزمون تافل به دو صورت کاغذی و کامپیوتری انجام می‌شود که شما می‌توانید متناسب با شرایط خود در یکی از آنها شرکت کنید. آزمون کاغذی فقط در مناطقی‌ انجام می‌شود که به وسایل جمعی اینترنتی دسترسی وجود نداشته باشد. امتحان تقریباً 4 ساعت طول می‌کشد و به چهار بخش گوش‌دادن، صحبت‌کردن، خواندن و نوشتن تقسیم‌بندی  شده است.

سطح آزمون ورودی دانشگاه‌های روسیه

آزمون‌های ورودی پررقابت و سخت بوده که ممکن است برای بسیاری دشوار باشد. کشور روسیه  از آن دسته  کشورهایی است که آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آن به طور معمول در رده آزمون‌های ورودی آسان قرار می‌گیرد. برای ورود و پذیرش در دانشگاه‌های روسیه، تنها یک آزمون ساده پس از پایان دوره پادفک از متقاضیان گرفته می‌شود.

یکی از موارد  مهم در تحلیل بررسی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های روسیه، مانند همة کشور دیگر، آزمون‌ زبان است. این آزمون از مهم‌ترین درجه برخوردار است. برای ورود به دانشگاه‌های درجه بالای روسیه در دوره کارشناسی معمولاً نیاز به ارائه مدرک زبان روسی و یا مدرک آزمون تافل یا حتی آزمون آیلتس نیست. بلکه داشتن مدرک زبان روسی یا انگلیسی امتیاز به حساب می‌آید. دلیل ضرورت شرکت در دوره پادفک، یادگیری مهارت زبان در طی این دوره انجام خواهد شد.

برنامه‌های کارشناسی

از آنجا که در دانشگاه‌های روسیه اکثر دوره‌ها به زبان روسی تدریس می‌شوند، احتمالاً لازم است ابتدا زبان روسی را یاد بگیرید. همچنین باید مهارت زبان خود را در سطح مورد قبول بالا ببرید. با این وجود، نیازی به نگرانی نیست، زیرا برخی از دانشگاه‌های روسیه برنامه‌های مقدماتی یک‌ساله را برای افراد تازه‌وارد ارائه می‌دهند. متقاضیان با شرکت در این دوره‌ها اطلاعاتی درمورد زبان، فرهنگ، آداب رسوم و سبک زندگی روسی کسب خواهند کرد.

یکی از شرایط ورود به دانشگاه‌های روسیه آزمون‌های ورودی دانشگاه هستند. امتحانات ورود به کشور روسیه در تعیین اینکه آیا دانشجو در دانشگاه منتخب خود پذیرفته خواهد شد یا نه نقش مهمی ایفا می‌کند. دانشگاه‌های برتر بالاترین امتیاز در آزمون دولتی را برای داوطلبان واجد شرایط در نظر می‌گیرند. متقاضیان طی مراحل سختی برای ورود به دانشگاه آماده و انتخاب می‌شوند.

برنامه‌های کارشناسی ارشد

اگر داوطلب دریافت مدرک‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی چون کارشناسی ارشد و دکتری در روسیه باشید باید مدارک لیسانس در همان تخصص را ارائه دهید. این شرایط مشابه شرایط در ایالات متحده یا انگلیس بوده که بسیار سخت و دشوار است. با توجه  به برنامه‌های کارشناسی تعداد بیشتری از دوره‌های تحصیلات تکمیلی علاوه بر زبان روسی به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می‌شود.

آزمون‌ ورودی دانشگاه‌های پزشکی روسیه

جهت پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کشور روسیه، دانشجویان ملزم به شرکت در کنکور نیستند. داوطلبان همچنین ملزم به شرکت در امتحانات آیلتس و تافل جهت پذیرش دانشگاه‌های کشور روسیه نمی‌باشند. کشور روسیه برای دانشجویان پزشکی امکانات فرهنگی - هنری مناسبی فراهم کرده است. شیوه تدریس دانشگاه‌های کشور روسیه با توجه به استانداردهای جهانی، هر سال به‌روزرسانی شده و ارتقا پیدا می‌کنند.

این دانشگاه‌ها، دانشجویان خود را جهت شرکت در سمینارهای دیگر دانشگاه‌ها حمایت می‌کنند تا آنان به درجات بالاتر علمی برسند. از این طریق دانشجویان توانایی‌های خود را کشف کرده و به موفقیت دست می‌یابند. مدرک پزشکی از دانشگاه‌های روسیه مورد تأیید سازمان‌های UNESO، WHO و MCI که همة اینها مؤسسات، معتبر و معروفی هستند.

تمامی دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های پزشکی روسیه واجد کار در سایر کشورها در صورت گذراندن موفقیت‌آمیز امتحانات مربوطه هستند. بسیاری از دانشگاه‌های روسیه دوره‌های خود را به سبب سهولت و راحتی  دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی برگزار می‌نمایند.

دلايل تحصیل در رشته پزشکی کشور روسیه

دانشجویان اصولاً برای رسیدن به هدف‌های خود مسیر راحت‌تر را انتخاب می‌کنند. کشور روسیه این امکان را برای متقاضیان پزشکی به وجود آورده است. دلایل تحصیل در رشته پزشکی روسیه می‌تواند موارد زیر باشد:

  • فرایند آسان راحت دریافت ویزا برای محصلین پزشکی.
  • آزمون‌های ورودی ملاک اصلی نیست.
  • آموزش باکیفیت بالا و استانداردهای آکادمیک عالی و جهانی.
  • شهریه و مخارج به‌صرفه تحصیل در رشته پزشکی روسیه.
  • دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر و مدارک دارای رسمیت جهانی درجه یک.
  • بهترین امکانات زندگی سهولت و امنیت.
  • مدارک پزشکی دارای رسمیت در سراسر جهان است.
  • فرایندپذیرش و درخواست نامه آسان.
  • فراهم بودن امکان تحصیل به زبان انگلیسی.
  • محیط تحصیل پزشکی ایمن و خوب.

جهت مطالعه بیشتر: جملات ضروری برای سفر به کشور روسیه

یاذگیری زبان روسی در تیکا

اگر آزمون‌های ورودی کشورهای دیگر را با آزمون‌های دانشگاه‌های روسیه مقایسه کنید متوجه خواهید شد که قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های روسیه بسیار ساده است. این آزمون‌ها مانع از پذیرش فرد نمی‌شوند. با شرکت در دوره پادفک و انجام فعالیت مناسب در طول دوره و توجه به دروس دوره می‌توان به‌راحتی در آزمون‌ها قبول شد. اگر شما هم قصد تحصیل در کشور روسیه دارید یک انتخاب خوب و مناسب است.

برای مهاجرت به روسیه می‌توانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان روسی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان روسی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله آموزش زبان رایگان تیکا همراه باشید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/russian

 

آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌های روسیه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

مرسی از تیم خوبتون

13 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

خیلیم عااالی

13 شهریور 2022