اساتید پیشنهادی:

آزمون‌ های ورودی به دانشگاه های مجارستان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 4 شهریور 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1099

دانشگاه مجارستان

سالیانه تعداد زیادی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان هستند. سطح بالای آموزش، هزینه کم تحصیل و زندگی در مجارستان باعث شده که مکانی مناسب برای تحصیل باشد. مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و دانشجویان در دانشگاه‌های این کشور می‌توانند به سراسر اروپا سفر کنند. در ادامه به معرفی آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های مجارستان می‌پردازیم. اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. امتحانات ممکن است آزمون زبان یا آزمون مهارت‌های خاص باشد.

شرایط ورود و پذیرش به دانشگاه های مجارستان

دانشگاه‌های مجارستان از استانداردهای فرایند بولونیا برای ورود و پذیرش دانشجویان پیروی می‌کنند. این بدان معناست که برای دسترسی به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا باید مدرک لیسانس گرفته شود. برای واجد شرایط بودن مدرک لیسانس باید گواهینامه مهارت زبان، دیپلم خود و سایر مدارک مورد نیاز برنامه را داشته باشید.

برای درخواست اجازه اقامت با هدف تحصیل، باید به سفارت محلی مجارستان در کشور خود مراجعه کنید تا مدارک مورد نیاز برای ورود به مجارستان را ارسال کنید. برای تحصیل در آموزش عالی به کپی مدرک دیپلم دبیرستان خود نیاز دارید.

به‌طورکلی، برای ارسال به مدارک زیر نیاز دارید:

  • یک CV به‌روز
  • یک نامه برای نشان‌دادن انگیزه تحصیل
  • کپی پاسپورت / شناسنامه شما
  • مدرک مهارت زبان
  • ترجمه انگلیسی رونوشت سوابق
  • ترجمه انگلیسی مدارک تحصیلی
  • دو نامه مرجع دانشگاهی

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

آزمون ورودی دانشگاه سمل‌وایس (Semmelweis)

دانشگاه Semmelweis تاکید زیادی به پذیرش دانشجویان برجسته دارد. آنها مایل‌اند که دانشجویانی که پشتکار زیادی دارند را برای آموزش و تحصیل در این دانشگاه انتخاب کنند. شرط ورود به این دانشگاه شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه است. از این طریق دانش، مهارت‌ها، انگیزه و شخصیت متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بخش کتبی آزمون ورودی دانشگاه سمل‌وایس با استفاده از کامپیوتر و به‌صورت آنلاین است. متقاضیان می‌توانند با استفاده از رایانه شخصی خود در این آزمون شرکت کنند. آزمون‌های کتبی چندگزینه‌ای در رشته‌های زیست‌شناسی پزشکی، شیمی پزشکی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست‌پزشکی به‌صورت آنلاین در تاریخ‌های اعلام شده قبل از مصاحبه انجام می‌شود.

قوانین و شرایط آزمون

هر آزمون 20 سؤال دارد و باید به ترتیب به آنها پاسخ داد. برای هر سؤال یک گزینه درست در نظر گرفته شده است و متقاضی مجاز به انتخاب یک گزینه است. پاسخ‌های صحیح هرکدام یک امتیاز دارند. گزینه‎های پاسخ علامت‌گذاری شده را می‌توان تا واردکردن پاسخ و رفتن به سؤال بعدی تغییر داد.

سؤالات یکی پس از دیگری مطرح می‌شود. می‌توان آنها را بدون پاسخ رها کرد، اما نمی‌توان به سؤالات قبلی، چه پاسخ داده شده و چه بی‌پاسخ، بازگشت. در طول آزمون در شیمی پزشکی داوطلبان می‌توانند از ماشین‌حساب استفاده کرد.

هر آزمون (زیست‌شناسی پزشکی، شیمی پزشکی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست‌پزشکی) باید در 20 دقیقه تکمیل شود. اگر آزمونی در کمتر از 20 دقیقه تکمیل شود، زمان باقی‌مانده به زمان آزمون دیگر اضافه نمی‌شود. متقاضیان باید در یک اتاق تنها بمانند و در طول امتحان کتبی خود باید دوربین وب و میکروفون خود را روشن بگذارند.

آزمون ورودی دانشگاه پچ (Pécs)

دانشکده پزشکی دانشگاه پچ تقریباً 160 دانشجو را در سال اول مجارستان در رشته پزشکی عمومی می‌پذیرد. متقاضیان باید مطابق با استانداردهای آموزش پزشکی اروپا، در دوران تحصیل خود جزو دانش‌آموزان برتر باشند. شرط پذیرش قوی بودن در دروس زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک است. اگر فارغ‌التحصیلی متقاضی قبل از درخواست، بیش از دو سال گذشته باشد ممکن است لازم باشد که در یک دوره تکمیلی شرکت کند.

متقاضیانی که دارای مدرک لیسانس هستند باید در دروس زیست‌شناسی، معدنی و آلی و شیمی آلی، ریاضیات و فیزیک نمرات بالایی کسب کرده باشند. آزمون این دانشگاه شامل آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی است. سؤالات امتحانی از دروسی چون زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک و انگلیسی پزشکی است. متقاضیان باید در زبان انگلیسی مهارت داشته باشند.

مدت‌زمان امتحان کتبی 1 ساعت و 40 دقیقه و برای مصاحبه شفاهی بین 20 تا 30 دقیقه است. امتحان کتبی که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و نیاز به وب‌کم و میکروفون ندارد. پس از دو هفته، نتایج امتحان اعلام می‌شود. متقاضیان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی باید 70 تا 80 درصد نمره را کسب کنند. همچنین شرط قبولی برای متقاضیان رشته داروسازی کسب حداقل 60 درصد از نمره آزمون است.

آزمون ورودی دانشگاه دبرسن (Debrecen)

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را دارند باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند. آزمون ورودی از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده است. آزمون کتبی شامل تعاریف،  محاسبات، سؤالات چندگزینه‌ای و ... است. بخش زیست‌شناسی برای همه اجباری و شیمی و فیزیک به انتخاب متقاضی است. هر آزمون کتبی 50 دقیقه طول می‌کشد.

امتحان شفاهی در زیست‌شناسی و فیزیک یا شیمی است. عملکرد کلی آزمون در نظر گرفته شده است و نمرات بخش‌های مختلف آزمون صرفاً برای استفاده داخلی بوده و به اطلاع متقاضیان نمی‌رسد. به‌عنوان بخشی از مصاحبه شفاهی، کمیته مهارت‌های ارتباطی انگلیسی و انگیزه متقاضی را آزمایش می‌کند. آزمون و مصاحبه به زبان انگلیسی است و متقاضی باید به این زبان مسلط باشد.

آزمون ورودی دانشگاه سگد (Szeged)

دانشگاه سگد برای پذیرش دانشجویان خود شرط شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی در آن را قرار داده است. دانشجویان در طول دوره درخواست می‌توانند دو بار در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند. آزمون ورودی شامل یک بخش کتبی و شفاهی در زیست‌شناسی، شیمی (شامل آلی، معدنی و بیوشیمی) و زبان انگلیسی است. در صورت برگزاری امتحانات توسط اداره پذیرش، دانشگاه فیزیک Szeged ممکن است درس فیزیک به‌جای شیمی انتخاب شود. این آزمون از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده است.

بخش کتبی

در آزمون کتبی متقاضیان باید در پلت فرم تست آنلاین دانشگاه Coospace امتحان دهند. این آزمون در برنامه زوم برگزار می‌شود. آزمون محدودیت زمانی دارد. دانش‌آموزان 80 دقیقه برای تکمیل آن فرصت خواهند داشت. هیچ محدودیت زمانی برای سؤال وجود ندارد و شما هر بار فقط یک سؤال را مشاهده خواهید کرد.

هر آزمون شامل سه بخش، 20 سؤال زیست‌شناسی چندگزینه‌ای، 20 سؤال شیمی چندگزینه‌ای، 20 سؤال زبان انگلیسی (انگلیسی عمومی و پزشکی) است. سؤالات چندگزینه‌ای هستند. شما باید یک پاسخ از بین 4-5 گزینه ارائه شده برای هر سؤال را انتخاب کنید. وقتی پاسخ را انتخاب کردید، می‌توانید به سؤال بعدی بروید. فقط رفتن به سؤال بعدی امکان‌پذیر است، بازگشت به سؤال قبلی امکان‌پذیر نیست.

تنها در صورتی امکان دارد که به سؤال بعدی بروید که پاسخی را انتخاب کرده باشید. گزینه "بدون پاسخ" را نمی‌توان انتخاب کرد. سیستم از شما می‌خواهد، هر بار که می‌خواهید به سؤالات بعدی بروید، روی «OK» کلیک کنید. هر پاسخ صحیح معادل 1 امتیاز است. (در صورت پاسخ اشتباه هیچ امتیازی کسر نخواهد شد.) برای تکمیل آزمون شیمی به جدول تناوبی می‌توانید از ماشین‌حساب استفاده کنید.

بخش شفاهی

بخش شفاهی آزمون مصاحبه با استاد دانشگاه است و از طریق زوم انجام می‌شود. این بخش حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. لطفاً توجه داشته باشید که مصاحبه ممکن است توسط ممتحن شفاهی ضبط شود. پس از گفتگو در مورد مسائل عمومی از شما 2 سؤال در زیست‌شناسی و 2 سؤال در شیمی در زبان انگلیسی پرسیده می‌شود.

شرایط ویژه برای متقاضیان رشته فیزیوتراپی و پرستاری

اگر فقط برای رشته‌های فیزیوتراپی و پرستاری درخواست می‌دهید، امتحان ورودی فقط شامل ارزیابی مهارت زبان انگلیسی می‌شود. در صورت درخواست هم‌زمان برای برنامه‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی یا داروسازی، باید در آزمون ورودی عادی شرکت کنید. هویت متقاضی قبل از امتحان بررسی می‌شود، بنابراین لطفاً پاسپورت و کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید.

لینک مفید:

یاذدگیری زبان در تیکا

دانشگاه‌های مجارستان به دلیل هزینه کم و سطح بالای آموزش تبدیل به مکانی مناسب برای تحصیل دانشجویان خارجی شده است. از طرفی مجارستان عضو اتحادیه اروپا است که باعث شده دانشجویان بتوانند در مدت‌زمان تحصیل خود در اروپا سفر کنند. مجارستان دارای چندین دانشگاه معتبر است که هر یک از آنها برای جذب دانشجویان، شرط آزمون ورودی را گذاشته‌اند. دانشگاه سمل‌وایس، سگد، دبرسن و پیچ از جمله این دانشگاه‌ها هستند. شرایط و مواد آزمون برای هر یک از آنها مشخص شده است.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

 

آزمون‌ های ورودی به دانشگاه های مجارستان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

چنل پادکست ندارین؟

8 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

چه شغل هایی تو مجارستان درآمد خوبی دارن؟

7 شهریور 2022