اساتید پیشنهادی:

معرفی منابع رایگان یادگیری زبان فرانسوی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 28 شهریور 2022

دسته بندی : learning-french

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1712

منابع رایگان یادگیری زبان فرانسوی

این روزها  یادگیری زبان دیگر به کلاس رفتن وابسته نیست بلکه می‌توان با استفاده از منابع مختلفی که در اینترنت و به صورت رایگان وجود دارد یادگیری زبان را آغاز کرد. اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید زبان فرانسوی را یاد بگیرید، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای انجام این کار استفاده کنید. به طور مثال مهارت‌های گوش دادن که بخش مهمی از یادگیری زبان فرانسوی است را می‌توانید از طریق گوش کردن به پادکست تقویت کنید و یا به سایت‌های مختلف که منابع یادگیری زبان فرانسوی هستند مراجعه کنید. همچنین کتاب‌ها نقش بسیار موثری در یادگیری یک زبان جدید دارند. خوشبختانه شما می‌توانید در هر جایی با استفاده از تلفن همراه خود یادگیری زبان فرانسوی را دنبال کنید. اما برای اینکه با این منابع رایگان آشنا شوید در ادامه می‌خواهیم به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان فرانسوی بپردازیم.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی به صورت رایگان

یادگیری زبان فرانسوی به صورت رایگان

Coffee Break French

این پادکست تعداد زیادی از فایل‌های صوتی و پادکست‌های مختلف را برای زبان آموزان فرانسوی که در سطح مبتدی قرار دارند ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بر اساس موضوع موردعلاقه خود هرکدام از پادکست‌ها را دانلود کرده و گوش دهید. این پادکست‌ها در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برای زبان آموزان در دسترس هستند. سطح مبتدی این پادکست‌ها شامل واژگان اولیه و صحبت کردن به صورت آهسته است.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری زبان فرانسوی

Learn French With Alexa

این پادکست‌ برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۲ دچار بازسازی بسیار بزرگی شد و هم‌اکنون به نظر می‌رسد که تا حدود زیادی به فرهنگی کشور فرانسه مربوط می‌شود. اما در عین اینکه شما با فرهنگ کشور فرانسه آشنا می‌شوید، کلمات و یا عبارت‌های فرانسوی در آن بررسی می‌شود که به یادگیری هرچه بهتر زبان آموزان کمک می‌کند. در حال حاضر این پادکست‌ها شامل چندمین قسمت هستند که به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرند.

Inner French

یکی از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی بدون شک پادکست Inner French است. این پادکست نه تنها به موضوعات مختلفی مانند زندگی در فرانسه به صورت کاملاً عمیق می‌پردازد بلکه به سایر اتفاقات روزمره‌ای که ممکن است برای شما پیش آید نیز می‌پردازد. افراد میزبان و مهمان در این پادکست به طور معمول آهسته صحبت می‌کنند؛ بنابراین زبان‌آموزان می‌توانند بیشتر به لحن و جملات آن‌ها توجه کنند. این قسمت از پادکست برای زبان آموزان پیشرفته فرانسوی که قصد دارند به طور عمیق‌تری فرهنگ و لهجه کشور فرانسه را موردبررسی قرار دهند بسیار ایده‌آل است. قسمت‌هایی از این پادکست که با حضور میمان برگزار می‌شود معمولاً کمی بیشتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

فرانسوی با ژان

ژان یک معلم فرانسوی است و پادکست‌های زیبا و معروفی برای آموزش زبان فرانسوی دارد. او بیشتر شبیه به یک دوست با شما صحبت می‌کند تا یک معلم و این بدان معناست که تمرکز این پادکست‌ها بیشتر بر سفر،  زندگی و علایق شخص خودش است. بنابراین اگر به این‌گونه از پادکست‌ها علاقه دارید می‌توانید از آن استفاده کنید، اما نباید توقع داشته باشید که در این پادکست صحبت‌هایی درباره فرهنگ فرانسوی و رویدادهای مختلف بشنوید.

پادکست فرانسوی Duolingo

حتماً تابه‌حال نام نرم‌افزار دولینگو را شنیده‌اید. حالا این نرم افزار پادکست‌هایی به زبان فرانسوی نیز دارد. در این پادکست از میزبان و میهمان استفاده می‌شود و میزبان تقریبا به طور کامل به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، اما میهمانان به زبان فرانسوی و آهسته صحبت می‌کنند که برای زبان آموزان بسیار قابل فهم است. همچنین این پادکست‌ها طیف وسیعی از موضوعات مختلف را شامل می‌شوند. به طور مثال در چندین قسمت از این پادکست با خواننده رپ، ورزشکاران، سازنده شکلات و...  مصاحبه شده است.

بهترین سایت‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی به صورت رایگان

FluentU

این وب‌سایت برای تمامی زبان آموزان در سطح‌های مبتدی، متوسط و پیشرفت مناسب است. این وب‌سایت یک نرم افزار موبایل دارد که برای گوشی‌های ios و اندروید در دسترس است و با در اختیار داشتن انواع ویدیوها به زبان فرانسوی به زبان آموزان کمک می‌کند تا از طریق تماشا کردن نکات زیادی بیاموزند و همچنین باعث می‌شود تا درک شنیداری قوی پیدا کنند. یکی از مزایای این وب‌سایت این است که تمامی ویدئوها دارای زیرنویس دوزبانه هستند و هنگامی‌که روی هر کلمه ضربه بزنید اطلاعاتی درباره آن کلمه مانند جملات، اصطلاحات، تلفظ،، تعریف متنی و...  به دست می‌آورید. همچنین می‌توانید هر کلمه جدیدی که با آن روبرو می‌شوید را در لیست واژگان شخصی خود اضافه کنید.

French Assistant

یکی از بهترین سایت‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی سایت دستیار فرانسوی است. موضوعات این سایت به بخش‌های مختلف ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم‌بندی شده‌اند که به زبان آموزان کمک می‌کند تا موضوع موردعلاقه خود را انتخاب کنند. ازآنجایی‌که تمرینات شنیداری برای تقویت درک شنیداری زبان فرانسوی و دقت کردن به لهجه و تلفظ بسیار ضروری است؛ بنابراین سایت دستیار فرانسوی یک گزینه عالی برای تمرین بیشتر گوش کردن دارد.

به این صورت که سطح زبان شما را بررسی می‌کند و شما را وادار می‌کند تا آزمون‌های معمولی که راه بسیار عالی برای نحوه یادگیری هستند را آزمایش کنید. یکی دیگر از نکات بسیار مهم هنگام یادگیری زبان فرانسوی این است که شما بتوانید بین خواندن، گوش دادن و نوشتن تعادل برقرار کنید و این دقیقاً همان کاری است که این وب‌سایت برای شما انجام می‌دهد.

FrenchPod

اگر می‌خواهید مهارت‌های شنیداری و مکالمه خود را در حین یادگیری زبان فرانسوی کامل کنید، این همان سایتی است که به آن نیاز دارید. این سایت تمام زبان آموزان را از سطح مبتدی تا پیشرفته تحت پوشش خود قرار می‌دهد و درس‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته‌ای دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و پیشرفت خود را دنبال کنید. هر بار که یک درس را در این وب‌سایت کامل می‌کنید، این درس علامت‌گذاری می‌شود و شما می‌توانید پیشرفت خود را تماشا کنید. همچنین این وب‌سایت به طور منظم درس‌ها را مرور می‌کند و برای هر درس امتحان برگزار می‌کند تا به طور مداوم درک شما را مورد آزمایش قرار دهد.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی به صورت رایگان

فرانسوی با Ease Assimil

اگر فردی هستید که تازه یادگیری زبان فرانسوی را شروع کرده است، این کتاب می‌تواند برای شما مناسب باشد زیرا تمام ابزارهایی که برای یادگیری مکالمه زبان فرانسوی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به صورت کاملاً آرام مفاهیم جدید دستور زبان را برای شما بازگو می‌کند که باعث پیشرفت گام‌به‌گام شما می‌شود.

Les Exercices De Grammaire

این کتاب یک راهنمای جامع برای زبان آموزان فرانسوی متوسط تا پیشرفته است و از آنجایی ‌که به زبان فرانسوی نوشته شده است، شما باید از دایره نقاط نسبتاً بالایی برخوردار باشید تا بتوانید دروس را بفهمید. درس‌های این کتاب شامل مثال‌هایی از نحوه به هم پیوستن افعال، نحوه درک قواعد و دستور زبان فرانسوی است و یک کتاب بسیار مفید برای کمک کردن به توسعه مهارت‌های نوشتن، خواندن و مکالمه کردن است و دارای تمرین‌های بسیار زیادی است که کمک می‌کند تا قواعد و قوانین را یاد بگیرید.

Grammaire Progressive du Francais

نکته‌ای که همان اول نیاز است بگوییم این است که این کتاب برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود بنابراین اگر از سطح مبتدی تا متوسط گذر کرده‌اید و به خواندن زبان فرانسوی خود اطمینان دارید این کتاب می‌تواند برای شما مفید باشد. داخل این کتاب مثال‌های و تمرین‌های مختلفی وجود دارد که با قواعد پیچیده‌تری در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ بنابراین همان‌طور که دستور زبان و قواعد را یاد می‌گیرید بسیار مفید است که بتوانید آموخته‌های خود را تکرار کنید تا اطلاعات را  در ذهنتان تثبیت کنید.

برای مطالعه بیشتر:

یادگیری زبان فرانسوی در تیکا

در این مقاله سعی کردیم به  معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان فرانسوی بپردازیم. شما می‌توانید با استفاده از این منابع شروع به یادگیری زبان فرانسوی کنید و هر محتوایی را که دوست دارید برای خود انتخاب کنید. وب‌سایت‌های آموزش زبان، پادکست و کتاب‌ها برای یادگیری طیف گسترده‌ای از مطالب روش کاربردی به شمار می‌روند و در حال تبدیل‌شدن به منابع محبوب برای یادگیری زبان هستند.

برای مهاجرت به فرانسه میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان فرانسوی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان فرانسوی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

معرفی منابع رایگان یادگیری زبان فرانسوی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پویان رادفر

ممنون میشم برای زبان هلندی هم بگید

4 مهر 2022

user-image

پریسا

عالیه. ممنون

28 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

فکر نمیکردم فرانسه منابع رایگان هم داشته باشه مکالمه بخوام قوی کنم استاد معرفی میکنید؟

28 شهریور 2022