اساتید پیشنهادی:

نکات رزومه‌ نویسی به سوئدی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 3 مرداد 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1796

رزومه‌ نویسی به سوئدی

اگر با هدف تحصیل یا کار قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید، ابتدا باید رزومه مناسب کارفرما یا دانشگاه‌های آنجا تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم درباره نکات رزومه‌نویسی به سوئدی صحبت کنیم. رزومه‌نویسی به سوئدی دارای نکاتی است که افراد باید به آن دقت کنند. رزومه‌نویسی یکی از مهم‌ترین مدرک برای انتخاب شغل یا ادامه تحصیل محسوب می‌شود. کسانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل یا داشتن شغل مناسب در سوئد رزومه خوبی ارائه دهند، بهتر است آن را به زبان سوئدی بنویسند. نوشتن رزومه به زبان سوئدی به خودی خود یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. در ادامه مطلب در این باره بیشتر صحبت می‌کنیم. از خوانندگان می‌خواهیم تا آخر مقاله ما را همراهی کنند.

استفاده از قالب مناسب در رزومه سوئدی

اگر قصد مهاجرت کاری به هلند را دارید، دانستن نحوه نوشتن رزومه به زبان سوئدی بسیار مهم است. اولین گام برای نوشتن یک رزومه سوئدی استفاده از یک قالب زیبا و آماده است. قالبی که افراد برای رزومه خود استفاده می‌کنند باید در عین زیبایی کارآمد و مفید نیز باشد. باید تمامی موارد از جمله اطلاعات تماس، سن، ایمیل، تحصیلات، سوابق شغلی، مدارک کسب شده افراد ذکر شده باشند. همچنین شخص باید به خاطر داشته باشد که اشتباه‌های گرامری باعث می‌شوند که ذهنیت بدی درباره متقاضیان ایجاد شود.

شروع  رزومه نویسی به سودی

احتمال دارد که مسئولین در هنگام خواندن رزومه افراد، دقت زیادی صرف خواندن رزومه نکنند. زیرا آن‌ها روزانه صدها رزومه را مطالعه می‌کنند. افراد باید در هنگام رزومه‌نویسی به سوئدی همه احتمالات را در نظر بگیرند. بنابراین متقاضیان باید در صفحه نخست اطلاعات را به صورت مختصر و مفید ذکر کنند. طوری که کارفرما یا مسئول دانشگاه حتی در صورتی که دقت زیادی به خرج نداده بتواند متوجه مفید واقع شدن افراد شود.

رزومه استاندارد سوئدی

افراد باید این نکته را به یاد داشته باشند که رزومه‌نویسی به سوئدی دارای نکات مهمی است. هنگامی که آن‌ها این نکات را رعایت کنند می‌توانند یک رزومه استاندارد را تحویل کارفرما یا دانشگاه مورد نظر خود بدهند. برای نوشتن یک رزومه استاندارد بهتر است که متقاضیان آن را تایپ کرده و از نوشتن با دست خودداری کنند. به علاوه برای رزومه‌نویسی به سوئدی سرخط‌هایی لازم است که باید در متن گنجانده شوند. این سر خط‌ها را در شرح زیر ذکر می‌کنیم.

  • References
  • Certificates
  • Interests
  • Publications
  • Skills and Work Experiences
  • Personal Details
  • Education and Qualifications

تفاوت رزومه با CV چیست؟

در اینجا لازم است که درباره تفاوت رزومه با CV توضیحالت لازم را ذکر کنیم. در CV نیاز به توضیحات بیشتری است. افراد در CV باید از جزئیات مهارت‌های شغلی و شخصی و سابقه تحصیلی خود بیشتر صحبت کنند. بهتر است که متقاضیان برای درخواست شغل در شرکت‌های بزرگ از CV استفاده کنند. در این صورت می‌توانند با جزئیات بیشتری از مهارت‌ها و سوابق شغلی و تحصیلی خود بنویسند. در غیر این صورت، برای درخواست شغل در شرکت‌های کوچک، نیاز به ارائه CV نیست و ارسال رزومه کفایت می‌کند.

آپلود رزومه چگونه است؟

برای روزومه‌نویسی به سوئدی بهتر است که افراد آن را از سایت‌های معتبر آپلود کنند. متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که رزومه‌نویسی هر چند وقت یک بار بروزرسانی می‌شود. بنابراین بهتر است که افراد هر چند مدت یک بار آخرین مدل ویراستاری شده رزومه را آپلود کنند. به این علت آ÷لود آخرین بروزرسانی رزومه صورت می‌گیرد چون تمامی شرکت‌ها و کالج‌ها امروزه دارای بانک اطلاعاتی قوی هستند. آن‌ها بر اساس آخرین رزومه جدیدی که وارد بازار می‌شود، نیروی مورد نظر خود را جذب می‌کنند.

Cover Letter

Cover Letter یک نامه یک صفحه‌ای بسیار مختصر و مفید است که باید همراه رزومه ارسال شود. تمام افرادی که برای شغل یا دانشگاه در سوئد درخواست می‌دهند باید Cover Letter را ارائه دهند. در این نامه یک صفحه‌ای، افراد باید بتوانند به ۲ پرسش مهم بسیار کوتاه و مفید پاسخ دهند. یکی از این پرسش‌ها این است که هدف متقاضیان برای درخواست شغل مورد نظر یا درخواست برای این دانشگاه چه چیزی است. دومین پرسش این است که چرا کارفرما یا رئیس دانشگاه باید با این درخواست موافقت کند؟ شخص دارای چه ویژگی خاصی است که دیگران از داشتن آن ویژگی محرم‌اند؟

Motivation Letter

در رزومه‌نویسی به سوئدی توجه به Motivation Letter بسیار مهم است. Motivation Letter یعنی اینکه متقاضیان باید در نوشتن متن خود دقت کنند. استفاده از کلمات عامیانه و محاوره‌ای یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. لازم است که شخص کلماتی به کار ببرد که مصطلح بوده و نشان دهد که فرد در زمینه کاری یا تحصیلی خود حرفه‌ای است. برای مثال اگر شخصی می‌خواهد بگوید در زمان ارائه پروژه‌های تحصیلی یا کاری توانایی زیادی دارد از اصطلاح stress-tolerant استفاده نکند. زیرا این کلمات در زمان حال، امروزی و حرفه‌ای نیستند. بهتر است با جمله‌بندی‌های مناسب از توانایی‌های عملی خود صحبت کند.

تفاوت Motivation Letter با Cover Letter در این است که در Cover Letter افراد باید به موقعیت کاری یا تحصیلی خود اشاره می‌کنند. ولی در Motivation Letter شخص باید از توانایی‌ها و قابلیت‌های خود صحبت کند.

Reference در رزومه نویسی سوئدی

برای رزومه‌نویسی به سوئدی بهتر است که افراد از Reference یا همان کسانی که معرف آن‌ها هستند نام ببرند. البته باید در صورتی نام Reference را بیاورند که معرف‌ها این اجازه را داده باشند. کارفرمایان در سوئد با معرف‌های متقاضیان تماس می‌گیرند و از آن‌ها درباره سوابق کاری افراد سوال می‌پرسند. در بیشتر مواقع کارفرما می‌خواهد با معرف‌های متقاضیان صحبت کند. در سوئد تنها کسانی می‌توانند معرف متقاضیان باشند که قبلا با افراد کار کرده باشند. همچنین کسانی که در سوئد زندگی می‌کنند و رابطه نزدیکی با متقاضی دارند می‌توانند به عنوان معرف نام برده شوند.

استفاده از ایمیل معتبر در رزومه

بسیار مهم است که افراد برای رزومه‌نویسی به سوئدی از ایمیل حرفه‌ای و معتبر خود استفاده کنند. این کارها شاید به چشم بسیار ریز بیایند و در ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار نباشند، اما در اصل اینطور نیست. بلکه استفاده از پست الکترونیکی Hotmail یا Gmail بسیار مهم است. این ۲ مورد گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانند نظر کارفرما یا مسئولین دانشگاه را نسبت به متقاضیان تغییر دهند.

استفاده از عکس در رزومه

یکی دیگر از موارد مهم برای رزومه‌نویسی به سوئدی استفاده از عکس است. استفاده از یک عکس رنگی یا سیاه و سفید در اندازه ۳*۴ با کیفیت بالا لازم است. بهتر است این عکس در قسمت بالای رزومه قرار بگیرد. کارفرماها یا مسئولین دانشگاه، با داشتن تصویری از افراد بهتر می‌توانند قضاوت کنند. بهتر است که افراد در این عکس از لباس‌های اسپورت استفاده نکنند بلکه یک ظاهر رسمی بسیار موثر است.

جهت مطالعه بیشتر: شرایط زبان برای مهاجرت به سوئد

یادگیری زبان در تیکا

برای کسانی که قصد دارند در سوئد تحصیل کرده یا شغلی پیدا کنند داشتن یک رزومه خوب بسیار مهم است. تا جایی که داشتن رزومه‌ای خوب می‌تواند در موفقیت افراد نقش بسیار موثری داشته باشد. مواردی که در این مقاله ذکر شدند همگی جزو مواردی هستند که برای مسئولین دانشگاه یا کارفرماهای سوئدی بسیار مهم هستند. زیرا در هر کشوری نوع رزومه می‌تواند متفاوت باشد. بسیار مهم است که افراد به نکاتی که هر کشور برای نوشتن رزومه متقاضیان در نظر می‌گیرند توجه نشان دهند. امیدواریم که این مقاله برای خوانندگان مفید واقع شده باشد. در مطالب بعدی با ما همراه باشید.

در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

 

نکات رزومه‌ نویسی به سوئدی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

در زمینه کار و رزومه کره ای هم ممنون میشم بنویسید

12 مرداد 2022

user-image

حامد

برای مشاوره و اصلاح رزومه می تونیم از اساتید شما کمک بگیریم؟

7 مرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

از مشاغل پردرآمد سوئد هم میگید لطفا؟

7 مرداد 2022