اساتید پیشنهادی:

استاد برتر زبان انگلیسی مرداد، احسان نیک

پریسا منصوریار
پریسا منصوریار
شنبه, 7 آبان 2021

دسته بندی : teacher

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 3037

مصاحبه با استاد زبان انگلیسی برتر مرداد تیکا

مصاحبه با استاد برتر مرداد ماه

استاد احسان نیک یکی از اساتید با تجربه در زمینه آموزش زبان انگلیسی هستند که در حال حاضر زبان آموزان زیادی در تیکا دارند. با توجه به اینکه فصل تابستان یکی از فصل های پر جنب و جوش در آموزشگاه های زبان است، دوست داریم این ماه هم با یک مصاحبه با یک استاد کارکشته و تجربیات کاربران تیکا همراه شما باشیم!

استاد احسان نیک هم زبان انگلیسی جنرال در سطح پیشرفته و هم دوره آمادگی برای آیلتس تدریس میکنند. 

 


متن صوت مصاحبه:

این ماه در خدمت استاد احسان نیک هستیم تا تجربیاتشون را در اختیار ما بگذارند زبان آموزان ما بتوانند با ایشون بیشتر آشنا بشن. 

احسان نیک: سلام به شما ممنون از شما و باعث خوشحالی من است که در خدمت شما باشم.

چطور و چرا استاد زبان انگلیسی شدید؟

آموزشگاه زبان تیکا: سوال اول ماه از شما این است چطور زبان انگلیسی رو یاد گرفتید ؟  و چرا استاد زبان انگلیسی شدید ؟

احسان نیک: در حقیقت سوال شما دو بخش دارد. در جواب بخش اول باید بگم که فرایند یادگیری زبان ادامه دار است و به همین دلیل من هنوز هم معتقدم که یک زبان آموز و در حال یادگیری زبان هستم. در پاسخ بخش دوم سوال شما باید بگم که  مهمترین اصل در یادگیری زبان مداومت و پیگیری است.  من به شخصه علاقه زیادی به تدریس داشتم. رشته تحصیلی من زبان انگلیسی نبود. با این وجود در طول دوران تحصیل مطالب مختلفی را تدریس کردم. بعد از بازگشت ایران تصمیم گرفتم تدریس زبان انگلیسی را به طور جدی تر ادامه بدهم.  به عبارت دیگر من در خودم توان انتقال مطالب به دیگران را دیدم.

 مهمترین و خوشایند ترین نکته در مورد تدریس برای من حس خوب تماشای زبان آموزان موفقی است که به خوبی صحبت می‌کنند و از مهارت زبانی خودشان استفاده میکنند. وقتی میبینم زبان‌آموزان به آرزوهای دست نیافتنی خودشان برای یادگیری رسیده‌اند هس واقعاً خوبی پیدا می کنم  و برای من واقعا خوشحال کننده است.

کلاس های آموزش زبان آنلاین چه نقاط ضعفی دارند؟

آموزشگاه زبان تیکا:  خیلی متشکرم بابت پاسخ کاملی که شما دادید. فکر می کنم همه سوالات زبان آموزان در مورد فرایند یادگیری و استاد شدن شما با جواب شما پاسخ داده شدند. حالا بریم سراغ سوال دومی که ما از شما داریم : به نظر شما که خودتان یکی از مدرسین فعال پلتفرم ما هستید چالش های یادگیری زبان به صورت آنلاین کدام هستند اگه مایل هستید به یکی یا دوتا از مهمترین چالش ها اشاره کنید.

احسان نیک: این سوال جالبی است اما در حقیقت به نظر من آموزش آنلاین چندان چالش برانگیز نیست. من بهتر است این موقعیت را به عنوان یک فرصت ببینیم نه به عنوان یک چالش یا مشکل.  من در حال حاضر نمی توانم در هزینه رفت و آمد و زمانی که برای زبان آموزان خود می گذارم صرفه جویی کنم.در صورتی که شما پیگیر کلاس‌های خودتان باشید می توانید از مزیت هایی مثل صرفه‌جویی در زمان خودتان هم استفاده کنید. در حال حاضر به نظر من به جز مشکلات قطعی برق و اینترنت مشکل دیگری برای آموزش آنلاین وجود ندارد. شما با کمک چه امکانات آموزش آنلاین شما می توانید محیط آموزش زبان را به خانه خود بیاورید.

مزایای یادگیری انگلیسی به صورت آنلاین؟

 آموزشگاه زبان تیکا:  بسیار عالی. سوال بعدی من ممکنه برای شما کمی عجیب به نظر بیاد ، چون آموزش زبان انگلیسی برای اکثر افراد ضروری است. با این وجود ما این سوال را از همه اساتید زبان میپرسیم!  پس شما هم لطفاً به ما بفرمایید یادگیری زبان انگلیسی به نظر شما برای چه افرادی مفیدتر خواهد بود ؟

احسان نیک :  به نظر من یادگیری زبان برای همه افرادی که به دنبال پیشرفت شغلی و تحصیلی هستند مفید خواهد بود. در درجه دوم هم یادگیری زبان برای افرادی که دوست دارند از زندگی خودشان لذت بیشتری ببرند یک روش فوق‌العاده برای گسترش ارتباطات شان با افرادی که خارج از ایران هستند خواهد بود.  دوست دارم در اینجا این نکته را هم اضافه کنم که به نظر من سن زبان آموزان اهمیتی ندارد و شما در هر سنی می توانید یادگیری را شروع کنید. این سوالی است که خیلی از زبان آموزان با آن مواجه هستند و فکر می‌کنند به علت بالا بودن سن آن ها نمی توانند یاد بگیرند.  من با اتکا به تجربه خودم و این حقیقت که مدتی در خارج از ایران زندگی کردم می توانم بگویم که افرادی را دیدم که حتی با وجود زندگی به مدت ۱۰ یا ۲۰ سال در یک محیط انگلیسی زبان نتوانستند این زبان را یاد بگیرند.  اعتماد به نفس و تلاش برای یادگیری بسیار مهم هستند و محیط انگلیسی زبان یا یک استاد به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای شما را برآورده کند.  شما حتی در صورتی که در ایران زندگی می کنید می توانید با استفاده از اینترنت بهترین شرایط برای یادگیری را برای خودتان فراهم کنید.

کلاس زبان از صفر تا صد با نتیجه تضمینی؟

آموزشگاه زبان تیکا:  خیلی ممنون بابت توضیحاتی که دادید و انگیزه‌ای که در دوستان عزیز ما ایجاد کردید علامت‌تعجب من سوال ۴ و ۵ را همزمان از شما خواهد پرسید چون حس می کنم ارتباط زیادی با هم دارند.  به نظر شما انتظارات منطقی یک زبان آموز از کلاس زبان چه انتظاراتی خواهند بود ؟ و اینکه شما به عنوان یک استاد زبان چه توصیه ای به زبان آموزان دارید ؟

احسان نیک :  من به شخصه این سوال را از بقیه سوال های مصاحبه بیشتر دوست داشتم و سوال بسیار به جایی است. بعضی از زبان آموزان به علت عدم آشنایی انتظارات بالایی از کلاس زبان دارند و به دنبال معجزه هستند.  من بارها با زبان آموزان مواجه شدم که سطح بالایی نداشتند اما انتظار داشتند که ظرف مدت کوتاهی برای مثال دوماه به یک سطح خیلی بالا برسند. زبان آموزی داشتم که در سطح پیش متوسط از نظر زبانی بودند و قصد مهاجرت به کانادا داشتند. این زبان آموز به من گفت برای مهاجرت به نمره آیلتس ۷ نیاز دارد. من پرسیدم چند ماه برای یادگیری زمان دارد و جواب داد دو تا سه ماه!  داشتن انتظارات نابجا نه‌تنها  باعث می شود برنامه ریزی شما درست پیش نرود ، بلکه باعث سرخوردگی شما هم می شود. با این وجود زبان‌آموزان هم حق دارند انتظاراتی از اساتید خود داشته باشد. برای مثال استاد باید حتماً دانش کافی از زبان را داشته باشد.  توانایی انتقال مطالب  بسیار مهم است و هر کسی که صرفاً به زبان انگلیسی مسلط باشد نمی‌تواند معلم خوبی باشد.

یادگیری فعال در عرصه زبان آموزی

آموزشگاه زبان تیکا : بسیار متشکریم بابت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید. 

احسان نیک: در پایان دوست دارم به این نکته اشاره کنم که امروزه در سطح دنیا مسئله‌ای به اسم فرهنگ یادگیری مطرح شده است. این فرهنگ یادگیری به معنای تلاش فعالانه زبان آموزان برای یادگیری مطالب است.  شما باید خودتان پیگیر یادگیری باشید سوال بپرسید و برای آشنایی با جنبه‌های مختلف زبان تلاش کنید. 

در پایان از مجموعه تیکا و همه زبان آموزان و اساتید پرتلاش این سامانه  تشکر می کنم.

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا

 

استاد برتر زبان انگلیسی مرداد، احسان نیک

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پریسا منصوریار

تولید محتوا

نظرات