اساتید پیشنهادی:

بهترین داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان اسپانیایی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 5 آبان 2022

دسته بندی : spanish-story

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 2608

داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان اسپانیایی

یکی از بهترین روش‌هایی که برای یادگیری زبان‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد خواندن داستان‌های کوتاه است. رمان­های اسپانیایی بیشتر شبیه جاده‌ای پر پیچ‌وخم در دل دشتی زیبا هستند؛ یعنی شاید خواندن آن‌ها در ابتدا کمی سخت باشد، اما زمانی که کمی راه بیفتید واقعاً لذت‌بخش خواهند بود. اما برای افراد مبتدی داستان‌های کوتاه بسیار توصیه می‌شوند، چون این داستان‌ها برخلاف زمان‌ها مسیرهای کوتاه و مستقیمی هستند که شما را به‌آسانی به مقصد می‌رسانند.

مسیر پر پیچ‌وخم اما خوش‌منظره برای افرادی مناسب است که زمان زیادی دارند و می‌خواهند زبان اسپانیایی را مثل یک تفریح دنبال کنند، اما افرادی که می‌خواهند این زبان را به‌سرعت بیاموزند یا آن را به زبان آموزان خود یاد بدهند بهتر است از مسیر کوتاه و مستقیم یعنی همان داستان‌های کوتاه استفاده کنند. در ادامه فواید خواندن داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان را به شما میگوییم و بهترین داستان‌های کوتاه اسپانیایی را برای سطوح مختلف به شما معرفی می‌کنیم.

چرا باید برای یادگیری زبان اسپانیایی داستان کوتاه بخوانیم؟

بهترین داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان اسپانیایی

هر مدرس زبان برای آموزش زبان به دانش آموزان خود متد خاصی دارد، اما روشی که بیشتر مدرسان آن را تأیید می‌کنند خواندن داستان کوتاه به زبان موردنظر است. زبان اسپانیایی کمی پیچیده است، اما شیرین و جذاب است و طرفداران زیادی دارد. دلایلی برای آموزشی بودن داستان‌های کوتاه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

جهت مطالعه بیشتر: داستان های اسپانیایی

خواندن یا ریدینگ برای یادگیری زبان اسپانیایی ضروری است.

خواندن برای کسانی که می‌خواهند زبان اسپانیایی یاد بگیرند بسیار ضروری است و مهارت‌های درک مطلب و نوشتن را در آن‌ها توسعه می‌دهد. اما فایده خواندن داستان‌های اسپانیایی به همین جا ختم نمی‌شود. با قرار دادن مغز خود در معرض زبان اسپانیایی که برای اسپانیایی‌زبانان بومی نوشته شده است، شروع به آشنایی بهتر با صداها، ریتم‌ها و گرامر زبان اسپانیایی خواهید کرد.

شما کلمات را می‌بینید و آن‌ها را می‌خوانید. به همین دلیل راحت‌تر با زبان اسپانیایی ارتباط برقرار می‌کنید.

خواندن یک دل‌بستگی عمیق ایجاد می‌کند.

وقتی در حال خواندن یک داستان می‌خواهید زبان هم یاد بگیرید، هم درگیر موضوع داستان می‌شوید و هم سعی می‌کنید با زبان جدید برای فهم داستان ارتباط برقرار کنید. این اتفاق یک شیرینی خاص ایجاد می‌کند که به خواندن ادامه دهید.

خواندن کتاب‌های متنوع بیشتر به شما کمک می‌کند.

برای یادگیری هر چه بهتر زبان اسپانیایی بهتر است به منابع خود تنوع بدهید. هر روز همان کتاب روز قبل را نخوانید. حتی اگر نتوانستید یک کتاب را به‌طور کامل تمام کنید و این کار برایتان سخت بود، به سراغ کتاب دیگری بروید. شاید داستان و نثر کتاب جدید برای شما دل‌پذیرتر باشد و به یادگیری شما کمک کند.

انتخاب بهترین داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان

داستان‌های کوتاه در صورتی می‌توانند برای یادگیری زبان مناسب باشند که متون مناسبی را انتخاب کنید. اگر متن داستان خیلی پیشرفته باشد و خواندن آن برای شما سخت باشد احتمالاً مغزتان قفل می‌کند و دیگر نمی‌توانید به خواندن ادامه دهید. اگر هم خواندن داستان برایتان خیلی آسان باشد پس دیگر داستان جنبه آموزشی نخواهد داشت.

در اینجا روش‌های انتخاب بهترین داستان کوتاه به تفکیک سطح را برای شما بیان می‌کنیم تا به‌راحتی بتوانید داستان مناسب خود را انتخاب کنید:

سطح مبتدی (Beginner)

کتاب‌های داستان کوتاه برای سطح مبتدی معمولاً یک سی دی هم دارند که فرد می‌تواند همراه با خواندن به صدا هم گوش دهد تا اگر ایرادی در خواندن و تلفظ کلمات دارد برطرف شود.

 سطح متوسط (Intermediate)

اگر در سطح متوسط زبان اسپانیایی باشید می‌توانید به‌تنهایی از پس متون بربیایید، اما خوب به داستان‌هایی نیاز دارید که خیلی پیچیده نباشند.

بهتر است داستان‌هایی را انتخاب کنید که در درک مفاهیم زبان به شما کمک کنند. مثلاً یک داستان معمایی پر از فرضیات مبهم می‌تواند به شما برای درک جملات شرطی کمک کند.

سطح پیشرفته (Advanced)

افرادی که زبان اسپانیایی را تا سطح پیشرفته بلد هستند باید داستان‌هایی بخوانند که کمی پیچیده‌تر باشد.

ازآنجایی‌که افرادی که درگیر زبان اسپانیایی نبوده‌اند و فقط آن را یاد گرفته‌اند بیشتر نکات را فراموش می‌کنند می‌توانند با خواندن داستان با واژگان و گرامر به‌روز آشنا شوند.

بهترین داستان‌های کوتاه اسپانیایی

در اینجا تعدادی از بهترین داستان‌های کوتاه اسپانیایی را به شما معرفی می‌کنیم تا برای یادگیری زبان اسپانیایی آن‌ها را بخوانید. این داستان‌ها از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند.

  1. داستان En el aeropuerto (مبتدی)

داستان در فرودگاه یک داستان پلیسی در مورد سگ‌های پلیس است که شامه قوی دارند، به همین دلیل ممکن است برای رده سنی کودک و نوجوان مناسب نباشد. این داستان کوتاه برای اکثر زبان آموزان مبتدی زبان اسپانیایی مناسب است، چون اصلاً سخت نیست. این داستان در زمان حال اتفاق می‌افتد و همه‌چیز در آن واضح است. داستان در فرودگاه ترجمه انگلیسی و سی دی هم دارد که می‌توانید هم‌زمان با خواندن داستان به آن گوش دهید تا با تلفظ و لهجه صحیح کلمات آشنا شوید.

  1. Tairon el super tramposo اثر هانس ویلهلم (مبتدی)

داستان تایرون، دایناسور حقه‌باز یک داستان کوتاه اسپانیایی سرگرم‌کننده برای رده سنی کودک و نوجوان است. این کتاب تصاویر بزرگی دارد که با متن داستان مطابقت دارند.

این داستان از چند ساختار ساده در زمان گذشته استفاده می‌کند، بنابراین انتخاب خوبی برای تقویت این زمان در گرامر است.

  1. داستان Ricitos de oro (مبتدی)

داستان سه خرس در مورد یک افسانه کلاسیک بریتانیایی است. درک این داستان کوتاه بسیار آسان است. گرامری که در این داستان برجسته است صفت‌ها هستند.

  1. داستان Al final del callejón اثر خسوس کانو اوربانو (متوسط)

داستان در انتهای کوچه کوتاه و شیرین است و یک سناریوی مرموز و ترسناک را به تصویر می‌کشد. داستان در مورد آندرس است که به دنبال یک توپ در یک کوچه می‌دود و تصادفاً با راز عجیبی روبرو می‌شود. کلمات و جملات خیلی پیچیده نیستند، اما داستان بسیار جذاب است.

  1. داستان Romancito de la niña y el fantasma اثر السا بونرمن (متوسط)

داستان ترسناک روح دختربچه داستان دختری است که از دوستی با روحی که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند نمی‌ترسد. درحالی‌که به او هشدار می‌دهند که چه اتفاقی برای دختربچه‌هایی می‌افتد که با ارواح بازی می‌کنند، او به بازی با روح و ماجراجویی‌های خود ادامه می‌دهد.

این داستان در مورد زمان حال، آینده و جملات شرطی است و به زبانی وحشتناک و افسانه‌ای بیان می‌شود.

  1. داستان Cuentos de Eva Luna اثر ایزابل آلنده (پیشرفته)

داستان‌های اوا لونا یک مجموعه داستان کوتاه است که بر اوا لونا، شخصیت یکی از زمان‌های قبلی ایزابل آلنده تمرکز دارد. اوا پس از یک سری حوادث دراماتیک و ناگوار یتیم و سرگردان می‌شود.

این داستان‌ها تلخ و غم‌انگیز هستند و ممکن است ازنظر موضوعی برای دانش‌آموزان چالش‌برانگیز باشند، اما برای زبان آموزان پیشرفته و بزرگ‌سال مناسب هستند. این افراد بهتر می‌توانند واقعیت‌های ناراحت‌کننده و بی‌عدالتی‌های زندگی در آمریکای لاتین را درک کنند.

  1. داستان Doce cuentos peregrinos اثر گابریل گارسیا مارکز (پیشرفته)

دوازده داستان سرگردان بحث در مورد بیگانه بودن و احساس غربت را به میان می‌آورد. این کتاب در بین زبان آموزان بسیار محبوب است. هر داستان حدود 6 تا 10 صفحه متن سخت دارد و برای زبان آموزان پیشرفته طراحی شده  است.

لینک مفید: آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

یادگیری زبان اسپانیایی در تیکا

داستان‌های کوتاه یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان‌های مختلف هستند و بسیاری از مدرسان این روش را به زبان آموزان توصیه می‌کنند. اگر شما هم به یادگیری زبان اسپانیایی علاقه دارید می‌توانید با کتاب‌های داستان سطح مبتدی شروع کنید.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان اسپانیایی در تیکا

بهترین داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان اسپانیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

خیلی عالی بود

14 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مثل همیشه عالی

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مثل همیشه عالی

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مثل همیشه عالی

10 آبان 2022

user-image

حسین محسنیان

زبان اسپانیایی خیلی جذابه

9 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

یادگیری داستان اونم به زبان اسپانیایی واقعا جذابه??

9 آبان 2022

user-image

حامد

تشکر از ضما بابت مقاله خوبتون، واقعاً در وی فارسی اسن دست مقاله ها کم نظیر هستند

9 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

عالی بود، مرسی

9 آبان 2022