استاد زبان انگلیسی حسین حسینی مقدم

درباره مدرس

آمادگی آزمون های IELTS - TOEFL - EPT - PTE با 11 سال سابقه تدریس در دانشگاه ها و موسسات معتبر! خداحافظی با متدهای منسوخ و ناکارآمد! ترکیب تجربه و خلاقیت با متدهای جذاب و سریع و کارا! مناسب برای کسی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارد اما زمان زیادی ندارد! آمادگی برای کنکور تمامی مقاطع از کارشناسی تا دکتری و آزمون های دستیاری! . مصاحبه با استاد زبان انگلیسی حسین حسینی مقدم استاد حسینی مقدم شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور توصیف میکنید؟ نمیشه به صورت عام و کلی برای همه یک نسخه آموزشی پیچید. برای هر زبان آموز با توجه به توانایی ها و استعدادهای اون فرد، اهدافی که برای خودش تعریف کرده و سطح دانش فعلی باید از یک روش خاص استفاده کرد. من از متدهای یادگیری با تکرار و حفظ کردن استفاده میکنم، یا بسته به علاقه و سلیقه زبان آموز از فیلم و موسیقی برای تدریس زبان انگلیسی استفاده میکنم. شما بیشتر از چه کتاب های و منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده میکنید؟ منابع و کتاب های آموزش زبان هم باید به صورت فرد به فرد تعیین بشه. برای زبان آموزی که قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی مثل آیلتس رو داشته باشه، برای آموزش تکنیک های نمره گرفتن در آیلتس از کتاب های آکسفورد استفاده میکنیم. برای تقویت مهارت های افرادی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اند از کتاب ها و منابع listening ساده و کتاب های آموزش لغات ضروری استفاده میکنیم. برای افرادی که سطح مبتدی یادگیری رو پشت سر گذاشتند و میخواهند زبان خودشون رو تقویت کنند، از کتاب هایی استفاده میکنیم که لغات و گرامر رو در context و زمینه زبان به اونها آموزش بده. آموزشگاه زبان ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟ به نظر من آموزشگاه زبان ایده آل جاییه که محیطی شبیه به یک کشور انگلیسی زبان داشته باشه. وقتی یک زبان آموز مبتدی وارد چنین آموزشگاهی میشه، باید احساس نیاز بکنه. زبان آموزها باید از زبانی که قصد یادگیری اون رو دارند استفاده کنند. این عمل رو میشه با جریمه یا تشویق افزایش داد. اگه یک آموزشگاه قصد داشته باشه در زبان آموز شوق به یادگیری زبان خارجی ایجاد کنه، همون طور که قبلا اشاره کردم، باید محیطی شبیه به محیط کشور اون زبان ایجاد کنه. برای مثال در آموزشگاه زبان انگلیسی باید همه نمادهای فرهنگی کشورهای انگلیسی زبان، از جمله تابلوها و زبان صحبت کردن افراد اداری رو به انگلیسی تغییر داد. مغز ما علاقه شدیدی به تنبلی داره و به محض اینکه متوجه بشیم با استفاده از لغات زبان مادری قادر به حل کردن مسائل خودمون هستیم، زبان دوم رو کنار میگذاره. مورد دیگه ای که درمورد آموزشگاه های زبان وجود داره، قابل دسترسی بودن مدرس های زبان هست. زبان آموزها باید همیشه به راحتی به معلم های خودشون دسترسی داشته باشند. این مورد به لطف شبکه های اجتماعی این روزها تا حد زیادی محقق شده. ویژگی دیگه آموزشگاه زبان ایده آل اینه که هدف نهایی عشق به تدریس باشه و نه کسب درآمد صرف. استاد زبان ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟ استاد ایده آل من وجود خارجی نداره اما سعی میکنم اون ویژگی ها رو توی خودم به وجود بیاورم. به نظر من استاد باید بتونه جذابیت رو در کلاس ایجاد کنه طوری که زبان آموزها در طول هفته مشتاق فرا رسیدن کلاس زبان خودشون باشند. این روش ها طیف وسیعی رو در بر میگیرند، شامل شوخی و بازی و سرگرمی و همچنین قدرت تدریس و معلومات استاد، و آینده نگری و هدف گذاری صحیح برای استاد. جذابیت کلاس خصوصا درمورد افرادی که قبلا یادگیری زبان رو شروع کردند و رها کردند خیلی اهمیت داره. به نظر شما بزرگترین اشتباه در تدریس زبان انگلیسی چی میتونه باشه؟ به نظر من بزرگترین اشتباه یک استاد زبان اینه که قصد داشته باشه همه زبان آموزان رو با یک نسخه درمان کنه. اساتید زبان باید به علایق و سلیقه ها و ویژگی های فردی یک زبان آموز توجه کنند. کسی که همه شاگردها رو به یه چشم ببینه قطعا نتیجه مناسبی نخواهد گرفت، چون زبان آموزها با انگیزه و کم انگیزه، پیشرفته و مبتدی، و ... هستند و با هم تفاوت زیادی دارند. به نظر شما نیتیو بودن یک استاد زبان انگلیسی چقدر اهمیت داره؟ به نظر من نیتیو بودن استاد یک شمشیر دو لبه است. استاد زبان نیتیو قطعا لهجه و تلفظ بهتری و صحیح داره، روان تر صحبت میکنه، و تجربه طولانی از کاربرد این زبان برای ارتباط و زندگی داره. از سوی دیگه میشه گفت استادی که زبان مادری خودش رو تدریس کنه، تجربه یادگیری اون زبان رو نداره و راه آموختن اون رو به صورت یک زبان دوم طی نکرده. از سوی دیگه استادی که نیتیو نباشه قطعا این زبان رو به صورت آگاهانه آموخته و به عنوان زبان دوم یا سوم یا ... از اون زبان استفاده میکنه، میتونه زبان مورد تدریسش رو به صورت آگاهانه تری به زبان آموزان آموزش بده. به نظر شما کلاس های گروهی و خصوصی چه مزایا و تفاوت هایی نسبت به هم دارند؟ کلاس خصوصی و گروهی تفاوت های زیادی دارند. اولین و مهمترین تفاوت این دو نوع کلاس، سهم زبان آموزان از کلاس هاست. در یک کلاس خصوصی یک ساعته اگه در نظر بگیریم که نصف زمان کلاس رو استاد صحبت کنه و نصف زمان باقی مونده رو استاد، سهم شاگرد از فعالیت در اون کلاس برابر سی دقیقه خواهد بود. اما در یک کلاس با ده زبان آموز، این مدت زمان برای هر زبان آموز به سه دقیقه کاهش پیدا میکنه. برتری کلاس گروهی به اینه که معمولا مباحث متنوع تر و گسترده تری در اون مطرح میشه. در کلاس های گروهی معمولا بیشتر "خوش میگذره". این زمان خوشی رو داشتن در کلاس من یک فاکتور خیلی مهم محسوب میشه. شاگردهایی که من موفق شد چند سال در کلاس نگه دارمشون بهخاطر همین جذابیت کلاس ها بوده. این مورد در کلاس های گروهی نسبت به کلاس های خصوصی با اختلاف بارزی بیشتر هست. یکی دیگه از تفاوت های کلاس های گروهی و خصوصی هزینه کلاس برای زبان آموزهاست. طبیعتا توی کلاس خصوصی زمان صرف یک زبان آموز میشه و هزینه بالاتری خواهد داشت. برای افرادی که از نظر اقتصادی تحت فشار هستند، کلاس زبان گروهی گزینه مناسب تری خواهد بود. به نظر شما مدت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز به هم باید چقدر باشه؟ حالت ایده آل به نظر من اینه که کل مدت کلاس شاگردها صحبت کنند و استاد ساکت بمونه. در این حالت استاد باید صرفا به اشتباهات زبان آموزا توجه کنه و بدون اینکه کلاس رو متوقف کنه، در نهایت این اشتباهات رو به زبان آموزا گوشزد و تصحیح کنه. البته این حالت همونطور که گفت ایده آله و دستیابی به اون دشواره. اما در نهایت هدف استاد باید این باشه که در نهایت زبان آموزها رو تشویق به حرف زدن کنه. حتی وقتی استاد با عقیده زبان آموز مخالفه، باید خلاف این عقیده حرف بزنه تا شاگرد رو وادار به حرف زدن بکنه. چون هدف در حقیقت حرف کشیدن از زبان آموز هست تا یادگیری صورت بگیره.... مشاهده بیشتر

گروه هدف تدریس

نوجوان(13 تا 19 سال)
میانسال(بالای 46 سال)

مهارت های مدرس

تخصص های مدرس

تقویم مدرس

درباره استاد زبان انگلیسی حسین حسینی مقدم بیشتر بدانید

نمیشه به‌صورت عام و کلی برای همه یک نسخه آموزشی پیچید. برای هر زبان‌آموز باتوجه‌به توانایی‌ها و استعدادهای اون فرد، اهدافی که برای خودش تعریف کرده و سطح دانش فعلی باید از یک روش خاص استفاده کرد. من از متدهای یادگیری با تکرار و حفظ کردن استفاده می‌کنم، یا بسته به علاقه و سلیقه زبان‌آموز از فیلم و موسیقی برای تدریس زبان انگلیسی استفاده می‌کنم.

منابع و کتاب‌های آموزش زبان هم باید به‌صورت فردبه‌فرد تعیین بشه. برای زبان‌آموزی که قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی مثل آیلتس رو داشته باشه، برای آموزش تکنیک‌های نمره گرفتن در آیلتس از کتاب‌های آکسفورد استفاده می‌کنیم. برای تقویت مهارت‌های افرادی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند از کتاب‌ها و منابع listening ساده و کتاب‌های آموزش لغات ضروری استفاده می‌کنیم. برای افرادی که سطح مبتدی یادگیری رو پشت سر گذاشتند و می‌خواهند زبان خودشون رو تقویت کنند، از کتاب‌هایی استفاده می‌کنیم که لغات و گرامر رو در context و زمینه زبان به اونها آموزش بده.

به نظر من آموزشگاه زبان ایده‌آل جاییه که محیطی شبیه به یک کشور انگلیسی‌زبان داشته باشه. وقتی یک زبان‌آموز مبتدی وارد چنین آموزشگاهی میشه، باید احساس نیاز بکنه. زبان‌آموزها باید از زبانی که قصد یادگیری اون رو دارند استفاده کنند. این عمل رو میشه با جریمه یا تشویق افزایش داد. اگه یک آموزشگاه قصد داشته باشه در زبان‌آموز شوق به یادگیری زبان خارجی ایجاد کنه، همون طور که قبلاً اشاره کردم، باید محیطی شبیه به محیط کشور اون زبان ایجاد کنه. برای مثال در آموزشگاه زبان انگلیسی باید همه نمادهای فرهنگی کشورهای انگلیسی‌زبان، از جمله تابلوها و زبان صحبت‌کردن افراد اداری رو به انگلیسی تغییر داد. مغز ما علاقه شدیدی به تنبلی داره و به‌محض اینکه متوجه بشیم با استفاده از لغات زبان مادری قادر به حل کردن مسائل خودمون هستیم، زبان دوم رو کنار می‌گذاره. مورد دیگه‌ای که درمورد آموزشگاه‌های زبان وجود داره، قابل‌دسترسی بودن مدرس‌های زبان هست. زبان‌آموزها باید همیشه به‌راحتی به معلم‌های خودشون دسترسی داشته باشند. این مورد به لطف شبکه‌های اجتماعی این روزها تا حد زیادی محقق شده. ویژگی دیگه آموزشگاه زبان ایده‌آل اینه که هدف نهایی عشق به تدریس باشه و نه کسب درآمد صرف.

استاد ایده‌آل من وجود خارجی نداره اما سعی می‌کنم اون ویژگی‌ها رو توی خودم به وجود بیاورم. به نظر من استاد باید بتونه جذابیت رو در کلاس ایجاد کنه طوری که زبان‌آموزها در طول هفته مشتاق فرارسیدن کلاس زبان خودشون باشند. این روش‌ها طیف وسیعی رو در بر می‌گیرند، شامل شوخی و بازی و سرگرمی و همچنین قدرت تدریس و معلومات استاد، و آینده‌نگری و هدف‌گذاری صحیح برای استاد. جذابیت کلاس خصوصاً درمورد افرادی که قبلاً یادگیری زبان رو شروع کردند و رها کردند خیلی اهمیت داره.

به نظر من بزرگ‌ترین اشتباه یک استاد زبان اینه که قصد داشته باشه همه زبان‌آموزان رو با یک نسخه درمان کنه. اساتید زبان باید به علایق و سلیقه‌ها و ویژگی‌های فردی یک زبان‌آموز توجه کنند. کسی که همه شاگردها رو به یه چشم ببینه قطعاً نتیجه مناسبی نخواهد گرفت، چون زبان‌آموزها باانگیزه و کم انگیزه، پیشرفته و مبتدی، و ... هستند و با هم تفاوت زیادی دارند.

به نظر من نیتیو بودن استاد یک شمشیر دو لبه است. استاد زبان نیتیو قطعاً لهجه و تلفظ بهتری و صحیح داره، روان‌تر صحبت می‌کنه، و تجربه طولانی از کاربرد این زبان برای ارتباط و زندگی داره. از سوی دیگه میشه گفت استادی که زبان مادری خودش رو تدریس کنه، تجربه یادگیری اون زبان رو نداره و راه آموختن اون رو به‌صورت یک زبان دوم طی نکرده. از سوی دیگه استادی که نیتیو نباشه قطعاً این زبان رو به‌صورت آگاهانه آموخته و به‌عنوان زبان دوم یا سوم یا ... از اون زبان استفاده می‌کنه، می‌تونه زبان مورد تدریسش رو به‌صورت آگاهانه‌تری به زبان‌آموزان آموزش بده.

کلاس خصوصی و گروهی تفاوت‌های زیادی دارند. اولین و مهم‌ترین تفاوت این دو نوع کلاس، سهم زبان‌آموزان از کلاس‌هاست. در یک کلاس خصوصی یک‌ساعته اگه در نظر بگیریم که نصف زمان کلاس رو استاد صحبت کنه و نصف زمان باقی مونده رو استاد، سهم شاگرد از فعالیت در اون کلاس برابر سی دقیقه خواهد بود. اما در یک کلاس با ده زبان‌آموز، این مدت‌زمان برای هر زبان‌آموز به سه دقیقه کاهش پیدا می‌کنه. برتری کلاس گروهی به اینه که معمولاً مباحث متنوع‌تر و گسترده‌تری در اون مطرح میشه. در کلاس‌های گروهی معمولاً بیشتر "خوش می‌گذره". این زمان خوشی رو داشتن در کلاس من یک فاکتور خیلی مهم محسوب میشه. شاگردهایی که من موفق شد چند سال در کلاس نگه دارمشون به‌خاطر همین جذابیت کلاس‌ها بوده. این مورد در کلاس‌های گروهی نسبت به کلاس‌های خصوصی با اختلاف بارزی بیشتر هست. یکی دیگه از تفاوت‌های کلاس‌های گروهی و خصوصی هزینه کلاس برای زبان‌آموزهاست. طبیعتاً توی کلاس خصوصی زمان صرف یک زبان‌آموز میشه و هزینه بالاتری خواهد داشت. برای افرادی که از نظر اقتصادی تحت‌فشار هستند، کلاس زبان گروهی گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

حالت ایده‌آل به نظر من اینه که کل مدت کلاس شاگردها صحبت کنند و استاد ساکت بمونه. در این حالت استاد باید صرفاً به اشتباهات زبان‌آموزا توجه کنه و بدون اینکه کلاس رو متوقف کنه، در نهایت این اشتباهات رو به زبان‌آموزا گوشزد و تصحیح کنه. البته این حالت همون‌طور که گفت ایده آله و دستیابی به اون دشواره. اما در نهایت هدف استاد باید این باشه که در نهایت زبان‌آموزها رو تشویق به حرف‌زدن کنه. حتی وقتی استاد با عقیده زبان‌آموز مخالفه، باید خلاف این عقیده حرف بزنه تا شاگرد رو وادار به حرف‌زدن بکنه. چون هدف در حقیقت حرف کشیدن از زبان‌آموز هست تا یادگیری صورت بگیره.

امتیاز شما به مدرس

هنوز هیچ نظری برای استاد ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...

رزومه مدرس

1399 - کارشناسی ارشد حقوق بین الملل null

قوانین رزرو و برگزاری

پس از رزرو کلاس منتظر تایید یا رد درخواست از طرف استاد بمانید. نیم ساعت قبل از برگزاری کلاس، آمادگی حضور در کلاس را داشته باشید ...

می دونستی ۱۴ روز ضمانت بازگشت مبلغ داری؟

ورود / ثبت نام عزیز تیکا گارانتی پرداخت داره و فقط از درگاه امن تیکا پرداخت را انجام دهید. اگر هر اتفاقی پیش بیاد ما هوات رو داریم، خیالت راحت.