اساتید پیشنهادی:

بهترین دانشگاه‌های آسیا کدم‌اند؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 12 فروردین 2023

دسته بندی : immigration

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 874

دانشگاه‌های آسیا

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد کشور ژاپن با داشتن ۱۱۸ دانشگاه برتر بیشترین دانشگاه‌های برتر آسیا را دارد. کشور چین با ۹۷ دانشگاه و کشور هندوستان با ۷۱ دانشگاه رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. دانشگاه‌های آسیا همچنین رتبه‌های بالایی در بین دانشگاه‌های برتر جهان دارند و این نشان از اهمیت بالای تحصیل در دانشگاه‌های آسیا دارد. یکی از دغدغه‌های اصلی تحصیل در دانشگاه‌ها برتر آسیا زبان تدریس در این دانشگاه‌ها است. امروزه اغلب کشورها برای جذب دانشجویان بین‌المللی دوره‌های زیادی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. کشورهای چین، ژاپن، کره، هند، روسیه و سنگاپور بیشترین دانشجویان بین‌المللی را در بین دانشگاه‌های برتر آسیا دارند.

جدول دانشگاه‌های برتر آسیا در سال ۲۰۲۳

جدول دانشگاه‌ها برتر آسیا در سال ۲۰۲۳

نام دانشگاه
کشور
رتبه در آسیا
دانشگاه پکینگ
چین
۱
دانشگاه ملی سنگاپور
سنگاپور
۲
دانشگاه ملی چینهوا
چین
۳
دانشگاه هنگ‌کنگ
هنگ‌کنگ
۴
دانشگاه نانیانگ سنگاپور
سنگاپور
۵
دانشگاه فودان
چین
۶
دانشگاه ژیجانگ
چین
۶
انستیتو پیشرفته علوم و فناوری کایست
کره
۸
دانشگاه مالایا
مالزی
۹
دانشگاه شانگهای
چین
۱۰
دانشگاه های برتر آسیا

تحصیل در دانشگاه‌های برتر چین

کشور چین با داشتن ۲۲ دانشگاه در بین ۳۰۰ دانشگاه معتبر جهان، هرساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را جذب می‌کند. مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۴ ساله و دوره کارشناسی ارشد ۲ سال است.

زبان تحصیل در دانشگاه‌های چین به زبان‌های چینی و انگلیسی است. دانشگاه‌های زیادی در چین دوره‌های لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا به برای دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. هزاران برنامه آموزشی به زبان انگلیسی باکیفیت بالا در موضوعات مختلف از پزشکی گرفته تا ادبیات و مهندسی در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. برای شرکت در دوره‌های انگلیسی باید یکی از مدارک آیلتس، تافل و دولینگو را ارائه دهید. اگر زبان مادری شما انگلیسی باشد یا قبلاً دوره‌های را به زبان انگلیسی گذرانده باشید نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

تحصیل در دانشگاه‌های برتر سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای کوچک آسیایی است که در سال‌های اخیر توانسته است رتبه بالایی در علم و فناوری به دست آورد. زبان‌های رسمی این کشور چینی، انگلیسی، مالایی و تامیل است. برای تحصیل در دانشگاه‌های سنگاپور باید از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرید. اغلب دانشگاه‌ها دوره‌های آمادگی و آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دوزبانه است و ترکیبی از زبان انگلیسی و یکی از زبان‌های مالایی، ماندارین یا تامیل است. برای تحصیل در سنگاپور باید مدرک آیلتس، تافل و C1 پیشرفته داشته باشید. سطح علمی دانشگاه‌های سنگاپور بسیار بالا بوده و هزینه زندگی در این کشور نیز زیاد است.

تحصیل در دانشگاه‌های برتر هندوستان

کشور هندوستان دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد و زبان تدریس در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این کشور نیازی به یادگیری زبان خارجی غیر از انگلیسی ندارند. کشور هندوستان بزرگ‌ترین سیستم‌های آموزشی دنیا بعد از چین و آمریکا را داشته و دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی دارد.

هند ۲۳ دانشگاه برتر دارد که ۹ دانشگاه آن در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. رشته‌های مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم پزشکی بیشترین تقاضا را در این کشور دارند. تحصیل دوره کارشناسی در هند ۳ الی ۴ ساله بوده و زبان تدریس نیز انگلیسی است. متقاضیان کارشناسی ارشد نیز می‌توانند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند. طول این دوره نیز ۱ الی ۲ سال است. متقاضیان کارشناسی ارشد در هند باید معدل بالای ۱۴ و نمره زبان آیلتس ۵ به بالا داشته باشند. برای تحصیل در دوره دکترا نیز معدل بالای ۱۵ و مدرک زبان آیلتس با نمره ۵ لازم است. تحصیل در دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در هندوستان به زبان انگلیسی است. متقاضیان برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند در دوره‌های آموزشی این زبان شرکت کنند. دوره‌های دیپلم زبان انگلیسی در این کشور ۶ ماهه است و شهریه‌ای در حدود ۲۵۰۰ دلار دارد.

تحصیل در  دانشگاه‌ها برتر آسیا

تحصیل در دانشگاه‌های برتر ژاپن

تحصیل در دانشگاه‌های برتر ژاپن و دوره کارشناسی یک دوره ۴ ساله است. برای شرکت در این مقطع باید حتماً دیپلم دبیرستان را داشته باشید. تحصیل در دوره کارشناسی در ژاپن به زبان ژاپنی بوده و دانشجویان باید تسلط کافی به این زبان داشته باشند. البته برخی از دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان بین‌المللی دوره‌هایی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن نیز یک دوره دوساله بوده و زبان تدریس نیز ژاپنی است.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن به دو زبان ژاپنی و انگلیسی است. متقاضیان برای ورود به این رشته‌ها علاوه بر قبولی در آزمون ورودی باید حداقل نمره 6.۵ آیلتس را داشته باشند.

تحصیل در دانشگاه‌های برتر مالزی

کشورِ مالزی دانشگاه‌ها برتر زیادی دارد و در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. زبان تدریس در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است و اغلب مردم مالزی با این زبان آشنا هستند. همچنین اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی را برای متقاضیان برگزار می‌کنند. برای شرکت در دوره لیسانس به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس ارائه کنید. برخی از دانشگاه‌ها مدرک تافل نیز قبول می‌کنند. تحصیل در دورهای کارشناسی ارشد و دکترا نیز به زبان انگلیسی است. اغلب دانشگاه‌ها دوره‌های آموزش زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. البته بهتر است برای جلوگیری از اتلاف وقت خود قبل از رفتن به مالزی مدرک زبان خود را دریافت کنید.

جهت مطالعه بیشتر:

آزمون تعیین سطح 

آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

تحصیل در دانشگاه‌ها برتر هنگ‌کنگ

تحصیل در دانشگاه‌های برتر هنگ‌کنگ به‌عنوان یک کشور آسیایی می‌تواند انتخاب خوبی برای دانشجویان ایرانی باشد. کشور هنگ‌کنگ ازنظر هزینه زندگی و تحصیل مقرون‌به‌صرفه بوده و دانشگاه‌های معتبر زیادی دارد. افرادی زیادی از سراسر جهان در این کشور به کار و تحصیل مشغول‌اند و شرایط پیشرفت کاری و تحصیلی مناسبی در این کشور وجود دارد.

 این کشور ۲۰ دانشگاه دارد که ۸ دانشگاه آن دولتی بوده و همه آن‌ها از زبان انگلیسی برای تدریس استفاده می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های این کشور به‌صورت دوزبانه چینی و انگلیسی هستند. هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های هنگ‌کنگ به زبان چینی ارزان‌تر است و اگر متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی باشید باید هزینه بیشتری بپردازید.

سخن آخر

تعداد دانشگاه‌های برتر قاره آسیا در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است و دانشجویان زیادی این کشورها را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. کشورهای چین، سنگاپور، هند و هنگ‌کنگ دانشجویان بین‌المللی زیادی داشته و هرساله بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. زبان تدریس در اغلب دانشگاه‌های آسیایی به زبان بومی و انگلیسی است. اگر به مطالعه مطالب آموزشی علاقمندید، به وبلاگ موسسه آموزش زبان تیکا مراجعه کنید.

یادگیری زبان در تیکا
بهترین دانشگاه‌های آسیا کدم‌اند؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

با یادگیری زبان این کشورها میشه پذیرش تحصیلی گرفت؟

25 فروردین 2023

user-image

پارسا مهری

مثل همیشه عالی

17 فروردین 2023

user-image

زهرا اخوان

کلاس گروهی برای زبان چینی هم دارید؟

16 فروردین 2023

user-image

الهام طالبی

کیفیت دانشگاه های مالزی چطوره؟

15 فروردین 2023