اساتید پیشنهادی:

آزمون آیلتس چیست؟ آماده شدن برای آزمون آیلتس در کلاس خصوصی

حسین محسنیان
حسین محسنیان
شنبه, 25 اردیبهشت 2020

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 5338

آزمون آیلتس چیست؟ آماده شدن برای آزمون آیلتس در کلاس خصوصی

آزمون زبان انگلیسی آیلتس چیست؟

آزمون IELTS، یک سیستم بین‌المللی تست زبان انگلیسی است که یکی ازمحبوب‌ترین و پرطرفدارترین فرم های زبان انگلیسی در آموزش و مهاجرت است. آماده شدن برای آزمون آیلتس با کمک منابع رسمی آن ممکن است. هزینه کلاس خصوصی آیلتس ممکن است در ابتدا زیاد باشد، به نظر برسد اما ارزش آن را دارد. همچنین شما میتوانید با استفاده از خدمات کلاس های نیمه خصوصی سی درصد تخفیف بگیرید.

سازمان آموزشی آیلتس در نظر گرفته است که افراد غیر بومی که به دنبال تحصیل یا کار در محیط انگلیسی‌ زبان هستند با یک سیستم مورد آزمایش قرار دهد. یک سیستم شناخته‌ شده بین‌المللی برای آزمودن توانایی زبان انگلیسی در چهار دسته است:

مهارت شنیداری    Listening

مهارت خواندن  Reading

مهارت نوشتن  Writing

مهارت صحبت کردن  Speaking

از زمان معرفی آیلتس در سال 1989 ،آزمون زبان IELTS به یکی از معتبرترین فرم های ارزیابی زبان انگلیسی تبدیل شده و توسط بیش از 8000 دانشگاه ، کارفرما و سازمان های مهاجرتی در سراسر جهان پذیرفته شده است. روشهای آزمون آیلتس بر توانایی عملی آزمون دهنده در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیتهای واقعی متمرکز است.

آزمون بین المللی آیلتس


انواع آزمون آیلتس

برای آیلتس دو نوع آزمون مختلف وجود دارد:

آیلتس آکادمیک

برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در دانشگاه های بین المللی یا پیوستن به یک موسسه آموزش عالی هستند.

آیلتس عمومی 

بر مهارتهای بقاء انگلیسی و زبان اجتماعی و محل کار تمرکز دارد ، ایده آل برای کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا ، کانادا و نیوزلند را دارند.

پس از درجه بندی ، نمره IELTS شما برای دو سال معتبر است.

آزمون آیلتس تافل زبان انگلیسی



 

نمرات در آزمون آیلتس

برای هر قسمت از آزمون نمره 1 تا 9  به دانشجویان داده می شود. میانگین نمره شما از 4 مهارت،نمره نهایی شما را تشکیل می دهد.

 

نمره قبولی آزمون آیلتس،آیلتس چیست


 

 

سؤالات متداول در مورد آماده سازی آیلتس و آزمون آیلتس

آیلتس چیست و چرا اهمیت دارد؟

IELTS مخفف International English Language Testing System "سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی" است و آزمونی برای قضاوت در مورد توانایی زبان انگلیسی است. این مورد توسط مؤسسات آموزش عالی و مسئولین مهاجرت در انگلیس ، استرالیا ، نیوزیلند و کانادا پذیرفته می شود. دانشگاه های بین المللی نمی توانند بدون داشتن نمره معتبر آیلتس ، پیشنهاد نهایی را برای شما صادر کنند.

بیش از 10،000 سازمان در سراسر جهان ، از جمله موسسات آموزشی ، کارفرمایان ، دولتها ، مقامات مهاجرت و ارگانهای حرفه ای ، آیلتس را می پذیرند.

"مقاله پیشنهادی : آیلتس بگیریم یا تافل؟"

قالب آزمون چقدر است و چه مدت طول خواهد کشید؟

آزمون آیلتس دارای چهار بخش است. گوش دادن (Listening) ، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)صحبت کردن (Speaking).زمان آزمونسه ساعت طول می انجامد. ابتدا گوش دادن انجام می شود و 40 دقیقه زمان آزمون Listening  است، سپس خواندن و نوشتن هر کدام یک ساعت زمان میبرد و آزمون صحبت کردن یا Speaking 15 دقیقه طول می کشد.

 

کدام آزمون آیلتس، عمومی یا دانشگاهی (آیلتس آکادمیک)؟

دو نسخه آزمون IELTS ، بصورت عمومی و دانشگاهی وجود دارد. در صورت درخواست دانشگاه ، دانشجو باید آزمون زبان تخصصی دانشگاهی یا همان آیلتس آکادمیک را بگذراند. اگر فقط آیلتس را برای دریافت تابعیت یا تحصیل در مقاطع پایین تر بخواهد بگیرید ، آزمون عمومی مناسب است. اگر زیاد مطمئن نیستید ، دانشگاهی می تواند نیازهای تحصیل و مهاجرت را پوشش می دهد. فرم آزمون برای هر دو امتحان یکسان است ، در حالی که مهارت های خواندن و نوشتن در آزمون عمومی کمی آسان تر است.

شما میتوانید برای آماده شدن برای هر کدام از انواع آیلتس، کلاس خصوصی آیلتس در تهران داشته باشید. کافیست از خدمات تیکا استفاده کنید.

 

اساتید زبان تیکا

 

نمره آیلتس خوب چند است؟

برای مقطع کارشناسی، حداقل نمره 6 لازم است. در حالی که در سطح کارشناسی ارشد ، این میزان به 6.5 می رسد. برای دوره های تخصصی مانند پزشکی ، دانشجویان به نمره 7.0 نیاز دارند. برای دانشگاه ها و دوره های مختلف متفاوت است، بنابراین قبل از اقدام نیاز است در مورد دانشگاه مورد نظر تحقیق کنید.

 

چه زمانی باید شرکت در کلاس خصوصی آیلتس را شروع کنم؟

اینکه چه زمانی باید شروع کنید و چه مدت برای آماده سازی نیاز دارید به توانایی فعلی شما بستگی دارد. با این وجود توصیه می شود که دو ماه قبل از تاریخ امتحان ، آمادگی را شروع کنید. برای یادگیری نمره فعلی IELTS ، یک تست تمرینی انجام دهید. آماده شدن برای آزمون آیلتس باید با یک برنامه جامع همراه با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت انجام شود.

 

چه مقدار زمان برای ثبت نام در امتحان نیاز دارم؟

در انگلستان امتحانات آیلتس هر شنبه در طول سال برگزار می شود.شما  می توانید تا یک هفته قبل از تاریخ امتحان مورد نظر رزرو کنید. توصیه می شود که از قبل ثبت نام کنید ، هرچند که ظرفیت به سرعت تکمیل می شود ولی باید حواستان به ثبت نام در آزمون آیلتس باشد به خصوص در ماه های جولای و آگوست.

 

برای بهبود نمره IELTS چقدر برای  کلاس باید وقت بگذارم؟

این بستگی به سطح فعلی شما و نمره ای که می خواهید برای دستیابی به آن داشته باشید دارد. برای بهبود نمره IELTS برای 1 نمره ، دانش آموز متوسط باید حداقل 10 درس را در سایت تیکا بگذراند و همچنین تکالیف کامل در خانه انجام دهد.

 

چه موقع نتایج آزمونم را می گیرم؟

شما می توانید نتایج خود را دو هفته پس از برگزاری امتحان دریافت کنید.

 

نمره IELTS من برای چه مدت  دارد؟

نمره IELTS شما بعد از آزمون دو سال اعتبار دارد.

 

من فکر می کنم انگلیسی من به اندازه کافی خوب است. آیا نیاز دارم آزمون بدم؟

حتی اگر زبان انگلیسی شما خیلی خوب باشه و از سطح بالایی برخوردار باشید ، باز هم به یک مدرک برای اثبات توانایی خود نیاز خواهید داشت. فقط با گذراندن آزمون آیلتس می توانید به این مدرک برسید. بخش نوشتن امتحان به طور خاص الزامات بسیار خاصی دارد. زبان آموزان هنگام  آماده شدن برای آزمون آیلتس میتوانند این نکات را در کلاس خصوصی آیلتس در تهران یاد بگیرند. با تدریس آنلاین فرقی ندارد شما در چه شهری باشید، مشهد، اصفهان و .. ، زیرا به بهترین اساتید دسترسی خواهید داشت.

 

آیا مدرسین آیلتس تیکا کاملا آموزش دیده اند؟

همه مدرسین آیلتس آکادمی تیکا بسیار ماهر هستند و تجربه های فراوانی در آموزش آیلتس به دانشجویان و علاقه مندان دارند و هر ساله در آزمون های آیلتس شرکت میکنند تا با جدیدترین متدهای طراحی سوال آزمون آیلتس آشنا شوند که بتوانند خود را آپدیت نگه داشته و روش های جدید امتحان آیلتس را به علاقه مندان به آزمون آیلتس، آموزش و انتقال دهند.

 

آیا میتوانیم از کلاس خصوصی آنلاین برای پیشرفت سریع بهره ببریم؟

بله.در آکادمی تیکا می توانید با رزرو جلسه آزمایشی بصورت آنلاین یا حضوری بامدرسین بین المللی تیکا برای آزمون آیلتس از سرعت بیشتری جهت پیشرفت در زبان انگلیسی برخوردار شوید.

 

چگونه می توانم در پلتفرم آموزش زبان تیکا با مدرسین جهت برگزاری کلاس اقدام کنم؟

با مراجعه به سایت تیکا و انتخاب مدرسین بین المللی از قسمت جستجومی توانید  با اساتید بین المللی آزمون آیلتس آشنا شوید.با انتخاب مدرس مورد نظر روی رزرو جلسه آزمایشی کلیک کنید. با انتخاب تاریخ و ساعت مورد نظر و روش برگزاری کلاس بصورت آنلاین یا حضوری ،اولین کلاس خود را در سامانه ثبت کنید.پس از ثبت کلاس و تایید مدرس از طریق پنل کاربری شما می توانید در تاریخ و ساعت مورد نظر جهت برگزاری کلاس حاضر شوید.کلاس های آنلاین از طریق پلتفرم تیکا و پنل کاربری قابل اجراست.

 

برای مشاوره آزمون آیلتس می توانم در سایت تیکا اقدام کنم؟

با برقراری تماس با قسمت پشتیبانی سایت تیکا میتوانید برای شروع آزمون آیلتس مشاوره بگیرید و از یک جلسه آزمایشی رایگان با مدرسین بین المللی تیکا بهره ببرید.

اگر علاقه مند به تحصیل در کلاسهای آمادگی IELTS در آکادمی تیکا هستید می توانید برای اطلاعات بیشتر ازهمین الان با ما در تماس باشید.

 

 

استاد زبان خصوصی
آزمون آیلتس چیست؟ آماده شدن برای آزمون آیلتس در کلاس خصوصی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

حسین محسنیان

تولید محتوا

حسین هستم، مدیر محصول تیکا تو حوزه آموزش زبان فعالیت می کنم و اپلیکیشن آموزش زبان تیکا رو ساختم که بصورت خودآموز هرکسی میتونه زبانش رو تقویت کنه. علاقه مند به دیدن فیلم،سریال، خوندن کتاب و فوتبال هم شرطی میزنم:-) هر روزی که یه چیز جدید یاد نگیری اون روز از زندگیتو الکی گذروندی!

نظرات

user-image

پریسا

در مورد آزمون تومر مقاله ای دارید؟

24 مهر 2022

user-image

پارسا مهری

عالی بود، ممنون

13 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

خیلی عالیه که میشه تو مقالاتتون مطالعه کاملی درباره موضوعات مختلف داشته باشیم. ممنون واقعا

13 مهر 2022