اساتید پیشنهادی:

10 پادکست که زبان انگلیسی شما را متحول می کند!

معین
معین
دوشنبه, 27 اردیبهشت 2020

دسته بندی : podcasts

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 47783

10 پادکست که زبان انگلیسی شما را متحول می کند!

می خواهید سطح زبان انگلیسی خودتان را بالا ببرید اما از خواندن انواع و اقسام کتاب ها خسته شدید؟ اگه جواب بله است خواندن این مقاله را از دست ندهید.
از میان انواع روش ها و متدهای یادگیری زبان انگلیسی که از کتاب های آموزش زبان انگلیسی گرفته تا اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی و یا  فیلم و سریال های مختلف و سایر منابع ،چرا باید بخواهیم با پادکست های زبان انگلیسی نیتیو ، زبان یاد بگیریم؟

اول از همه بیایید پادکست را تعریف کنیم و و پاسخی به این سوال بدهیم که پادکست چیست؟ اگه خیلی ساده و کلی بخواهیم پادکست را تعریف کنیم فایل های صوتی مثل رادیو است که در اینترنت عرضه می شوند.هر چند گاهی برای فایل های ویدئویی هم از این اصطلاح استفاده می شود.
شما می توانید در هر زمان و مکانی و یا  در راه خانه و محل کار به پادکست ها گوش بدهید وچه چیزی بهتر از اینکه با گوش دادن به یک پادکست سرگرم کننده و جذاب از زمان خودتان استفاده کنید وانگلیسی یاد بگیرید. پادکست های انگلیسی زبان به شما کمک می کنند که هر چه سریع تر مهارت Listening  (شنیداری) خودتان را تقویت کنید.یک نکته مثبت دیگر پادکست ها این است که بیشتر آن ها دارای فایل متنی از کلمه کلمه گفته های آن پادکست می باشد و این یعنی شما به صورت هم زمان می توانید هم گوش بدهید و هم متن آن را بخوانید و یا هر جا که متوجه گفته ها نشدید نگاهی به متن آن بیاندازید.
اگر می خواهید گوش دادن به یک پادکست را شروع کنید با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما 10 پادکست که هدف اصلی آن ها آموزش زبان انگلیسی است و می توانند زبان انگلیسی شما را متحول کنند به شما معرفی کنیم .

 


1. The English We Speak 

برای چند لحظه دفتر و کتاب های انگلیسی خودتان را کنار بگذارید و بیایید به تعدادی از متخصصان و اساتید با تجربه زبان انگلیسی در BBC گوش بدهید.تمرکز The English We Speak  بر عبارات و اصطلاحات محاوره ای که در گفتگوهای روزانه استفاده می شوند است.چیزی که شما در این پادکست خواهید شنید گفتگوهای روزانه مردم است و این پادکست به شما کمک خواهد کرد تا مثل فردی که زبان مادری او انگلیسی است صحبت کنید.
این پادکست به صورت هفتگی پخش می شود و هر قسمت آن حدود 3 تا 4 دقیقه است. انگلیسی که در این پادکست صحبت می شود از حالت نرمال کمی آهسته تر و آرام تر است . کلمات کاملا واضح و کامل تلفظ می شوند . در این برنامه معمولا 2 مجری با هم یک مکالمه دارند و افکت های صوتی برای اشاره به تغییر محیط مکالمه و تغییر موقعیت استفاده می شود.

 

آموزش زبان آنلاین تیکا



 

2. Podcasts in English 

تنوع، به زندگی هیجان و جذابیت می دهد و این پادکست هم دقیقا همین را به شما می دهد. کی گفته که یادگیری زبان انگلیسی نمی تواند جنبه سرگرمی داشته باشد؟
پادکست Podcasts in English بسیار جامع است و سطوح مبتدی ، متوسط،پیشرفته را شامل می شود و برای هر کدام قسمت هایی مجزا تولید می کند.علاوه بر آن بخشی دیگر برای آموزش زبان انگلیسی به تاجران و صاحبان کسب و کار تولید می کند.تمامی قسمت ها به زبان انگلیسی است و شامل گفتگویی بین دو انگلیسی زبان می باشد. تولید کنندگان این پادکست درباره موضوعات مختلف و متنوعی صحبت می کنند و از موضوعاتی مثل المپیک زمستانی گرفته تا اسب سواری و فیسبوک و بعضا موضوعات روز را می توانید در این پادکسست گوش کنید. هر قسمت این برنامه کوتاه است اما گاهی می تواند مکالمه هایی سخت تر راشامل شود و به همین دلیل فایل متنی هر قسمت وفایلی شامل سوال هایی درباره آن قسمت و پاسخ های آن وتمریناتی برای لغات جدید آن اپیزود برای دانلود موجود است.
 

رزرو کلاس زبان با بهترین اساتید زبان تهران.


3. EnglishClass101 by Innovative Language 

در این پادکست برای هر سطحی از زبان انگلیسی می توان قسمتی مناسب پیدا کرد. شما میتوانید با توجه به سطح زبان خودتان از کاملا نا آشنا به زبان،مبتدی،متوسط و پیشرفته انتخاب هایی در این پادکست داشته باشید. EnglishClass101  توسط دو نفر اجرا می شود که در مو قعیت های مختلف در نقش های مختلف مکالمه هایی را اجرا می کنند. و وقتی یک صحنه را اجرا کردند بعد آن را به آرامی و شمرده شمرده تکرار می کنند.در بخشی دیگر از این پادکست اطلاعاتی عمومی و اغلب مرتبط با اخبار فرهنگی را ارائه می دهند که تمرکز این بخش بر روی لغت و اصطلاحات انگلیسی و معنی برخی از لغاتی است که شنونده آن ها را شنیده . و نهایتا پایان هر قسمت از پادکست را به آموزش گرامرانگلیسی اختصاص می دهند.


4. Elementary Podcasts by the British Council

این پادکست که توسط شورای فرهنگی بریتانیا ساخته می شود عموما متناسب با زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط است. هر قسمت Elementary Podcasts کمی طولانی و در حدود 25 دقیقه است. شما می توانید یکباره یک قسمت را کامل گوش کنید ولی فراموش نکنید که یکی از نکات مثبت پادکست ها این است که شما هر وقت که خواستید می توانید آن را متوقف کنید و ادامه آن را در زمانی دیگر گوش کنید. مجری برنامه شنونده را به موقعیت و سناریوهای مختلف و متنوع میبرد و دیالوگ هایی مورد استفاده قرار میگیرند که در گفتگوهای روزانه انگلیسی استفاده می شوند. نحوه اجرا در این پادکست پر از شور و انرژی و درگیرکننده برای شنونده است و سرعت رد و بدل شدن دیالوگ ها به صورت نرمال می باشد. همراه هر قسمت مطالبی برای خواندن مخاطب قرار داده می شود که می تواند به شنونده در درک کامل و درست هر قسمت کمک زیادی کند.

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از پادکست های زبان اصلی نیتیو.


 

5. Splending Speaking

با گوش کردن به این پادکست مهارت های زبان انگلیسی خودتان را تکمیل کنید .این برنامه برای زبان آموزان سطح بالایی طراحی شده که به سطح مطلوبی از انگلیسی تسلط دارند. Splending Speaking روشی جذاب در آموزش زبان انگلیسی دارد به این صورت که هر قسمت آن شامل یک مصاحبه و صحبت با یک فردی است که از قضا زبان انگلیسی زبان مادری او نیست و بعد از آن درباره نحوه توانایی های انگلیسی صحبت کردن آن فرد نظراتی داده می شود . نه تنها این روشی بسیار کارآمد برای یادگیری است بلکه گوش کردن به اینگونه مصاحبه ها که بفهمیم سایر زبان آموزان از چه روش هایی یاد میگیرند و چه متدهای آموزشی زبان انگلیسی دارند بسیار جذاب است. تازه ممکنه شما هم بتوانید چند تا از ایرادهای اسپیکینگ آن ها را هم پیدا کنید!
 

آموزش زبان آنلاین تیکا



6. Better at English

این پادکست شامل مکالمه با افرادیست که انگلیسی زبان مادری آن هاست و همچنین موضوعات مختلفی از موضعات جدی تا موضوعاتی که جنبه سرگرمی دارند با سرعتی نرمال بیان می شوند. گوش دادن به مکالمه هایی که با سرعت و لحن عامیانه گفته می شوند و مردم روزانه آن ها را می شنود برتری است که این پادکست نسبت به کتاب های آموزش زبان انگلیسی دارد و زبان آموزان را با عبارات و اصطلاحات محاوره ای آشنا می کند.این پادکست برای زبان آموزان سطح متوسط و بالاتر مناسب است و یا برای زبان آموزان سطح مبتدی که مایل هستند تا سطح زبان خود را به چالش بکشند. پادکست Better at English به همراه متن نوشتاری مکالمه های هر قسمت و لغات مورد استفاده ارائه می شود.


7. Voice of America Learning English 

پادکست Voice of America Learning English  پادکستی  فوق العاده برای شنونده هایی است که عاشق گوش کردن به موضوعات مختلف و متنوع هستند و در آن اخبار واطلاعات درباره موضوعات مختلف به زبان انگلیسی برا شنونده ها تولید می شود و شامل :  1. هر هفته برنامه ای جهت پوشش اخبار جهانی 2.مستند های علمی 3.برنامه هایی درباره تاریخ آمریکا و فرهنگ آمریکایی 4. سری برنامه هایی درباره اصطلاحات مورد استفاده در آمریکا  می باشد.   و تمام این برنامه به زبان انگلیسی و با سرعتی کمی کمتر از حالت نرمال بیان می شوند.
زبان آموزان می توانند به عنوان تنوع هم که شده  از این پادکست به عنوان یک منبع آموزشی علاوه بر کتاب و جزوه استفاده کنند. به منظور هر چه بیشتر شبیه شدن این پادکست با برنامه های رادیویی از موزیک و افکت های صوتی زیادی در تولید هر قسمت استفاده شده است.

یادگیری زبان با پادکست و دانلود پادکست خوب برای یادگیری انگلیسی


 

8. Business English Pod 

 اگرشما قصد بیزینس و تجارت در یک کشور انگلیسی زبان را دارید ، این پادکست برای شماست . Business English Pod هرآنچه را که شما برای بیزینس کردن به زبان انگلیسی نیاز دارید با توجه به موقعیت های مختلف برای شما فراهم می کند. تمام قسمت ها یک ساختار ساده دارند که مجری برنامه چند دقیقه ای درباره موضوعی مشخص صحبت می کند .همچنین هر قسمت این پادکست متن صحبت های برنامه ،کوییز و آموزش لغات مربوط به آن قسمت را شامل می شود. این پادکست برای کسانی مناسب است که با سطح متوسطی از زبان انگلیسی آشنا باشند و البته انگلیسی که صحبت می شود کمی آرام تر وشمرده تر از حالت نرمال است. Business English Pod  اطلاعات خوبی از نحوه استفاده زبان انگلیسی در کمپانی های مختلف به شما می دهد.


9. ESL Pod 

 پادکست ESL Pod با مجموعه ای بیش از 900 قسمت منبعی بسیار ارزشمند برای زبان آموزان است. برنامه توسط Dr. Jeff McQuillan اجرا میشود و گاهی Dr. Lucy Tse او را همراهی می کند و هر دو آن ها در زمینه زبان شناسی مدرک PhD دارند و تمرکز هر قسمت بر روی دیالوگ های بین این دو نفر است و بعد به بررسی کلمات کلیدی انگلیسی مورد استفاده و معنی و موقعیت استفاده آن ها میپردازند. سرعت رد و بدل دیالوگ ها و ادای جملات بسیار کمتر از گفتگوهای نرمال روزانه است و بنابراین دنبال کردن مکالمات بسیار آسان است.


10. Luke’s English Podcast 

از میان تمام این پادکست ها Luke’s English Podcast  پادکست مورد علاقه خود من است و چند سالی میشود که آن را دنبال می کنم و شاید دلیل اصلی آن پررنگ بودن بعد سرگرمی این پادکست است که توسط Luke Thompson  که یک معلم زبان انگلیسی و استند آپ کمدین است اجرا می شود و برای تولید برنامه هایی جذاب و سرگرم کننده برای شنونده کم نمی گذارد . موضوعات مختلفی از نقد بعضی فیلم ها گرفته تا برگزیت و انواع بازی هایی که می تواند با مهمان آن قسمت پادکست انجام دهد را شامل می شود. لوک صدایی گرم و جذاب برای شنونده دارد و با اینکه با سرعتی معمولی صحبت می کند اما کلمات را بسیار واضح و کامل بیان می کند که برای جذب مخاطب بسیار مهم است . همراه هر قسمت فایل متنی آن نیز برای استفاده موجود است.


همانطور که در سری مقاله های روش های یادگیری زبان می خوانید ، متدهای مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و شما هر کدام را که بیشتر علاقه دارید به عنوان منبع اصلی و یا در کنار کلاس های زبان خود می توانید انتخاب کنید . اگر به صورت خودآموز در حال یادگیری زبان هستید و یا به تازگی قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید می توانید با مراجعه به آکادمی آنلاین تیکا ، استاد زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صورت آنلاین و خصوصی و به وسیله ویدئو چت به یادگیری زبان بپردازید و حتی برای رفع اشکالاتی که در مسیر یادگیری زبان با آن مواجه می شوید روی اساتید با تجربه تیکا حساب کنید.

 

 

استاد خصوصی زبان
10 پادکست که زبان انگلیسی شما را متحول می کند!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

خانم شاکری

من از پادکست Luke’s English Podcast استفاده میکنم و با اپلیکیشنش کار میکنم خیلی کاربردیه واقعا ممنون برای مقاله ی مفیدتون

29 مهر 2020

user-image

خانم شاکری

من از پادکست Luke’s English Podcast استفاده میکنم و با اپلیکیشنش کار میکنم خیلی کاربردیه واقعا ممنون برای مقاله ی مفیدتون

29 مهر 2020

user-image

حامد

مقاله جالب و مفیدی بود، تشکر

29 اردیبهشت 2020

user-image

حسین

خیلی جالب بود

27 اردیبهشت 2020