اساتید پیشنهادی:

5 پلتفرم آموزش زبان که نباید از دست بدهید!

معین
معین
شنبه, 18 اردیبهشت 2020

دسته بندی : tikkaa

زمان مطالعه : 11 دقیقه

تعداد بازدید : 15666

5 پلتفرم آموزش زبان که نباید از دست بدهید!

امروزه تکنولوژی در تمام جنبه های زندگی تک تک ما جریان دارد وفعالیت های روزمره همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. چند سالی است که با توجه به مشغله های روزانه افراد، محدودیت های زمانی،ترافیک های شهری و یا در دسترس نبودن یک استاد خوب و باتجربه ،  آموزش زبان آنلاین نیز جایگاه ویژه ای در جوامع مختلف پیدا کرده اند.  در این مقاله ما به صورت خاص به بررسی 4 پلتفرم آموزش آنلاین زبان خارجی و 1 پلتفرم مشابه ایرانی که محدودیت های پلتفرم های خارجی برای ایرانیان را نداشته باشد معرفی و بررسی می کنیم.
 

1. Italki

  آموزش آنلاین زبان انگلیسی با italki



 

Italki پلتفرمی برای آموزش آنلاین زبان های مختلف خارجی است که زبان آموزمی تواند به صورت مستقیم کلاس زبان مورد نیاز خود را با استاد دلخواه رزرو کند. در italki هزاران کلاس و استاد مختلف از کشورها و زبان های مختلف حضور دارند و هر استاد قیمت کلاس و تقویم کاری و تجربه وتوانایی های خود را در پروفایل خود به صورت کامل توضیح می دهد تا زبان آموزان بتوانند هر چه راحت تر به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.
نکته مهم این است که italki به تنهایی کلاس آموزش زبانی ندارد و این معلم های زبان از سراسر جهان هستند که از این پلتفرم برای برگزاری کلاس هایشان استفاده می کنند. پرداخت هزینه کلاس ها از طریق درگاه های پرداخت italki انجام می شود و کلاس ها از طریق اسکایپ به صورت آنلاین برگزار میشوند. اما علاوه بر skype گزینه های دیگری مانند wechat و facetime هم در دسترس هستند.


زبان ها و هزینه کلاس ها

اپلیکیشن و پلتفرم دیگری را مثل italki نمی توانید پیدا کنید که این تعداد زیاد مدرس و زبان های مختلف را پوشش بدهد و گاهی با زبان هایی مواجه می شوید که تا به حال اسمی از آن ها هم نشنیده اید. تعداد زیاد معلم های زبان فعال در italki دست شما را برای انتخاب  بسیار باز می گزارد و مثلا می توانید سن،جنسیت،ساعات در دسترس و سابقه تدریس برای سنین مختلف استاد زبان را به دلخواه خود انتخاب کنید.
همانطورکه در ابتدای مقاله گفتیم هر استاد زبان هر مبلغی که بخواهد را برای هر جلسه آموزش زبان می تواند تعیین کند .مثلا در زبان اسپانیایی می توانید اساتیدی با قیمت 50 دلار برای هر ساعت را پیدا کنید و کمی پایین تردر لیست  مدرسی با 4 تا 9 دلار برای هر ساعت را ببینید و این تفاوت قیمت دلایل زیادی دارد از جمله تعداد درخواست ها برای آن زبان خاص و همچنین قیمت کلاس اساتید از کشورهای توسعه یافته عموما متفاوت با اساتید از کشور های کمتر توسعه یافته است.
یکی از مواردی که می تواند به شما در پیدا کردن استاد دلخواهتان کمک کند بخش نظرات است که سایر زبان آموزان درباره آن استاد داده اند . هر چند که ممکن است گاهی نظرات تندی درباره استادی داده باشند که از انصاف به دور باشد با این حال می تواند دیدگاه مناسبی درباره آن استاد به شما بدهد. البته italki به شما این امکان را می دهد که با هزینه کمتر، یک جلسه آزمایشی نیم ساعته با استاد زبان دلخواهتان داشته باشید و بهترین راه برای پیدا کردن استاد زبانی که مناسب شما باشد استفاده از جلسات آزمایشی با چندین استاد مختلف و انتخاب از بین آن ها است.
 

آموزش زبان تیکا


تدریس در italki

از مهم ترین مزیت های تدریس در پلتفرم هایی مثل italki  این است که شما از خانه می توانید به تدریس زبان بپردازید و با توجه به ساعاتی که وقت آزاد دارید ،مبلغ دلخواهتان را برای هر ساعت تدریس تعیین کنید و البته  لازم نیست که هر کسی که درخواست کلاس با شما را دارد حتما بپذیرید. علاوه بر این تدریس زبان انگلیسی می تواند بسیار لذت بخش هم باشد و می توانید با زبان آموزانی از سراسر جهان آشنا بشوید و درباره زندگی و فرهنگ کشور آن ها بیشتر بدانید.
یادتان باشد که 15% از درآمد شما به italki  میرسد و اگر قصد دارید به عنوان یک معلم زبان فعالیت کنید باید در سایت italki  درخواست خود را ثبت کنید و پروسه رسیدگی به درخواست ها حدودا 2 هفته طول میکشد. در فرم درخواست باید عکسی از خودتان ، اطلاعاتی از سطح زبانی که قصد تدریس دارید به همراه ویدئویی از معرفی خودتان را بفرستید . و اگر مشکلی در این موارد نبود و تایید شدید می توانید برنامه زمان بندی و قیمت هر ساعت کلاس را به دلخواه خودتان تعیین کنید. البته ممکن است با توجه تعداد زیاد اساتید یک زبان به نسبت درخواست ها برای آن زبان ، پذیرش استاد نداشته باشند که می توانید وضعیت پذیرش مدرسین زبان های مختلف را چک کنید.


مزایا و معایب italki

+ تعداد بسیار زیاد اساتید زبان های مختلف 
+ امکانات جانبی سایت مثل پیدا کردن پارتنر برای خواندن زبان انگلیسی، یا بخش دفترچه یادداشت و ...
+ پیدا کردن اساتید با تجربه و قوی طبق زمان آزاد شما
- بالا بودن هزینه کلاس ها با توجه به اینکه پرداخت به صورت دلار می باشد
- در صورت نداشتن اینترنت با کیفیت ممکن است آموزش زبان انگلیسی با مشکل روبرو شود
- ممکن است برای پیدا کردن استادی مطابق استاندارد شما نیاز باشد چند مدرس مختلف را برای یادگیری زبان امتحان کنید

 

2. Preply

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی با preply



پلتفرم preply  به شما این امکان را می دهد که با هر استادی که می خواهید از هر جای جهان کلاس خصوصی زبان داشته باشید. هنگام ورود به این وب سایت ازشما اطلاعاتی درباره سطح زبانی که می خواهید یاد بگیرید ، زبان مادری،هزینه ای که برای هر ساعت می خواهید پرداخت کنید  و ساعات و روزهایی که می خواهید زبان بخوانید را از شما میپرسد و بعد با توجه به اطلاعات وارد شده به شما از میان 25000 مدرس زبان و 27 زبان مختلف اساتید زبان را پیشنهاد می دهد. در کنار اسم و عکس اساتید اطلاعاتی از قبیل امتیاز اساتید ، نظر زبان آموزان ، تعداد زبان آموزان و اینکه از کجا هستند و زبان مادری آن ها چه است را نشان می دهد و هر استاد یک بیوگرافی کوتاه و توضیحاتی از تجربه تدریس خود را می نویسد. همچنین یک ویدئو کوتاه از هر مدرس زبان نیز وجود دارد که شما را با لهجه و نجوه صحبت کردن استاد آشنا می کند.


زبان ها و هزینه کلاس ها

اولین جلسه ای که شما با هر استاد رزرو می کنید به عنوان جلسه آزمایشی شناخته می شود که می تواند رایگان باشد و یا در صورت عدم رضایت از سطح کلاس پول را به شما باز می گرداند.بعد از هر جلسه  آزمایشی درباره تجربه شما از آن جلسه سوال پرسیده می شود و در صورتی که نقدی داشتید می توانید آن را گزارش کنید و زبان آموز می تواند با توجه به بودجه وساعاتی که فرصت یادگیری دارد ، استاد زبان موردنظر خود را پیدا کند. هر استاد زبان ، قیمت کلاس های خودش را تعیین می کند اما به صورت میانگین 15 دلار برای هر ساعت است.
بعد از ثبت نام در سایت preply  و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ، به شما گزارشی از سطح زبان و تعداد جلسات مورد نیاز ومدت زمانی که نیاز دارید تا به سطح مورد انتظارتان برسید را می دهد.اینکه بر چه اساسی مدت زمان مورد نیاز شما برای پیشرفت به سطح بالاتر را تعیین می کند را چندان نمی دانیم اما نحوه سطح بندی بر اساس استاندارد تعیین سطح CEFR  است.


تدریس در preply

بسیاری از مدرسین زبان از کمیسیون بالای preply  انتقاد می کنند و این کمیسیون نیز با توجه به ساعات تدریس متفاوت است . مثلا برای تدریس بین 0-20 ساعت 33% و 21-50 ساعت 28% و به همین صورت ادامه میابد تا 400 ساعت و بیشتر که 18% حق کمیسیون از مدرسین زبان میگیرد . یکی از نکات عجیب در preply  عدم پرداخت پول به مدرسین زبان به ازای جلسه آزمایشی است هر چند که جلسه آزمایشی مدت زمانی مثل سایر جلسات داشته باشد . preply  گفته که پول جلسات آزمایشی را خرج تبلیغات و توسعه پلتفرم آموزشی می کند. اما بدون شک مهم ترین نکته مثبت برای مدرسین زبان تدریس از هر جا که بخواهند و آزادی در تعیین روز و ساعات و قیمت هر جلسه آموزش است.


مزایا ومعایب

+ تعداد زیاد اساتید زبان در دسترس
+ به راحتی می توان استاد زبان های مختلف را پیدا کرد
- مدرس زبان بابت جلسه رایگان پولی دریافت نمی کند
- بالا بودن هزینه کلاس ها برای ایرانیان با توجه به قیمت دلار

 

3. Lingoda

 بهترین روش یادگیری آنلاین زبان انگلیسی با پلتفرم lingoda


Lingoda  یک آموزشگاه مجازی زبان می باشد که در هر ساعت از هر روزهفته که بخواهید می توانید کلاس زبان دلخواه تان را از بین زبان های انگلیسی، فرانسه،آلمانی یا اسپانیایی انتخاب کنید و دوره های آموزشی به صورت خصوصی و یا نیمه خصوصی در گروه هایی تا 4 نفر به صورت آنلاین برگزار می شود. 
سوالی که شاید در داشته باشید این است که کلاس های نیمه خصوصی به صورت آنلاین چگونه کار می کند و چه عملکردی دارد؟ تنها نکته مهم در کلاس های گروهی قدرت یادگیری سایرزبان آموزان در کلاس است که می تواند به تجربه یادگیری شما کمک کند و یا در صورت اختلاف توانایی یادگیری زبان سایر زبان آموزان ممکن است تا حدودی اثر منفی بر روی کل کلاس بگذارد.
از نکات مهم وتا حدودی متمایز کننده lingoda  با سایر سرویس های مشابه ،تعداد زیاد درس ها برای سطح های بالاتر است . مثلا در دوره اسپانیایی سطح های ابتدایی هر کدام 50 درس و در سطح های بالاتر به 75 درس میرسد. و در هر درس بخش های مختلفی مثلا برای آموزش لغات انگلیسی ،گرامر و بالا بردن مهارت خواندن و تقویت مکالمه را شامل می شود. البته که در طی هر بخش هر درس می توانید با استاد زبانتان ارتباط کلامی داشته باشید و او اشکالات تلفظ و مکالمه شما را اصلاح می کند. در هر جلسه آموزشی به شما فایل پی دی اف آن درس داده می شود و در طول هر درس تمرینات زیادی وجود دارند که شما باید آن ها را حل کنید و به همین منظور نیاز به نرم افزار های جانبی برای نوشتن پاسخ ها در pdf  دارید .
با پایان هرسطح به شما مدرکی از طرف Lingoda  داده می شود که می تواند حداقل از نظربالا بردن اعتماد به نفس زبان آموزان بسیار با اهمیت باشد.
 

آموزش زبان آنلاین تیکا


زبان ها و هزینه کلاس ها

وقتی که شما در سایت Lingoda  ثبت نام می کنید چند آموزش کوتاه به شما درباره نحوه استفاده از امکانات سایت داده می شود و یکی از مهم ترین تنظیماتی که باید اعمال کنید ، تعیین تایم زون برای هماهنگی کلاس ها است. همچنین با پرداخت 1 دلار تعیین سطحی از شما انجام می شود تا با کلاس های مناسب با سطح خودتان شروع کنید وهمچنین قسمتی برای بررسی پیشرفت شما وجود دارد و تایمری هم شروع کلاس بعدی شما را نشان می دهد.
Lingoda برنامه های آموزشی متنوعی با توجه به هزینه و تعداد درس ها  ارائه می دهد. ارزان ترین آن کلاس تست  1 ساعته ای به مبلغ 1 دلار است که به شما درباره درک نحوه کارکرد این سایت و برگزاری کلاس ها کمک می کند. بعد از آن بسته های آزمایشی 7 روزه با قیمت 24 دلار است که شامل کلاس گروهی 3 ساعته می باشد.  وبعد از آن بسته های 109 و 199 و 259 دلار در ماه با توجه به نیاز شما برای کلاس های گروهی ارائه داده می شود. همچنین کلاس های خصوصی برای 5 ،15،10 جلسه در ماه به قیمت های 139 و 259 و 379 دلار در ماه ارائه می شود.در کنار این پیشنهاد ها ، پکیج های 6 ماهه نیز برای زبان آموزان در دسترس هستند.

تدریس در lingoda

شرایط تدریس در lingoda  کمی سختگیرانه است و مدرس باید سطح c2  زبان موردنظر و تجربه کاری مفید حداقل 3 سال در تدریس آن زبان را داشته باشد . علاوه بر آن هنگام پر کردن فرم مربوط به مدرسین تست سرعت اینترنت هم انجام می شود و از همه مهم تر پرداختی lingoda  به مدرسین زبان بین 8 تا 13 دلار برای هر ساعت تدریس می باشد.


مزایا ومعایب

+ برنامه زمانی انعطاف پذیر که به شما اجازه می دهد هر ساعتی که می خواهید کلاس زبان موردنظرتان را رزرو کنید
+ فضای کلاس که از همان ابتدا استاد زبان شروع به صحبت کردن به آن زبان موردنظر زبان آموز می کند
+ تعداد زیاد کلاس برای هر سطح زبان آموزی برنامه ریزی شده است
- با توجه به برگزاری گروهی کلاس های آنلاین ممکن است زمان زیادی برای صحبت کردن شما نباشد
- کیفیت کلاس زبان ممکن است تحت الشعاع سایر زبان آموزان در کلاس گروهی قرار بگیرد
- هزینه بالای کلاس ها

 

4. Verbling

verblingیادگیری آنلاین زبان انگلیسی،پلتفرم آموزش آنلاین زبان انگلیسی


در  پلتفرم verbling زبان آموزان می توانند کلاس زبان آنلاین خود را با استاد زبان دلخواه انتخاب کنند و تقریبا در اکثر موارد شبیه به italki  می باشد اما متاسفانه قیمت کلاس ها کمی بالاتر و تعداد اساتید کمتر می باشد.با این حال verbling پلتفرمی جذاب و مناسب برای یادگیری زبان می باشد.بهترین نوع آموزش زبان ، آموزش یک زبان آموز با یک استاد زبان به صورت خصوصی است و verbling هم این فضا را به بهترین نحو برای زبان آموزان محیا می کند.
بعد از انتخاب زبان مورد نظری که می خواهید یاد بگیرید ، لیست استید زبان را مشاهده می کنید و شما می توانید کشور محل سکونت، قیمت هر کلاس 1 ساعته و توضیحات کوتاه استاد را مطالعه کنید. تقریبا تمام اساتید در verbling ویدئو معرفی کوتاهی در پروفایل خود دارند.


زبان ها و هزینه کلاس ها

قبل از اینکه کلاسی با اساتید رزرو کنید می توانید روز و تقویم کاری آن استاد ، تعداد شاگردانی که تا به حالا داشته است و نظرات زبان آموزان درباره آن استاد را بخوانید و در این بخش آشنایی کلی  با استاد و متد آموزشی او پیدا کنید.
هزینه کلاس ها در verbling از بیشتر پلتفرم های آنلاین ارزان تر اما اندکی از italki بالاتر است. متوسط قیمت کلاس ها در verbling بین 16 تا 31 دلار با توجه به زبان انتخابی شما می باشد.


تدریس در verbling

به منظور تدریس در verbling  باید فرم مربوط به تدریس را پر کنید و برای تدریس هر زبانی لازم است که آن زبان مادری شما باشد و تجربه تدریس آن زبان را داشته باشید. و همچنین اساتید باید تست سرعت اینترنت را هنگام پر کردن فرم تدریس انجام دهند. برای تدریس باید از پلتفرمی که verbling  طراحی کرده استفاده کنید و حق کمیسیون دریافتی از اساتید هم 15% درآمد استاد زبان از هر جلسه آموزشی است.


مزایا ومعایب

+ اساتید با تجربه و با سابقه
+ طراحی ساده و کاربردی برای زبان آموزان
- قیمت بالای کلاس ها

 

5 . تیکا

 یادگیری آنلاین زبان انگلیسی،پلتفرم آموزش زبان تیکا


سامانه جستجو و انتخاب اساتید تیکا یک پلتفرم آموزش زبان انگلیسی از اساتید مختلف و با سابقه است که به صورت اختصاصی برای فارسی زبانان طراحی شده است تا بتوانند با کمک آن زبان های مختلف را یاد بگیرند، تیکا کار خود را از اواخر سال 96 با ارائه یک اپلیکیشن آموزش زبان برای یادگیری آغاز کرده و رفته رفته با اضافه کردن اساتید آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان ها سعی در آموزش این مهارت به جامعه فارسی زبان دارد، شما با مراجعه به سایت تیکا در ابتدا هدف، زمان و مقدار بودجه تان را تعیین می کنید تا اساتید مناسب با هدف آموزشی تان برای شما پیشنهاد شوند که با مشاهده سوابق آموزشی استاد مورد نظر، تقویم کاری مدرس و یا نظرات دیگر کاربران بیشتر و بیشتر با مدرس زبان مد نظرتان آشنا می شوید. نحوه برگزاری کلاس ها در تیکا هم به صورت حضوری و هم کلاس آنلاین است  که با ابزار اختصاصی تیکا که دارای تخته آموزش مجازی، قابلیت چت و برگزاری کلاس به صورت تصویری می باشد برگزار می شود.


زبان ها و هزینه کلاس ها

سایت و اپلیکیشن تیکا تمرکز اصلی خود را بر روی زبان انگلیسی قرار داده است ولی به تازگی با اضافه کردن مدرس های زبان فرانسوی و آلمانی در حال پوشش زبان های خارجی دیگر نیز می باشد. تیم تیکا همواره در تلاش است که بتواند علاوه بر اضافه کردن زبان فرانسه، زبان آلمانی، زبان عربی، زبان کره ای، زبان چینی، زبان روسی، زبان ترکی استانبولی کیفیت و تعداد اساتید این زبان های خارجی را نیز بالا ببرد. هزینه کلاس های آنلاین و کلاس های حضوری هر کدام در تیکا بسته به سطح استاد، سابقه تدریس و سطحی که تدریس می کند متفاوت است و البته اساتید سعی می کنند قیمت های رقابتی تری برای زبان آموزان انتخاب کنند.


استخدام مدرس زبان 

اگر مدرس زبان هستید و یا به تدریس یک زبان دیگر علاقمندید می توانید با استفاده از صفحات وب سایت تیکا درخواست تدریس خود را تکمیل کنید تا سوپروایزرهای سامانه با شما تماس بگیرند و مراحل بررسی تا سنجش را برای هر مدرس بررسی نمایند. شما با اقدام به تدریس درواقع یک بازی برد برد را شروع می کنید چون هم درصد زیادی از حق التدریس برای شمای مدرس اختصاص داده می شود و هم امکانات و ابزارهای آموزش و تدریسی که در اختیار شما قرار می گیرد بسیار عالی و با کیفیت هستند.


مزایا و معایب

+ مخصوص فارسی زبانان
+ قیمت مناسب کلاس خصوصی
+ داشتن اپلیکیشن خودآموز محتوا انگلیسی
- تکمیل نبودن زبان ها
 

 

استاد خصوصی زبان انگلیسی
5 پلتفرم آموزش زبان که نباید از دست بدهید!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات