اساتید پیشنهادی:

آموزش الفبای زبان ژاپنی | آشنایی با حروف الفبای ژاپنی

زینب ناصری
زینب ناصری
Invalid date, Invalid date Invalid date Invalid date

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 24418

آموزش الفبای زبان ژاپنی | آشنایی با حروف الفبای ژاپنی

در این مقاله ما به سئوالات رایح درمورد الفبای ژاپنی پاسخ میدهیم، از جمله الفبای ژاپنی چند حرف دارد ؟ همچنین متن مقالبه آموزش الفبای ژاپنی pdf در پایین قابل دانلود است.

یکی از سوالات رایج زبان آموزان حروف الفبای ژاپنی به انگلیسی است. در اینجا منظور از انگلیسی معمولا آوانویسی با فونتیک است که در ادامه خواهید داشت. همچنین سیستمی برای نوشتن حروف ژاپنی به انگلیسی به نام روماجی یا Romaji وجود دارد. وقتی درمورد زبان ژاپنی صحبت میکنیم، به جای الفبا بهتر است از کلمه "الفباها" یا سیستم های نگارش زبان ژاپنی استفاده کنیم. زبان ژاپنی به طور همزمان از سه سیستم مجزا برای نگارش استفاده می‌کند این روش های نگارش عبارتند از کانجی، و  هیراگانا و کاتانا. کاراکترهای کانجی که ازیادگیری زبان ژاپنی می آیند، در حقیقت الفبا نیستند و واژه نگاره زبان تصویری محسوب میشوند. دو سیستم دیگر، هیراگانا و کاتانا، مخصوص زبان ژاپنی هستند.

الفبای زبان ژاپنی: کاراکترهای کانجی
 

سخت ترین بخش منابع یادگیری زبان ژاپنی از نظر بسیاری از زبان آموزان غیر چینی، یاد گرفتن کاراکترهای کانجی است! کانجی‌ها واژه‌نگارها یا کاراکترهایی هستند که از زبان چینی وارد زبان ژاپنی شده اند. این واژه نگاره ها برای رساندن مفاهیم و اسامی مستقل در کنار هیراگانا و کاتانا استفاده میشوند.
لیست رسمی کاراکترهای کانجی که در زبان ژاپنی به کار میروند Jōyō kanji نامیده میشود که شامل 2100 کاراکتر و نحوه نگارش آن ها میشود.
رقم کلی واژه نگاره های کانجی به 50،000 عدد میرسد، گرچه اکثر افراد بومی ژاپن به ندرت با بیش از 10،000 کاراکتر آشنا هستند. دانش آموزان ژاپنی در دوران ابتدایی بیش از 1000 واژه نگاره کانجی را یاد میگیرند. بعد از پشت سر گذاشتن دبیرستان، دانش آموزان ژاپنی باید با بیش از 2100 کاراکتر زبان زاپنی آشنا باشند. به طور کلی از یک فرد تحصیل کرده ژاپنی انتظار میرود با حدود 5000 کاراکتر کانجی آشنا باشد.
ریشه بیشتر اسم ها، فعل ها و قیدها در زبان ژاپنی به کانجی نوشته میشود. بیشتر کاراکترهای این زبان بیش از یک نوع تلفظ دارند و بسته به موقعیت و یا لحجه محلی، نحوه تلفظ این کاراکترها ممکن است متفاوت باشد.

الفبای ژاپنی چند حرف دارد؟ لیست کانا

در زیر لیست حروف کانا و روماجی یا Romaji آن ها را میبینید.

آموزش حروف ژاپنی


در تصاویری که در ادامه میبنید، لیست حروف زبان ژاپنی با تلفظ های آن آمده است. در لیست آخر شما حروف همراه با نقطه گذاری که صدای متفاوتی خواهند داشت را نیز میبینید.

در تصویر لیست حروف زبان ژاپنی را میبینید که با معادل انگلیسی خود مقایسه شده اند.


حروف زبان ژاپنی. 

در این تصویر ادامه لیست حروف ژاپنی را میبینید.


حروف الفبای ژاپنی به انگلیسی در تصویر بعدی:

در این تصویر لیست سوم از حروف زبان ژاپنی و تلفظ آن را میبینید.


لیست آخر :

در این تصویر لیست حروف ژاپنی و تلفظ آن ها را میبینید.


برای دانلود این جزوه آموزش الفبای ژاپنی pdf به پایین صفحه مراجعه کنید.

الفبای زبان ژاپنی: هیراگانا

الفبای هیراگانا شامل 46 حرف میشود و بیشتر برای نوشتن کلمات و پسوند-پیشوندهایی که نقش دستوری دارند استفاده میشود. میتوان همه کلمات زبان ژاپنی را با هیراگانا –یا کاتانا- نوشت، اما در ژاپنی  معیار کاربرد کانجی برای نوشتن کلماتی که ریشه چینی دارند مورد قبول است. در کتاب های کودکان از هیراگانا برای نوشتن کاراکترهایی که کانجی آن ها برای کودکان دشوار باشد استفاده میشود.
برای نوشتن کلماتی که مدت ها پیش از زبان های دیگر به ژاپنی وارد شده اند و وارد گفتار معیار ژاپنی شده اند نیز از الفبای هیراگانا استفاده میشود. از حروف هیروگانا به عنوان فوریگانا یا آوانویسی حروف کمتر شناخته شده کانجی  (振り仮名)یا برای راهنمایی زبان آموزان خارجی یا خردسال نیز استفاده میشود.
در بعضی موارد، یک فعل وقتی به معنایی که به ریشه آن نزدکتر باشد به کار رود، با کانجی نوشته میشود و وقتی معنای ترکیبی تری داشته باشد، با هیراگانا.
برای مثال، فعل  見る که به معنای "دیدن" است، با کاراکترهای کانجی نوشته میشود. اما وقتی معنای آن "امتحان کردن" باشد، به صورت みる و با الفبای هیراگانا نوشته میشود.


 

الفبای زبان ژاپنی: کاتاکانا
 

در زبان ژاپنی از الفبای کاتاکانا برای نوشتن کلماتی که از زبان های بیگانه وارد زبان ژاپنی میشوند استفاده میشود، برای مثال کامپیوتر با کاتاکانا به صورت  コンピュータ نوشته میشود. 
اسم های خاص گیاهان و حیوانات و همچنین اصطلاحات علمی و تکنیکی خارجی معمولا با کاتاکانا نوشته میشوند. اسم های آوا و صداهای حیوانات همچون "هاپ هاپ" نیز با استفاده از این حروف زبان ژاپنی نوشته میشوند.
در کتاب داستان ها یا متن های دراماتیک به زبان ژاپنی نیز از کاتاکانا برای آوانویسی کاراکترهای کانجی و نشان دادن یک لحجه یا لحن غیرعادی میتوان استفاده کرد.
 

جدول مقایسه میزان استفاده از کاراکترهای مختلف زبان ژاپنی
 

در جدول زیر میتوانید ببنید کلمات نوشته شده با هرکدام از سیستم های نگارش ژاپنی چه درصدی از مطالب تولید شده به این زبان را به خود اختصاص میدهند. توجه داشته باشید زبان ژاپنی را نیز میتوان مانند زبان فارسی با کاراکترهای زبان انگلیسی آوا نویسی کرد. به این کار اصطلاحا Romanization میگویند. در زبان ژاپنی وقتی وارد کردن اطلاعات با استفاده از یک کیبورد ژاپنی ممکن نباشد از حروف انگلیسی استفاده میشود. زبان آموزان خارجی نیز ممکن است در صورتی که با نگارش ژاپنی به خوبی آشنایی نداشته باشند از این روش استفاده کنند.
 



 

یادگیری باید لذت بخش باشد.در آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید در هر زمان و هر مکانی در کلاس آنلاین خود شرکت کنید . کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعتی که می خواهید در کلاس زبان آنلاین خود شرکت کنید. از آنجایی که کلاس های آنلاین به صورت خصوصی هستند تمرکز کلاس و استاد بر روی مهارت های مورد نیاز زبان آموز است و روش های کاربردی را نیز برای یادگیری لغات خواهید آموخت.
در ادامه میتوانید این مقاله را به صورت pdf دانلود کنید.

منبع: Wikipedia

 

آموزش زبان تیکا
آموزش الفبای زبان ژاپنی | آشنایی با حروف الفبای ژاپنی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات