اساتید پیشنهادی:

زبان عربی خلیج فارس

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
جمعه, 26 فروردین 2021

دسته بندی : learning-arabic

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 3489

زبان عربی خلیج فارس

 >>زبان عربی خلیج فارس<<

 

 زبان عربی خلیجی نوعی از زبان عربی است ، که در عربستان شرقی در اطراف سواحل خلیج فارس در کویت ، بحرین ، قطر ، امارات متحده عربی و همچنین مناطقی از شرق عربستان (استان شرقی) ، جنوب عراق (استان بصره و استان مثنی) و برخی از اعراب ایرانی و شمال عمان صحبت می شود.

 

این زبان عربی خلیجی را می توان مجموعه ای از گونه های نزدیک به هم و کم و بیش متقابل دانست که به طور پیوسته گویشی را تشکیل می دهند.

سطح درک متقابل بین هر دو نوع بستگی زیادی به فاصله بین آنها دارد.زبان عربی خلیج فارس با سایر گونه های عربی که در خارج از خلیج فارس صحبت می شوند کاملاً متفاوت می باشد . گویشهای خاص از نظر واژگان ، دستور زبان و لهجه متفاوت هستند. تفاوت های قابل توجهی بین مثلاً عربی کویتی و گویش های قطر و امارات وجود دارد - به ویژه لهجه آنها گاهی مانع فهم زبان برای فرد متقابل می شود.

 

زبان های دیگری که نزدیک به زبان عربی خلیجی است، شامل  گویشهای بومی شبه جزیره عربستان می باشد مانند :عربی نجدی و عربی بحرانی.

اگرچه در بیشتر مناطق عربستان سعودی به زبان عربی خلیج فارس صحبت می شود ، اما زبان عربی خلیج فارس زبان بومی بیشتر سعودی ها نیست ، زیرا اکثر آنها در عربستان شرقی زندگی نمی کنند. در حدود 200000 نفر عرب به زبان خلیج فارس در کشور وجود دارد که بیش از 30 میلیون از جمعیت این کشور درشرق کشور می باشند.



زبان عربی خلیج فارس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات