اساتید پیشنهادی:

پنج سوال طلایی که برای شروع یادگیری زبان باید از خود بپرسید

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 20 مهر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 5770

پنج سوال طلایی که برای شروع یادگیری زبان باید از خود بپرسید

سوال پرسیدن  یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به هدف مان است ولی نکته ی مهم این است که چه سوالی پرسیده شود تا در رسیدن ما به مقصد هدفمند باشد؟ یادگیری زبان از صفر برای از زبان آموزان اضراب آور است. دانستن انواع روش های یادگیری زبان  و دلایل اموختن زبان بسیار نقش موثری در سرعت بخشیدن به پیشرفت زبان مورد نظرمان میکند . تا حالا چند بار تصمیم جدی به شروع یادگیری زبان گرفتید ولی هیچ وقت نقطه پایان آن را ندید؟ با داشتن تعهد زمانی و درک بهتر در مورد انواع ان که میتواند کمک شایانی در جهت تمام کردن این مسیر پر پیچ و خم زبان باشد دیگر مسیر رفته را تکرار نکنید و تا خط پایان یک نفس بدوید . در این مقاله راز های طلایی که فقط در سوال پرسیدن میتوانیم بیابیم را با شما درمیان می گذاریم .


سؤال پرسیدن در زندگی روزمره ضروری است

شما در مدرسه سؤال می پرسید که در مورد موضوع درسی بیشتر یاد بگیرید. در رستوران سؤال می پرسید که در مورد سفارشتان تصمیم بگیرید. در مهمانی سؤال می پرسید که حواس بقیه را پرت کنید و کیفتان را از همه خوراکی ها پر کنید.

پس اگر در همه موقعیت ها سؤال می پرسید، چرا قبل ازشروع یادگیری زبان هم باید سؤال بپرسید؟

موقع یادگرفتن یک زبان تازه، گزینه های زیادی وجود دارند. برای مثال، موقع انتخاب کردن زبان دوم برای یادگیری باید توجه کنید که هدفتان از یادگیری زبان چیست. شاید تنها بخواهید که زبان ساده برای برقراری مکالمه با انگلیسی زبان ها را بیاموزید یا اینکه نمره خوبی برای بدست آوردن یک شغل به زبان مقصد را کسب کنید. وقتی که روش یادگیری زبان را انتخاب می کنید، ممکن است که تلاش کنید تا راه هایی برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری خود پیدا کنید. اما چه طور تصمیم میگیرید که چه چیز و چه طور بیاموزید؟


اساتید زبان تیکا


چرا باید قبل از یادگیری زبان برای آینده برنامه ریزی کنیم؟

 یکی از دلایل اصلی برای برنامه ریزی قبل از یادگیری یک زبان تازه این است که از انتخاب زبان درست اطمینان حاصل کنید. انتخاب زبانی که برای دست یابی به اهدافتان کمکی به شما نخواهد کرد، زمان باارزشی که می شد صرف مطالعه زبان متناسب با وضعیت و هدف شما باشد را هدر می دهد. اگرچه یادگیری هر زبانی ارزشمند است، یادگیری زبان مناسب اهداف شما ارزش بسیار بیشتری دارد. زبان های مشترک مشخصاً طرفدار بیشتری دارند. اما اینطور نیست که هر زبانی برای هر فردی مناسب باشد. بعلاوه، برنامه ریزی پیش از شروع یادگیری، به شما کمک می کند که از انتخاب رویکرد مناسب مطمئن شوید.

در نهایت، برنامه ریزی برای هدف پیش رو کمک می کند که در طی روند یادگیری از زمان خود به درستی استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است لازم باشد که توقف کنید تا قدم بعدی خود را ارزیابی کنید یا اینکه انگیزه یادگیری زبان  خود را به یکباره از دست بدهید و دست از یادگیری بکشید.
 

5 سؤال کلیدی که قبل از یادگیری زبان باید بررسی کنید

حالا وقت ان رسیده که ببینیم این 5 تا سوال چه چیز هایی هستند  و چگونه از انها به نفع خودمان بهره ببریم .

1. چرا می خواهم یک زبان تازه را بیاموزم؟

ممکن است به نظر سؤال ساده ای برسد، اما بررسی انگیزه شما می تواند بسیار مهم باشد.

انگیزه، عامل مهمی در یادگیری زبان است چرا که می تواند تفاوت میان یادگیری و دوست داشتن یک زبان برای باقی زندگی شما و یا دست کشیدن از یادگیری درست وقتی که تازه چند عبارت ناقابل را آموخته اید را روشن کند.

عوامل زیادی می توانند به شما انگیزه دهند. برای مثال، ممکن است دلیل علاقه شما به یادگیری زبان، سفرهای بین المللی، پیشرفت شغلی یا توسعه دانش تان در مورد جهان باشد. یکی دیگر از عوامل انگیزه بخش می تواند کسب مدارک لازم برای ادامه تحصیل باشد. با این حال، اگر دلیل اصلی شما برای یادگیری زبان اجبار و التزام است پیدا کردن یک انگیزه عمیق تر درونتان شما را خیلی بهتر به سمت موفقیت سوق می دهد.

چرا زبان جدید بیاموزیم


در نظر گرفتن انگیزه شما از یادگیری برای انتخاب زبان هم بسیار اهمیت دارد. با این همه، اگر شما می خواهید که زبان یادبگیرید تا تعطیلات خوشی را در سواحل مدیترانه بگذرانید، یادگیری زبان چینی چندان گزینه مناسبی نخواهد بود. به دلیل مشابه، اگر می خواهید زبانی بیاموزید که احتمال استخدامتان بالا برود، یادگیری زبانی مثل چینی که به صورت گسترده توسط افراد زیادی صحبت می شود بسیار بهتر از زبان های مهجوری مثل باسک (زبان منطقه ای در شمال اسپانیا) شما را به دستیابی به هدفتان نزدیک خواهد کرد.

2 . چه زبانی می خواهم یاد بگیرم؟

به محض اینکه تصمیم خود را در مورد هدفتان از یادگیری زبان گرفتید، آماده اید که زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وقتی که در حال بررسی این تصمیم اساسی هستید، مهم است که عوامل انگیزشی خود را نیز در نظر بگیرید. با زبانی که قصد یادگیری اش را دارید، چه کار می خواهید بکنید؟

اگر به دنبال یادگیری زبان برای افزایش احتمال استخدام خود هستید، یکی از بهترین پاسخ ها به این سؤال این است که به آگهی های استخدام مربوط به شغل مورد علاقه تان نگاهی بیندازید. چه مهارت های زبانی ضروری هستند؟

اگر به دنبال یادگیری زبان برای سفر کردن هستید، انتخاب زبان کمی آسان تر است. تنها کافی است به این فکر کنید که چه فرهنگ هایی توجه شما را جلب می کنند و علاقمند به بازدید از چه مکانهایی هستید؟

چه زبانی یاد بگیریم


سپس، کمی تحقیق کنید تا دریابید در مناطق مورد نظر شما عموماً مردم به چه زبان هایی صحبت میکنند.

3 . با چه سرعتی قصد یادگیری زبان را دارید؟

تنظیم یک برنامه زمانی از آنجایی می تواند مهم باشد که بر روی روش های یادگیری شما و همینطور تعهد روزانه تان مؤثر خواهد بود. سرعت یادگیری زبان در افراد بسیار متفاوت است. بعضی قصد یادگیری سریع دارند، چرا که برای یک سفر زودهنگام به آن احتیاج دارند یا اینکه دلشان می خواهد زودتر لذت یادگیری را لمس کنند. یادگیری سریع زبان عموماً نیازمند تعهد بسیار بیشتری به برنامه زمانی روزانه و مطالعه همه جانبه خواهد بود. یک مطالعه همه جانبه شامل این می شود که خود را با استفاده مداوم زبان مقصد کاملاً غرق در آن کنید. اما اگر برنامه طولانی مدت تری دارید، می توانید با مطالعه تنها چند دقیقه در روز زبان را فرا بگیرید. در ابتدای شروع یادگیری زبان برنامه خودتان را برای حداقل یک هفنه مشخص کنید.

یاد گیری سریع تر زبان


نکته مهم دیگر این است که توجه داشته باشید یادگیری برخی از زبان های دیگر برای انگلیسی زبان ها دشوارتر است و برای تسلط به آنها به تعهد به برنامه طولانی تر نیاز دارید.تعیین اهداف جاه طلبانه به تناسب سرعت یادگیری تان باعث پیشرفت رو به جلو می شود. اما تعیین اهداف بیش از اندازه رویایی می تواند سبب شود که مدام احساس تلخ شکست را تجربه کنید. پس سعی کنید که همیشه اهداف جاه طلبانه و در عین حال متعادل انتخاب کنید. مثلاً یادگیری عبارات پرتکرار در ماه اول و تمرین مکالمه در سه تا شش ماه اول.

4 . تا چه مدت زمانی آمادگی متعهد بودن به برنامه را دارم؟

اینکه تا چه مدتی آمادگی متعهد بودن به برنامه را دارید کاملاً وابسته به این است که با چه سرعتی می خواهید زبان را بیاموزید. واضح است که اگر شما فردی هستید که می توانید تنها برای چند دقیقه در روز مطالعه کنید، به نسبت فردی که خود را کاملاً غرق و درگیر زبان مقصد کرده است. با سرعت کمتری زبان را فرا خواهید گرفت.

چقدر زمان برای یادگیری زبان لازم است


به دلیل ارتباط زمان تعهد و سرعت، احتمالاً در خواهید یافت که پاسخ این دو سؤال هم خوانی ندارند و باید یک جور سازشی میانشان برقرار کنید. اگر پاسخ شما این است که می خواهد زبان را به سرعت یاد بگیرید اما تنها دو دقیقه در روز برای مطالعه زمان صرف خواهید کرد، وقت این است که بین دو هدف سرعت یادگیری و تعهد زمانی خود اولویت بندی کنید. کدام یک برای شما مهمترند؟   هم چنین در نظر گرفتن میزان زمانی که برای روند یادگیری خود متعهد می شوید در انتخاب روش یادگیری شما نیز ارزشمند است. چرا که برخی از روش های یادگیری برای مدت زمان مطالعه کوتاه و برخی برای برنامه های طولانی مدت تر طراحی شده اند.

5 . چه روش یادگیری برای من بهتر است؟

همه آنچه تا کنون گفتیم برای این بود که به اینجا برسیم. حالا وقت این است که بررسی کنیم چه روشی برای شما بهتر است. تنوع بسیار گسترده ای در روش های قابل دسترس برای یادگیری زبان وجود دارد. درگیر شدن در زبان مقصد گزینه مشترکی است که باعث می شود تا آنجا که می توانید به واسطه گوش کردن، خواندن و صحبت کردن زندگی خود را غرق در زبان مقصد کنید. این مسئله به تعهد روزانه بیشتری نیاز دارد اما همچنین می تواند به شما کمک کند که زبان را سریعتر بیاموزید. فعالیت هایی که شما را با زبان مقصد درگیر می کنند مشخصاً بهتر عمل می کنند اگر در منطقه ای که مردم در آن به زبان مقصد صحبت میکنند مدتی اقامت کنید.

گزینه دیگر کلاس ها یا دوره های آموزش زبان هستند. این گزینه ها نیازمند تعهد زمانی برنامه ریزی شده به صورت هفتگی، انجام تکالیف، شرکت در امتحانات و تمام چیزهای لذت بخشی است که از یک دوره آموزشی انتظار دارید. این دوره ها پایه و اساسی که زبان بر روی آنها بنا شده است را به شما می آموزند اما از انعطاف کمتری برخوردارند.

گزینه های دیگر شامل اپلیکیشن ها و نرم افزارها می شوند. این برنامه ها بر روی آموزش زبان از طریق المان های تعاملی و چندرسانه ای تمرکز می کنند. نکته دیگر این است که برنامه زمانی منعطف تری را ارائه می دهند. برخی از آنها تنها برای چند دقیقه مطالعه در روز طراحی شده اند.

برنامه های صوتی گزینه بهتری برای افرادی است که مدام در رفت و آمدند. چرا که شما می توانید از وقت مرده خود استفاده کنید و به جای هدر دادن آن چیزی یاد بگیرید.

استفاده از کتاب های آموزشی هم روش محبوبی میان زبان آموزان است. چرا که آنها توضیحات واضحی برای قوانین دستوری ارائه می دهند. برای کسانی که می خواهند درک کامل و دقیقی از نحوه کارکرد ترکیبات زبانی داشته باشند یا معانی مختلف لغات را بدانند، کتاب های آموزشی گزینه هایی بسیار قوی هستند.

هنگامی که قصد انتخاب روش یادگیری مختص خودتان را دارید، مهم است که چیزی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید. در نهایت، اگر از ورق زدن کتاب های آموزشی متنفرید، و گزینه آخری را به عنوان روش یادگیری انتخاب کنید. به نسبت انتخاب روش های دیگر احتمال اینکه وقت کمتری را به یادگیری اختصاص دهید بسیار بیشتر است. تنها راه تعیین روش های مورد علاقه تان این است که تعدادی از آنها را امتحان کنید. سپس، به راحتی می توانید آنها را با هم ترکیب کنید و به نسبت علاقمندی هایتان یادگیری خود را به حداکثر برسانید.

بهترین روش برای یادگیری زبان


قبل از اینکه مسیر یادگیری یک زبان تازه را شروع کنید، این سؤالات را در نظر بگیرید. آنها احتمالاً پاسخ هایی را که در پی شان هستید را به شما عرضه خواهند کرد.

همانطور که دیدید داشتن یک خط فکری در آموختن کمک زیادی برای یادگیری هر چه سریع تر زبان مورد نظر شما میکند. یادگیری زبان از سطح مبتدی به صورت اصولی اهمیت زیادی دارد. آموزشگاه تیکا با اساتید مجرب زبان خود این خط فکری را برای شما روشن میکند . سایت تیکا با آموزش های آنلاین و پلتفرمی که در اختیار شما قرار میدهد به شما این امکان را میدهد که هر زبانی که دلخواه و هدف شماست را در کمترین زمان و با بهترین نتیجه بیاموزید و از بودن در این مسیر لذت ببرید. آموختن لذت بخش زبان های انگلیسی ، زبان های فرانسه ،آلمانی،اسپانیایی،ایتالیایی،چینی، کره ای ،عربی، روسی، ترکی استانبولی و سایر زبان ها در آموزشگاه زبان تیکا متناسب با زمانی که شما تعیین میکنید ، میتواند این مسیر را برای شما آسان تر کند و به نتیجه ی مطلوبی ک شما میخواهید برساند .برای رزرو کلاس با پشتیبانی تیکا تماس بگیرید تا هر چه سریع تر لذت یادگیری را بچشید .

 

منبع : Fluentu

 

 

سوالی که زبان اموزان باید در نطر بگیرند 5
پنج سوال طلایی که برای شروع یادگیری زبان باید از خود بپرسید

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات