اساتید پیشنهادی:

چگونه مهارت اسپیکینگ انگلیسی خود را در خانه تقویت کنیم؟اپلیکیشن مکالمه انگلیسی

معین
معین
چهارشنبه, 24 شهریور 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 16516

چگونه مهارت اسپیکینگ انگلیسی خود را در خانه تقویت کنیم؟اپلیکیشن مکالمه انگلیسی

احتمالا شما صدها لغت انگلیسی را می دانید و گرامر های مختلف مثل زمان ها را بلد هستید. و احتمالا حتی خیلی از مطالبی که به انگلیسی می شنوید را متوجه می شوید. اما وضعیت مکالمه شما چطور است؟ همیشه تسلط به اسپیکینگ آخرین بخش برای تکمیل پازل یادگیری زبان است. تقویت مکالمه انگلیسی در منزل هم ممکن است.
پیشنیاز تسلط به مکالمه انگلیسی این است که زمان زیادی را به بد صحبت کردن در ابتدای یادگیری اختصاص دهید!
اگر در حال یادگیری انگلیسی در خانه هستید احتمالا برای تمرین مکالمه مشکل دارید . ما در این مقاله روش ها و اپلیکیشن هایی که می توانند به تقویت اسپیکینگ (مکالمه انگلیسی) شما کمک کنند را معرفی خواهیم کرد. از این روش ها استفاده کنید و در کمترین زمان پیشرفت قابل ملاحظه ای در مهارت اسپیکینگ داشته باشید . پس با ما همراه باشید.


چرا زبان انگلیسی یکی از سخت ترین زبان ها برای روان صحبت کردن است؟

تقویت مکالمه انگلیسی و اسپیکنیگ در خانه



با توجه به زبان مادری هر زبان آموز یادگیری بیسیک انگلیسی می تواند تا حدودی ساده باشد. در اینترنت دوره های رایگان آموزش زبان بسیاری وجود دارند که با استفاده از آن ها به سطحی خواهید رسید که بتوانید به انگلیسی خودتان را معرفی کنید و چند سوال بسیار ساده بپرسید.
اما وقتی که به سطح متوسط زبان انگلیسی (intermediate  ) برسید متوجه خواهید شد که تسلط کامل به انگلیسی تا چه حد می تواند سخت و دشوار باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای تسلط به انگلیسی در حال تلاش هستید دلایل زیادی وجود دارند که زبان را در نگاه شما سخت می کنند.

1 . قواعد عجیب غریب و استثناهای فراوان در زبان انگلیسی

قواعد و استثناهای بسیار بسیار زیادی در زبان انگلیسی وجود دارند که نمی توان به همه آن ها در این بخش اشاره کرد اما 3 مورد را با هم بررسی می کنیم:
1 - اسامی جمع زیادی وجود دارند که در حالت جمع s نمی گیرند مثلا one child , two children
2 - استثناها و افعال بی قاعده که برای زمان گذشته ed  نمی گیرند و شکل آن ها عوض می شود مثلا گذشته فعل sing به صورت sang   و sung است.
3 – ترتیب قرارگیری صفات تا حدودی دشوار است. برای مثال به جای black small cat  باید small black cat  گفته شود.
حفظ کردن این قواعد و استثناها یک بحث است و یادگیری و استفاده از این ها بحث دیگری!

2 . انگلیسی خیلی شبیه به زبان دیگری نیست

اگرچه بسیاری از لغات و قواعد زبان انگلیسی از زبان های دیگر آمده است اما هیچ زبان آموزی با زبان مادری غیر انگلیسی نیست که بگوید یادگیری انگلیسی ساده است. 
در بسیاری از موارد کشورهای همسایه زبانی نزدیک به هم دارند و می توانند زبان همدیگر را متوجه شوند. این مورد را بین زبان های آلمانی و داچ ،اسپانیایی و پرتغالی و ...می بینیم ، با این حال برای زبان انگلیسی چنین نیست.
در واقع انگلیسی حتی با  زبان های نزدیک ترین کشورهای همسایه خود نیز تفاوت های زیادی دارد . 

3 . تلفظ گیج کننده لغات انگلیسی

زبان آموز باید هر لغت جدید انگلیسی را دو بار یادبگیرد : اول اینکه چگونه آن لغت نوشته یا اسپل می شود و دیگری اینکه چگونه آن را تلفظ کند .  اگرچه قواعد کلی برای تلفظ صحیح لغات انگلیسی وجود دارند با این حال آن ها گیج کننده و گاهی متفاوت هستند. برای مثال:
-کلمه Break  مثل کلمه Speak  تلفظ نمی شود (اما تلفظ کلمه Speak  مثل Freak می باشد )
-کلمات Food ،Blood و good مثل هم تلفظ نمی شوند.
-کلمه Read  برای استفاده در جملات زمان حال و گذشته به یک شکل نوشته می شود اما تلفظ آن متفاوت است.



 

اساتید زبان تیکا

تقویت مکالمه انگلیسی در منزل ؟ 6 نکته طلایی برای تقویت مکالمه انگلیسی

اگر برای تقویت اسپیکینگ خود از چند روش زیر استفاده کنید بعد از مدتی تاثیر آن را در انگلیسی حرف زدن خود خواهید دید .

1 . یک پارتنر یادگیری زبان داشته باشید

اگر به دنبال تقویت مهارت اسپیکینگ خود هستید هیچ جایگزینی برای تمرین با یک پارتنر زبان انگلیسی ندارید.
اگر دوستی ندارید که تمایل به تمرین و یادگیری انگلیسی داشته باشد ، پیدا کدن پارتنر زبان در اینترنت را مدنظر قرار دهید. سایت های بسیار زیادی وجود دارند که زبان آموزانِ زبان های مختلف را به همدیگر متصل می کنند. قبلا در مقالات مختلف از جمله 7 کامیونیتی برای زبان آموزان به برخی از این سایت ها اشاره کرده ایم.
اگر چه این مورد کاملا قابل درک است که ممکن است شما تمایلی به مکالمه با یک غریبه در حالیکه هنوز در حال یادگیری زبان هستید نداشته باشید.  و وقتی که نتوانید به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید شرایط تا حدودی ممکن است سخت تر هم به نظر برسد. یکی از روش هایی که ما پیشنهاد می کنیم مراجعه به بخش اساتید زبان سایت تیکا است که در آن اساتید زبان های مختلف برای همراهی شما در کنارتان هستند. کلاس ها کاملا به صورت آنلاین و خصوصی از طریق ویدئوچت با استاد زبان برگزار می شود و با توجه به خصوصی بودن کلاس ها تمرکز بر روی مهارت ها و نقاط ضعف شما خواهد بود. 

پارتنر یادگیری زبان به صورت آنلاین برای مکالمه


 

2 . خودتان تمرین کنید

قبل از هرچیزی به اطرافیانتان بگویید که اگر شما را در حال حرف زدن با صدای بلند باخودتان دیدند فکر خاصی نکنند! 
اگر در حال یادگیری زبان از طریق فلش کارت ها  و یا حفظ کردن جملات هستید ،خواندن آن ها با صدای بلند می تواند به تلفظ صحیح شما کمک کند.  اگر درباره تلفظ صحیح یک جمله و یا کلمه انگلیسی شک دارید می توانید از دیکشنری آنلاین Cambridge برای شنیدن تلفظ های بریتیش و آمریکایی لغات استفاده کنید. 
اگر با تلفظ برخی لغات و یا حروف انگلیسی مشکل دارید و به اصطلاح زبانتان نمی چرخد باید حتما آن ها را به صورت جداگانه تمرین کنید . اگر نمی دانید از کجا شروع کنید حتما به این لیست مراجعه کنید. 

3 . بر روی تلفظ خود تمرکز کنید 

اگر برای تلفظ لغات و جملات با مشکل مواجه هستید حتما استفاده از یوتیوب را مدنظر داشته باشید. در یوتیوب درباره اشکالات تلفظ انگلیسی برای فارسی زبانان سرچ کنید. اگر کلمه و یا جمله انگلیسی هست که در تلفظ آن ها مشکل دارید احتمالا سایر زبان آموزان هم در تلفظ آن ها مشکل دارند و برای حل آن تنها و تنها یک راه وجود دارد و آن هم تمرین کردن است.

4 . برای لیستنینگ (گوش دادن انگلیسی) وقت بگذارید

یادتان باشد لیستنینگ نصف راه یک مکالمه خوب است. در صورتی که پارتنر یادگیری زبانی ندارید یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت اسپیکینگ گوش دادن به مکالمه های انگلیسی است.
از جمله راه های مفید برای تقویت لیستنینگ تماشای فیلم و سریال های انگلیسی زبان ، گوش دادن به پادکست های انگلیسی و گوش دادن به موزیک های انگلیسی است.  با این حال موثرترین روش یادگیری این است که وقتی مطلبی را گوش کردید به آن پاسخ و عکس العملی داشته باشید. برای مثال می توانید از این موارد استفاده کنید:
- انجام تمرینات لیستنینگ موجود در سایت شورای فرهنگی بریتانیا
- استفاده از Ello (The English Listening Library Online)
- استفاده از منابع لیستنینینگ موجود در سایت Cambridge

5 . صدای خود را هنگام انگلیسی حرف زدن ضبط کنید و دوباره به آن گوش دهید

اگر مدتی است که در حال تقویت زبان انگلیسی خود هستید احتمالا گوشتان به شنیدن لغات انگلیسی آشنا باشد. و این به معنای آن است که  خود می توانید بر روی نحوه تلفظ لغات خود نظارت کنید.
اگر صدای انگلیسی حرف زدن خود را رکورد کنید و سپس به آن گوش کنید تمرینی بسیار مفید برای شماست. یک فیلم یا سریال را با زیرنویس انگلیسی ببینید و سپس آن جمله هایی را که شنیده اید تکرار کنید و صدای خود را هم ضبط کنید سپس به آن گوش بدهید چرا که خود شما می توانید سخت گیرترین استاد برای خودتان باشید. اشکالات خود را بشنوید و برای رفع آن ها تلاش کنید. 

رکورد کردن اسپیکینگ برای تقویت مهارت مکالمه


 

6 . اصطلاحات و عبارات عامیانه انگلیسی را یاد بگیرید

مانند هر زبان دیگری مکالمه انگلیسی با انگلیسی نوشته شده در کتاب ها بسیار متفاوت است. اگر هر روز امکان مکالمه انگلیسی را ندارید پس وقتی که بخواهید مطالبی را که در کتاب های آموزشی زبان یاد گرفته اید استفاده کنید ممکن است با توجه به تفاوت ها با چالش های زیادی مواجه شوید. 
یکی از مواردی که می تواند در مکالمه زبان انگلیسی شما را جلو بیاندازد یادگیری اصطلاحات و عبارات عامیانه ای است که انگلیسی زبانان استفاده می کنند. 
اگر به فکر مهاجرت به استرالیا هستید این لیست 50 اصطلاح و عبارت استرالیایی مهم مراجعه کنید . و یا اگر برای فعالیت ها تجاری و بیزینس در حال یادگیری انگلیسی هستید می توانید از 30 عبارت مهم انگلیسی برای بیزینس و تجارت استفاده کنید.

8 اپلیکیشن که سطح اسپیکینگ انگلیسی شما را فوق العاده بالا می برند

هر سال اپلیکیشن های آموزش زبان جدیدی ساخته می شوند که به یادگیری سریع تر و راحت تر و سرگرم کننده تر برای زبان آموزان کمک می کند. از میان تمام مهارت های انگلیسی احتمالا اسپیکینگ از همه برای تمرین در یک اپلیکیشن دشوارتر است چراکه برای پیشرفتی قابل ملاحظه در مهارت اسپیکینگ انگلیسی نیاز به داشتن پارتنر زبان دارید. 
در این میان اپلیکیشن هایی وجود دارند که یا با وصل کردن دو زبان آموز به هم مقدمات مکالمه انگلیسی بین آن ها را فراهم می کنند و یا با استفاده از نرم افزارهای تشخیص صدا به تقویت مکالمه کمک می کنند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید و با 8 اپلیکیشن برای تقویت مهارت اسپیکینگ آشنا شوید. 

1 . preply.com

بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی ،تمرین کردن مکالمه با یک شخص دیگری است که به راحتی انگلیسی صحبت می کند و به زبان تسلط دارد.  preply وصل شدن به یک شخص مسلط به انگلیسی را برای زبان آموزان راحت کرده است.  با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می توانید با بهترین اساتید زبان انگلیسی به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و یادگیری آنلاین زبان را شروع کنید. 
با استفاده از preply  دیگر نیاز نیست که برای رفتن به کلاس زبان از خانه بیرون بروید چرا که آموزش ها به صورت آنلاین انجام می شوند. و روز و ساعت کلاس را نیز می توانید به دلخواه خود تعیین کنید  و با استفاده از فیلترهای موجود در سایت بهترین انتخاب را از بین اساتید زبان داشته باشید.

2 . Andy

هر چقدر هم که پارتنر زبان شما صبور باشد احتمالا زمان هایی می رسد که آن ها حوصله ندارند با شما چت و مکالمه داشته باشند. برای اینگونه مواقع اپلیکیشن Andy  می تواند به کار شما بیاید. 
اپلیکیشن Andy  یک بات مخصوص به چت است که هیچ وقت از تمرین کردن انگلیسی با شما حوصله اش سر نمی رود ، همیشه حاضرجواب است و هیچگاه نیاز به خواب و استراحت هم ندارد. همچنین در این اپلیکیشن تمریناتی برای لغات و گرامر انگلیسی هم موجود هستند اما بدون شک چت خودکار این اپلیکیشن آنرا از سایر اپلیکیشن ها متمایز می کند.  به نظر بد نیست که قبل از مکالمه های روزمره آن ها را در این اپلیکیشن تست کنید و هنگام مکالمه انگلیسی با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنید.

اپلیکیشن یادگیری زبان برای تقویت مکالمه انگلیسی


 

3 . Mondly

اپلیکیشن Mondly  اپلیکیشنی به نسبت جدید در حوزه آموزش آنلاین زبان است ،با این حال با سرعت زیادی محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این اپلیکیشن از تکنولوژی های جدیدی برای تشخیص گفتار استفاده می کند و درباره نحوه صحبت کردن زبان آموز فیدبک هایی می دهد.
نحوه کار این اپلیکیشن به این صورت است که سوال هایی توسط انگلیسی زبانان ضبط شده است و برای زبان آموز پخش می شوند و زبان آموز از میان پاسخ هایی که به او نشان داده شده است باید پاسخ خود را انتخاب کند و بگوید. اپلیکیشن بر اساس نحوه ادای کلمات و لغات انگلیسی زبان آموز را ارزیابی می کند.  برای زبان آموزان سطح پیشرفته ممکن است مکالمه های موجود در Mondly  ساده به نظر برسند اما اگربه تازگی شروع به یادگیری زبان کرده اید این اپلیکیشن می تواند به شما کمک کند.

4 . Learn to Speak English

اگر به فکر یادگیری سریع جملات پایه ای زبان انگلیسی هستید پس اپلیکیشن Learn to Speak English ابزاری مفید برای شما است. این اپلیکیشن بیش از 8000 جمله را شامل می شود که با کلیک بر روی هر کدام ،جمله توسط یک انگلیسی زبان بیان می شود. در این اپلیکیشن ابزاری وجود دارد که می توانید صدای خود را ضبط کرده و با صوت اصلی مقایسه کنید. و این روشی فوق العاده و ساده برای تقویت لهجه انگلیسی شما است.

5 . English Conversation Practice

این اپلیکیشن یک روبات دیگر برای تمرین و تقویت مکالمه انگلیسی است. در بخش تمرینات مکالمه انگلیسی سوالی با صدای یک انگلیسی زبان نیتیو را می شنوید و و سپس پاسخ خود به آن سوال را می توانید ضبط کنید. 
در اپلیکیشن English Conversation Practice بیش از 200 درس به همراه کوییزهایی برای یادگیری لغات انگلیسی در دسترس هستند. اگرچه این اپلیکیشن تاحدودی از اپلیکیشنی مثل English Conversation Practice ساده تر است و امکانات کمتری دارد با این حال می توانید برای آن وقت بگذارید و از امکانات آن استفاده کنید. 



 

استید زبان تیکا

6 . Elsa

اگر قصد یادگیری لهجه آمریکایی را دارید اپلیکیشن Elsa یکی از بهترین ابزارها برای شماست.همانند اکثر اپلیکیشن هایی که در این لیست معرفی شده اند Elsa  نیز دارای سیستم تشخیص صدا می باشد.  تکنولوژی تشخیص صدای موجود در Elsa  از سایر اپلیکیشن ها پیشرفته تر است چراکه می تواند بدون تاخیر اشکالات تلفظ زبان آموز را نشان دهد و درباره حرکت لب ها و زبان در ادای جمله نکته هایی را به زبان آموز می گوید.
یکی از امکانات مهم این اپلیکیشن آزمون تعیین سطح برای هر زبان آموز جدید است که می توانند بر روی مهارت های اسپیکینگ زبان آموز متناسب با سطح او تمرکز کند. از آنجایی که تمرکز این اپلیکیشن بیشتر بر روی تلفظ لغات انگلیسی تا یادگیری لغات جدید است احتمالا برای زبان آموزان سطح پیشرفته نرم افزاری کاراتر باشد.
طبق اعلام سازندگان Elsa  ، تاثیری که 27 ساعت استفاده از این اپلیکیشن بر روی لهجه می گذارد برابر با یک ترم تحصیل در دانشگاه های آمریکایی است.

7 . Tandem

اپلیکیشن Tandem احتمالا در سال 2020 محبوب ترین نرم افزار برای زبان آموزانی است که می خواهند زبان های مختلف را یاد بگیرند. Tandem پلتفرمی رایگان است که در آن زبان آموزان را به انگلیسی زبانان نیتیو برای یادگیری زبان انگلیسی وصل می کند و از طرفی آن انگلیسی زبانان نیتیو علاقه به یادگیری زبان های دیگر دارند و به طور کلی هر دو طرف زبان خود را به دیگری آموزش می دهند. در این اپلیکیشن نصف زمان را به زبان مادری خود صحبت می کنید و نصف دیگر را به زبان انگلیسی صحبت می کنید و به این گونه هر دو طرف از مزایای آموزش زبان برخوردار می شوند. 
این جابجایی زبان ها در ابتدای کار ممکن است تا حدودی دشوار به نظر برسد . پیدا کردن یک نقطه تعادل که بتوانید از پارتنر زبان خود بخواهید با شما انگلیسی کار کند و از طرفی هم شما به او زبان فارسی را آموزش دهید امری زمان بر است! به هر حال اپلیکیشن هایی مانند  Tandem بهترین راه برای تمرین رایگان مکالمه هستند. اخیرا یک امکان جدید در Tandem معرفی شده که زبان آموزان می توانند به صورت ویدئوچت با یکدیگر صحبت کنند. 

8 . Tikkaa

آموزش آنلاین زبان تیکا برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی و اسپیکینگ


 

در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از طریق ویدئوچت با اساتید با تجربه زبان به یادگیری بپردازید. کلاس تقویت مکالمه انگلیسی به صورت آنلاین برای افراد پر مشغله بسیار مناسب است. تیکا سایتی ایرانی و مزیت اصلی آن برای زبان آموزان فارسی بودن سایت و پشتیبانی آن برای ایرانیان است تا زبان آموزان بدون مشکل کلاس آنلاین خود را داشته باشند. در این سایت علاوه بر زبان انگلیسی، زبان های فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، عربی و چندین زبان دیگر پشتیبانی می شوند و بعد از انتخاب زبان و استاد مورد نظر خود می توانید روز وساعت کلاس خود را تعیین کنید و به صورت از راه دور به مکالمه انگلیسی و یا سایر زبان ها با اساتید باتجربه به صورت خصوصی بپردازید.یکی از مزیت های مهم کلاس های آنلاین خصوصی تمرکز بر روی نقاط ضعف و مهارت های مورد نیاز زبان آموز است تا در زمانی کوتاه و هزینه ای کمتر نسبت به آموزشگاه ها به اهداف خود برسند.
همچنین امکان برگزاری کلاس های گروهی در پلتفرم تیکا فراهم شده است و زبان آموزان به راحتی می توانند از خانه در کلاس های فری دیسکاشن و مکالمه آزاد گروهی شرکت کنند. 
از دیگر امکانات تیکا می توان به اپلیکیشن آموزش زبان تیکا اشاره کرد که علاوه بر امکانات بالا دوره های خودآموز زبان انگلیسی از صفر تا صد را برای زبان آموزان فراهم آورده وزبان آموز می تواند طبق یک برنامه ریزی و محتواهای از پیش تولید شده راحت تر از همیشه انگلیسی را یاد بگیرند.

جمع بندی

مهارت مکالمه در هر زبانی مفیدترین و در عین حال سخت ترین مهارت برای زبان آموزان است. با ترکیب اپلیکیشن های تشخیص گفتار،تمرینات تلفظ لغات و مکالمه با انگلیسی زبانان به راحتی می توانید به سطح مورد نظر خود برسید. و به عنوان آخرین نکته تا می توانید تمرین کنید  و اشتباه کنید و آن ها را اصلاح کنید . اگر منظم و مداوم تمرین کنید قبل از آنکه خودتان متوجه شوید قادر خواهید بود مکالمه انگلیسی داشته باشید.اگر تجربه ای از تمرین مکالمه بدون رفتن به کلاس های زبان آموزشگاه ها دارید آن را در قسمت نظرات در پایین همین صفحه در میان بگذارید.
همانطور که بالا اشاره شد شما در تیکا می توانید به صورت مجازی زبان یاد بگیرید. کافیست در صفحه اساتید ، استادخصوصی زبان خود را انتخاب کنید و یادگیری آنلاین زبان را شروع کنید.

 

منبع: Preply
 

 

استاد زبان برای مکالمه انگلیسی آنلاین
چگونه مهارت اسپیکینگ انگلیسی خود را در خانه تقویت کنیم؟اپلیکیشن مکالمه انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

حسین محسنیان

ممنون از شما بابته مطالب خوبتون

19 آذر 2022

user-image

روح اله ساری

مرسی از تیم خوبتون

5 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

خیلی کاربردیه مرسی

5 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

خیلی جالب بود چون من سختمه از خونه برم بیرون و این تو خونه کمکم میکنه

5 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

مفید و جالب بود، مرسی

5 آذر 2022