اساتید پیشنهادی:

روش های یادگیری سریع لغات زبان | یادگیری کلمات در کوتاه ترین زمان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 3 آبان 2020

دسته بندی : vocabulary

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 6301

روش های یادگیری سریع لغات زبان | یادگیری کلمات در کوتاه ترین زمان

یادگیری لغات زبان معمولاً به عنوان یکی از ساده ترین بخش های یادگیری زبان شناخته می شود. تصور بر این است که یادگیری لغات از به خاطر سپردن نکات دستوری ساده تر خواهد بود، زیرا روش یادگیری لغات انگلیسی صرفا حفظ کردن است، مگرنه ؟ اما اشتباه نکنید: یادگرفتن و به یاد آوردن لغات کافی برای روان صحبت کردن هنوز چالش بسیار بزرگی است.

این قاعده مشخصاً برای زبان آموزان انگلیسی صدق می کند چرا که انگلیسی یکی از بزرگترین دایره لغات در دنیا را دارد. یادگیری لغات نیازمند صبر است اما شما می توانید با کمک یک رویکرد هدفمند و علمی این روند را سریع تر کنید. به راستی سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی چیست؟ تعداد زیادی از افراد فهرست هایی از کلمات را به دقت مطالعه می کنند و سعی می کنند که آنها را به خاطر بسپارند در حالیکه در عوض می توانند از طریق استفاده از کلمات آنها را بیاموزند.

در این مقاله، تعدادی از رویکردهای علمی ثابت شده در مورد یادگیری لغات را بررسی می کنیم. اول از همه، بگذارید سراغ این موضوع برویم که چه تعداد کلمه نیاز دارید که یاد بگیرید.

" مقاله پیشنهادی : بهترین اپلیکیشن های فلش کارت برای یادگیری لغات جدید "

چه تعداد کلمه لازم است که بیاموزید تا روان صحبت کنید؟

برای شروع، بیایید جواب این سؤال را پیدا کنیم که برای فهم یک سخنرانی به زبان خارجی و توانایی بیان آنچه در ذهن شماست به چه تعداد کلمه نیاز دارید. یک کودک 5 ساله انگلیسی زبان در یک کشور انگلیسی زبان از چیزی حدود 4000 تا 5000 کلمه استفاده می کند. یک فارغ التحصیل دانشگاه در یک کشور انگلیسی زبان از تعدادی بالغ بر 20000 کلمه استفاده می کند. با این حال، فردی که در حال مطالعه انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است، دایره لغاتی حدود 5000 کلمه دارد حتی اگر چند سالی زبان انگلیسی را مطالعه کرده باشد.

اما یک خبر خوب! دایره لغاتی شامل 2000 کلمه برای متوجه شدن 80 درصد یک زبان خارجی کافی است. این نتیجه محققین است بعد از تحلیل باصطلاح Brown corpus (یک Corpus زبان شناسی مجموعه ای از متونی با موضوعات متفاوت است به شکلی که دانشمندان می تواند در چگونگی استفاده از زبان مثال هایی با جزئیات داشته باشند.)

جالب است بدانید بعد از اینکه شما 2000 کلمه را یاد میگیرید، اضافه کردن 1000 کلمه دیگر تنها به شما کمک می کند تا چیزی بین 3 تا 4% بیشتر از یک متن خارجی را متوجه شوید.

روش های یادگیری سریع لغات زبان



 

سه روش ثابت شده علمی برای یادگیری سریعتر کلمات (و به یاد آوردن آنها)

شما مطالعه می کنید و مطالعه می کنید و هیچ نتیجه در پی نیست. در طی چند روز کوتاه همه چیز را فراموش می کنید. از رویکردی علمی برای به خاطر سپردن کلمات استفاده کنید. ما در اینجا سه روش ثابت شده علمی را ارائه خواهیم کرد که به شما اجازه می دهند تا لغات خارجی را سریع تر و طولانی مدت تر به خاطر بسپارید.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی چیست؟

اولین سؤالی که همه می پرسند این است که چطور می توانم به سرعت کلمات خارجی را حفظ کنم؟



 

اساتید زبان تیکا

دانشمندان معتقدند که ما قادریم اطلاعاتی که بار عاطفی دارند را به آسانی به خاطر بسپاریم. بنابراین، ایده ی خوبی است که کلمات را از طریق بازی، معما و یا فیلم بیاموزیم. اگر یک آهنگ را دوست دارید، تنبلی نکنید. کلماتی که متوجه نمی شوید را جستجو کنید. شما همواره می توانید ارتباط بین این کلمات و آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید. که به این معنی است که ردی احساسی در حافظه شما به جا خواهد ماند.

دانش قوی کردن قوه حافظه یک راه حل معرکه در یادگیری زبان است. ارتباطات واضح بسازید. به شما کمک می کند تا حتی کلماتی با تلفظ دشوار را به خاطر بیاورید. برای یافتن انواع تکنیک های تقویت حافظه برای به خاطر سپردن یادگیری کلمات انگلیسی منابع مشخصی وجود دارند. با این حال، بهتر است که این ارتباطات را خودتان بسازید چرا که ارتباطات و احساسات بسیار فردی هستند.

چطور می توانم لغات جدید زبان را به یاد بیاورم؟

پس شما چند صد کلمه یاد گرفته اید اما بعد از یک هفته تنها ده تا از آنها در حافظه تان باقی مانده است. مشکل چیست؟ مغز انسان دو نوع متفاوت حافظه را دارد: حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت. حافظه کوتاه مدت به شما امکان می دهد تا اطلاعات را برای 15 تا 30 دقیقه به یاد بیاورید. بعد از این مدت زمان این اطلاعات دیگر قابل استفاده نخواهند بود. سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی نباید صرفا به معنی روشی باشد که کمک کند این مطالب را در حافظه کوتاه مدت خود انباشت کنید.

مغز شما خیلی ساده روند به یادآوردن را متوقف می کند. اما چطور می توانید به مغز خود بفهمانید که شما واقعاً به آن کلمات نیاز دارید؟ راه حل این است که کلمات را چندین بار تکرار کنید. آیا داستان سگ پاولو در تاریخ روانشناسی را به خاطر می آورید؟ چراغ خواب روشن می شود و آب دهان سگ ترشح می شود. با این حال، سگ تنها بعد از 5-10 بار تکرار روند غذا+چراغ شروع به ترشح آب دهان می کند. اگر شما هنگام روشن شدن چراغ غذا دادن به سگ را متوقف کنید، ارتباط بین چراغ و غذا در مغز سگ خراب خواهد شد و سگ دیگر آب دهان ترشح نخواهد کرد.

روش های یادگیری کلمات جدید زبان



 

 چند بار تکرار لازم است که یک کلمه از حافظه کوتاه مدت شما وارد حافظه بلند مدتتان شود؟

روانشناس آلمانی Herman Ebbinghaus یک منحنی فراموشی را ارائه کرد. این منحنی چگونگی فراموشی ما در طول زمان در صورت عدم تکرار را نشان می دهد. در 20 دقیقه ابتدایی بعد از یادگیری لغات ما تنها 60% آنها را به یاد می آوریم. بعد از یک ساعت چیزی بیش از 50% اطلاعات را از دست می دهیم. به مرور زمان اطلاعات بیشتر و بیشتری از دست می روند. و در روز سوم تنها 20% اطلاعات در حافظه شما باقی می ماند. بدین صورت اگر شما حتی یک روز مطالعات خود را مرور نکنید، قادر نخواهید بود که اطلاعات فراموش شده را بازگردانید.

نتیجه واضح است: شما باید کلمات را تکرار کنید. کلمات را در مکالمات روزمره خود تکرار کنید. همه روش های حفظ لغت انگلیسی شامل این بخش میشوند. با استفاده از آنها داستان بسازید و روی تلفن همراه خود برای حداقل چند دقیقه در روز از فلش کارت استفاده کنید.  همه اینها به شما کمک می کند تا لغاتی را که آموخته اید، به یاد بیاورید. در غیر اینصورت، زمانی که صرف فراگیری این لغات کردید، تلف خواهد شد.

ما پیشنهاد می کنیم که شما از برنامه زمانی زیر برای مرور کلماتی که مطالعه می کنید، استفاده کنید:

10-15 دقیقه بعد از یادگیری کلمات جدید
50-60 دقیقه بعد
روز بعد
دو روز بعد
سه روز بعد
بعد از این، بیشتر اطلاعات برای بقیه زندگی تان ذخیره خواهد شد.

یادگیری لغات زبان و تقویت حافظه ، استفاده از لغات جدید



 

چطور می توانم افکارم را سریع تر بیان کنم؟

همه ما می خواهیم که کلمات خارجی به آسانی، بدون تلاش و صرف وقت برای ساخت یک جمله از دهانمان خارج شوند. راهی برای صحبت کردن زبان خارجی با سرعت بیشتر وجود دارد و آن توسعه و تقویت حافظه ماهیچه ها است. از این طریق ماهیچه های بخش تکلم را درک میکنیم. این ماهیچه ها، درست مثل ماهیچه های پا وقتی که دوچرخه سواری می کنید و یا ماهیچه های انگشتان یک پیانیست، صاحب حافظه هستند. این حافظه به ماهیچه ها اجازه می دهد که حرکاتی خودکار به صورت تقریباً ناخودآگاه داشته باشند.

برای ساخت این حافظه ماهیچه ای، مهم است که کلمات را حین یادگیری بلند تلفظ کنید و زبان و لب های خود را حرکت دهید. همینطور مفید خواهد بود که نه تنها کلمات بلکه آنچه به آن اشاره دارند را تصور کنید. 

به مرور زمان دیگر مجبور نخواهید بود که به این که کدام کلمه را انتخاب کنید، فکر کنید. ماهیچه های شما این کار را به صورت خودکار انجام خواهند داد.

با ساختن حافظه کوتاه مدتتان، حافظه بلند مدت و حافظه ماهیچه با هم کار می کنند و شما می توانید یادگیری سریع لغات را افزایش دهید و کلمات را برای مدت طولانی به یاد بیاورید.

اگر تجربه ای در یادگیری لغات زبان دارید آن را در قسمت نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.


در پلتفرم آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید در هر زمان و هر مکانی در کلاس آنلاین خود شرکت کنید . کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعتی که می خواهید در کلاس زبان آنلاین خود شرکت کنید. از آنجایی که کلاس های آنلاین به صورت خصوصی هستند تمرکز کلاس و استاد بر روی مهارت های مورد نیاز زبان آموز است و روش های کاربردی را نیز برای یادگیری لغات خواهید آموخت.


منبع : Preply

 

 

تدریس خصوصی آنلاین زبان با اساتید مجرب
روش های یادگیری سریع لغات زبان | یادگیری کلمات در کوتاه ترین زمان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات