اساتید پیشنهادی:

بازار کار زبان و 4 تا از پردرآمدترین زبان ها بعد از انگلیسی | زبان بخوانید و پولدار شوید

پرستو غفاری
پرستو غفاری
یک‌شنبه, 25 مهر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 8324

بازار کار زبان و 4 تا از پردرآمدترین زبان ها بعد از انگلیسی | زبان بخوانید و پولدار شوید

یادگیری زبان یک پله ما را در تعامل با دیگران بالاتر میبرد. تعامل و ارتباط و دانستن گویش ها و اصطلاحات بین مردم های بومی در تجارت بسیار کمک کننده است پس بیایید با مقیاس جهانی نگاهی به تعدادی از پردآمدترین زبان ها برای یادگیری دردنیا بیندازیم و یک زبان پولساز برای یادگیری انتخاب کنیم. با این توضیح که منظور از سودآوری در اینجا چیزی بیشتر از کسب درآمد است. پس اینکه بدانیم چه زبانی را یاد بگیریم تا با صرف وقت، بیشترین سود را از آن ببریم به ما در این راه کمک شایانی می کند . از آنجایی که دارید این متن را می خوانید، فرض می کنم که قصد یادگیری زبان را دارید.

اما چرا می خواهید زبان بیاموزید؟

به تعداد زبان های دنیا دلیل برای آموختن زبان وجود دارد. سفر، غذا، مردم و پول.  بله، پول یکی از عمده ترین دلایل برای افراد علاقمند به زبان شناخته شده است. اما در حقیقت هیچ زبانی وجود ندارد که به تنهایی منبع کاملی برای درآمدزایی باشد. اگر شما در یک جامعه کوچک و ایزوله به سر می برید، احتمالاً به تمام زبان های اتحادیه اروپا صحبت می کنید چرا که بدون دانستن زبان محلی حتی نمی توانید برای خود ناهار بخرید. حتی زبان های نادر و غریبه تر که تنها توسط چند زبانه ها مورد استفاده قرار می گیرند هم می توانند سودآور باشند اگر جایگاه خود را پیدا کنید. بعلاوه، می توانیم به سودآوری با منطق وسیع تری نگاه کنیم.  به نسبت اهداف شما و آنچه می خواهید با زبان کسب کنید، زبان های مختلفی می توانند برای شخص شما مفید باشند. با توجه به این موضوع، بیایید با مقیاس جهانی نگاهی به تعدادی از سودآورترین و مفیدترین زبان ها بیندازیم. با این توضیح که منظور از سودآوری در اینجا چیزی بیشتر از کسب درآمد است.

 بازار کار زبان عربی همیشه خوب بوده است. بازار کار زبان روسی هم در سال های اخیر بهتر شده است اما بازار کار زبان چینی و پرتقالی چطور؟ با ما همراه باشید.


اساتید زبان تیکا

چرا هنوز یادگیری زبان ارزش دارد؟

احتمالاً تا به حال چیزهایی خوانده اید در این مورد که چگونه ماشین های ترجمه یا گسترش انگلیسی این روزها به معنی اتلاف وقت است. این مسئله فرسنگ ها از واقعیت به دور است. بسیاری از افرادی که به زبان های فهرست زیر صحبت می کنند، به همه مهارت های زبان انگلیسی تسلط ندارند. حتی در کشورهای غربی با سیستم آموزشی گسترده زبان. افراد معمولاً ترجیح می دهند که به زبان بومی خود صحبت کنند که کاملاً قابل درک است. چرا که سخن گفتن به زبان بومی برای آنها بسیار ساده تر است. و اگر شما در کشورهای خارجی به تجارت مشغولید، احتمالاً ترجیح می دهید که مراجعینتان تا جای ممکن احساس راحتی کنند. علاوه بر این، مدیران و تصمیم گیرندگان در بسیاری از کشورها توقع دارند که تمام سرمایه گذاران خارجی از مترجم استفاده کنند. اما در این شرایط وقتی شما بدون نیاز به مترجم به زبان آنها صحبت کنید، سیگنالی بسیار قوی برای آنها خواهید فرستاد به این معنی که آماده صرف زمان و انرژی لازم برای ارتباط با فرهنگ جدید هستید.
 

بیش از پول: 4 تا از سودآورترین زبان ها برای یادگیری

حال وقت آن رسیده است که به بررسی 4 زبان پولساز جهان بپردازیم و به شما خواهیم گفت که هر کدام از این زبان ها چرا در لیست ما قرار گرفته اند.

زبان مندرین (نوعی از زبان چینی)

زبان چینی مندرین در تمام چین و تایوان و همچنین میان مردم در جوامع چینی مثل سنگاپور و مالزی به عنوان زبان رسمی صحبت می شود. بسیاری از چینی های مقیم کشورهای دیگر در تمام جهان نیز از مندرین برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

 آموزش آنلاین زبان چینی با استاد چینی



چرا زبان چینی ماندارین پولساز و ارزشمند است ؟

احتمالاً عبارت "ساخته شده در چین" را دیده اید.
هر گونه زنجیره تأمین در جهان به شکلی به چین مرتبط است. یا به صورت تأمین منابع محصولات به صورت مستقیم از چین و یا وابستگی به تأمین قطعه ماشینی خاص یا بسته بندی در چین.
علاوه بر تولید و لجستیک، گردشگری نیز صنعتی بزرگ است که در آن از چینی مندرین استفاده می شود. جمعیت و اقتصاد چین در سالهای اخیر بسیار رونق گرفته و هر ساله میلیون ها نفر که به زبان مندرین صحبت می کنند، به کشورهای خارجی سفر می کنند که از قسمت های دیگر جهان دیدن کنند. اگر هتل، محل اقامت و یا آژانس مسافرتی شما در میان کارکنانش فردی را داشته باشد که به زبان مندرین صحبت کند، بسیار محمتمل است که کار شما مدام رونق بگیرد.

چگونه زبان چینی را یاد بگیریم ؟

یادگیری دستور زبان مندرین برای انگلیسی زبان ها نسبتاً ساده خواهد بود. چرا که در مندرین صرف کلمات (conjugation و declension) وجود ندارد.
با این حال، باید به تلفظ بسیار توجه کنید. پس یک منبع خوب صوتی پیدا کنید و پایه تسلط خود بر اصوات پیچیده را بنا کنید. حالا به زبان بعدی توجه کنید.

زبان روسی

روسی در سراسر روسیه (تعجبی هم ندارد)، آسیای مرکزی، اروپای شرقی و جوامع بزرگ و توسعه یافته دور از وطن یا دیاسپورا در سراسر جهان صحبت می شود. در واقع روسی بعد از انگلیسی بیشترین میزان نمایش را در اینترنت دارد.

آموزش زبان روسی به صورت آنلاین



چرا روسی ارزشمند است ؟

تقریباً شبیه مندرین، روسی زبانان هم در سالهای اخیر بسیار به خارج از کشور سفر می کنند و هر جا که می روند آماده و خواستار تسهیلات توریستی هستند. بر خلاف بسیاری از گردشگران کشورهای دیگر، روس ها معمولاً انگلیسی را روان صحبت نمی کنند که این مسئله برای خدماتی که به زبان روسی در کشورهای انگلیسی زبان ارائه می شود، بازاری ایجاد می کند. (درست مثل بقیه کشورهایی که در آن ها روسی به شکل گسترده صحبت نمی شود.) و هر شرکت، که بر روی فعالیت های تجاری در روسیه تمرکزی دارد، فارغ از صنعت فعالیتش به یادگیری زبان روسی نیاز دارد تا معامله های خود را به سرانجام برساند.

چگونه می توان روسی یاد گرفت ؟

زبان  روسی احتمالاً یکی از دشوارترین زبان های اروپایی برای انگلیسی زبان هاست. دستور زبان روسی به نسبت بسیار مشکل است و با توجه به سابقه ادبی طولانی روسیه، انواع بسیاری از عبارات مرسوم و اصطلاحات در زبان عامه وجود دارد. اما به این معنی نیست که یاد گرفتن روسی غیرممکن است. و البته این چالش، نتیجه نهایی را باارزش تر می کند. بهترین راه برای اینکه از پس یادگیری زبان روسی بربیایید این است که ابتدا روی دستور زبان متمرکز شوید و سپس بسیار بخوانید و بشنوید تا الگوهای طبیعی زبان را تا جایی که می توانید فرابگیرید.

 ***بیشتر بدانید ، چگونه یادگیری انگلیسی می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند ! ***

زبان عربی

عربی زبانی است که در بیش از بیست کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت می شود. یادگیری  زبان عربی کمی پیچیده می نماید چرا که انواع زیادی از گویش های محلی و همینطور زبان رسمی استاندارد که در نوشتار و اخبار مورد استفاده قرار می گیرد، وجود دارند. پس اگر به دنبال چالش هستید، لازم نیست که ادامه دهید.

آموزش آنلاین زبان با استاد عربی


چرا عربی ارزشمند است ؟

اولین چیزی که مردمان کشورهای غربی موقع شنیدن کلمات "عربی" یا "پول" احتمالاً به آن فکر میکنند، نفت است. و حقیقت دارد. مقدار زیادی نفت در بسیاری از کشورهای عربی زبان وجود دارد. اما تا به حال به بازاریابی فکر کرده اید؟
خاورمیانه با سرعت عجیبی در حال توسعه است. افراد زیادی مدام در حال خرج کردن پول هستند . و تجارت های خارجی برای کسب این پول ها هجوم می برند. با داشتن دانش زبان و فرهنگ عربی می توانید خود را به عنوان یک واسطه ارزشمند میان برندها قرار دهید تا وارد بازار در حال توسعه شوید.

چگونه می توان عربی یاد گرفت ؟

زبان عربی چالش هایی برای یک زبان آموز خارجی ارائه می دهد اما منابع خوب یکی پس از دیگری در حال انتشارند. عموماً افرادی که در پی ایجاد یک ارتباط خوب با افراد محلی هستند، علاوه بر زبان رسمی استاندارد، مایل به یادگرفتن گویش مرسوم در زبان شفاهی نیز هستند. اما نگران نباشید شما مجبور به یادگیری همه گویش ها نیستید. بیشتر عربی زبانان زبان مدرن استاندارد عربی و گویش های کشورهای همسایه را می فهمند.

زبان پرتغالی

زبان پرتغالی عموماً در پرتغال و برزیل صحبت می شود. با این حال انوع گوناگون زبان برزیلی به دلیل جمعیت فراوانی که به این زبان صحبت می کنند(بیش از 200 میلیون)، توسط خارجی ها آموخته می شود. به جز دو کشوری که به آن اشاره شد، زبان پرتغالی به عنوان زبان رسمی در شش کشور آفریقایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که جمعیت پرتغالی زبانان را به بیش از 250 میلیون افزایش می دهد.

آموزش زبان پرتغالی به صورت آنلاین



چرا پرتغالی ارزشمند است ؟

برزیل کشور بزرگی پر از گوناگونی است. در برزیل شما می توانید ساختمان های بلند مرتبه گران قیمت، سواحل زیبا جنگل های استوایی متراکم و قبیله های بومی بکری را در سراسر کشور مشاهده کنید. به لحاظ اقتصادی و تاریخی، منابع طبیعی برزیل بزرگترین برگ برنده اش است. الوار بدست آمده از درخت های نادر در جنگل های انبوه در مقیاس جهانی بسیار باارزش است. و زمین هایی وسیع برای پرورش حیوانات و گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، این منابع در رقابت با جهان طبیعی برزیل را برای سازمان هایی که در زمینه محافظت از جنگل های استوایی بکر فعالیت می کنند، به عنوان یک مکان مهم شناسانده است. و هر کس که علاقمند به همکاری با این سازمان هاست، احتمالاً به یادگیری زبان پرتغالی نیاز خواهد داشت ( یا اینکه حداقل از یادگیری این زبان سود بسیاری خواهد برد ). اما فراموش نکنید، اگرچه که تمرکز تجارت پرتغالی بر روی برزیل است، جهانی متشکل از پرتغالی زبانان هم برای کشف و سیاحت وجود دارد.  هر کشور تجارت کننده ای در آمریکای جنوبی، آفریقای مرکزی و اروپا احتمالاً به پرتغالی زبانان نیاز دارد و یکی از آنها می توانید شما باشید. به طرز شگفت انگیزی پیدا کردن کلاس یا دوره هایی برای یادگیری زبان پرتغالی کار نسبتاً دشواری است. چرا که معمولاً زبان پرتغالی در سایه زبان مشابه خود یعنی اسپانیایی قرار می گیرد. با این حال، اپلیکیشن های خیلی خوبی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید زبان پرتغالی برزیلی را فرا بگیرید. اتفاقاً پرتغالی زبانان قدرشناس افرادی هستند که برای یادگیری زبان آنها تلاش می کنند به جای اینکه اسپانیایی را بلندتر یا آرام تر صحبت کنند.
با توجه به تمام مزایای مالی که در این مقاله به آنها اشاره شد، پول به تنهایی برای شما کافی نخواهد بود که روی یادگیری یک زبان سرمایه گذاری کنید.  یادگیری زبان نیازمند وقت و تلاش است و داشتن یک علاقه حقیقی به زبان این روند را میلیون ها بار ساده تر خواهد کرد. صدها دلیل برای یادگیری زبان وجود دارد که پولسازی شامل آنها نمی شود. شما تنها یک خط به رزومه خود اضافه نخواهید کرد. شما یک راه ارتباطی با مردم دیگر را فرا خواهید گرفت. در طول این مسیر به خاطر داشته باشید : با یادگیری یک زبان شما در هر مرتبه به عنوان یک فرد ارزش بیشتری را کسب می کنید. و البته پول بیشتری هم بدست خواهید آورد که زیاد بد به نظر نمی رسد 

شما میتوانید از از همین امروز زبان دلخواه خود را یاد بگیرید .آموزش آنلاین زبان تیکا به شما کمک میکند تا با بهترین اساتید در کمترین زمان بیشترین نتیجه را بگیرید و اشتیاق شما را در یادگیری زبان بیشتر میکند. تیکا با تیم پشتیبانی خود همیشه در کنار شماست وبا داشتن پلتفرم مخصوص خود و اپلیکیشن آموزش زبان تیکا  هر روز همراهتان است .برای شروع میتوانید با یک جلسه آزمایشی آموزش های تیکا رابا زبان دلخواهتان و در زمانی انتخابی خودتان، امتحان کنید و لذت یادگیری را از نزدیک بچشید .

 

 منبع : fluentu

 

 

بازار کار زبان و 4 تا از پردرآمدترین زبان ها بعد از انگلیسی | زبان بخوانید و پولدار شوید

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات