اساتید پیشنهادی:

اضطراب زبان خارجی چیست؟ | روش های غلبه بر ترس یادگیری زبان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 19 مهر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 4686

اضطراب زبان خارجی چیست؟ | روش های غلبه بر ترس یادگیری زبان

بسیار شنیده ایم و دیده ایم که زبان آموزان علارغم داشتن علم کافی و اطلاعات بالای زبان به سختی می تواند در کلاس های زبان با استاد زبان و سایر زبان آموزان مکالمه انگلیسی برقرار کند. در این مقاله به چرایی این مشکل می پردازیم و توصیه هایی برای رفع این مشکل رایج بین زبان آموزان می پردازیم.

بله، اضطراب زبان خارجی واقعی است! در ادامه یاد میگیریم که چطور شکستش دهیم. برای یادگیری فوت و فن یادگیری زبان با ما همراه باشید.
 

اضطراب زبان خارجی چیست؟

ترسی فلج کننده که موقع صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن یا یادگیری یک زبان دوم تجربه می کنید، اضطراب زبان خارجی یا FLA (Foreign Language Anxiety) نامیده می شود. بله حقیقت دارد و کاملاً طبیعی است.

مطمئن نیستید که تا به حال تجربه اش کرده اید یا نه؟

از خودتان بپرسید: تا به حال فکر کردن به تعامل با دیگران به یک زبان خارجی باعث شده که مضطرب شوید؟


 

اساتید زبان تیکا

ممکن است که یک بار مکالمه ای را به یک زبان خارجی شروع کرده باشید اما کلماتی که امیدوار بودید بدون زحمت از دهانتان خارج شوند، در هنگام گذار گم شدند و چیزی خارج نشد.یا اینکه شاید کسی داشت با شما به یک زبان خارجی صحبت می کرد، اما شما به قدری دچار اضطراب شده بودید که کلماتی که می شنیدید را حتی نمی توانستید دریافت کنید چه رسد به اینکه بفهمیدشان. یا امکان دارد تلاش کرده باشید تا یک موضوع دستوری نکته دار و سخت مثل ضمایر آلمانی یا وجه التزامی در زبان اسپانیایی را یادبگیرید، اما چنان تحت تأثیر قرار گرفتید که چیزی درک نکردید. اگر تجربه ای مشابه این موقعیت ها داشته اید، پس بله، شما اضطراب زبان خارجی را تجربه کرده اید. اما نگران نباشید. شما تنها نیستید.

اگر خشکتان زد چرا که نگران بودید که دیگران چه فکری در مورد شما خواهند کرد یا ترسیدید که مرتکب اشتباهی شوید و در امتحان شفاهی مدرسه مردود شوید، بدانید که بیشتر افرادی که در حال یادگیری زبان هستند در جایی از مسیر از این احساسات رنج می برند.

و شما می توانید این مشکل را حل کنید چنانکه بر دیگر ترسهای زندگی تان تا کنون فائق آمده اید. می توانید با آن رو به رو شوید. برای رو به رو شدن با اضطراب زبان خارجی به ساده ترین و کم آزار ترین شکل ممکن، به پنج توصیه زیر نگاهی بیندازید.

اضطراب یادگیری زبان برای زبان آموزان


 

5 توصیه برای رهایی از اضطراب زبان خارجی

حال به بررسی 5 نکته که می تواند به زبان آموزان برای کم کردن اضطراب در یادگیری و مکالمه زبان کمک کنند می پردازیم.

1. متمرکز باقی بمانید

به این فکر کنید که چرا در حال یادگیری زبان هستید و چگونه این موضوع می تواند به شما کمک کند تا به اهدافتان برسید. این فکر شما را تشویق می کند که به مطالعه کردن ادامه دهید. بد نیست که برای خود تعدادی هدف تعیین کنید که مسیر دستاوردهایتان را دنبال کنید.
 

2. آماده باشید

اگر لازم است که تماس تلفنی بگیرید یا کسی را ملاقات کنید، به این فکر کنید که قرار است چه بگویید. جملات را در ذهن خود تمرین کنید و حتی برخی از کلمات کلیدی را روی یک برگ کاغذ یادداشت نمایید. با این کار اگر چیزی را فراموش کردید، آن را رو به روی خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : " بهترین روش های حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان "
 

3. بپذیرید که اشتباهاتی خواهید داشت

برقراری ارتباط به هر زبانی به این منظور انجام می شود که ایده ها و تفکرات خود را با دیگران در میان بگذارید نه این که بی نقص باشید. همه در طول زندگی اشتباهاتی دارند حتی هنگام صحبت کردن به زبان مادریشان! هر چه مرتکب اشتباهات بیشتری شوید، زودتر یاد می گیرید. به خاطر داشته باشید که هیچ کس شما را قضاوت نخواهد کرد. در واقع،  قدردان خواهند بود که شما برای صحبت کردن با آنها تلاش می کنید.

 

دریافت بازخورد و فیدبک از استاد زبان



 

4. بازخورد مفید دریافت کنید

ما همه از اشتباهات خود می آموزیم. افرادی را پیدا کنید که به شما توصیه های واقعی و سازنده ارائه کنند. اینجا در Bussu، اپلیکیشنی برای یادگیری هر چه آسان تر زبان و همینطور امکاناتی برای داشتن مکالمه وجود دارد که به شما کمک می کند که با جامعه ای متشکل از 100 میلیون که همگی زبان مادری خود را صحبت می کنند در ارتباط باشید تا بازخوردی مفید دریافت نمایید. آنها مهارت های زبان خارجی شما را تصحیح خواهند کرد.

شما می توانید لطفاً آنها را جبران کرده و برای کمک به آنها، مهارت های صحبت کردن و نوشتن آنها به زبان مادری خودتان را تصحیح کنید.
 

5. احساس کنید که کنترل مسیر در دستان شماست

اگر با سرعت خودتان و در مکانی آسوده به انتخاب خود یادگیری را شروع کنید، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. تمرین ها را هر چقدر که دلتان می خواهد تکرار کنید. با هر سرعتی که فکر می کنید لازم است کار کنید و با افراد بومی تمرین صحبت کردن کنید (تنها وقتی که آماده اید).

 

شما زبان آموزان عزیز می توانید در تیکا به صورت آنلاین و خصوصی با اساتید زبان به یادگیری آنلاین زبان دلخواه خود در روز و ساعتی که می خواهید بپردازید. از امکان جلسه آزمایشی رایگان استفاده کنید تا هر چه بیشتر با سبک و متد آموزشی استاد زبان خود در پلتفرم آموزش آنلاین زبان تیکا آشنا شوید و بهترین استاد زبان را متناسب با اهداف خود انتخاب کنید. 

 

منبع: Busuu

 

 

استاد خصوصی آنلاین زبان انگلیسی
اضطراب زبان خارجی چیست؟ | روش های غلبه بر ترس یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات