اساتید پیشنهادی:

آزمون Prometric چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 2 اردیبهشت 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 4510

آزمون پرومتریک

آزمون پرومتریک (Prometric) یک آزمون بین‌المللی برای ارزیابی سطح علمی رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی و اخذ ویزای کار برای مهاجرت به کشورهای دیگر است. به‌عبارت‌دیگر افرادی که در رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری و ... مشغول به تحصیل بوده با فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند برای ارزیابی میزان مهارت خود در این آزمون شرکت کرده و با اخذ نمره مناسب برای کار به دیگر کشورها مهاجرت کنند. آزمون پرومتریک توسط موسسه‌ای به همین نام برگزار می‌شود و هر رشته آزمون اختصاصی خود را دارد. در سال‌های اخیر آزمون پرومتریک برای مهاجرت رشته‌های پزشکی به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس طرفداران زیادی پیدا کرده است. امارات، عمان، قطر، عربستان و ... ازجمله کشورهایی هستند که این آزمون را برای جذب پزشکان خارجی برگزار می‌کنند.

انواع آزمون Prometric کدم‌اند؟

آزمون پرومتریک انواع مختلفی دارد و با توجه به رشته تحصیلی متقاضی، دارای سؤالات متفاوتی است. این آزمون به‌صورت تستی برگزارشده و هر رشته سؤالات مخصوص به خود را دارد. آزمون پرومتریک عمان و قطر از پرطرفدارترین آزمون‌های پرومتریک در منطقه خاورمیانه هستند.

جهت مطالعه بیشتر در مورد " مقالات آموزش زبان، جدیدترین منابع یادگیری زبان" روی عنوان کلیک کنید.

رشته‌های مختلف آزمون Prometric چیست؟

رشته‌های مختلف آزمون پرومتریک شامل رشته‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، فیزیوتراپی، رادیولوژی، مامایی، علوم آزمایشگاه، متخصص داخلی و متخصص اطفال است. تمامی این رشته‌ها آزمون مختص خود را داشته و هر کشور آزمون مخصوص به خود را برای هر رشته برگزار می‌کند.

زمان برگزاری آزمون Prometric در سال ۲۰۲۳

زمان برگزاری آزمون پرومتریک بستگی به محل آزمون شما دارد. این آزمون هر ماه و در تمامی روزهای هفته به‌جز روزهای تعطیل برگزار می‌شود. در هنگام ثبت‌نام و تعیین محل آزمون می‌توانید تاریخ آزمون، محل برگزاری و شماره صندلی خود را تعیین کنید. این آزمون به‌صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و هر حوزه امتحانی ظرفیت مشخص خود را دارد.

مراکز برگزاری آزمون Prometric

آزمون پرومتریک در ایران برگزار نمی‌شود بنابراین متقاضیان در هنگام ثبت‌نام باید یکی از کشورهای همسایه ایران را برای آزمون انتخاب کنند. برای شرکت در آزمون پرومتریک می‌توانید یکی از کشورهای امارات، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، عربستان سعودی، مالزی، پاکستان، چین، فیلیپین، قطر، عمان، کویت، بحرین و ... را انتخاب کنید.

شرایط شرکت در آزمون Prometric

آزمون پرومتریک به‌صورت چهارگزینه‌ای و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. هر فرد می‌تواند ۳ بار در سال در این آزمون شرکت کند. زمان برگزاری این آزمون در هر کشور متفاوت است. یکی از شرایط اصلی شرکت در این آزمون داشتن مدرک لیسانس است.

نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون Prometric

ثبت‌نام در آزمون پرومتریک از طریق سایت این آزمون به آدرس Prometric.com انجام می‌شود. ازآنجایی‌که این آزمون در کشور ما برگزار نمی‌شود باید یکی از کشورهای همسایه را برای آزمون انتخاب کنید. امکان شرکت در آزمون آزمایشی آنلاین نیز وجود دارد. تمامی مراحل ثبت‌نام در آزمون به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. ثبت‌نام در آزمون پرومتریک باید با هماهنگی سازمانی که قصد پذیرش در آن را دارید انجام شود و در هنگام ثبت‌نام برخی از مدارک ازجمله مدارک تحصیلی و هویتی باید ارائه شود.

هزینه آزمون Prometric

هزینه شرکت در آزمون پرومتریک با توجه به رشته و سازمان استخدامی متفاوت است و بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار است. هزینه شرکت در آزمون آنلاین آزمایشی نیز ۳۰ دلار است. علاوه بر این باید هزینه محل برگزاری آزمون را نیز بپردازید که به مدت حضور شما در آنجا بستگی داشته و در حدود ۳۵ تا ۱۰۵ دلار است.

شانس قبولی در آزمون Prometric

شانس قبولی در آزمون پرومتریک برای افرادی بیشتر است که علاوه بر داشتن لیسانس مرتبط و نمرات بالا بتوانند سؤالات تخصصی را به‌خوبی پاسخ دهند. تسلط کافی به زبان انگلیسی نیز شانس قبولی در این آزمون را بالا می‌برد.

بخش‌های مختلف آزمون Prometric

آزمون Prometric به‌صورت چهارگزینه‌ای طراحی‌شده است و ۱۰۰ امتیاز دارد. نمره آزمون بر اساس پاسخ‌های درست محاسبه‌شده و برای قبولی باید حداقل ۵۰ نمره بگیرید. نتایج آزمون بعد از ۱۰ روز کاری از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. در صورت قبولی در آزمون از طرف کارفرما با شما تماس گرفته می‌شود تا مراحل بعدی استخدام انجام شود.

منابع موردنیاز برای آمادگی آزمون Prometric

آزمون پرومتریک در سال‌های اخیر برای ورود به حوزه پزشکی در کشورهای خلیج‌فارس مورد استقبال قرار گرفته است. منابع آزمون پرومتریک همان کتاب‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف پزشکی است. شما باید با توجه به تخصص و رشته تخصصی خود منابع مرتبط را مطالعه کنید. همچنین سایت پرومتریک منابع مفیدی را برای شرکت در آزمون ارائه داده است.

نمونه سؤالات آزمون‌های برگزارشده Prometric

نمونه سؤالات آزمون‌های پرومتریک از طریق سایت این آزمون و دیگر سایت‌های اینترنتی قابل‌دسترسی است. همچنین برخی از مؤسسات آموزشی نمونه سؤالات سال قبل را به‌صورت فایل به فروش می‌رسانند.

شرایط مهاجرت با آزمون Prometric

شرایط مهاجرت با آزمون پرومتریک در کشورهای عربی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. در کشور قطر برای شغل پرستاری باید در آزمون پرومتریک شرکت کرده و نمره قبولی بگیرید. این آزمون را وزارت بهداشت این کشور برگزار کرده و روند مهاجرت پرستاران به قطر نام‌گذاری شده است. کشور عمان نیز این آزمون را برای جذب نیروی خارجی در زمینه پزشکی برگزار می‌کند. مهاجرت پزشکان و پرستاران در سال‌های اخیر به این کشور نیز از طریق آزمون پرومتریک افزایش داشته است. امارات متحده عربی نیز آزمون پرومتریک را در شهرهای مختلف خود به‌صورت جداگانه برگزار می‌کند. آزمون پرومتریک دبی و پرومتریک ابوظبی دو آزمون جداگانه‌ای است که در این کشور برگزار می‌شود.

پذیرش با آزمون Prometric در دانشگاه‌های کشورهای دیگر

آزمون پرومتریک در بسیاری از کشورهای جهان برای ورود به رشته پزشکی و مشاغل مرتبط برگزار می‌شود. هر آزمون پرومتریک در همان رشته و همان کشور معتبر است و امکان انتقال نمره قبولی به دیگر کشورها ممکن نیست.

با آزمون Prometric به کدام کشورها می‌توان مهاجرت کرد؟

آزمون پرومتریک در سال‌های اخیر برای مهاجرت به کشورهای عربی خلیج‌فارس برای رشته پرستاری شناخته می‌شود. این در حالی است که این آزمون برای جذب دیگر مشاغل پزشکی نیز کاربرد دارد.

آزمون‌های مشابه آزمون Prometric برای پذیرش در رشته پزشکی

آزمون‌های مشابه زبادی برای پذیرش در رشته پزشکی و پرستاری در کشورهای عربی برگزار می‌شود. برخی از این آزمون‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

·         آزمون DHA دبی

·         آزمون DHCC دبی

·         آزمون HAAD دبی

·         آزمون MOH وزارت سلامت دبی

·         آزمون SMLE عربستان

تمامی این آزمون‌ها در زمینه پزشکی بوده و منابع مشابهی دارند.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

کلاس‌های آزمون Prometric در ایران

کلاس‌های آزمون پرومتریک در ایران در مؤسسات آموزشی معتبر و آموزشگاه‌های زبان برگزار می‌شود. این کلاس‌ها اغلب به‌صورت خصوصی و نیمه‌خصوصی برگزارشده و حل نمونه سؤالات سال‌های قبل از مهم‌ترین برنامه‌های این کلاس‌ها است. برطرف کردن نقاط ضعف درزمینه زبان تخصصی و زبان عمومی از دیگر مزایای کلاس‌های آمادگی پرومتریک است.

تجربه‌های افراد از آزمون Prometric

تجربه‌های افراد از آزمون پرومتریک نشان می‌دهد شرکت در کلاس‌های آمادگی این آزمون و آشنایی با نمونه سؤالات سال‌های قبل تأثیر زیادی در موفقیت در این آزمون دارد. آزمون پرومتریک به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و تسلط کافی به زبان انگلیسی برای قبولی در این آزمون بسیار مهم و تأثیرگذار است. مطالعه منابع تخصصی به زبان انگلیسی یکی از راه‌کارهای موفقیت در این آزمون است.

اساتید آمادگی آزمون Prometric تیکا

اساتید آمادگی آزمون پرومتریک در آموزشگاه زبان تیکا این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و برای آزمون پرومتریک به آمادگی بالایی برسید. آموزشگاه آنلاین زبان تیکا این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا استاد خود را از بین اساتید متعدد انتخاب کنید.

کلاس‌های آمادگی آزمون Prometric در تیکا

کلاس‌های آمادگی آزمون پرومتریک در تیکا به‌صورت آنلاین برگزارشده و این امکان را برای شما فراهم می‌سازد از خانه یا محل کار در این کلاس‌ها شرکت کنید. کلاس‌های تعاملی سطح‌بندی شده، برخورداری از اساتید اختصاصی برای مهارت موردنیاز شما برای آزمون پرومتریک و ارتقا سطح زبان از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاس‌های آمادگی آزمون‌های بین‌المللی در تیکا است.

کلاس‌های آمادگی آزمون Prometric در تیکا

 

آزمون Prometric چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

در مورد فلو هم توضیح میدید؟

8 اردیبهشت 2023