اساتید پیشنهادی:

همه چیز درباره آزمون DELTA

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 8 خرداد 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 3862

آزمون DELTA

اگر به زبان انگلیسی علاقه زیادی دارید و دوست دارید به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوید باید در آزمون بین‌المللی مختلفی شرکت کنید. یکی از این آزمون‌ها، آزمون دلتا (DELTA) است که مخفف عبارت Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages است. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. برای شرکت در آزمون دلتا باید دوره دلتا را بگذرانید. آزمون دلتا نوعی سنجش از مدرسین زبان انگلیسی است. اگر قصد دارید به‌عنوان مربی زبان انگلیسی در این دوره و آزمون شرکت کنید باید حداقل یک سال سابقه تدریس داشته باشید و حداقل مدرک زبان C1 و آیلتس ۷٫۵ داشته باشید. با اخذ مدرک دلتا آینده شغلی شما در زمینه تدریس زبان انگلیسی تضمین‌شده و بسیاری از کشورها این مدرک را برای تدریس زبان انگلیسی به رسمیت می‌شناسند.

آزمون دلتا از چند ماژول یا بخش تشکیل شده است؟

آزمون دلتا دارای سه بخش یا ماژول است که هر یک از این بخش‌ها را می‌توان به‌صورت جداگانه یا در هر دوره زمانی مورداستفاده قرار داد. هر یک از بخش‌های آزمون دلتا بخش‌های تئوری و عملی دارد اما روش تدریس تنها در بخش دوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ماژول‌های آزمون دلتا شامل موارد زیر است:

·        ماژول اول: روش‌شناسی، درک زبان انگلیسی و شناخت منابع آموزشی شامل این بخش می‌شود. این ماژول بر پایه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی متمرکز شده است.

·        ماژول دوم: توسعه حرفه‌ای که بر توسعه یادگیری و تخصص در زمینه تدریس حرفه‌ای زبان انگلیسی تمرکز دارد.

·        ماژول سوم: تمرین، تدریس و مدیریت آموزشی زبان انگلیسی

آزمون دلتا به‌صورت مجازی نیز برگزار می‌گردد و نیازی به حضور در مرکز آزمون نیست. تنها برای دریافت مدرک ماژول دو لازم است شرکت‌کننده برای دریافت گواهی شرکت در دوره و ارزیابی نحوه تدریس در مرکز آزمون معتبر حضور داشته باشد. شرکت‌کنندگانی که آزمون دلتا را پشت سر بگذارند علاوه بر دریافت مدرک، گواهی هر ماژول را به‌صورت جداگانه نیز دریافت می‌کنند.

هزینه شرکت در آزمون دلتا و تاریخ برگزاری آن

آزمون دلتا در مراکز معتبر و با هماهنگی دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. هزینه شرکت در این آزمون در هر کشور و مرکز متفاوت است. آزمون دلتا به‌صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود.

جدول برگزاری ماژول‌های آزمون دلتا طبق اعلام سایت در cambridgeenglish.com سال ۲۰۲۳

ماژول یک آزمون دلتا

ماژول دو آزمون دلتا

ماژول سه آزمون دلتا

چهارشنبه ۷ ژوئن

چهارشنبه ۷ ژوئن

دوشنبه ۱۲ ژوئن

چهارشنبه ۷ دسامبر

چهارشنبه ۴ اکتبر

دوشنبه ۱۱ دسامبر


چهارشنبه ۶ دسامبر


آزمون دلتا برای چه کسانی مناسب است؟

آزمون دلتا یا آزمون آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی‌زبانان برای افراد زیر مناسب است:

·        معلمان زبان انگلیسی که حداقل یک سال سابقه تدریس دارند

·        معلمان زبان انگلیسی که قصد دارند ارتقا شغلی داشته باشند و به‌عنوان رئیس آموزشگاه زبان یا مدرس ارشد مشغول به کار شوند.

·        مدرسان زبان انگلیسی باتجربه که علاقه دارند تخصص خود را در یک زمینه خاص گسترش دهند.

آزمون دلتا برای تمامی گروه‌های سنی از جوانان تا بزرگ‌سالان مناسب است و افراد بالای ۲۱ سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. آزمون دلتا به‌صورت حضوری، آنلاین و ترکیبی قابل برگزاری است.

نحوه آمادگی برای شرکت در آزمون دلتا

برای آمادگی هر چه بیشتر برای آزمون دلتا بهتر است در دوره‌های آمادگی این آزمون شرکت کنید. دوره‌ها و کلاس‌های آمادگی آزمون دلتا در مؤسسات آموزش معتبر برگزار می‌شود. این دوره‌ها به‌صورت حضوری، آنلاین و ترکیبی برگزار می‌شود و موسسه برگزارکننده باید معتبر و مورد تائید باشد. همچنین می‌توانید به‌صورت مستقل خود را برای شرکت در آزمون دلتا آماده کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

·        خواندن و مطالعه کردن منابع و کتاب‌های مرجع آزمون دلتا

·        مطالعه روش‌های تدریس معلمان حرفه‌ای و آشنایی با مواد و منابع آموزشی جدید

·        از همکاران خود بخواهید در هنگام تدریس، شیوه تدریس شما را نگاه کنند و انتقادات و نظرات خود را مطرح کنند.

·        به‌عنوان یک مدرس زبان انگلیسی به نقاط ضعف و قوت خود فکر کنید. برای این کار می‌توانید از چارچوب آموزش زبان انگلیسی کمبریج برای تعیین نقاط ضعف و قوت خود استفاده کنید.

منابع معتبر برای آمادگی آزمون دلتا

منابع کتابی محدودی برای آزمون دلتا وجود دارد؛ اما نمونه سؤالات این آزمون در سایت‌های اینترنتی در دسترس است. همچنین دانشگاه کمبریج یک دستورالعمل مفصل درباره ماژول‌های آزمون دلتا تهیه کرده است که می‌توان با مطالعه آن نحوه مطالعه و آمادگی برای آزمون را فهمید. همچنین دوره‌ها و کلاس‌های معتبر زیادی برای آمادگی آزمون دلتا در ایران وجود دارد. آموزشگاه زبان تیکا با برخورداری از اساتید حرفه‌ای و باتجربه آماده برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون دلتا است.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

·         آزمون Prometric چیست؟

مراکز برگزاری آزمون دلتا در ایران

آزمون دلتا در ایران برگزار نمی‌شود. اکثر افراد برای شرکت در آزمون دلتا کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند. در سال‌های اخیر با توجه به پاندمی جهانی آزمون دلتا به‌صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود. برای آشنایی با شرایط این آزمون می‌توانید به سایت دلتا و دانشگاه کمبریج مراجعه کنید.

تفاوت آزمون CELTA و آزمون DELTA چیست؟

به‌عنوان یک معلم زبان و فردی که علاقه‌مند به تدریس زبان انگلیسی است حتماً نام آزمون سلتا در کنار آزمون دلتا به گوش شما خورده است. آزمون سلتا شباهت زیادی با آزمون دلتا دارد تنها تفاوتی که این دو آزمون دارند این است که آزمون سلتا برای افراد کم‌تجربه طراحی‌شده است. اگر در ابتدای کار تدریس زبان انگلیسی هستید و هنوز تجربه کافی ندارید بهتر است دز آزمون سلتا شرکت کنید. آزمون دلتا یک آزمون حرفه‌ای و سخت است و افرادی که تجربه کافی در این زمینه ندارد ممکن است در ماژول اول رد شده و مردود شوند. بنابراین بهتر است ابتدا در آزمون سلتا شرکت کرده و بعد از کسب مهارت و تجربه کافی در زمینه تدریس زبان انگلیسی در آزمون دلتا شرکت کنید.

دوره‌های آمادگی آزمون دلتا در آموزشگاه زبان تیکا

آموزشگاه زبان تیکا یک آموزشگاه آنلاین است که تمامی دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. اگر به‌عنوان یک مدرس زبان انگلیسی قصد دارید مدرک دلتا گرفته و کار خود را ارتقا دهید می‌توانید با اساتید حرفه‌ای و باتجربه تیکا مشورت کنید. کلاس‌های زبان آموزشگاه تیکا به‌صورت آنلاین برگزارشده و این امکان را به شما می‌دهد در هر زمان و مکانی در کلاس‌ها شرکت کنید. کلاس‌های آموزشگاه زبان تیکا خصوصی و گروهی و به‌صورت تعاملی برگزار می‌شوند و رضایت بالای شرکت‌کنندگان نشان از سطح کیفی این کلاس‌ها دارد.

دوره‌های آمادگی آزمون دلتا در آموزشگاه زبان تیکا

 

 

همه چیز درباره آزمون DELTA

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات