اساتید پیشنهادی:

چگونه در آزمون تافل نمره بالا بگیریم؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 7 خرداد 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 11 دقیقه

تعداد بازدید : 1180

نمره آزمون تافل

اگر قصد دارید در آزمون بین المللی تافل شرکت کنید این سؤال برای شما پیش می‌آید که چگونه در آزمون تافل موفق شوم؟ یا چگونه در آزمون تافل نمره خوبی بگیرم؟ پاسخ این سؤالات چندان سخت نیست. کافی است علاوه بر مطالعه و تمرین چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی، نکات و ترفندهایی را به کار ببرید تا بتوانید به‌خوبی به سؤالات تافل پاسخ دهید. آزمون تافل قبولی یا ردی ندارد آنچه به دست می‌آید یک نمره یا امتیاز است. هر چه این نمره بهتر باشد در دانشگاه‌ها و مراکز بیشتری اعتبار دارد و برای پذیرش به کمک شما می‌آید.

چگونه در اسپیکینگ تافل نمره بالا بگیریم؟

اگر می‌خواهید در تافل نمره ۲۶ تا ۳۰ بگیرید باید بتوانید تلفظ، لحن و صدا، گرامر و لغات خود را ارتقا دهید. برای تمرین لحن و صدا از یک متخصص زبان بخواهید به صحبت شما گوش دهد و نقاط ضعف شما را مشخص کند. بعد با داشتن یک برنامه تمرینی خوب می‌توانید لحن و تلفظ خود را ارتقا دهید. اگر با گرامر و واژگان خود مشکل دارید با تمرین روزانه اسپیکینگ می‌توانید این ضعف را تا حد زیادی برطرف کنید. بعد از یک متخصص اسپیکینگ بخواهید تا تمرین‌های شما را بررسی کنید. یک استاد باتجربه به‌خوبی می‌تواند مشخص کند شما در چه زمینه‌ای نیاز به کمک دارید. به‌عنوان‌مثال اگر برای صحبت کردن فقط از کلمات ساده و ابتدایی زبان انگلیسی استفاده می‌کنید استاد به شما توصیه می‌کند روی کلمات مترادف بیشتر تمرین کنید. داشتن ساماندهی و یکپارچگی موضوع از دیگر تمرین‌های اسپیکینگ تافل است. این کار باعث می‌شود شما بتوانید به‌خوبی منظور خود را بیان کنید و ایده‌های اصلی و فرعی شما در صحبت کردن کاملاً متمایز باشند.

چگونه در لیسنینگ تافل نمره خوبی بگیریم؟

معمولاً اولین سؤال در بخش لیسنینگ تافل درباره ایده اصلی سخنرانی است. معمولاً استادی که در حال سخنرانی است و شما به صحبت‌های ا و گوش می‌دهید ابتدا ایده اصلی سخنرانی را مطرح می‌کند؛ بنابراین به‌خوبی به صحبت‌ها گوش دهید تا ایده اصلی را متوجه شوید. بعضی از سخنرانی‌ها نیز چند ایده اصلی دارند. بعضی از سؤالات نیز درباره نگرش و نظر گوینده درباره موضوع است. در اینجا دقت به لحن سخنران به شما کمک می‌کند. بعد از درک ایده‌های سخنرانی درباره ارتباط ایده‌ها یادداشت‌برداری کنید تا در هنگام پاسخ به سؤالات به آن‌ها مراجعه کنید. رابطه علت و معلولی، تضاد و مراحل یک فرایند می‌تواند موضوع یادداشت‌های شما باشد. برای آمادگی برای لیسنینگ تافل تماشای فیلم و سریال انگلیسی کمک زیادی به شما نمی‌کند. برای موفقیت در این بخش بهتر است به سخنرانی‌هایی با موضوعات آکادمیک و علمی گوش دهید تا بتوانید به بالاترین سطح آمادگی برسید.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

چگونه در رایتینگ تافل نمره خوبی بگیریم؟

یکی از مراحل کسب نمره خوب در آزمون تافل و موفقیت در این آزمون کسب نمره خوب در بخش رایتینگ تافل است. خوب است بدانید هدف از بخش رایتینگ تافل سنجش شما برای نوشتن یک مطلب علمی و آکادمیک است. در این مرحله شما باید به‌خوبی یک مطلب و مقاله علمی بنویسید و مهارت خود را برای ورود به دانشگاه‌های خارجی و انگلیسی‌زبان نشان دهید. شما به‌عنوان یک دانشجو باید بتوانید به زبان انگلیسی بنویسید، مقاله و پایان‌نامه ارائه دهید و به‌خوبی به‌عنوان یک دانشجوی در دانشگاه‌های خارجی حضور داشته باشید؛ اما شیوه تمرین رایتینگ تافل چیست؟ بخش رایتینگ تافل شامل نوشتن یک مقاله علمی است. مقاله شما باید مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری داشته باشد. در بخش مقدمه باید در دو یا پنج جمله ایده‌های اصلی مقاله را معرفی کنید. بخش بدنه اصلی بهتر است دو یا سه پاراگراف داشته باشد و هر پاراگراف یک ایده اصلی را پوشش دهد. در بخش نتیجه‌گیری نیز در دو یا پنج جمله نتیجه‌گیری کنید و کلمات کلیدی را بیاورید. در موقع نوشتن به کیفیت نوشتار خود دقت کنید. بیشتر اوقات دیده می‌شود مقالات کوتاه و باکیفیت نمره بالاتری نسبت به مقالات طولانی که کیفیت مناسبی هم ندارند می‌گیرند.

بعد از نوشتن مطلب وقت بگذارید و متن خود را ویرایش کنید. انواع اشتباهات رایج که ممکن است در رایتینگ تافل دیده شود شامل موارد زیر است:

·        اشتباهات املایی

·        اشتباه در نقطه‌گذاری

·        کلمات یا عبارات تکراری

·        عدم تطابق فعل و فاعل

·        ساختار ضعیف جملات

·        استفاده نادرست از یک کلمه

ازجمله تمریناتی که برای تقویت رایتینگ تافل و هر آزمون زبان انگلیسی دیگر مناسب است نوشتن روزانه به زبان انگلیسی است. تمرین لغات و نکات گرامری جدید و به‌کارگیری آنها در جملات باعث می‌شود شما در آزمون تافل نمره خوبی بگیرید. این نکته را به یاد داشته باشید در کنار همه تمرین‌های خودآموز، ثبت‌نام در کلاس‌های آمادگی تافل آموزشگاه تیکا می‌تواند شانس موفقیت شما را در آزمون تافل تا حد زیادی بالا ببرد.

چگونه در ریدینگ تافل نمره بالا بگیریم؟

برای تقویت ریدینگ تافل و اخذ نمره بالا در آزمون تافل تمرین‌ها و تکنیک‌های زیادی وجود دارد. برای اخذ نمره خوب در ریدینگ تافل باید در مرحله اول سرعت خواندن خود را بالا ببرید و زمان خود را به‌خوبی مدیریت کنید. در بخش ریدینگ شما باید ابتدا متن را خوانده و سپس به سؤالات پاسخ دهید. اینکه چه زمانی برای خواندن باشد و چه زمانی برای پاسخ دادن به مدیریت خودتان بستگی دارد. البته این کار بدون داشتن تجربه کمی دشوار است؛ زیرا بخش ریدینگ تافل ۳ تا ۴ متن سخت دارد که درک آن‌ها مقداری مشکل است. برای تمرین بیشتر در هنگام مطالعه برای آزمون تافل و بخش ریدینگ برای خود زمان تعیین کنید. البته در بعضی مواقع که موضوع متن را متوجه نمی‌شوید سرعت خواندن شما پایین می‌آید که کاملاً طبیعی است و با تکرار و تمرین بیشتر این مشکل برطرف می‌شود. برای تمرین در این بخش باید متن‌های آکادمیک مخصوص تافل را مطالعه کنید.

مرحله بعدی برای تمرین ریدینگ تافل بالا بردن سرعت درک مطلب است. اگر در متن تافل کلمات جدیدی به چشم شما خورد نباید دچار ترس و استرس شوید. متن‌های تافل پر از کلمات جدید و سخت است و با هدف خاصی در متن آورده می‌شوند. آزمون ریدینگ تافل شما را ازنظر حفظ یک دیکشنری آزمایش نمی‌کند بلکه از این نظر که شما بتوانید از روی سرنخ‌های موضوعی به معنی کلمات جدید پی ببرید. بهتر است در این مواقع کلمه ناآشنا را رها کنید و بقیه متن را بخوانید. در اغلب موارد بقیه متن ُآسان است و می‌توانید مفهوم کلی آن را درک کنید. برای تقویت خود در بخش ریدینگ باید دایره لغات خود را افزایش دهید. در حین مطالعه هر کلمه جدیدی که دیدید را جستجو کنید و معنی آن را به دست بیاورید این کار باعث می‌شود کلمات ناآشنای کمتری در امتحان داشته باشید.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

·         آزمون Prometric چیست؟

ثبت‌نام در کلاس‌های تیکا و اخذ نمره خوب در تافل

به‌هرحال تافل یک آزمون بین‌المللی است که موفقت در آن نیاز به تمرین و تکرار روزانه دارد. بالا بردن دایره لغات و واژگان برای موفقیت در همه بخش‌های آزمون تافل به شما کمک می‌کند. تهیه یک دفتر لغت و یادداشت کلمات جدید به همراه معنی و مترادف و مرور مرتب آن‌ها یک راه‌کار اصلی برای موفقیت در تافل است. مدیریت زمان در همه بخش‌های تافل نیز بسیار مهم است. در موقع تمرین کردن همیشه برای خود وقت تعیین کنید و سرعت عمل خود را بالا ببرید. شرکت در کلاس‌های آمادگی تافل آموزشگاه زبان تیکا نیز یکی از راه‌های موفقیت در این آزمون است. اساتید تیکا باتجربه و مهارتی که دارند همه ترفندها و تکنیک‌های موفقیت در تافل را به شما آموزش می‌دهند. کلاس‌های تیکا به‌صورت آنلاین برگزارشده و این امکان را به شما می‌دهند در هر زمان و مکانی در این کلاس‌ها شرکت کنید.

ثبت‌نام در کلاس‌های تیکا و اخذ نمره خوب در تافل


چگونه در آزمون تافل نمره بالا بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات