اساتید پیشنهادی:

چگونه در آزمون آیلتس نمره بالا بگیریم؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 6 خرداد 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 986

نمره آیلتس

از برگزاری و قبولی در هر کدام از آزمونهای بین‌المللی چه می‌دانید؟ اگر به دنبال شرکت در آزمون آیلتس هستید خوب است بدانید آزمون آیلتس مانند کنکور تنها در مدت‌زمان محدودی برگزار می‌شود و شما باید بتوانید در این مدت محدود توانایی خود را در زبان انگلیسی نشان دهید. ممکن است شما توانایی بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید اما اگر با سؤالات، نحوه پاسخ‌دهی و ترفندهای هر بخش از آزمون آیلتس آشنایی نداشته باشید نمی‌توانید نمره خوبی کسب کنید. نمره آیلتس در بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان و دانشگاه معتبر جهانی پذیرفته می‌شود و برای دانشجویان بسیار مهم است که نمره خوبی از این آزمون کسب کنند. آزمون آیلتس چهار مهارت شنیدن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. هر بخش از آزمون یک نمره خام دارد و حوزه امتیازدهی به داوطلبان کمی پیچیده است. برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس نمره بالا بگیرید با ادامه این مطلب همراه باشید.

آشنایی با فرمت آزمون آیلتس برای کسب نمره بالا

نمره آزمون آیلتس بین ۱ تا ۹ است و اغلب مؤسسات معتبر آموزشی نمرات بالاتر از ۷ را پذیرش می‌کنند. آزمون آیلتس چهار بخش ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ دارد. هر یک از این بخش‌ها تعداد سؤال مشخص و مدت‌زمان معینی دارد. بخش‌های رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ در همان ساعت آزمون برگزار می‌شود اما بخش اسپیکینگ تا ۷ روز بعدازآن برگزار می‌شود. در ادامه یک نمای کلی از تعداد سؤالات هر بخش و مدت‌زمان آن‌ها می‌بینید.

بخش‌های آزمون آیلتس

تعداد سؤالات

مدت پاسخگویی

رایتینگ

۲ قسمت

۶۰ دقیقه

لیسنینگ

۴۰

۳۰ دقیقه

ریدینگ

۴۰

۶۰ دقیقه

اسپیکینگ

 ۳ قسمت

۱۱ تا ۱۴ دقیقه

هر قسمت از آزمون آیلتس ۱ تا ۹ نمره یا امتیاز دارد. مجموع امتیاز داوطلب میانگین امتیاز همه بخش‌ها است. اخذ امتیاز ۸ تا ۹ نشان‌دهنده این است که داوطلب به‌خوبی به زبان انگلیسی تسلط دارد. نمره 7 نیز امتیاز خوبی است و نشان دهنده تسلط به زبان انگلیسی و اشتباهات محدود است.

نکات لازم برای به دست آوردن نمره بالا در آیلتس

اینکه شما بتوانید در آزمون آیلتس به نمره خوبی برسید در درجه اول به میزان تلاش، مطالعه و تسلط شما به مبانی زبان انگلیسی بستگی دارد. افرادی که به‌طور مستر در کلاس‌های زبان انگلیسی حضورداشته باشند و بتوانند به سطوح پیشرفته برسند به‌احتمال‌زیاد نیز نمره بالاتری در آیلتس کسب خواهند کرد. شرکت در کلاس‌های آمادگی آیلتس آموزشگاه تیکا به شما کمک می‌کند تا نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنید. در ادامه روش‌های تمرین و تکنیک‌هایی که برای اخذ نمره بالا در آیلتس لازم است را بیان می‌کنیم.

چگونه در بخش لیسنینگ آیلتس نمره خوبی بگیریم؟

اولین نکته برای کسب نمره خوب در بخش لیسنینگ آیلتس آشنایی با انواع سؤال در این قسمت است. سؤالات لیسنینگ شامل سؤالات چندگزینه‌ای، پر کردن جای خالی و درک مطلب است. برای تقویت لیسنینگ آیلتس بهتر است سؤالات سال‌های قبل را مرور کرده و فیلم، اخبار، پادکست و ویدئوی آنلاین به زبان انگلیسی تماشا کنید. ازآنجایی‌که آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است امکان شنیدن هر نوع لهجه‌ای در این آزمون وجود دارد؛ بنابراین برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس بهتر است با تمامی لهجه‌های زبان انگلیسی آشنا باشیم. برای کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ نیز باید به نکات زیر توجه کنید:

·        به دستورالعمل‌های صوتی به‌خوبی دقت کنید و آن‌ها را رعایت کنید.

·        هر بخش از آزمون لیسنینگ آیلتس، محدودیت تعداد کلمات دارد. اگر آن را رعایت نکنید امتیاز خوبی نخواهید گرفت.

·        قبل از گوش دادن به سؤالات در مهلت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای که دارید آن‌ها را بخوانید.

·        زیر کلمات کلیدی خط بکشید و به مترادف‌ها و نقل‌ها قول توجه کنید.

·        به قیدهای منفی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

·        حتماً پاسخ‌های خود را در مهلت ۳۰ ثانیه‌ای که دارید دوباره بررسی کنید.

·        در مدت ۱۰ دقیقه تمامی پاسخ‌ها را به پاسخنامه اصلی منتقل کنید و سعی کنید غلط املایی و گرامری نداشته باشید.

چگونه در بخش ریدینگ آیلتس نمره خوبی بگیریم؟

بخش ریدینگ یا خواندن در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال تفاوت‌هایی با هم دارد. با توجه به نوع آزمون خود برای این بخش تمرین کنید. ریدینگ آیلتس آکادمیک بیشتر در رابطه با مسائل علمی و دانشگاهی و در آیلتس جنرال در رابطه با موضوعات عمومی است. برای آمادگی بیشتر بهتر است به‌صورت مرتب کتاب و مجله بخوانید. اگر معنی کلمه‌ای را نمی‌دانید سعی کنید با توجه به اجزای جمله معنی را حدس بزنید در غیر این صورت از دیکشنری کمک بگیرید. از تکنیک‌های تندخوانی، اسکنینگ و اسکیمینگ استفاده کنید. همه این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا در آزمون آیلتس نمره بالا بگیرید. در هنگام آزمون ریدینگ آیلتس نیز برای کسب نمره خوب می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

·        دستورالعمل‌های بخش ریدینگ را با دقت بخوانید.

·        زمان را به‌درستی مدیریت کنید و برای هر بخش زمان متناسب اختصاص دهید.

·        زیر کلمات کلیدی خط بکشید و از نکات مهم یادداشت‌برداری کنید.

·        تمامی پاسخ‌ها را با دقت به پاسخ‌نامه منتقل کنید و هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذارید.

چگونه در بخش اسپیکینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟

بخش اسپیکینگ آیلتس یا صحبت کردن به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود. برای کسب نمره خوب در این بخش باید قبل از آزمون آیلتس تمرینات زیادی برای صحبت کردن انجام دهید. سعی کنید در طول روز به زبان انگلیسی صحبت کنید و فیلم و سریال‌های انگلیسی‌زبان تماشا کنید. در هنگام شرکت در آزمون مکالمه آیلتس برای کسب نمره بالا به نکات زیر دقت کنید:

·        آرامش خود را حفظ کنید و جملات را شمرده بیان کنید.

·        در رابطه با موضوع مکالمه به‌طور مفصل صحبت کنید.

·        اگر اشتباهی کردید بدون ترس و ناراحتی آن را درست کنید.

·        درصورتی‌که سؤال یا موضوع را متوجه نشدید از ممتحن بخواهید سؤال را تکرار کند.

·        لحن شما هنگام صحبت کردن باید خنثی باشد.

·        به زبان بدن خود توجه کنید.

 شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس آموزشگاه تیکا به شما کمک می‌کند در آزمون آیلتس نمره بالا بگیرید و تمامی بخش‌های آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

چگونه در بخش رایتینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟

برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس و بخش رایتینگ آن باید دایره لغات زیادی داشته و تسلط بالایی به گرامر و قواعد دستوری زبان انگلیسی داشته باشید. برای تمرین بیشتر نمونه سؤالات رایتینگ آیلتس را از اینترنت دانلود کرده و آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید. در هنگام آزمون رایتینگ آیلتس برای کسب نمره خوب بهتر است کلماتی که داخل سؤال است را در جملات خود به کار نبرید. تمامی جملات باید ساختار و قواعد دستوری درستی داشته باشند. بهتر است قبل از آزمون رایتینگ آیلتس با ساختار مقالات علمی آشنایی پیدا کنید. بهتر است متن شما مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

·         آزمون Prometric چیست؟

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس با اساتید تیکا

آموزشگاه زبان تیکا کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند. کلیه کلاس‌های این آموزشگاه به‌صورت خصوصی و گروهی برگزارشده و زبان آموزان می‌توانند مطابق با نیاز خود در کلاس‌های گرامر آیلتس، مکالمه آیلتس، رایتینگ آیلتس و ریدینگ آیلتس ثبت‌نام کنند. اساتید تیکا برای انتخاب بهتر شما کلاس‌های آزمایشی رایگان برگزار می‌کنند. با شرکت در این کلاس‌های آموزشگاه تیکا می‌توانید در آزمون آیلتس نمره بالا بگیرید و موفقیت خود را تضمین کنید.

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس با اساتید تیکا


چگونه در آزمون آیلتس نمره بالا بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات