اساتید پیشنهادی:

12 تا از بهترین کتاب‌های سال 2021 برای خودآموزی زبان اسپانیایی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 10 آبان 2021

دسته بندی : spanish-books

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2586

12 تا از بهترین کتاب‌های سال 2021 برای خودآموزی زبان اسپانیایی

12 تا از بهترین کتاب‌های سال 2021 برای خودآموزی زبان اسپانیایی


دارید به تنهایی با یادگیری زبان اسپانیایی سر و کله می‌زنید؟ به کمک نیاز دارید؟
یکی دو تا کتاب مرجع برای راهنمایی چطور است یا کتابی پر از توضیحات مفصل در مورد درس‌های آموزشی؟
به نظر عالی است. اما چطور باید کتابی را پیدا کنید که مناسب نیازهای شما باشد؟
فرقی نمی‌کند که دارید اسپانیایی را با استفاده از کتاب یاد می‌گیرید یا فیلم و برنامه‌های صوتی در هر صورت پیدا کردن محصول آموزشی مناسب که شما را به سطح قابل قبولی از تسلط به زبان برساند، کار ساده‌ای نیست.
محصولات آموزشی می‌توانند عمومی باشند و مشخصاً در مسیر علایق، نیازها و سبک و سطح یادگیری شما قرار نگیرند.
به نظر من، خواندن کتاب راحت‌ترین راه یادگیری زبان اسپانیایی است. می‌توانید یک کتاب بردارید، یکجا بنشینید و کار خود را شروع کنید. دیگر قرار نیست نگران دانلود کردن، نور آزاردهنده صفحه نمایشگر و باتری‌های ضعیف باشید.
با این حال، احتمال متوجه شده‌اید که بازار خودآموزی زبان اسپانیایی گسترده است. در نتیجه ممکن است بابت کتابی هزینه کنید طبق انتظارات شما عمل نکند و مناسب نیازهایتان نباشد.
قطعاً نمی‌خواهید پول خود را برای کتابی هدر دهید که برای سطح مبتدی زیادی پیچیده است و یا رمانی را بخرید که تنها کلمات اسپانیایی سطح متوسطه را در بر دارد اما شما در تلاش برای گسترش دایره لغات پیشرفته هستید.
بی‌انگیزگی و کسالت می‌توانند خیلی زود جای اشتیاق و انگیزه شما را بگیرند
به همین دلیل بسیار مهم است که وقتی تصمیم به خودآموزی زبان اسپانیایی دارید، منابع مناسبی در اختیار داشته باشید. حتی اگر به دنبال مکملی برای کلاس آموزشی زبان خود هستید، خواندن یک کتاب بسیار مفید خواهد بود.
در این مورد ما کمکتان خواهیم کرد. در این مقاله منتخبی از بهترین کتابهای در دسترس سال 2021 را خواهید داشت که در مسیر آموزش زبان اسپانیایی بسیار به شما کمک خواهند کرد.
برای موقعی که می‌خواهید یک جلسه آموزشی خوب داشته باشید و یا نکته‌ای را چک کنید، این کتابها را در کتابخانه خود داشته باشید.
Empecemos! (بیایید شروع کنیم!)
12 تا از بهترین کتاب‌های سال 2021 برای خودآموزی زبان اسپانیایی به طور کامل
دستور زبان
بله، برای هر زبان‌آموزی دستور زبان احتمالاً کمترین میزان جذابیت را دارد. (اگرچه شما می‌توانید از تکنیکهای غیرمتداولی برای ساده کردن این روند استفاده کنید).
برای مثال آیا می‌دانستید که بیش از 10 نوع زمان صرف فعل در زبان اسپانیایی وجود دارد؟ نترسید! این نکته فقط یعنی شما به صبر و کتابهای مرجع مناسب نیاز خواهید داشت تا به شما کمک کنند که مهارتهای وابسته به دستور زبان خود را به مرور تقویت کنید.
بیایید نگاهی به بهترین کتابهای بازار بیندازیم تا در دستیابی به این هدف تنها نمانید.
1-    "Practice Makes Perfect Complete Spanish Grammar"
مجموعه "Practice Makes Perfect" به دلیل کیفیت بالای کتابهایش در میان زبان‌آموزان بسیار مشهور است.این نسخه مجموعه یک کتاب تمرین 350 صفحه‌ای است که بیشتر قواعد دستوری مهم را پوشش می‌دهد تا با استفاده از آنها بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید. کتاب شامل توضیحات دقیق و واضح به همراه ارائه مثال و همچنین فایل های صوتی می‌شود تا بتوانید مهارت شنیداری خود را نیز تمرین نمایید.
حسن این کتاب این است که انواع مختلف تمرین‌ها را در آن پیدا می‌کنید که برای سبک‌های مختلف یادگیری کاربردی هستند. تمرینهایی مثل : سؤالات چند گزینه‌ای، پرکردن جای خالی و تمرینهای نوشتن خلاق و دیگر تمرینها.
ساختار این کتاب به گونه‌ای طراحی شده که پیگیری‌اش کار ساده‌است چرا که به خوبی سازماندهی شده است. بنابراین شما می‌توانید با سرعت خودتان جلو بروید. من توصیه می‌کنم که مطالبی که به دردتان می‌خورد را یاد بگیرد و بعد برای تمرین از سؤالات مختلف کتاب استفاده کنید.
2-    "Practice Makes Perfect: Advanced Spanish Grammar"
این یکی نسخه دوم کتاب قبلی است. کتاب وارد جزئیات پیچیده زبان اسپانیایی می‌شود و زبان‌آموزان سطح متوسطه و پیشرفته را مخاطب قرار داده است (اگر تازه شروع کرده‌اید، این نسخه کتاب برایتان پیچیده خواهد بود.)
کتاب شامل تعداد زیادی تمرین است که مشخصاً به هدف کمک به شما به منظور برقراری ارتباط طبیعی‌تر گنجانده شده‌اند. جملات ساده و آماده در اختیارتان نخواهد بود اما کتاب شما را وادار می‌کند تا در طول مسیر خودتان بتوانید عبارات پیچیده تولید کنید.
اگر درک خوبی از زبان اسپانیایی دارید و می‌خواهید چیزی بیشتر از مفاهیم ابتدایی بیاموزید، این نسخه از مجموعه کتاب‌های Practice Makes Perfect به کارتان خواهد آمد!
3-    "Advanced Spanish Step-by-Step"
این کتاب به نکات دستوری سطح زبان متوسطه تا پیشرفته با روشی ساده و پیشرونده می‌پردازد.
ابتدا چند نکته ابتدایی را مرور خواهید کرد (نکاتی که می‌بایست از قبل بدانید) و بعد وارد مرحله یادگیری قواعد دستوری پیچیده‌تری می‌شوید که برای یک ارتباط با اعتماد به نفس لازمند. درسهای کتاب موضوعات مهم قواعد دستوری اسپانیایی را بررسی می‌کنند. موضوعاتی مثل زمان افعال مرکب، نقش کلمات در جمله، ساختار جملات و ... .
در طی مسیر تعداد زیادی لغات تازه خواهید آموخت تا بتوانید در مکالمات واقعی از آنها استفاده کنید.
قبل از اینکه تصمیم بگیرید که این کتاب را شروع کنید، باید مطمئن شوید که سطح درک مطلبتان حداقل متوسطه باشد چرا که در غیر اینصورت محتوا و تمرینها برایتان زیادی پیچیده خواهد بود چرا که مطالب بسیار گسترده و با جزئیات هستند.
لغت
یکی از چیزهایی که موقع شروع یادگیری زبان باعث شکایت مبتدیان می‌شود، la falta de vocabulario (لغت) است. البته نشستن و ورق زدن دیکشنری و سعی برای حفظ کردن لغاط همیشه گزینه مناسبی نیست (من امتحانش کردم. شما نکنید!) بنابراین چطور می‌توانید بدون صرف زمان زیاد و حفظ کردن کلمات دیکشنری، دایره لغات خود را به سرعت گسترش دهید؟
خواندن متن به زبان اسپانیایی به صورت منظم راه خوبی است. اما چند کتاب معروف و خوب وجود دارند که برای پیشرفت در یادگیری لغات می‌توانید به آنها مراجعه کنید. بیایید ببینیم که چطور می‌توانند به شما کمک کنند.
4-    "Oxford Picture Dictionary English-Spanish"
این کتاب یک فرهنگ لغت تصویری دو زبانه است. که یعنی هر کلمه یا عبارت به شکل تصویری در آن توضیح داده شده‌اند. (بسیار به درد بخور است. باور کنید.)
کتاب به 12 درس تقسیم می‌شود که جنبه‌های مختلف زندگی را بررسی می‌کنند. (مردم، مسکن، غذا، تفریح و ...)
داستانها، دیالوگها و توضیحات تصویری واضح به شما کمک می‌کنند تا سریعتر لغات تازه را بیاموزید. حسن این کتاب این است که تنها یک فرهنگ لغات کلاسیک نیست. بنابراین شما می‌توانید به راحتی یک صفحه در روز بخوانید و چیزهای زیادی را بیاموزید. بعلاوه، تمام کتاب به شکل تصویری طراحی شده و مطالعه هر صفحه از آن تنها 3 تا 5 دقیقه زمان می‌برد.
5-    "See It and Say It in Spanish"
این کتاب فقط یک فرهنگ لغات تصویری نیست. اما سطح یک اسپانیایی را با استفاده از عکس آموزش می‌دهد. کتاب از دو تکنیک خیلی خاص استفاده می‌کند تا به شما کمک کند که لغات تازه آموخته شده را به دانش کنونی‌تان از زبان بپیوندید.
اول از همه کتاب از روش کلمه و عکس استفاده می‌کند: هر کلمه یا جمله تازه به همراه بخشی تصویری همراه است که معنی آن را توضیح می‌دهد.
ثانیاً لغات آماده در هر درس کلمات و عبارات روزمره اسپانیایی که مشابه معادل انگلیسی‌شان هستند را به شما معرفی می‌کند. به این واسطه ساده‌تر می‌توانید مکالمه برقرار کنید. این دو روش با همدیگر مجموعه قدرتمندی را تشکیل می‌دهند و بسیار کارآمد خواهند بود.
موقع بررسی کتاب، خیلی زود خواهید فهیمد که تأکیدی بر عبارات مربوط به گردشگری نخواهد بود. در عوض کلماتی را خواهید آموخت که با استفاده از آنها بتوانید منظور خودتان سریع و معنی‌دار برسانید. A Proposito (درضمن)، این کتاب بسیار ارزان است.
6-    "2000 Most Common Spanish Words in Context"
احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند وقتی تعداد مشخصی لغت از یک زبان یاد می‌گیرید، دیگر می‌توانید اکثر گفتار و نوشتار مردم بومی را متوجه شوید. بر این اساس تمرکز کتاب بر آموزش 2000 کلمه متداول اسپانیایی به شماست.
هر کلمه به همراه جمله مثال ارائه می‌شود تا ببینید که کاربرد آن در مکالمات روزمره به چه شکل می‌تواند باشد. این ویژگی مهم می‌تواند در یادگیری زبان بسیار به شما کمک کند. یادگرفتن کلمات و معانی‌شان به صورت مجزا خوب است اما مهم‌تر آن است که بیاموزید که چگونه می‌توانید از کلمات در صحبت کردن خود استفاده کنید.
طراحی کتاب ساده است و خواندن و فهمیدن زبان را سهل می‌کند. قبل از ورود به سطح متوسطه و پیشرفته می‌توانید از آن برای ساخت پایه زبان خود استفاده کنید.
مکالمه
اگر خود را به یادگیری زبان اسپانیایی متعهد کرده‌اید، می‌بایست بتوانید از پس برقراری مکالمه‌ای ساده به این زبان بربیایید.
حالا اگر کسی نیست که به صورت روزمره با او اسپانیایی صحبت کنید، تقویت مهارت صحبت کردن می‌تواند کمی پیچیده باشد (اگرچه برای این منظور می‌توانید از اسکایپ استفاده کنید). با استفاده از ابزار مناسب، می‌توانید به دانش و اعتماد به نفس لازم برای برقراری مکالمه دست پیدا کنید.
شاید باور نکنید اما شما می‌توانید با خواندن کتاب‌ها که مشخصاً برای تقویت مهارت‌های برقراری مکالمه زبان آموزان طراحی شده‌اند، پیشرفت کنید. یادگیری صحبت کردن به وسیله خواندن؟ بیایید نگاهی به برخی از بهترین منابع بیندازیم.
7-    "Practice Makes Perfect: Spanish Coversation"
کتابی دیگر از مجموعه "Practice Makes Perfect. هدف این نسخه تقویت اعتماد به نفس و سبک برقراری مکالمه بدون آمادگی قبلی است و برای این منظور از مثالهای زندگی واقعی و تمرین‌های جذاب استفاده می‌کند.
موضوعات کتاب به 12 درس تقسیم می‌شوند که موقعیت‌های واقعی مکالمه مثل معرفی خود، نظر دادن، قرار ملاقات یا داستان‌گویی را ارائه می‌کنند. هر فصل با یک دیالوگ شروع می‌شود (که در کتابهای این مجموعه متداول نیست اما برای کتابی با موضوع مکالمه لازم است)، و با تمرینهای متنوعی ادامه پیدا می‌کند تا بتوانید آنچه آموخته‌اید را تمرین کنید.
این کتاب پر از دستورالعمل‌های واضح برای تصحیح تلفظ، جمله سازی، استفاده از کلمات و به کارگیری عبارات مناسب مکالمه است. توجه کنید که واژه‌نامه انگلیسی به اسپانیایی و اسپانیایی به انگلیسی نیز در کتاب گنجانده شده.
هدف این کتاب کمک به زبان‌آموزان سطح متوسطه است اگرچه مبتدیان و حتی زبان‌آموزان سطح پیشرفته که در برخی مهارتها دچار ضعف هستند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
8-    "Living Language Spanish, Complete Edition"
این محصول یک برنامه بزرگ آموزش زبان اسپانیایی چند رسانه‌ای است که شامل سه کتاب (برای زبان‌آموزان سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته) به همراه 9 سی‌دی (سه سی‌دی برای هر سطح) می‌شود. کتابها شامل فصلهای موضوعی می‌شوند (برخلاف فصل‌های درس محور مثل بسیاری از دیگر دوره‌ها) و هدف آن بیش از هر چیز دیگری، آموزش محاوره اسپانیایی است.
سی‌دی‌ها به همراه کتابها کار می‌کنند. –که در واقع مشخصه اصلی این دوره هستند. (نه مثل بسیاری از دوره‌های دیگر تنها عاملی برای گول زدن مخاطب). سی‌دی‌ها شامل فایل‌های صوتی باکیفیت، واضح و منظمی هستند که سرعت صحبت کردن در آنها به نسبت سطح زبان‌آموز تعیین شده است. متناسب با پیشرفت شما مطالب دشوارتر می‌شوند تا جایی که کاملاً به مطالب مسلط شوید.
در هر فصل کلمات، ساختار جملات تازه و صرف افعال را خواهید آموخت. نکته اضافه: این محصول به نسبت میزان امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد، بسیار barato (ارزان) است.
9-    "Collins Easy Learning: Spanish Conversation"
این کتاب به 12 درس تقسیم می‌شود که هر کدام بر یک موقعیت خاص تمرکز می‌کنند و اسپانیایی‌ (رسمی یا غیررسمی) در آنها دخیل است. درسها شامل موضوعاتی مثل مدرسه، خانه، شبکه‌های اجتماعی و تجارت می‌شوند. تمام عبارات کلیدی در انتهای هر درس گردآوری شده‌اند و یک واژه‌نامه در دسترس و سریع را ساخته اند.
البته موقع یادگرفتن مکالمه به چیزی فراتر از حفظ کردن جملات نیاز خواهید داشت. کتاب دروس کوتاه دستورزبان را نیز ارائه می‌دهد تا به کمک آنها بتوانید از عبارات سردربیاورید. جملات مثال زیادی نیز به منظور روشن کردن نکات آورده شده‌اند.
این کتاب منبع خوبی برای شماست تا بتوانید با نکات ضروری و انتظاراتی که از مکالمه اسپانیایی وجود دارد، به خوبی آشنا شوید. شما می‌توانید از کتاب به عنوان یک کتاب مرجع تنها یا مکملی برای هر کتاب آموزشی دیگر استفاده کنید.
خواندن
نهایتاً اگر قصد دارید که مهارتهای خواندن خود را تقویت کنید، استفاده از یکی دو منبع آموزشی متمرکز بر این مهارت الزامی است. کتابهای آموزشی مهارت خواندن به نسبت دیگر کتابهای اسپانیایی که برای مخاطب اسپانیایی زبان نوشته شده‌اند، چند مزیت دارد.
به طور خلاصه این نوع کتابها به صورت اختصاصی برای زبان‌آموزان طراحی شده‌اند و بنابراین عادت کردن به زبان متن‌ها کار ساده‌تری خواهد بود. ثانیاً آنها معمولاً شامل یک بخش واژه‌نامه هستند که کمک می‌کنند تا وقت خود را برای پیدا کردن معنی کلمات در فرهنگهای لغات عظیم‌الجثه (یا باز کردن اپلیکیشن فرهنگ لغات در موبایلتان و حواسپرتی که به دنبال خواهد داشت) تلف نکنید.
نهایتاً کتاب‌های این‌چنینی عموماً از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند که بتوانید زبان اسپانیایی را در ذهن خود جابیندازید بدون اینکه مجبور به تلاش زیادی باشید. این هدف از طریق جملات کوتاه و مستقیم، فهرست لغات، نکات دستوری در پاورقی و تمرین ممکن می‌شود.
حالا چه کتابهایی برای این منظور مناسب هستند؟ پیشنهادات ما را در بخش زیر بخوانید:
10-    "Spanish Novels: Muerte en Buenos Aires"
این کتاب یک داستان کارآگاهی در بوینس آیرس را روایت می‌کند. کتاب شامل فصل‌های کوتاهی است که با استفاده از ساختار دستوری، لغات و جملات ساده نوشته شده‌اند که سبب می‌شوند تا خواندن آن کار ساده‌ای باشد. لغات جدید بسیاری در مورد موضوعات مختلف یاد خواهید گرفت (مثل احوالپرسی یا صحبت کردن با دوستان یا غریبه‌ها و ...)
روزی یک فصل بخوانید و مطمئن باشید که خیلی زود پیشرفت می‌کنید (muy rapido!) اگر از مطالعه جملات جدا جدا به اسپانیایی خسته شده‌اید، این کتاب مناسب شماست. تمام دانش لغوی اسپانیایی خود را در یک بستری داستانی بگذارید، و در همان بستر لغات تازه را بیاموزید. عالی است. مگرنه؟
11-    "Spanish Short Stories for Beginners: Easy Spanish Stories"
روایت متن‌های داستانی می‌تواند هم جالب باشد و هم بستر لازم برای تقویت مهارت‌های درک مطلب شما را فراهم کند. به همین دلیل داستانهای کوتاه راهی جالب و سرگرم‌کننده برای تمرین مهارت خواندن هستند. این کتاب شامل 20 داستان بسیار کوتاه است که به هدف جالبتر کردن روند آموزش زبان اسپانیایی گردآوری شده‌اند.
هر داستان از این کتاب به شکلی نوشته شده تا مفاهیم مشخصی از زبان اسپانیایی را به شما آموزش دهد. خلاصه داستان‌ها هم به زبان اسپانیایی و هم انگلیسی در اختیار شماست تا کلیت قصه را در نظر داشته باشید. در پایان هر قصه، یک واژه‌نامه و پرسش‌نامه تهیه شده تا به شما کمک کند که آموخته‌هایتان را مرور و تمرین نمایید.
اگرچه عنوان کتاب عنوان می‌کند که مناسب مبتدیان است، اما در واقع می‌تواند برای زبان‌آموزان سطح متوسطه نیز مفید باشد. زبان اسپانیایی مورد استفاده در برخی از این داستانها می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل این کتاب برای تازه‌واردین چندان مناسب نخواهد بود.
12-    "A Second Spanish Reader: A Dual-language Book"
این یک کتاب دوزبانه است. به چه معنا؟ یعنی که در این کتاب یک صفحه به زبان اسپانیایی و یک صفحه به زبان انگلیسی نوشته شده است. صفحه انگلیسی ترجمه مستقیم صفحه اسپانیایی است.
کتاب برای آموزش زبان بسیار کارآمد خواهد بود چرا که در طی خواندن هیچ‌گاه درگیر کلمه یا جمله‌ای نخواهید شد که معنی‌اش را نمی‌دانید. این کتاب شامل نمایش‌نامه، ترانه، عبارات داستانی و نثرهایی است که از بخش‌هایی از ادبیات کلاسیک و مدرن اسپانیایی برداشته شده‌اند.
به خاطر داشته باشید که این کتاب بیشتر برای زبان‌آموزان سطح متوسطه و پیشرفته مناسب است. برای اینکه تصور درستی از کتاب داشته باشید لازم به ذکر است که خواندن آن قابل مقایسه با خواندن شکسپیر به انگلیسی است. می‌بایست درک خوبی از زبان اسپانیایی داشته باشید تا بتوانید از آن بهره‌مند شوید.

خب، حالا این گزینه‌ها را در اختیار دارید. چند کتاب را انتخاب کرده و با استفاده از این کتابها یا دیگر گزینه  های مناسب نیازهای آموزشی خودتان کار را شروع کنید. از توصیه‌های این مقاله برای استفاده حداکثری از هر گزینه استفاده نمایید.
برای همه شما زبان‌آموزان آرزوی موفقیت می‌کنیم. هیچ وقت از خواندن دست نکشید!

 

12 تا از بهترین کتاب‌های سال 2021 برای خودآموزی زبان اسپانیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات