اساتید پیشنهادی:

تقویت گرامر آزمون دولینگو

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 4 خرداد 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 1402

تقویت گرامر آزمون دولینگو

بعد از  یادگیری زبان دغدغه اخذ مدرک و استفاده از این مدرک وجود دارد. در سال‌های گذشته با گسترش ویروس کرونا و لغو اکثر آزمون‌های زبان بین‌المللی آزمون دولینگو که به‌صورت کامپیوتری برگزار می‌شود بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفت. یک آزمون نوپا که رقیب جدی برای آزمون‌های تافل و آیلتس به شمار می‌رود و از بسیاری جهات نسبت به آن‌ها ساده‌تر است. آزمون دولینگو در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان و ادارات مهاجرت اعتبار دارد و کاملاً به‌صورت غیرحضوری و از خانه نیز قابل برگزاری است. افراد از هر جا که دسترسی به اینترنت و کامپیوتر داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؛ اما تقویت گرامر دولینگو چه تأثیری در موفقیت در این آزمون دارد؟ در ادامه پاسخ این سؤال را خواهیم داد. خوب است بدانید یکی از روش‌هایی که بیش از هر روش دیگری می‌تواند قبولی شما را در آزمون دولینگو تضمین کند شرکت در کلاس آمادگی این آزمون است. آموزشگاه زبان تیکا با برگزاری کلاس‌های آمادگی دولینگو می‌تواند شما را به بالاترین سطح آمادگی برساند.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یا Duolingo English Test یک آزمون بین‌المللی است که به‌صورت آنلاین برگزارشده و چهار مهارت اصلی ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. از این نظر آزمون دولینگو شباهت زیادی با تافل و آیلتس دارد. آزمون دولینگو تطبیقی یا (Adaptive) است و کامپیوتر با توجه به پاسخ‌های شما سطح سؤالات بعدی را مشخص می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر پاسخ سؤالات ابتدایی شما درست باشد سؤالات به‌مرور سخت‌تر می‌شود اما اگر در سؤالات ابتدایی اشتباهات زیادی داشته باشید سطح سؤالات بعدی آسان‌تر می‌شود اما درمجموع امتیاز کمتری خواهید گرفت. آزمون دولینگو در مقایسه با آزمون تافل و آزمون آیلتس مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۳۶۵ روز سال هر زمانی که آمادگی دارید در این آزمون شرکت کنید. به‌هیچ‌عنوان امکان تقلب در این آزمون وجود ندارد. آزمون دولینگو تنها ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و نتیجه آن تا دو سال اعتبار دارد. برای شرکت در دولینگو تنها باید ۴۹ دلار پرداخت کنید که نسبت به دیگر آزمون‌ها هزینه کمتری است. پرداخت هزینه دولینگو تنها از طریق مستر کارت و پی بال انجام می‌شود و برخی از شرکت‌ها در ایران این خدمات را ارائه می‌کنند. نتیجه آزمون تا ۴۸ ساعت بعد اعلام‌شده و تعداد دفعات مجاز شرکت در این آزمون دو بار در ماه است. نمره آزمون دولینگو بین ۱۰ تا ۱۶۰ است و بیش از ۸۰۰ دانشگاه جهان این نمره این آزمون را می‌پذیرند.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

منابع مفید برای تقویت Grammar دولینگو

·         کتاب Understanding and Using English Grammar: این کتاب یکی از منابع مفید برای تقویت گرامر دولینگو و دیگر آزمون‌های زبان است. این کتاب برای تمام افراد با هر سطح تسلط به گرامر قابل‌استفاده است.

·         کتاب English Grammar in Use: این کتاب یکی از مشهورترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی است و در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته وجود دارد.

·         کتاب English Grammar Azar: کتاب گرامر بتی آذار یکی از معروف‌ترین کتاب‌های گرامر است و اکثر زبان آموزان نام این کتاب و نویسنده‌اش را شنیده‌اند. این کتاب تمامی نکات گرامری را به همراه نکات و استثنا بیان کرده است. پایه اصلی آموزش در این کتاب تمرین و تکرار مکرر است. نویسنده به شکل ماهرانه‌ای مهارت‌های شنیداری و گفتاری را همراه یادگیری گرامر کرده است و کتاب به همراه یک سی دی تمرینات شنیداری به فروش می‌رسد.

·         کتاب Oxford English Grammar Cours: این کتاب توسط مایکل سوان نوشته شده است و تمامی نکات گرامری در غالب فعالیت‌های روزمره آموزش داده شده است. اگر به دنبال تقویت گرامر دولینگو و موفقیت در این آزمون هستید این کتاب دستیار خوبی برای شما خواهد بود. در کنار همه منابع چاپی و مطالعه به‌صورت خودآموز، ثبت‌نام در کلاس‌های آنلاین زبان می‌تواند کمک خوبی برای برطرف کردن مشکلات گرامری و دسترسی به منابع معتبر و مفید باشد.

·         کتاب دولینگو انگلیش تست: در این کتاب در صفحات ۸۹ تا ۱۳۰ توضیحات کاملی درباره گرامر آزمون دولینگو آورده شده است. این کتاب که توسط دولینگو به چاپ رسیده است یکی از بهترین منابع برای ارتقا سطح گرامر آزمون دولینگو است. نمونه سؤالات آزمون‌های قبلی نیز یکی از منابع مفید برای تقویت گرامر دولینگو است. این نمونه سؤالات اغلب به‌صورت رایگان در دسترس است.

روش‌های تمرین برای تقویت گرامر دولینگو

برای تقویت گرامر و موفقیت در آزمون دولینگو روش‌های زیادی وجود دارد اما مهم‌ترین روش استمرار مطالعه و تمرین در زمینه گرامر است. برای تمرین بیشتر و تقویت گرامر دولینگو و در قدم اول یک کتاب مناسب گرامر تهیه کنید. کتاب گرامر خوب و جامع کتابی است که علاوه بر اینکه تمام نکات گرامری را آموزش می‌دهد تمرین و نمونه سؤال نیز داشته باشد. کتاب‌های گرامر انگلیسی زیادی در دسترس است که بهتر است متناسب با سطح تسلط خود به گرامر انگلیسی یکی را انتخاب کنید.

روش بعدی استفاده از منابع آنلاین برای آموزش گرامر زبان انگلیسی است. این منابع و فیلم‌های آموزشی علاوه بر تقویت لیسنینگ نکات گرامری را به شما آموزش می‌دهند که ممکن است در هیچ کتاب یا منبع دیگری ندیده باشید. این فیلم‌ها و آموزش‌ها اغلب به‌روز بوده و جدیدترین نکات دستوری را برای تقویت گرامر دولینگو ارائه می‌کنند. علاوه بر این منابع رایگان، اپلیکیشن و اپ هایی هستند که به‌صورت رایگان و پولی گرامر زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. این منابع در هر زمان و مکانی قابل‌استفاده هستند. روش تمرین بعدی تهیه یک دفتر یادداشت یا کتابچه برای یادداشت‌برداری از نکات دستوری و گرامری است. مزیت داشتن یادداشت مرور دوباره مطالب قبلی و تثبیت آن‌ها در ذهن است. این نکته را به یاد داشته باشید در کنار همه این روش‌های خودآموز شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی می‌تواند مسیر شما برای رسیدن به موفقیت را کوتاه کند. آموزشگاه آنلاین زبان تیکا با داشتن کلاس‌های آنلاین یکی از بهترین گزینه‌ها است.

تکنیک‌های تقویت گرامر دولینگو

خوب است بدانید آزمون دولینگو بخش گرامر به‌صورت جداگانه ندارد؛ اما تقویت گرامر باعث موفقیت در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ می‌شود. یکی از تکنیک‌های تقویت گرامر دولینگو و موفقیت در این آزمون مطالعه مستمر است. کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌های انگلیسی بهترین گزینه بری مطالعه روزانه هستند. برای این کار می‌توانید داستان‌های کوتاه انگلیسی را نیز انتخاب کنید. مطالعه کتاب باعث می‌شود به‌صورت مستقیم با جملات ارتباط برقرار کرده و ساختار آن‌ها را به یاد داشته باشید. این متن‌ها مختلف همچنین می‌توانند یک موضوع مناسب برای بخش رایتینگ آزمون دولینگو باشند. در کنار مطالعه، تماشای فیلم‌های انگلیسی‌زبان و گوش دادن به پادکست و رادیو انگلیسی نیز مناسب است. بعد از مطالعه نوبت به نوشتن می‌رسد. هر قاعده و دستوری را که یاد می‌گیرید سعی کنید در نوشتن به کار ببرید تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. به‌کارگیری قواعد و گرامر انگلیسی در نوشتن یک محک جدی برای ارزیابی میزان تسلط شما به گرامر است. تقویت گرامر دولینگو مانند دیگر آزمون‌ها نیاز به مطالعه و کار مداوم دارد. یک دفتر خاطرات برای خود تهیه‌کرده و خاطرات و فعالیت‌های روزانه خود را بنویسید. اگر به این کار علاقه ندارید با دوستان خود که به انگلیسی علاقه دارند یک گروه تشکیل داده و پیام‌های خود را به زبان انگلیسی برای یکدیگر ارسال کنید.

جهت مطالعه بیشتر:

·         تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

·       تقویت اسپیکینگ آزمون دولینگو

تقویت گرامر دولینگو با اساتید تیکا

آموزشگاه آنلاین زبان تیکا در سال‌های اخیر با برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون دولینگو توانسته است رضایت مخاطبان خود را جلب کند. این آموزشگاه کلیه کلاس‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار کرده و امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت خصوصی و گروهی نیز وجود دارد. ثبت‌نام در آموزشگاه زبان تیکا مزیت‌های زیادی برای شما دارد. می‌توانید ساعت کلاس خود را تعیین کرده و استاد زبان خود را انتخاب کنید. برای تقویت گرامر دولینگو و موفقیت در این آزمون می‌توانید در کلاس‌های گرامر تیکا ثبت‌نام کرده و نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

تقویت گرامر دولینگو با اساتید تیکا


تقویت گرامر آزمون دولینگو

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات