اساتید پیشنهادی:

تقویت رایتینگ آزمون دولینگو

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 15 اردیبهشت 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 1472

رایتینگ آزمون دولینگو

 آزمون دولینگویک آزمون معتبر و بین‌المللی است که در سال‌های اخیر جای خود را در بین داوطلبین باز کرده است. یادگیری زبان  و تقویت رایتینگ دولینگو یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبین شرکت در این آزمون است. برای موفقیت در بخش رایتینگ علاوه بر آشنایی با تایپ انگلیسی بهتر است دایره لغات را بالا برده و گرامر خود را تقویت کنید تا در این آزمون به نمره خوبی برسید. این آزمون به‌صورت تطبیقی و کامپیوتری برگزار می‌شود و نوع و شکل سؤالات آن تا حد زیادی با آزمون‌های تافل و آیلتس متفاوت است. چهار مهارت اصلی در دولینگو مورد ارزیابی قرار می‌گیرند اما ازآنجایی‌که تمامی بخش‌های آزمون به‌صورت کامپیوتری و آنلاین برگزار می‌شود نحوه و تکنیک‌های پاسخ‌دهی آن متفاوت است. برای اینکه در بخش رایتینگ دولینگو به سطح بالای آمادگی برسید می‌توانید در کلاس‌های آمادگی دولینگو شرکت کنید. در ادامه این مقاله به برسی انواع تمرین، تکنیک و منابع مفید برای تقویت رایتینگ دولینگو می‌پردازیم.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یک آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی است که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. این آزمون شباهت زیادی با آزمون تافل و آیلتس دارد و چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون دولینگو از نوع تطبیقی (Adaptive) است و میزان سختی سؤالات با توجه به پاسخ‌های شما تغییر می‌کند؛ بنابراین اگر سؤال‌های ابتدایی آزمون را به‌درستی پاسخ دهید سؤالات بعدی سخت‌تر خواهد بود. برعکس اگر به سؤال‌های ابتدایی پاسخ غلط بدهید سؤالات بعدی شما آسان‌تر خواهد بود اما درمجموع امتیاز بالایی دریافت نخواهید کرد. آزمون دولینگو در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۳۶۵ روز سال برگزار می‌شود و برای شرکت در آن نیازی به مراجعه به مرکز آزمون نیست. نمره آزمون دولینگو تا دو سال اعتبار دارد و مدت‌زمان برگزاری آن ۴۵ دقیقه است. این در حالی است که آزمون‌های تافل و آیلتس بیشتر از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت نیز زمان می‌برند.

بدون شک خوب شنیدن باعث بهبود  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌شود.

منابع مفید برای تمرین Writing آزمون دولینگو

منابع مفید برای تمرین رایتینگ دولینگو مانند آزمون‌های تافل و آیلتس چندان زیاد و متنوع نیست. شاید بتوان گفت بهترین منبع برای تمرین رایتینگ و آمادگی برای آزمون دولینگو مطالعه نمونه سؤالات سال‌های قبل باشد. تمرین و تکرار این سؤالات می‌تواند شما را با سبک و موضوع سؤالات دولینگو آشنا کند. برای تمرین دولینگو کتاب‌ها چاپی در دسترس است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·         Grammar In Use: این کتاب برای تقویت گرامر شما برای آزمون دولینگو کتاب مناسبی است. این کتاب در ۳ سطح مبتدی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای به چاپ رسیده است و شما با توجه به سطح زبان خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

·         Oxford Word Skills: این کتاب یکی از منابع مفید برای تقویت رایتینگ دولینگو است. کتاب ورد اسکیل توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است و لغات زیادی را به شما آموزش می‌دهد.

·         English Vocabulary In Use: از دیگر منابع آمادگی آزمون دولینگو که می‌تواند سطح لغات شما را برای رایتینگ بالا ببرد. این کتاب توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده است و ۴ سطح دارد. یادگیری لغات به‌صورت موضوعی و مرحله‌به‌مرحله از ویژگی‌های مهم این کتاب است.

برخی دیگر از منابع مفید برای تقویت رایتینگ دولینگو:

·         Q skills for success Reading and WRIting

·         Longman Academic Writing series

روش‌های تمرین برای تقویت رایتینگ دولینگو

روش‌های تمرین برای تقویت رایتینگ دولینگو کمی با آزمون‌های دیگر تفاوت دارد. بخش رایتینگ دولینگو شباهتی به تافل و آیلتس نداشته و در کل ۲۳ درصد نمره آزمون را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین پاسخ درست به سؤالات این بخش می‌تواند نمره پایانی شما را ۲۰ تا ۳۰ نمره بالا ببرد. رایتینگ دولینگو سه بخش مهم دارد:

·         توصیف یک تصویر

·         نوشتن متن ۵۰ کلمه‌ای

·         پر کردن جای خالی با کلمات مناسب

برای بخش توصیف تصویر، از شما خواسته می‌شود یک تصویر ساده را توصیف کنید. در این بخش باید با استفاده از کلمات و گرامر درست، حس و حال خود را درباره تصویر بیان کنید. اینکه چه اتفاقی در حال انجام است و در آینده نزدیک چه اتفاقی خواهد افتاد مهم‌ترین بخش این توصیف است؛ بنابراین تمرین لغت و گرامر مهم‌ترین روش برای تقویت رایتینگ دولینگو در این بخش است. در بخش نوشتن متن ۵۰ کلمه‌ای شما باید درباره موضوع داده شده تا ۵۰ کلمه را تایپ کنید. در این بخش باید قوانین گرامری، تنوع لغت و استفاده از قوانین نگارشی را رعایت کنید؛ بنابراین تمرین کلمات هم‌معنی و متضاد و تسلط کافی به گرامر در این بخش کمک زیادی به شما می‌کند.

در بخش بعدی رایتینگ شما باید هر چه را می‌شنوید تایپ کنید. در این قسمت تسلط به لهجه‌های گوناگون و قدرت شنیداری شما سنجیده می‌شود؛ بنابراین تمرین لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی و تمرین لیسنینگ می‌توانند در این بخش به شما کمک کنند. در این قسمت دو بار می‌توانید به متن گوش‌داده و هر چه فهمیدید را بنویسید. یکی از تمرین‌هایی که می‌تواند در این بخش به شما کمک کند نوشتن در مورد وقایع روزانه و خاطرات روزانه است که تمرین مستمر آن می‌تواند رایتینگ شما را تقویت کند.

جهت مطالعه بیشتر: تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

تکنیک‌های تقویت رایتینگ آزمون دولینگو

تقویت رایتینگ دولینگو کاری سخت و بخش نوشتن یکی از سخت‌ترین مراحل هر آزمون است. یکی از تکنیک‌های تقویت رایتینگ نوشتن متن‌های ساده و کوتاه است. بعد از مدتی می‌توانید جملات بلندتر و پیچیده‌تری بنویسید و لغات بیشتری را به کار ببرید. بعد از نوشتن متن، حتماً آن را مرور کنید و اشتباهات احتمالی خود را پیدا کنید. برای تمرین رایتینگ دولینگو بهتر است متن‌های خود را در کامپیوتر تایپ کنید تا مهارت تایپ انگلیسی خود را برای روز آزمون بالا ببرید. از دوستانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند یا از استاد خود بخواهید متن شما را بررسی کرده و اشکالات شما را برطرف کند.

اگر امکان شرکت در کلاس را ندارید می‌توانید نرم‌افزار Grammarly را نصب کنید. این برنامه متن شما را بررسی کرده و جایگزین‌های درستی را برای لغات، گرامر و ساختار جمله به شما پیشنهاد می‌دهد. یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت رایتینگ دولینگو مطالعه روزانه به زبان انگلیسی است. این کار باعث می‌شود جملات مختلف با ساختارهای گوناگون را دیده و ایده‌های جدیدی برای نوشتن پیدا کنید.

تکنیک‌های تقویت رایتینگ دولینگو با توجه به نوع رایتینگ ها و نوع سؤالات مطرح‌شده به کار گرفته می‌شود. یکی از این تکنیک‌ها نوشتن مستمر درباره مسائل روزمره و موضوعات گوناگون است. می‌توانید هر روز موضوعات دلخواه مثل ورزش، خرید، روابط دوستانه و ... را انتخاب کرده و درباره آن بنویسید.

درباره انواع رایتینگ دولینگو تحقیق کنید و تکنیک‌های پاسخگویی انواع سؤالات را تمرین کنید. برای این کار می‌توانید در کلاس‌های آمادگی آزمون دولینگو شرکت کنید. در بخش نوشتن مقاله باید قالب استاندارد مقاله را رعایت کرده و لحن شما کاملاً رسمی باشد. موضوع و هدف شما از نوشتن مقاله نیز باید کاملاً مشخص باشد. تکنیکی که در اینجا به کمک شما می‌آید نحوه پاسخ‌دهی به سؤال است زیرا شما این متن را در پاسخ به یک پرسش می‌نویسید. لحن شما باید به شکلی باشد که مشخص کند شما کاملاً متن را متوجه شده‌اید.

تقویت رایتینگ آزمون دولینگو با اساتید تیکا

کلاس‌های آمادگی آزمون دولینگو در آموزشگاه زبان تیکا  برگزار می‌شود. این کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزارشده و شما می‌توانید تمامی مهارت‌های چهارگانه خود ازجمله رایتینگ را در کلاس‌های تیکا تقویت کنید. تقویت رایتینگ آزمون دولینگو در تیکا با توجه به دسترسی به منابع آزمون و نمونه سؤالات دولینگو و همچنین تجربه و مهارت اساتید تیکا کار سختی نخواهد بود.

تقویت رایتینگ آزمون دولینگو

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

عاطفه س

من برای رایتینگ آیلتس استاد میخواستم، دارید؟

20 اردیبهشت 2023