اساتید پیشنهادی:

تقویت رایتینگ آزمون تافل

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 19 اردیبهشت 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 1332

رایتینگ آزمون تافل

آزمون تافل یکی از قدیمی‌ترین آزمون‌های بین‌المللی است که برای مهاجرت و پذیرش تحصیلی به کار می‌آید. این آزمون که نامی آشنا برای علاقه‌مندان به زبان انگلیسی است به‌صورت کامپیوتری برگزارشده و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. یکی از  یادگیری زبان این بخش‌های رایتینگ یا بخش نوشتن است که از دو بخش تشکیل شده است. برای تقویت رایتینگ آزمون تافل، تمرین‌ها، تکنیک‌ها و منابعی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. یکی از روش‌هایی که می‌تواند شما را در آزمون تافل و بخش رایتینگ به موفقیت برساند شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تافل است.

آزمون تافل چیست؟

اگر از علاقه‌مندان به زبان انگلیسی هستید حتماً نام آزمون تافل به گوش شما خورده است. آزمون تافل (TOEFL) مخفف عبارت انگلیسی Test Of English as a Foreign Language است. این آزمون استاندارد در سطح بین‌المللی اعتبار داشته و برای مهاجرت تحصیلی و کاری مناسب است. سازمان ETS آزمون تافل را برگزار می‌کند و این آزمون قدیمی‌ترین آزمون بین‌المللی انگلیسی است. آزمون تافل مانند آزمون‌های دیگر هر چهار مهارت رایتینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ را مورد ارزیابی قرارمی دهد. یکی از انواع آزمون تافل TOEFL iBT یا تافل اینترنتی است. این نوع آزمون از سال ۲۰۰۶ معرفی شد و مهم‌ترین و تنهاترین نوع تافل که در سراسر جهان برای مهاجرت و تحصیل برگزار می‌شود همین آزمون است. این نوع آزمون تافل از طریق کامپیوتر برگزار می‌شود و نتایج آن از طریق اینترنت به سازمان ETS ارسال‌شده و بعد از بررسی نمره داوطلب اعلام می‌شود. تعداد سؤالات و بخش‌های مختلف آزمون تافل شامل موارد زیر است:

·         اسپیکینگ با مدت‌زمان ۱۷ دقیقه

·         لیسنینگ ۳ تا ۴ بخش داشته و مدت‌زمان آن ۴۷ تا ۵۱ دقیقه است.

·         ریدینگ ۵۲ تا ۷۴ دقیقه زمان دارد

·         رایتینگ که ۵۰ دقیقه زمان دارد.

در سال با ۲۰۱۲ با گسترش ویروس کرونا آزمون TOEFL Home Edition در سراسر جهان برگزار می‌شود. این آزمون را می‌توان از خانه و بدون مراجعه به مرکز آزمون انجام داد.

بدون شک خوب شنیدن باعث بهبود  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌شود.

منابع مفید برای تمرین writing آزمون تافل

منابع مفید برای تمرین writing آزمون تافل

بهترین منبع برای تقویت رایتینگ تافل، مطالعه نمونه آزمون‌های دوره‌های قبل است؛ اما درعین‌حال منابع متعددی برای تمرین writing آزمون تافل وجود دارد که می‌تواند شما را در این زمینه تقویت کند. این کتاب‌ها با آموزش تکنیک‌های کاربردی مهارت نوشتاری شما را ارتقا می‌دهند. بهترین منابع برای تقویت رایتینگ تافل شامل:

·         Essential words for TOEFL

·         Winning TOEFL Essays the right Way: real Essay

·         Examples from real Full-scoring TOEFL Students

·         Speaking and Writing Strategies for the TOEFL IBT

روش‌های تمرین برای تقویت رایتینگ آزمون تافل

رایتینگ تافل یکی از بخش‌های اصلی این آزمون است. روش‌های متعددی برای تمرین این بخش از آزمون وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش‌های می‌پردازیم. ابتدا بهتر است آشنایی بیشتری با این بخش از آزمون تافل داشته باشیم. بخش رایتینگ آزمون تافل آخرین بخش آزمون بوده و دارای دو بخش است. زمان رایتینگ تافل ۵۰ دقیقه است. دو بخش اصلی رایتینگ شامل موارد زیر است:

·         Integrated Writing

·         Independent Writing

بخش اول ۲۰ دقیقه و بخش دوم ۳۰ دقیقه زمان دارد. پاسخ هر دو قسمت باید به‌صورت تایپی در کامپیوتر نوشته شود و ۴ نفر به این بخش نمره می‌دهند. بخش رایتینگ در حدود ۲۵ درصد نمره را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از روش‌های اصلی تمرین برای تقویت رایتینگ آزمون تافل شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تافل است. اگر وقت کافی برای این کار ندارید می‌توانید در کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ثبت‌نام کنید و روش‌های تمرین رایتینگ را از استاد خود بپرسید؛ اما اگر قصد دارید خودتان به تمرین بپردازید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

·         اولین روش تمرین بالا بردن دایره لغات است. هر چه لغات بیشتری بلد باشید بهتر می‌توانید یک متن به زبان انگلیسی بنویسید. استفاده از لغات تکراری و مشابه امتیاز بخش رایتینگ شما را پایین می‌آورد.

·         برای تمرین هر چه بیشتر رایتینگ بهتر است تمرین روزانه داشته باشید. برای این کار می‌توانید خاطرات روزانه خود را هر روز به زبان انگلیسی بنویسید. قبل از شروع به نوشتن فهرستی از ۱۰ کلمه جدید و خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را در متن خود به کار ببرید.

·         کلماتی را که بلد هستید به‌صورت موضوعی دسته‌بندی کرده و بنویسید. برای هر یک از آن‌ها یک یا چند مترادف پیدا کنید. با این روش تمرینی می‌توانید خود را هر چه بیشتر برای رایتینگ تافل آماده کنید.

·         برای اینکه آمادگی خود را در بخش رایتینگ بالا ببرید باید نمونه رایتینگ زیادی مطالعه کنید. برای این کار می‌توانید از افرادی که نمره رایتینگ بالایی در تافل داشته‌اند بخواهید تا نمونه متن‌های خود را به شما بدهند. در حین مطالعه عبارات مفید، لغات جدید و جملات کاربردی را هایلایت کرده و آن‌ها را در رایتینگ خود به کار ببرید.

·         از یک متخصص در زمینه رایتینگ درخواست کنید تا نوشته‌های شما را تصحیح کند. ثبت‌نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تافل این مزیت را دارد که استاد نوشته‌های شما را مرتباً تصحیح می‌کند و نقاط ضعف شما را در این زمینه از بین می‌برد.

·         یکی دیگر از روش‌های تمرین رایتینگ، تقویت لیسنینگ است. همان‌طور که می‌دانید در بخش اول رایتینگ شما باید به یک سخنرانی ۳ تا ۴ دقیقه‌ای گوش دهید و آن را به‌خوبی درک کنید؛ بنابراین تقویت هر چه بیشتر لیسنینگ می‌تواند رایتینگ شما را تقویت کند.

·         همیشه در هنگام تمرین رایتینگ تافل برای متن خود برنامه‌ریزی و طرح مشخص داشته باشید. طرح‌ریزی برای نوشتن به این شکل است ابتدا موضع خود را مشخص کنید و بگویید می‌خواهید موافقت کنید یا مخالفت و چند دلیل برای نظر خود بیاورید. نوشتن یک مقدمه درست‌وحسابی در پاراگراف اول را نیز فراموش نکنید. برای شرح دلایل خود نیز دو یا سه پاراگراف بنویسید. پاراگراف آخر را نیز به نتیجه‌گیری اختصاص دهید.

جهت مطالعه بیشتر:تقویت اسپکینگ آزمون تافل

تکنیک‌های تقویت رایتینگ آزمون تافل

تکنیک‌های متعددی برای تقویت رایتینگ آزمون تافل وجود دارد. یکی از این تکنیک‌ها توجه به تفاوت‌های دو بخش رایتینگ است. این دو بخش تفاوت‌های زیادی با هم دارند و شبیه به هم نیستند. در بخش Integrated نباید تنها به نظرات خود بسنده کنید بلکه باید با توجه به متن و فایل صوتی نظرات خود را بنویسید. مطالعه هر چه بیشتر نمونه سؤالات سال‌های قبل و بررسی نحوه نمره دهی بخش رایتینگ به شما کمک می‌کند هر چه بیشتر برای این بخش آماده شوید و نمره بالایی از این بخش بگیرید. یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت رایتینگ تافل نوشتن به سبک آزمون است. از سؤالات مطرح‌شده در آزمون تافل استفاده کرده و پاسخ سؤالات را بنویسید. این کار شما را با مدل‌های مختلف رایتینگ تافل آشنا می‌کند و مهارت شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. تکنیک بعدی برای مطالعه و تقویت رایتینگ تافل زمان گرفتن در زمان تمرین است. در هنگام تمرین هر دو بخش رایتینگ مانند زمان‌بندی آزمون عمل کنید و سعی کنید بخش اول را در ۲۰ دقیقه و بخش دوم را در ۳۰ دقیقه پاسخ دهید. در پایان رایتینگ تعداد کلمات هر بخش را شمارش کنید. بخش Integrated باید بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه و بخش Independent باید حداقل ۳۰۰ کلمه باشد.

بعد از نوشتن هر یک از بخش‌های رایتینگ باید آن‌ها را مرور کنید و نحوه نوشتن خود را بررسی کنید. این تکنیک به شما کمک می‌کند اشتباهات احتمالی خود را شناسایی کنید و در دفعات بعد آن‌ها را تکرار نکنید. این کار در نمونه سؤالاتی که دارای پاسخ‌نامه هستند راحت‌تر است زیرا می‌توانید پاسخ خود را با جواب درست آن‌ها مقایسه کنید. همچنین می‌توانید به خود نمره دهید و یا از استاد زبان خود بخواهید تمرینات شما را خوانده و به شما نمره بدهد. شرکت در یک کلاس آمادگی آزمون تافل به شما کمک می‌کند به یک استاد باتجربه دسترسی داشته و بتوانید اشکالات خود را برطرف کنید.

تقویت رایتینگ آزمون تافل با اساتید تیکا

آموزشگاه زبان تیکا برنامه‌های متعددی برای تقویت رایتینگ شما در آزمون تافل دارد. با ثبت‌نام در کلاس‌های آنلاین آموزشگاه تیکا می‌توانید با کمک اساتید این آموزشگاه تمامی روش‌های تمرینی و تکنیک‌ها را برای تقویت رایتینگ خود به کار ببرید. برگزاری کلاس‌های آنلاین این فرصت را به شما می‌دهد در هر زمان و شرایطی در این کلاس‌ها شرکت کرده و خود را به آمادگی بالایی برسانید.

یادگیری زبان در تیکا


تقویت رایتینگ آزمون تافل

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

عاطفه س

عالی

20 اردیبهشت 2023