اساتید پیشنهادی:

تقویت رایتینگ آزمون آیلتس

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 21 اردیبهشت 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 1440

تقویت رایتینگ آزمون آیلتس

یادگیری زبان با  چهار مهارت ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ همراه است و برای آزمون آیلتس این مهارت ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان است. این آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند و نمره آن برای ارائه به دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی اعتبار دارد. آزمون آیلتس در دو نوع آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال برگزار می‌شود. بخش رایتینگ این دو آزمون تفاوت‌هایی با هم دارند و در آزمون آیلتس آکادمیک سؤالات به‌نوعی علمی بوده اما در آزمون آیلتس جنرال سؤالات درباره موضوعات روزمره و عمومی است. به‌هرحال برای قبولی در این آزمون لازم است تمرین‌ها و تکنیک‌هایی به کار گرفته شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس یا IELTS مخفف عبارت انگلیسی International English Testing system یا سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون در بسیاری از مؤسسات، دانشگاه‌ها و ادارات مهاجرت در سراسر جهان اعتبار دارد و سالانه چندین میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. آزمون آیلتس به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود و چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون آیلتس از بخش‌های ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تشکیل شده است و بخش اسپیکینگ آن معمولاً یک هفته قبل از آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. آزمون آیلتس در کشور ما نیز برگزارشده و افراد زیادی هرساله متقاضی شرکت در این آزمون هستند.

بدون شک خوب خواندن باعث بهبود  یادگیری نوشتاری  زبان انگلیسی می‌شود.

آزمون آیلتس در بیش از ۱۴۰ کشور جهان هرماه ۴ بار در روزهای شنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود. این آزمون دو بخش شفاهی و کتبی دارد و کل زمان آن ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه است. آزمون آیلتس دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود:

●       آزمون آیلتس آکادمیک: برای ارائه به دانشگاه و مؤسسات آموزشی و اخذ ویزای تحصیلی برگزار می‌شود. افرادی که قصد دارند در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان درس بخوانند، باید این مدرک را اخذ کنند. همچنین افرادی که تمایل دارند در مشاغلی مانند پزشکی و دندانپزشکی مشغول به کار شوند در این آزمون شرکت می‌کنند.

●       آزمون آیلتس جنرال: این نوع آزمون آیلتس برای افرادی است که قصد دارند به کشورهای انگلستان، استرالیا، نیوزلند و کانادا مهاجرت کنند یا در دوره دبیرستان در کشور انگلیسی‌زبان درس بخوانند. این دو آزمون آیلتس در بخش رایتینگ و ریدینگ متفاوت بوده ولی در بخش‌های لیسنینگ و اسپیکینگ به هم شباهت دارند.

منابع مفید برای تمرین Writing آزمون آیلتس

منابع متعددی برای تمرین رایتنیگ آیلتس وجود دارد. بهتر است با راهنمایی اساتید خود بهترین منبع را برای مطالعه و تمرین انتخاب کنید. برخی از منابع چاپی رایتینگ آیلتس شامل موارد زیر است:

●       Get Ready for IELTS Writing

●       Collins Writing for IELTS

●       IELTS Advantage writing

●       Best practice book For IELTS writing

●       Improve your IELTS writing

●       BARRONs writing for the IELTS

●       LONGMAN Academic writing system series new edition

●       Real writing

●       15days practice for IELTS writing

●       IELTS writing task 1, 2

●       Headway Academic Skills

●       IELTS writing Essentials

●       High scoring IELTS writing model answers

 روش‌های تمرین برای تقویت رایتینگ آزمون آیلتس


بخش رایتینگ آزمون آیلتس سومین بخش یا آخرین بخش این آزمون است. رایتینگ از دو قسمت یا تسک تشکیل شده و شما باید هر دو قسمت را در یک ساعت پاسخ دهید؛ بنابراین مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت در این بخش است. در این قسمت مهارت و توانایی شما برای نوشتن به دو سبک و دو موضوع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای اخذ نمره مناسب از این بخش باید آزمون شما سه ویژگی زیر را داشته باشد:

●       داشتن ایده‌های سازمان‌یافته

●       دادن پاسخ درست به سؤالات

●       به‌کارگیری واژگان متنوع و گرامر درست

پاسخ‌دهی به تسک ها و زمان اختصاصی به هر بخش به توانایی شما بستگی دارد؛ اما بهتر است برای بخش اول ۲۰ دقیقه و برای قسمت دوم ۴۰ دقیقه اختصاص دهید. سبک نوشتن شما در هر دو بخش باید کاملاً رسمی باشد. نوع سؤالات رایتینگ در دو آزمون جنرال و آکادمیک با هم متفاوت است و بهتر است نوع تمرین برای این بخش‌ها نیز متفاوت باشد. رایتینگ آکادمیک شامل سؤال‌هایی درباره نمودارها، گراف‌ها و جداول است و شما باید تحلیل آن‌ها را در چهار پاراگراف که شامل مقدمه، نگاه کلی و دو بدنه است بنویسید. تسلط کامل به لغات دانشگاهی و آکادمیک و گرامر برای موفقیت در این بخش الزامی است؛ بنابراین گسترش دایره لغات و تمرین گرامر از مهم‌ترین روش‌های تقویت رایتینگ آیلتس است.

یکی از روش‌های تمرین رایتینگ تقویت لیسنینگ است؛ بنابراین بهتر است مطالعه خود را بالا ببرید و با توجه به نوع امتحان خود متن‌های عمومی یا تخصصی مطالعه کنید. این روش، لغات و گرامر و ساختار جملات شما را بهبود می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

تکنیک‌های تقویت رایتینگ آزمون آیلتس

تکنیک‌های متعددی برای تقویت رایتینگ آیلتس وجود دارد. این روش‌ها به شما کمک می‌کند سؤالات رایتینگ را به‌خوبی درک کرده و تجزیه‌وتحلیل کنید. در ادامه به برخی از این تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم:

●       سؤالات و دستورالعمل‌ها را به‌خوبی بخوانید. این روش باعث می‌شود سؤالات را به‌خوبی درک کرده و به آن‌ها پاسخ دهید. بهترین تمرین خواندن و پاسخ دادن به سؤالات آزمون‌های گذشته است.

●       در هنگام تمرین زمان‌بندی داشته باشید. این کار باعث می‌شود در هنگام آزمون نیز به‌خوبی زمان‌بندی را رعایت کرده و به‌موقع به سؤالات پاسخ دهید.

●       برای کسب نمره بالا از رایتینگ بهتر است از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید. مترادف کلمات را به‌خوبی یاد گرفته و در کنار گرامر درست در جملات خود به کار ببرید.

●       بعد از پاسخ دادن به تمرین‌ها دوباره متن خود را خوانده و اشتباهات خود را درست کنید.

●       برای خود یک فرهنگ زبان انگلیسی درست کنید. تمام لغاتی را که هرروز یاد می‌گیرید به همراه معنی، مترادف و متضاد در این دفتر یادداشت کنید و برای امتحان آن‌ها را مرور کنید.

●       با توجه به اینکه نکات گرامری زیاد هستند هرچند وقت یک‌بار آن‌ها را مرور کنید تا بتوانید به‌درستی از آن‌ها در جملات خود استفاده کنید.

●       بعد از نوشتن متن تمرینی حتماً آن را مرور کرده و غلط‌های املایی را تصحیح کنید.

●       برای تمرین هر چه بیشتر رایتینگ بهتر است برای خود یک دفتر خاطرات تهیه‌کرده و خاطرات روزمره خود را به زبان انگلیسی بنویسید. در مورد رایتینگ آیلتس آکادمیک بهتر است تمرکز شما بیشتر روی متون علمی و دانشگاهی باشد.

●       نحوه گسترش جملات ساده به پیچیده را تمرین کنید. ساختار جمله را شناخته و آن را در متن خود به کار ببرید. بهتر است متن شما مقدمه و چند پاراگراف داشته باشد.

●       برای بررسی متن خود می‌توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. این ابزارها متن شما را بررسی کرده و غلط‌های املایی و گرامری را نشان می‌دهند. کمک گرفتن از اساتید زبان انگلیسی نیز برای خواندن متن و پیدا کردن اشکالات آن کمک‌کننده است. شرکت در کلاس‌های آمادگی آیلتس می‌تواند در تقویت رایتینگ آیلتس شما مؤثر باشد.

"مقاله پیشنهادی : آیلتس بگیریم یا تافل؟"

تقویت رایتینگ آزمون آیلتس با اساتید تیکا

آموزشگاه آنلاین زبان تیکا دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. در این دوره‌ها اساتید برنامه‌های متنوعی برای بخش‌های آزمون دارند و تقویت رایتینگ آزمون آیلتس یکی از این برنامه‌ها است. اساتید آموزشگاه تیکا با به‌کارگیری روش‌های تمرین متنوع و تکنیک‌های تقویت رایتینگ، شما را به بالاترین حد آمادگی برای این آزمون می‌رسانند.

تقویت رایتینگ آزمون آیلتس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات