اساتید پیشنهادی:

انیمه برای آموزش زبان ژاپنی - یادگیری ژاپنی رایگان در خانه

زینب ناصری
زینب ناصری
پنج‌شنبه, 31 فروردین 2022

دسته بندی : video

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 17885

بهترین انیمه ها برای اموزش زبان ژاپنی

به نظر شما  برای زبان آموزان مبتدی ژاپنی، بهترین راه یادگیری زبان ژاپنی چیست؟ حفظ واژگان، صحبت با ژاپنی ها یا مطالعه کتاب های آموزشی؟ همه این راه ها ممکن است مفید باشند. اما روش های سرگرم کننده همیشه نتیجه بهتری دارند. این روز ها بازار انیمه Attack on Titan یا همان AOT نیز حسابی داغ شده است، پس بیایید به همین بهانه چند انیمه ژاپنی را با هدف آموزشی معرفی کنیم.
تماشای انیمه های ژاپنی یکی از لذت بخش ترین روش ها برای یادگیری ژاپنی است.  کم نیستند ژاپنی زبان های غیر بومی که ژاپنی را از طریق انیمه های ژاپنی یاد می گیرند یا از فرهنگ پاپ ژاپنی و کتاب های مصور مانگا کلمات زیادی یاد گرفته اند. کتاب های محبوب مانگا گرچه به قصد آموزش زبان نوشته نشده بودند، اما جزو بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان ژاپنی و فرهنگ این کشور هستند.

شما نه تنها مهارت های درک شنیداری، بلکه فرهنگ و زندگی روزمره ژاپنی ها را هم  با تماشای انیمه یاد میگیرید. از حق نگذریم، برخی از افراد علاقه مند به یادگیری زبان ژاپنی هستند زیرا می خواهند انیمه مورد علاقه خود را به زبان ژاپنی با گوش دادن به صداپیشگان ژاپنی ببینند. خود انیمه اخیراً در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

انیمه برای یادگیری ژاپنی را کجا پیدا کنیم


هر کسی که تا به حال سعی کرده است ژاپنی را از طریق انیمه یاد بگیرد، می داند که این کار خیلی آسان نیست. شما باید برای هر انیمیشنی که می‌خواهید تماشا کنید، سایت پخش مناسبی پیدا کنید، و همه انیمه‌های مورد علاقه شما همیشه در یک سایت نیستند.

اگر می‌خواهید نسخه DVD انیمه خود را بخرید، چالش بیشتر می‌شود—شما باید دیسک‌هایی را بیابید که با دستگاه پخش DVD شما در ایران سازگار هستند و فروشنده باید در واقع مایل باشد آنها را به آدرس دور شما ارسال کند.

خوشبختانه، اخیرا افزایش وب‌سایت‌های پخش آنلاین فیلم این مشکل را برطرف کرده اند. در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید به طور قانونی انیمه برای تماشا پیدا کنید (معمولاً با پرداخت هزینه ماهانه).

نتفلیکس، هولو و آمازون: این سه سرویس استریم یا پخش آنلاین بیشتر برای سریال ها و فیلم‌های سینمایی معروفند، اما هر سه مجموعه‌ای از انیمه های بسیار چشمگیر دارند. پیوندهای نتفلیکس شما را مستقیماً به بخش ژانر انیمه هر کدام می‌برد.
Crunchyroll: این وبسایت شناخته شده ترین سرویس پخش انیمیشن باشد. صدها انیمه برای انتخاب دارد و حتی انیمه را به صورت همزمان پخش می کند (همزمان با انتشار در ژاپن آن ها را منتشر می کند).
Crackle: سرویس استریم سونی انتخاب کمتری دارد، اما معمولاً گزینه‌های خوبی هستند. (به روز رسانی: Crackle دیگر انیمه ای روی سرور خود ندارد.)
Anime-Planet: این سایت با سرویس های پخش دیگر مانند Netflix و Crunchyroll همکاری می کند تا مجموعه عظیمی از انیمه ها را برای طرفداران گرد هم بیاورد.

شما می توانید حتی گزینه های بیشتری برای تماشای انیمه بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستید در وبسایت Yattatachi پیدا کنید.

نکته مهم!

ژاپنی یک زبان با روش های مختلف صحبت کردن محترمانه و صمیمانه است. به این موضوع فکر کنید: شما با غریبه ها با ادبیاتی متفاوت با دوستان نزدیک و خانواده صحبت می کنید، درست است؟
ژاپنی ها خیلی مودب هستند! و مثل کره ای ها چند روش محترمانه صحبت کردن مختلف دارند. شما باید بسته به رابطه خود نحوه صحبت کردن با یک نفر را تغییر دهید، اما این تفاوت ها از صرفا لحن رسمی و غیر رسمی فراتر می رود. زبان شما بین صحبت کردن با یک دوست، عضو خانواده، همکار، مدیر یا مشتری تغییر می کند. یادگیری این روش های مختلف صحبت کردن که حتی شکل فعل ها و کلمات را تغییر میدهند بخش مهمی از یادگیری مکالمه زبان ژاپنی است.

 شخصیت‌های انیمه در جهان خودشان زندگی می‌کنند. آن ها معمولا تمایل دارند از زبان عامیانه، زبان معمولی، ضمایر غیررسمی و حتی کلمات ساختگی استفاده کنند.

اغلب، معلمان ژاپنی با طرفداران مشتاق انیمه مواجه می شوند که از برنامه های مورد علاقه خود برای یادگیری زبان ژاپنی الهام گرفته اند. این زبان آموزان خیلی هیجان زده اند و فکر میکنند میتوانند از کلمات و عباراتی را که هنگام تماشای انیمه یاد گرفته‌اند در هر موقعیتی استفاده کنند.
تقلید از شخصیت های انیمه می تواند باعث شود شما مثل یک بچه یا یک پانک خیابانی بی ادب به نظر برسید. به علاوه ممکن است هرگز معنای واقعی کلمات و لحن خود را متوجه نشوید. این می تواند هم برای معلمان و هم برای همکلاسی های شما خسته کننده باشد.
نکته اصلی این است که شما باید از نوع زبان ژاپنی که در دنیای انیمیشن دریافت میکنید آگاه باشید. تا زمانی که هدف نهایی زبان ژاپنی خود - صحبت روان و درست در هر شرایطی را از دست ندهید - انیمه ژاپنی قطعاً جایگاهی در پیشرفت یادگیری زبان شما دارد.

پیشگیری بهتر از درمان است!

1. از ابتدا انیمه را در برنامه یادگیری زبان ژاپنی خود بگنجانید. به این ترتیب از زبان مورد استفاده در انیمه آگاه خواهید شد، زیرا در کنار انیمه دیدن متن و مطالب آموزش اصلی که برای یادگیری این زبان درست شده اند را نیز میخوانید. به این ترتیب با تشریفات و تفاوت های ظریف ژاپنی آشنا می شوید.

2. منتظر بمانید تا سطح متوسطی از زبان ژاپنی را به دست آورید تا به طور فعال از انیمه به عنوان یک ابزار یادگیری استفاده کنید. تا زمانی که دانش آموز متوسطه باشید، پایه محکمی برای کار خواهید داشت و با لحن معمولی، عامیانه و واژگان ابداع شده گیج نخواهید شد. این به شدت توصیه می شود.

به عنوان مثال، شخصیت اصلی ناروتو یک تکه کلام گیج کننده و بیمعنی، だってばよ (dattebayo) را مدام تکرار میکند. این کلمه برای اکثر زبان مادری ژاپنی بی معنی است.
انتظار نداشته باشید که ژاپنی های واقعی مانند انیمیشن های ژاپنی صحبت کنند. بسیاری از طرفداران انیمه فکر می کنند که قبل از مطالعه رسمی زبان، گفتار صحیح ژاپنی را می دانند، اما اغلب اینطور نیست. به عنوان مثال، ممکن است به ندرت پایان‌های مؤدبانه desu (です) یا -imasu (-います) را در یک انیمه بشنوید، اما این نوع پایان جمله معمولاً در ژاپنی مودبانه استفاده می‌شود.
ژاپنی را برای تماشای انیمه مطالعه نکنید. شما بسیاری از عناصر مهم زبان را یاد خواهید گرفت که هرگز در انیمه نخواهید شنید و این می تواند ناامید کننده باشد.
یک لحظه صبر کنید - ممکن است تعجب کنید که چرا همه اینها به این معنی نیست که انیمه ابزار یادگیری بدی است. تا زمانی که به اخطارهای ذکر شده توجه داشته باشید و کاملاً خود را متعهد به یادگیری درست و واقعی ژاپنی کنید، انیمه می‌تواند ابزار مفیدی در مقابل حواس پرتی باشد.

چرا باید ژاپنی را با انیمه یاد بگیرید؟

انیمه آن قدرها هم بد نیست!
شما نباید یک ظرف ذرت بو داده بغل کنید و غرق دیدن یک انیمه با زیرنویس فارسی یا انگلیسی بشوید و توقع داشته باشید زبان ژاپنی یاد بگیرید! این یعنی نوشتن حروف الفبا در دفترچه یادداشت، کپی کردن نمودارهای دستور زبان و تلاش برای گنجاندن واژگان بیشتر در مغزتان باید جزو برنامه انیمه دیدن باشد.
هر جا چیزی را نفهمیدید، تسلیم نشوید.
به عقب برگردید، استراحت کنید، زیرنویس ها را روشن کنید و از مزایای فراوان تماشای انیمه لذت ببرید! مهارت های شنیداری خود را تمرین کنید.
با وجود برخی تفاوت های قابل توجه، زبان ژاپنی نوشتاری انیمه همان ژاپنی واقعی است. این یعنی شما این فرصت را خواهید داشت که مهارت های شنیداری خود را برای واژگان، گرامر و الگوهای گفتاری تقویت کنید.

نقش انیمه در ژاپن


انیمه چیزی نیست که فقط بچه ها تماشا کنند، بلکه یک نماد فرهنگی است. وقتی که در خیابان های برقی توکیو قدم می زنید، شخصیت های انیمه از هر جهت به سمت شما ظاهر می شوند.

مجسمه ها، نقاشی ها، پوسترها، بیلبوردها، تبلیغات، حیوانات عروسکی و تقریباً همه انواع کالاهای ممکن وجود دارد که شخصیت های محبوب انیمه را نشان می دهند. جمعیت زیادی از مردم به سبک انیمه cosplay میکنند و لباس می پوشند و به صورت هفتگی در مرکز شهر توکیو جمع می شوند.

هنر و داستان محوری خاص انیمه، در تمام جنبه های فرهنگ مدرن ژاپن نفوذ می کند. تماشای انیمه شما را به درک جنبه های مختلف تاریخ و جامعه ژاپن نزدیک تر می کند.

برای هر تیپ شخصیتی انیمه وجود دارد

آیا می دانستید که بازی «پوکمون» بر اساس یک انیمه ساخته شده است؟ اگر عاشق این بازی بوده اید، در تمام مدت بدون اینکه متوجه شوید طرفدار آن بوده اید.

اشکالی ندارد، این کاملاً طبیعی است - بسیاری از تازه واردان به انیمه این تصور را دارند که فقط درباره ماجراجویی های سامورایی یا شیطنت های دختران دبیرستانی است.

در واقعیت، انیمه در همه رنگ‌ها و انواع قابل تصور وجود دارد: عاشقانه، اکشن، ماجراجویی، ترسناک، کمدی، ورزشی، اسپاگتی وسترن، تاریخی - شما اسمش را بگذارید، انیمه‌ای در آن ژانر وجود دارد. این بدان معناست که شما می توانید هر چیزی را که برای تماشای شما جالب است انتخاب کنید!

آنچه را که یاد گرفته اید دوباره بررسی کنید
بله، این به اندازه کافی مهم است که مجبور شدیم دو بار به آن اشاره کنیم!

وقتی با چیز جدیدی روبرو می‌شوید، به یاد داشته باشید که یادداشت‌های خود را با راهنمای آنلاین زبان ژاپنی بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز دقیق و واقعی ژاپنی است.


با دقت گوش کنید

برای تمام نکات ارائه شده در این پست، یک موضوع مشترک وجود دارد: شما باید گوش کنید. یکی از بهترین دلایل برای تماشای انیمه این است که مهارت شنیداری خود را توسعه دهید. سعی کنید بیشتر از نیاز به زیرنویس ها تکیه نکنید.

در واقع، با افزایش سطح مهارت شما، سعی کنید زیرنویس ها را به طور کامل خاموش کنید و ببینید که بدون آنها چقدر می توانید درک کنید.

استفاده از مانگا

از مانگای همراه انیمه برای کمک به درک مطلب استفاده کنید. مانگا رمان های گرافیکی ژاپنی هستند. بسیاری از انیمه ها بر اساس مانگا ساخته شده اند. یک روش جالب این است که نسخه مانگا برنامه انیمه مورد علاقه جدید خود را بخرید (نسخه اصلی ژاپنی در ژاپن بسیار ارزان است) و ابتدا آن را بخوانید.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که تقلب کنید و مانگای انگلیسی را بخرید، مانگاهای ژاپنی معمولاً همیشه هیراگانا روی کانجی (به نام furigana) نوشته می‌شوند که امکان درک آسان را فراهم می‌کند. اگر در سطح متوسط ​​یا بالاتر هستید، به چالش کشیدن خود با مانگای ژاپنی یک راه عالی برای تقویت مهارت های خواندن شما است!

برخی از انیمه ها دقیقا ریالوگ های مانگا را میگویند، بنابراین شما اساساً فیلمنامه ای برای دنبال کردن آن در هنگام تماشای نمایش خواهید داشت. انیمه های دیگر کاملاً از منبع منحرف می شوند و مقایسه این دو می تواند راه سرگرم کننده دیگری برای آزمایش درک شما باشد.

نمایش های ژانرهای مشابه را تماشا کنید

اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از کلمات را یاد بگیرید، روی نمایش‌هایی تمرکز کنید که یک ژانر مشترک دارند. کلمات مشابهی را در زمینه‌های مختلف می‌شنوید، که آنها را تقویت می‌کند و به متعهد شدن آنها به حافظه کمک می‌کند.

بگویید می خواهید کلمات ژاپنی مورد استفاده در آشپزی را تمرین کنید. با پیدا کردن دو یا سه انیمیشن آشپزی برای تماشا، کلماتی که تکنیک‌های آشپزی، غذاها و طعم‌ها را توصیف می‌کنند بین نمایش‌ها همپوشانی پیدا می‌کنند. نه تنها شکم شما غرغر می کند، بلکه درک خود را از این کلمات به طرز چشمگیری بهبود می بخشید!

صحنه ها را خودتان ترجمه کنید


اگر یک دانش آموز سطح پیشرفته زبان ژاپنی پیشرفته هستید یا یک انیمه آسان دارید، سعی کنید کاری را انجام دهید که آن زیربرهای اختصاصی انجام می دهند. یک صحنه کوتاه از نمایش خود را پیدا کنید و آن را به انگلیسی (یا زبان مادری خود) ترجمه کنید، و سپس زیرنویس را روشن کنید تا ببینید چقدر به آن نزدیک شده اید.

این یک راه عالی برای آزمایش درک شما و همچنین چشیدن طعم انیمه مورد علاقه شما برای شماست!

به سبک گفتار شخصیت ها دقت کنید


برخی از شخصیت‌ها در بهترین انیمه ها هم ممکن است با لهجه‌های متمایز صحبت کنند که در واقع لهجه‌های ژاپنی واقعی را منعکس می‌کند - اوزاکا یکی از رایج‌ترین آن هاست. این شخصیت ها را جدا کنید و گفتار آنها را با زبان ژاپنی استاندارد مقایسه کنید. به عنوان مثال، گویش اوزاکا やねん را به جای なんだ و へん را به جای ない مشخص می کند. کاراکتری را پیدا کنید که اینطور صحبت می کند، و ایده ای از نحوه صحبت مردم در اوزاکا خواهید داشت!

برای ساختار بیشتر از FluentU استفاده کنید
زبان ژاپنی را با انیمه بیاموزید اگر همه اینها کار زیادی به نظر می رسد و به دنبال یک میانبر هستید، خوشحال می شوم به شما بگویم که یک میانبر وجود دارد.

FluentU ویدیوهای معتبر - مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش - را می گیرد و آنها را به درس های یادگیری زبان شخصی تبدیل می کند.

می توانید FluentU را به مدت 2 هفته رایگان امتحان کنید. برای مشاهده وب سایت یا دانلود برنامه iOS یا برنامه اندروید اینجا را کلیک کنید.

1. スケット・ダンス ("رقص SKET")

با انیمه ژاپنی یاد بگیرید

در این انیمه پر انرژی، سه نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی را دنبال می‌کنیم که مصمم هستند هر مشکلی را که در زندگی روزمره آن ها را درگیر می‌کند حل کنند. آن ها با هم یک باشگاه مدرسه ای دارند که مشاغل عجیب و غریب را مدیریت می کند، و دانش آموزان زیادی با مشکلاتی که دوست ندارند خودشان را حل کنند به سراغ آن ها می آیند.

دوستان همیشه دوست دارند که به دیگران کمک می کنند، اما نتایج ... همیشه آن چیزی نیست که می خواهند، اما همیشه خنده دار هستند.

در حین یادگیری واژگان مدرسه از تماشای ماجراهای آن ها لذت ببرید!

2. スクールランブル ("School Rumble")
 

این انیمه یک درام عاشقانه دبیرستانی در مورد Tenma Tsukamoto، دختری است که واقعاً می خواهد دل خلافکار بدنام مدرسه خود را به دست آورد. داستان روی درام و کمدی دبیرستانی قدیمی و قدیمی تمرکز می‌کند. موضوع داستان در آب‌های متلاطم عشق و دوستی حرکت می‌کند.

با توجه به ماهیت طرح، زبان حول محور صحبت های معمولی بین دوستان نزدیک می چرخد. این واژگان مفید را هنگام چت کردن با دوستان خود امتحان کنید!

3. 氷菓 ("هیوکا")

این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا معروف ساخته شده است. این انیمه هوتارو را دنبال می کند که در باشگاه ادبیات دبیرستان ثبت نام کرده و معمای کوچک گیج کننده اطراف دانشگاه را حل می کند.

او و همکلابی هایش در مورد افسانه قدیمی شهری پیرامون مدرسه خود تحقیق می کنند و در این فرآیند یاد می گیرند که شما می توانید رمز و راز و شگفتی را در همه چیز اطراف خود بیابند.

زبان گاهی اوقات ممکن است کمی پیچیده باشد زیرا توضیحات زیادی وجود دارد، اما هر قسمت داستان بسیار جذابی دارد.

4. けいおん ("K-On!")

این دخترهای شاد را ببینید! آیا صرفا به خاطر حس و حال همین صحنه نمی خواهید این انیمه را تماشا کنید؟

در این انیمه سبک idol، چهار دختر دبیرستانی یک گروه یا بند موسیقی تشکیل می دهند. آن ها رویای ستاره شدن فوق العاده را در سر می پرورانند. تلاشآن ها را برای تسلط بر سازهای خود و تبدیل شدن به بهترین ها تماشا کنید.

از آنجایی که انیمه حول حرفه موسیقی آن ها می چرخد، واژگان کمتر بر دبیرستان متمرکز است و بیشتر شامل لغات هنری میشود.

5. 名探偵コナン ("کارآگاه کانن [پرونده بسته شد]")

کانن بدون شک مشهورترین کارآگاه ژاپنی و و هم نام خالق شرلوک هولمز است. او نه تنها در انیمه و مانگا بلکه در برنامه های تلویزیونی زنده و غیره ظاهر می شود. این سریال از اولین قسمت در سال 1996 بیش از 900 قسمت پخش شده است! اگر بخواهید با این انیمه زبان ژاپنی را یاد بگیرید، هرگز قسمت جدید کم نمی آورید.
کانن در این انیمه به یک کودک تبدیل شده است، اما این او را از حل جنایات و دستگیری افراد بد باز نمی دارد.
طرفداران رمان های رازآلود این رمان را دوست خواهند داشت، که از ترکیبی از زبان رسمی و غیررسمی و بسیاری از کلمات مرتبط با رمز و راز استفاده می کند (اگرچه امیدواریم در زندگی روزمره خود نیازی به دانستن کلماتی مانند "مظنون" و "سلاح قتل" نداشته باشید).

6. 進撃の巨人 ("حمله به تیتان")
 

این انیمه به دلیل اکشن عالی و شخصیت ها و داستان جذاب بسیار مورد توجه طرفداران قرار گرفته است.

محور اصلی داستان ارن یاگر در کنار خانواده و دوستانش است. بشریت مورد حمله تایتان های عظیم قرار گرفته است و مردم مجبور شده اند در پشت دیوارهای غول پیکر پناه بگیرند. پس از شکسته شدن دیوار در زادگاهش، مادر ارن کشته می شود و او قسم میخورد انتقام بگیرد.
این سریال با داستانی فراتر از این قسم انتقام ادامه پیدا میکند تا طبیعت انسان و سختی های زندگی را در قالب داستانی درمورد تایتان های غول پیکر و بدون پوست کشف کند.
این انیمه واقعا لذت بخش و زبان و لغات ژاپنی آن نسبتاً ساده است. قسمت‌های فصل‌های بعدی دارای نمایش‌ها و فلش‌بک‌های زیادی هستند، بنابراین هم اکشن سرگرم‌کننده و هم مطالب آموزشی ارزشمندی دریافت خواهید کرد.

約束のネバーランド ("The Promised Neverland")

یتیمان خانه گریس فیلد زندگی کاملی دارند. آنها تخت های گرم، غذاهای لذیذ و یک مادر خانه دار دلسوز دارند. اِمای 12 ساله نمی تواند تصور کند که در کنار بهترین دوستانش نورمن و ری در جای دیگری زندگی کند. تنها یک قانون وجود دارد: آنها نمی توانند از دروازه در لبه جنگل عبور کنند.

با این حال، هنگامی که آنها سعی می کنند اسباب بازی گم شده یک هم خانه را که اخیراً به فرزندخواندگی به فرزندی گرفته شده است را به او برگردانند، متوجه می شوند که خانه آنها مکان بسیار شوم تری است و هر سه آنها نقشه می کشند تا فرار کنند.

این انیمه ترسناک هیجان انگیز یک تعقیب و گریز عالی است، زیرا بچه ها استراتژی می چینند که چگونه همه را با خیال راحت زیر نظر مراقبان خود بیرون بیاورند، در حالی که سعی می کنند اسرار خانه آنها را کشف کنند. خانواده تمرکز اصلی این مجموعه است، و شما تعداد زیادی واژگان ژاپنی مربوط به خانواده را خواهید دید که با گفتگوهای استراتژی در هم تنیده شده اند.

انیمه مد نظرتان را انتخاب کنید

برای یادگیری زبان ژاپنی در مدت زمان کوتاه میتوانید در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا کلاس رزرو کنید.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت کلاس های آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا از طریق رزرو جلسه با استاد زبان

 

انیمه برای آموزش زبان ژاپنی - یادگیری ژاپنی رایگان در خانه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

لیلا فارغ

این روش خیلی خوبی هست و ممنون که بیشتر من را باهاش آشنا کردید

6 اردیبهشت 2022

user-image

taregh

مرسی و خلاصه و مفید بود

6 اردیبهشت 2022

user-image

مهشید افشاری

انیمه ها خودشون به تنهایی جذاب هستند. در کنار زبان ژاپنی که دیگه عالی میشه

6 اردیبهشت 2022

user-image

پارسا مهری

من خیلی انیمه نگاه میکنم و این مطلب باعث شد هدفمند جلو برم و یادبگیرم

6 اردیبهشت 2022

user-image

پریسا

انیمه ها باعث شدن خیلی از آدما به ژاپنی علاقمند بشن. خیلی خوبه که موقع دیدنشون به نکته هایی توجه کنیم که باعث یادگیری این زبان میشن

6 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

خیلی ممنون بابت این مطلب خوب و راهنمایی نحوه درست استفاده از انیمه ها در یادگیری زبان.

6 اردیبهشت 2022