اساتید پیشنهادی:

بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

مرضیه عنایتی
مرضیه عنایتی
یک‌شنبه, 20 تیر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 31616

بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم و بهترین زبان  بعد از انگلیسی چیست؟

به تازگی زبان انگلیسی را فراگرفته‌اید؟ به دنبال یادگیری زبانی جدید هستید؟ آیا نمی‌دانید بهتر است چه زبانی یاد بگیرید؟ میخواهید بدانید زبان های پرطرفدار در ایران کدام ها هستند؟

در دنیا بیش از 7000 زبان وجود دارد. قطعاً از بین این 7000 زبان، انتخاب یک زبان جدید برای یادگیری کاری دشوار است. در این مقاله ما با بررسی دلایل مختلف برای یادگیری یک زبان به شما کمک می‌کنیم تا بهترین زبان را برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.


دسترسی به منابع آموزشی یک زبان

اولین عاملی که در انتخاب یک زبان برای یادگیری مهم است، میزان در دسترس بودن منابع آموزشی آن زبان است. منابع آموزشی مواردی مانند کلاس‌های حضوری، کلاس‌های مجازی، فیلم و سریال، موسیقی، کتاب و بسیاری از منابع دیگر هستند. هر چقدر منابع آموزشی یک زبان بیشتر در دسترس شما باشد، یادگیری آن برای شما راحت‌تر خواهد بود. یکی دیگر از منابع آموزش زبان اپلیکیشن ها هستند ودر همین راستا اگر به دنبال یک نرم افزار موبایل جامع برای یادگیری زبان انگلیسی هستید ، اپلیکیشن زبان انگلیسی تیکا را نیز می توانید مدنظر داشته باشید.

اگر طرفدار یادگیری خودآموز زبان هستید، یافتن منابع آموزشی زبان‌های مختلف به زبان انگلیسی در فضای اینترنت کار دشواری نیست. هزینه یادگیری خودآموز زبان با منابع آموزشی به زبان انگلیسی به علت تفاوت در واحدهای پولی، تقریباً زیاد می‌باشد. از این رو اگر منابع آموزشی زبانی که انتخاب می‌کنید در داخل کشور وجود داشته باشد، در هزینه‌های خود می‌توانید صرفه جویی کنید. 

حال این سؤال پیش می‌آید که منابع آموزشی چه زبان‌هایی بیشتر در دسترس می‌باشند. منابع آموزشی زبان‌هایی مثل زبان ترکی استانبولی،  فرانسه،  ایتالیایی، زبان اسپانیایی،  آلمانی، زبان کره‌ای و زبان روسی در ایران در دسترس همگان می‌باشد. هر چند با توجه به محل زندگی شما ممکن است دسترسی به کلاس‌های حضوری این زبان‌ها تا حدودی دشوار باشد. اما شرکت در کلاس‌های مجازی زبان  با وجود آموزشگاه‌های آنلاینی مانند آموزشگاه آنلاین زبان تیکا، برای همگان، هر کجا که زندگی کنند، امکان پذیر شده است. 

دسترسی به منابع آموزشی یک زبان برای یادگیری زبان جدید.



تعداد افرادی که با آن زبان سخن می‌گویند

برخی افراد در یادگیری یک زبان جدید ترجیح می‌دهند زبانی را برای یادگیری انتخاب کنند که بیشتر مردم دنیا به آن زبان سخن می‌گویند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که این آمار و ارقام برای شما اهمیت دارد، پس باید بعد از انگلیسی به یادگیری زبان ماندارین، زبان چینی، مشغول شوید. زبان چینی با 1120 میلیارد نفر که به عنوان زبان اول یا زبان دوم با این زبان سخن می‌گویند، رتبه دوم بیشترین گوینده را به خود اختصاص داده است. زبان هندی، زبان اسپانیایی، زبان فرانسه، زبان عربی، زبان بنگالی، زبان روسی، زبان پرتغالی و زبان اندونزیایی به ترتیب بعد از انگلیسی و چینی، بیشترین گویندگان را که به عنوان زبان اول یا دوم با این زبان‌ها سخن می‌گویند، به خود اختصاص داده اند. 

حال این سؤال پیش می‌آید که آیا چنین معیاری برای یادگیری یک زبان معیار درستی است؟ تصور کنید یک زبان را برای یادگیری انتخاب کرده‌اید چون صرفاً تعداد گویشوران آن زیاد است. این موضوع چه کمکی به شما می‌کند؟ آیا قصد دارید به ملاقات تمام روستاییانی بروید که با این زبان صحبت می‌کنند؟ حتی اگر شما بروید و در کشور مورد نظر خود زندگی کنید، بعید به نظر می‌رسد بیش از تعداد معدودی از شهرها را بازدید کنید و با بیش از تعداد محدودی، مکالمه‌ای برقرار کنید.

در کل به هر زبانی که تسلط داشته باشید و به هر کشوری که سفر کنید، تنها با درصد کمی از گویندگان آن زبان سخن خواهید گفت. ترکی استانبولی یکی از زبان های پرطرفدار در ایران است، زیرا مردم ایران با ترکیه سر کار زیادی دارند.

انتخاب یک زبان برای یادگیری صرفاً به این علت که گویندگان بسیاری دارد، معیار درستی برای انتخاب نیست. این به این معنا نیست که زبان چینی را برای یادگیری انتخاب نکنید. اتفاقاً یادگیری زبان چینی بسیار خوب است اما تعداد گویندگان زیاد را معیار انتخاب نکنید و برای انتخاب خود دلایلی بهتری داشته باشید.

انتخاب یک زبان برای یادگیری که بیشترین گویندگان بومی را دارد.



میزان آسانی یک زبان برای یادگیری

بعضی افراد برای یادگیری، به دنیال ساده‌ترین زبان دنیا هستند. میزان راحتی یک زبان برای هر فرد به دانش زبانی او بستگی دارد. 

شما بعد از این که به زبان انگلیسی تسلط کامل یافتید، احتمالاً یادگیری زبان اسپانیایی یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای شما باشد. در زبان اسپانیایی از الفبای انگلیسی استفاده می‌شود و تنها یک حرف Ñ در زبان اسپانیایی اضافه شده است. علاوه بر این در این زبان برای جمع کردن اسامی مانند انگلیسی S به آخر کلمات اضافه می‌کنیم. همین شباهت‌ها سبب شده بسیاری از افراد بعد از یادگیری زبان انگلیسی به یادگیری زبان اسپانیایی روی آورند. در مقاله آسان ترین زبان برای یادگیری چیست؟ آسان‌ترین زبان‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم. فقط توجه داشته باشید، با توجه به این که شما زبان انگلیسی را می‌دانید، یادگیری برخی از این زبان‌ها برای شما حتی ساده‌تر از پیش خواهند شد.

 

مدرسین زبان انگلیسی آنلاین تیکا

 

یادگیری یک زبان با هدف شغلی

اگر برای یادگیری زبان هدفی شغلی و کاری را دنبال می‌کنید و قصد مهاجرت کاری دارید، با توجه به کشور مورد نظر خود شروع به زبان آموزی کنید. اما اگر فعلاً مقصدی را برای مهاجرت شغلی انتخاب نکرده اید، شاید بهتر باشد با هم محبوب‌ترین زبان‌ها از نظر کارفرمایان در قاره‌های مختلف را بررسی کنیم. 

در قاره آفریقا زبان‌های انگلیسی، فرانسه، سواحلی، عربی و پرتغالی بیش از دیگر زبان‌ها مورد توجه کارفرمایان هستند.

اما در قاره آمریکا زبان‌های محبوب کارفرمایان متفاوت از آفریقاست. در قاره آمریکا 5 زبانِ انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسه و ژاپنی به ترتیب جایگاه‌های ویژه‌ای از نظر شغلی دارند.پینهاد می کنم مقاله چه کشورهایی در جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند را بخوانید.

در قاره آسیا با توجه به جایگاه‌های شغلی موجود و آگهی‌های شغلی زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، ماندارین، کانتونی، کره‌ای، اندونزیایی، اسپانیایی، پرتغالی در بین کارفرمایان محبوب هستند. زبان کانتونی بیشتر توسط مردم جنوب شرقی چین و هنگ کنگ صحبت می‌شود که با توجه به وجود مشاغل بسیار در چین، یکی از زبان‌های محبوب کارفرمایان در آسیا است.

در قاره اروپا با توجه به وجود کشورهای کوچک و به هم چسبیده بسیار، تعداد این زبان‌های محبوب به 20 زبان می‌رسد که حدس زدن این زبان‌ها کار دشواری نیست.

اگر قصد مهاجرت شغلی ندارید و هدف شما از یادگیری زبان جدید، کار کردن به عنوان مترجم و استاد زبان است، همه زبان‌ها گزینه بسیار خوبی برای یادگیری هستند. اما در نظر داشته باشید که اگر به دنبال درآمد بیشتری هستید، زبان‌هایی که رایج نیستند بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می‌آورد. تعداد افرادی که در ایران به زبان مجارستانی تسلط دارند، شاید کم باشد و همین کم بودن سبب شده تا هزینه تدریس و ترجمه چنین زبان‌هایی بسیار بالا باشد. فراموش نکنید که درخواست کار و آگهی شغلی نیز برای چنین زبانی بسیار کم است. اگر می‌خواهید دائم در حال ترجمه و تدریس باشید، بهتر از بعد از یادگیری زبان انگلیسی ، زبان آلمانی و یا فرانسه بیاموزید.

اما اگر هدف شما نه مهاجرت شغلی است و نه به دنبال تدریس و ترجمه هستید و تنها به دنبال پربار کردن رزومه خود هستید، وجود هر زبانی در رزومه شما مزیت محسوب می‌شود. پس اگر تنها به دنبال این هستید که کارفرمایان را تحت تأثیر قرار دهید، با یادگیری هر زبانی، آن‌ها را تحت تأثیر قرار خواهید داد.

یادگیری زبانی جدید با هدف شغلی و کاری بعد از یادگیری زبان انگلیسی



شور و اشتیاق به موضوعی خاص، کمک کننده شما برای انتخاب زبانی جدید

شور و اشتیاق و علاقه به حیطه‌ای خاص به شما در انتخاب یک زبان جدید برای یادگیری کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

آیا از کودکی رؤیای کار کردن در سازمان ملل را در سر می‌پروراندید؟ زبان اسپانیایی و یا فرانسوی بهترین انتخاب برای شماست.

آیا عاشق موسیقی و آشپزی هستید؟ زبان فرانسوی و ایتالیایی را برای یادگیری انتخاب کنید.

آیا به فلسفه و منطق علاقه دارید؟ یادگیری زبان آلمانی و زبان یونانی بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.

آیا شما فردی رمانتیک اما ناامید در مسائل عاشقانه هستید؟ زبان و ادبیات روسی، زبان شماست.

آیا شما فردی لطیف و احساسی هستید؟ زبان موزون و آهنگین ایتالیایی بهترین زبان برای فردی احساساتی است.

آیا شما عاشق سیاست هستید و هر لحظه اخبار سیاسی را دنبال می‌کنید؟ زبان گیلی (زبان بومی مردم اسکاندیناوی) و یا دو زبان فرانسه و ایرلندی را فراگیرید. 

آیا عاشق گفتمان‌های طولانی در طیف گسترده‌ای از موضوعات از شعر تا ریاضیات هستید؟ زبان عربی یا لاتین بیاموزید.

آیا می‌خواهید درک خود را از فرهنگ خود عمیق‌تر کنید؟ زبان اوستایی آن زبانی است که به دنبالش می‌گردید.

به چه مباحث و موضوعاتی علاقه مندید؟ علاقه خود را بشناسید و زبانی را بیاموزید که هم جهت با علاقه شماست.

شور و اشتیاق شما به موضوعی خاص کمک کننده شما در انتخاب یادگیری زبان جدید بعد از زبان انگلیسی



شما بعد از انگلیسی چه می‌خواهید یاد بگیرید؟ دلایل انتخاب شما برای یک زبان جدید چیست؟ تعداد زیاد گویندگان بومی یک زبان برای شما اهمیت دارد؟ دلیل شغلی دارید؟ به چه چیزی علاقه دارید؟ مبحثی که به آن علاقه دارید شما را به یادگیری چه زبانی هدایت می‌کند؟ در قسمت نظرات، انتخاب و نظر خود را با ما در میان بگذارید.


زبان بعدی‌ای که می‌خواهید یاد بگیرید را انتخاب کردید؟ استاد زبان خود را چطور؟ هر زبانی را که برای یادگیری انتخاب کرده‌اید، در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا می‌توانید استاد زبان خود را انتخاب کنید تا به صورت حضوری و یا با شرکت در کلاس‌های آنلاین با اساتیدی باتجربه که از پیش تجربه آموزش آنلاین را داشته‌اند در محیطی آنلاین که مخصوص آموزش ساخته شده‌است از طریق ویدئو چت و با استفاده از امکانتی مثل تخته سیاه مجازی قدمی در راستای یادگیری زبانی جدید بردارید. در تیکا اساتید بسیار زیادی برای آموزش زبان وجود دارند. شما می‌توانید استاد زبان خود را از بین ده‌ها استاد باتجربه موجود در تیکا انتخاب کنید. همین امروز یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید.

 

منبع: fluentin3months

 

 

استاد خصوصی آنلاین زبان
بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

مرضیه عنایتی

تولید محتوا

سلام، مرضیه هستم. علاقه‌مند به تکنولوژی‌های روز دنیام. گاهی کتابی ورق می‌زنم، فیلم و سریالی می‌بینم و می‌نویسم.

نظرات