اساتید پیشنهادی:

آموزش زبان به روش سلبریتی ها: زبان آموزهای حرفه ای- بخش دوم

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 19 تیر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 6005

یادگیری زبان انگلیسی سلبریتی ها زبان های خارجی ناتالی پورتمن و شاکیرا

در بخش اول مقاله آموزش زبان به روش سلبریتی ها درباره چند آدم مشهور از جمله لئوناردو دیکاپریو و برد پیت صحبت کردیم. حال در این مقاله قصد داریم متد یادگیری زبان دو نفر از به یاد ماندنی ترین چهره های سینما را بررسی کنیم: جان رِنو و ناتالی پورتمن! اما قبل از اینکه سراغ این دو شریک جرم و قاتل حرفه ای برویم، دوست داریم نظر شما را درباره متد آموزش زبان به کودکان در خانه زوج سلبریتی معروف، یعنی شاکیرا و پیکه بدانیم. اگر شاکیرا جزو اساتید سایت آموزش زبان تیکا بود، فرزند دلبندتان را به کلاس مجازی زبان خارجی او می فرستادید یا خیر؟
 

شاکیرا و آموزش زبان به کودکان
 

روش آموزش زبان به کودکان



فرقی نمیکند طرفدار شاکیرا و رقص های خاص او باشیم یا نه، چون به هر حال دست آوردهایی که دارد قابل ندیده گرفتن نیستند: حتی شهرت بین المللی به عنوان یک خواننده و ازدواج با ستاره فوتبال معروف، پیکه هم برای او کافی نبود، چون او تا حالا به چهار زبان خارجی کاملا مسلط شده است و سه زبان دیگر را هم متوجه میشود! این خواننده محبوب که پدر او از نسل مردم کشور لبنان است، در کشور کلمبیا متولد شد و در نتیجه زبان اسپانیایی را به عنوان زبان مادری یاد گرفت. وقتی شاکیرا هنوز در سن مدرسه بود همانطور که رقص عربی را از مادربزرگ پدری اش یاد گرفت، با زبان عربی هم آشنا شد. زبان انگلیسی زبان اول این خواننده محبوب لاتین نیست و برای همین مدیر برنامه اش پس از رسیدن او به آمریکا یک معلم خصوصی زبان انگلیسی استخدام کرد تا او را برای ورود به دنیای شهرت جهانی آماده کند. به نظر میرسد این استاد زبان کارش را خوب بلد بوده چون خیلی از معروف ترین آهنگ های شاکیرا به زبان انگلیسی هستند..
به جز زبان انگلیسی، زبان های ایتالیایی و پرتقالی زبان هایی هستند که شاکیرا به خاطر شغل و علاقه بی اندازه اش به سفر و فرهنگ های مختلف برای یادگرفتن آن ها وقت گذاشته است و ویدیوهایی هستند که نشان میدهد به این زبان ها مسلط است. اسم شاکیرا که برند هنری او محسوب میشود، یک کلمه آفریقایی به معنی شاهزاده است. ما نمیدانیم او برای اولین بار با پیکه به چه زبانی صحبت کرده است و اولین حرف های عاشقانه را به زبان انگلیسی گفته و شنیده اند یا پرتقالی یا حتی اسپانیایی، چون علاقه این ستاره فوتبال به زبان هم دست کمی از خود شاکیرا ندارد! به نظر میرسد دوره آموزشی زبان های خارجی شاکیرا بعد از ازدواج هم ادامه دارد چون زبان های کاتلانی و فرانسوی هم از جمله زبان هایی هستند که وقتی درمورد او سرچ کنید به آن ها برمیخورید. 
همانطور که میتوان حدس زد، شاکیرا قصد دارد این زبان ها را به فرزندانش هم بیاموزد. چند وقت پیش توئیتی در مورد آموزش زبان به کودکان از شاکیرا منتشر شد که نشان میداد او و پیکه قصد دارند پسر دو ساله شان را در معرض هفت زبان مختلف قرار بدهند تا فرزندی چند زبانه بار بیاورند، چون این مادر و زبان آموز مشتاق معتقد است هیچ وقت برای یادگیری زبان زود نیست! ضریب هوشی فرد متوسط چیزی حدود 100 است، اما ضریب هوشی شاکیرا به 140 میرسد، پس شاید برنامه او برای تبدیل کردن خانه به یک آموزگاه زبان برای بچه های عادی سختگیرانه به نظر برسد. البته شاید هم باید به این زوج سلبریتی با ژن های برترشان حق داد از بچه هایشان زیاد انتظار داشته باشند، نظر شما چیست؟


ژان رِنو و زبان فرانسوی
 

آموزش زبان انگلیسی برای زبان آموزان



این بازیگر فرانسوی که شخصیت آرام و گیرای او به عنوان یک قاتل میانسال در فیلم لئون حرفه‌ای جزو خاطرات محو نشدنی فیلم باز هاست، از پدر و مادر اسپانیایی که به کشور مراکش پناهنده شده بودند متولد شد. آن دوران مراکش که یک کشور عربی زبان بود تحت سلطه فرانسه قرار داشت، در نتیجه زبان اسپانیایی زبانی بود که ژان از پدر و مادرش آموخت اما زبان فرانسوی و زبان عربی هم زبان هایی هستند که از کودکی در معرض آن ها قرار گرفت، و زبان فرانسوی زبانی بود که با آن با دنیا ارتباط برقرار میکرد.
 

اساتید زبان تیکا

 

بنابراین گرچه برای ژان جوان و نسبتا فقیر خبری از استاد زبان و آموزشگاه های پیشرفته نبود، او خیلی زود با فرآیند یادگیری زبان آشنا و به آن مسلط شد. ژان رِنو قبل از شهرت جهانی در سینمای فرانسه شناخته شده بود، اما همانطور که تا اینجای مقاله حتما دستگیرتان شده است بازیگرهای غیر انگلیسی زبان خیلی زود به اهمیت این زبان پی میبرند و گرچه ما دقیقا نمیدانیم ژان رِنو در چه سنی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرد، چیزی که مشخص است این است که بازی او در لئون حرفه ای که یک فیلم کاملا انگلیسی زبان بود تحسین همه را برانگیخت. 
شهرت و همکاری ژان رنو با تولیدکنندگان کشورهای مختلف ادامه پیدا کرد و در حال حاضر میدانیم زبان ایتالیایی هم جزو زبان هایی است که او میتواند به آن صحبت کند. نتیجه اخلاقی: هیچ وقت برای شروع دوره آموزشی زبان خودتان دیر نیست!
 

ناتالی پورتمن و 5 زبان زنده دنیا
 

یادگیری زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان



این لیست را با این ستاره محبوب و جوان به پایان میرسانیم، کسی که طبق یک اصطلاح انگلیسی، نمونه بارز یک آدم بسیار زیبا و باهوش است : A beauty with brains. 
این بازیگر جوان که از سن پایین وارد دنیای سینما شد و همه ما او را در نقش ماتیلدا در کنار جان رنو در فیلم لئون حرفه ای به خاطر می آوریم، در اورشلیم به دنیا آمد و در نتیجه زبان عبری را از کودکی و قبل از مهاجرت به آمریکا یاد گرفت. زبان انگلیسی زبان دومی بود که خیلی زود و در سن کودکی یاد گرفت و شاید هیچکدام از ما وقتی لئون حرفه ای را تماشا میکردیم به ذهنمان خطور نکرد که انگلیسی زبان اول ماتیلدا نیست! اما شاید این حقیقت با در نظر گرفتن اینکه ناتالی استعداد فوق العاده ای برای یادگیری زبان و وضریب هوشی 140 دارد و از دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی فارغ التحصیل شده است، قابل هضم باشد.
زبان های اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی و ژاپنی هم زبان های خارجی دیگری هستند که بازیگر مسحور کننده ی فیلم "قوی سیاه" میتواند به آن ها صحبت کند و با در نظر گرفتن اینکه او در سن سی و دو سالگی علاوه بر درخشیدن در فیلم های پرفروش هالیوود، دو مقاله هم در ژورنال های علمی چاپ کرده است، من فکر نمیکنم این ادعا که ناتالی پورتمن به پنج زبان مسلط است شایعه باشد!


سلبریتی و زبان مورد علاقه شما کدامست؟ آیا سلبریتی مورد علاقه شما به آن زبان صحبت میکند؟؟ به جز افراد این لیست سلبریتی های دیگری را میشناسید که به بیش از یک زبان مسلط باشند؟ برای ما کامنت بگذارید.
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و انگیزه شما برای شرکت کردن در کلاس های آنلاین زبان بیشتر شده باشد، چون همانطور که با بررسی این سلبریتی های سخت کوش میتوان نتیجه گرفت، برای یاد گرفتن یک زبان خارجی باید خودتان را در معرض آن زبان قرار دهید! حداقل حالا و در شرایط قرنطینه از نظر محدودیت در تماس با افراد بومی زبان مورد علاقه خودمان با سایر مردم دنیا هیچ فرقی نداریم، پس امیدوارم خواندن این مقاله به شما انگیزه لازم برای استفاده از کلاس آنلاین آموزش زبان داده باشد!

در سامانه آموزش زبان تیکا می توانید به صورت آنلاین زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید و به راحتی استاد زبان آنلاین خود را برای زبان های انگلیسی، زبان فرانسه،زبان ایتالیایی،زبان ترکی استانبولی،زبان آلمانی و سایر زبان ها پیدا کنید.

 

لینک منابع این مقاله:

all-languages.org.uk

ef.com

 

 

استاد خصوصی زبان آنلاین
آموزش زبان به روش سلبریتی ها: زبان آموزهای حرفه ای- بخش دوم

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات