اساتید پیشنهادی:

آموزش زبان به روش سلبریتی ها: بردپیت یا دیکاپریو؟-بخش اول

زینب ناصری
زینب ناصری
دوشنبه, 5 مهر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 6208

چگونه زبان یاد بگیریم؟ یادگیری زبان خارجی با روش سلبریتی ها

دوست دارید زبان آلمانی را به روش دیکاپریو یاد بگیرید یا بردپیت؟
حالا که در قرنطینه هستیم و وقت هست، هنوز هم حوصله و انگیزه شرکت در کلاس مجازی زبان را ندارید؟ برای پیدا کردن نمونه های موفق افرادی که یک یا چند زبان خارجی را یاد گرفته اند لازم نیست جای دوری برویم، چون بیشتر بازیگران و خواننده های شناخته شده افراد سخت کوشی هستند که برای آنچه به دست آورده اند زحمت کشیده‌اند. ممکن است از خواندن لیست اسم های سلبریتی های این مقاله انگیزشی آموزش زبان تیکا جا بخورید: لئورناردو دیکاپریو، آدری هاپبورن، بردلی کوپر، برد پیت، ناتالی پورتمن، شاکیرا و ... 
شاید از خودتان بپرسید این سلبریتی ها که شهرت جهانی دارند چطور وقت و انگیزه یاد گرفتن زبان را پیدا کردند؟ آیا از آموزشگاه زبان استفاده کرده اند یا به طور خودآموز زبان یاد گرفته اند؟ تدریس خصوصی برای آن ها جذابتر بوده یا سفر به کشور مورد نظرشان و گپ زدن با مردم؟ مهارت صحبت کردن به یک زبان خارجی چه فایده ای برای آن ها داشته است؟

برای پیدا کردن جواب این سئوالات، به خواندن مقاله ادامه دهید!
 

لئوناردو دیکاپریو و زبان آلمانی
 

 یادگیری زبان با افراد نیتیوزبان



پدر دیکاپریو از نسل مردم ایتالیایی-آلمانی و مادرش آلمانی است، برای همین زبان دومی که توی خانه دیکاپریوها صحبت میشد زبانی نبود جز دایچ یا همان زبان آلمانی. دیکاپریوی جوان از معلم خصوصی یا محضر استاد های آموزشگاه زبان استفاده نکرد، در عوض وقتی برای دیدن مادربزرگش به آلمان سفر میکرد، از تمرین کردن زبان دومش غافل نمیشد (پسر خوب!). برای همین اگر لئوناردو دیکاپریو را به طور اتفاقی دیدید می توانید با او به آلمانی احوال پرسی کنید:  ‘?Wie gehts, Leo’

تا نشان دهید چه طرفدار پرو پاقرص و با اطلاعاتی هستید! یک نکته جالب دیگر درمورد رابطه دیکاپریو و زبان آلمانی هم وجود دارد، آن هم اینکه نام وسط لئوناردو یک اسم آلمانی است: وی


آدری هاپبورن و زبان هلندی
 

زبان انگلیسی افراد معروف جهان



اگر خوره فیلم های خوب و برتر سینما باشید، این بازیگر انگلیسی جذاب و باوقار فیلم های کلاسیک را خوب میشناسید، اما حتی اگر خوره فیلم های کلاسیک نباشید باز هم چهره جوان و موهای تیره کوتاه او و استایل آدری هاپبورن که هنوز هم خیلی مورد تقلید قرار میگیرد را دیده اید. آدری هاپبورن در انگلیس متولد شد اما از آن جا که مادرش هلندی بود و بعدها هم به علت جنگ جهانی دوم خانوادگی به هلند مهاجرت کردند، زبان هلندی را به روش طبیعی و به عنوان زبان دوم یاد گرفت. آدری در طول دوران تحصیل پر فراز و نشیبش در سال های بعد زبان های اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی را یاد گرفت. مهارت صحبت کردن به زبان هلندی به آدری کمک کرد در کلاس های باله بدرخشد، و وقتی اوضاع اروپا حسابی به خاطر جنگ جهانی به هم ریخت، با اجرای نمایش برای حمایت مالی از خانواده اش و مبارزه با نازی ها پول جم کند! 
اگر آدری امروز پیش ما بود به او پیشنهاد میکردیم به عنوان یک استاد زبان در سایت آموزش زبان تیکا فعال شود و راحتتر درآمد داشته باشد، اگر قبل از ستاره سینما و میلیونر شدن این پیشنهاد را دریافت میکرد، استاد زبان با جذبه و محبوبی میشد!


اساتید زبان تیکا


بردلی کوپر و زبان فرانسوی
 

لهجه زبان انگلیسی و یادگیری زبان



توانایی فرانسوی صحبت کردن بردلی کوپر یکی از ویژگی های جذاب این بازیگر با جذبه است. برای بردلی یاد گرفتن زبان فرانسوی داستان ساده تری داشت که بیشتر شبیه وضعیت ما فارسی زبان هاست که با رسانه ها در معرض زبان خارجی قرار میگیریم: وقتی بچه بود به یک کارتون فرانسوی علاقه مند شد و بعدها هم دوست داشت این زبان را یاد بگیرد، برای همین در دوران تحصیلش در دانشگاه تصمیم گرفت یک سال به عنوان دانشجوی تبادلی –طرحی که در آن کشورهای مختلف برای تبادل فرهنگی و علمی با هم دانشجو تبادل میکنند- در فرانسه تحصیل کند. به نظر من به این میگویند پیگیری و استفاده درست از فرصت ها و منابع یادگیری زبان! گرچه اگر بردلی کوپر در عصر ما به دنیا آمده و به سن مدرسه رسیده بود، میتوانست با کلاس مجازی زبان فرانسوی را خوب یاد بگیرد و وقتی پایش به فرانسه رسید وقت بیشتری برای گشت و گذار در پاریس داشته باشد!


جانی دپ و زبان فرانسه
 

یادگیری زبان فرانسه و آموزش زبان



جانی دپ زبان فرانسوی را به کمک شریک زندگی قبلی اش –امبر هرد نه!- که یک خواننده فرانسوی به نام وَنسا پردایس بود شروع کرد، طرفداران فرانسوی او حتما از فرانسوی صحبت کردن او هیجانزده شدند گرچه جانی دپ هنوز به مرحله کاملا روان صحبت کردن این زبان زیبا نرسیده است، اما من شخصا به او حق میدهم: زندگی کردن با امبر هرد از جمله تجربه های سختی است که دوره آموزش زبان را برای هر زبان آموزی مختل میکند! اینجاست که باید از او بپرسیم: حتی اگر ونسا پردایس معلم خصوصی زبان فرانسوی ایده آلت نبود، از امبر هرد بهتر نبود؟!


برد پیت و زبان آلمانی
 

آموزش زبان آلمانی و آموزش زبان آنلاین



مثل لئوناردو دیکاپریو، خون آلمانی در رگ های برد پیت آمریکایی هم جریان دارد و او هنوز هم که هنوز است زیاد به این کشور آبا و اجداد اروپایی‌اش سر میزند! اگر فیلم Inglourious Basterds را دیده باشید از صحنه های آلمانی صحبت کردن برد پیت که شکارچی های نازی هاست حتما شوکه شده اید و لذت برده اید. این فیلم یکی از فیلم هایی است که نشان میدهد صحبت کردن به یک ربان دیگر چطور میتواند جان شما را نجات دهد! اما از دنیای فیلم های تارانتینو هم که فاصه بگیریم، توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی میتواند ارزش و شان اجتماعی شما را در حد بین المللی بالا ببرد.
کمک گرفتن از تدریس خصوصی زبان برای آماده شدن در طول صحنه های فیلمبرداری برای نقش های چند زبانه امر رایجی است، اما به نظر نمیرسد برد پیت از آموزش زبان فقط برای فیلم بازی کردن استفاده کرده باشد چون در سال 2014 یکی از مهمترین جایزه های ملی و فرهنگی زبان آلمانی، یعنی جایزه "حافظ زبان آلمانی" یا Deutsche Sprachwelt به این بازیگر محبوب تعلق گرفت. آلمانی ها به زبان خودشان خیلی اهمیت میدهند و روی آن تعصب دارند، برای همین اگر قصد دارید به این کشور مهاجر پذیر اروپایی مهاجرت کنید، سر زدن به سایت ها و منابع آنلاین آموزش آلمانی را بگذارید توی اولویت های خودتان!
این هم از قسمت اول بررسی متد آموزش زبان با کمک سلبریتی های چند زبانه. تا اینجا به نظر شما روش کدام سلبریتی برای یادگرفتن زبان جذاب تر و عملی تر بود؟برای خواندن قسمت دوم مقاله آموزش زبان به روش سلبریتی ها با تیکا همراه باشید.
 اگر هر دوی لئوناردو دیکاپریو و برد پیت جزو اساتید زبان تیکا بودند و میتوانستید با هر کدام از آن ها که دوست داشتید کلاس زبان آلمانی یا انگلیسی برگزار کنید، کدام بازیگر را انتخاب میکردید؟؟ برای ما کامنت بگذارید! و منتظر قسمت دوم مقاله یادگیری زبان با سلبریتی ها باشید! همچنین شما می توانید در اپلیکیشن آموزش زبان تیکا به کلیپ هایی از فیلم های بازیگران مختلف از جمله برد پیت دسترسی داشته باشید و با استفاده از آن ویدئوها یادگیری زبان انگلیسی خود را پیش ببرید.
 

:لینک منابع

ef.com

all-languages.org.uk

 

 

آموزش آنلاین زبان با اساتید باتجربه زبان
آموزش زبان به روش سلبریتی ها: بردپیت یا دیکاپریو؟-بخش اول

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات