اساتید پیشنهادی:

15 انیمیشن جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

معین
معین
جمعه, 18 تیر 2020

دسته بندی : video

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 99536

15 انیمیشن جذاب و فوق العاده برای یادگیری و پیشرفت زبان انگلیسی

در مقالات قبلی تیکا درباره یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال صحبت کردیم . حال می خواهیم 15 انیمیشن که می توانید ببنید و لذت ببرید و در عین حال زبان انگلیسی یاد بگیرید را با هم مرور کنیم.

چه خوشتان بیاید و یا نیاید انیمیشن Frozen  که ساخته دیزنی یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین فیلم های جهان است. میلیون ها نفر در سراسر جهان شیفته داستان این انیمیشن شدند و با آهنگ های فیلم می خوانند و از هنر به کار رفته در این انیمیشن لذت می برند .و این تنها کودکان نیستند که از این انیمیشن لذت می برند بلکه با هر سنی می توان با دیدن این انیمیشن حس فوق العاده ای پیدا کرد.
ناگفته نماند که Frozen  تنها یکی از صدها انیمیشنی است که اکثریت مردم جهان با آن ارتباط برقرار کرده اند و آن را دوست دارند.
هر کجا و هر سنی که باشید احتمالا درباره دیزنی شنیده اید  و حداقل یکی از انیمیشن های سری داستان اسباب بازی Toy storyرا شنیده اید و یا حداقل یکی از فیلم های کمپانی DreamWork  را دیده اید. 
انیمیشن های انگلیسی زبان حرف خود را به تم و طرحی جهانی می زند که هر کسی در جهان می تواند آن ها را درک کند و از دیدن آن ها لذت ببرد. و به همین دلیل است که تماشای انیمیشن ها روشی جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی است.
اگر تا الان فکر می کردید که انیمیشن ها فقط برای کودکان مناسب هستند ،خواندن این مقاله را ادامه دهید و با 15 انیمیشن جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید.

"مقاله پیشنهای: 5 سریال رئالیتی شو که به تقویت مهارت لیسنینگ شما کمک می کند"

چرا یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن؟

ممکن است با خودتان فکر کنید که انیمیشن ها نمی توانند به اندازه فیلم ها به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک کنند .اما واقعیت این است که شما می توانید خیلی چیزها از انیمیشن ها یاد بگیرید . 
انیمیشن ها برای یادگیری زبان انگلیسی فوق العاده هستند ،چرا که :

-  نحوه تلفظ کلمات انگلیسی و حرف زدن ها بسیار واضح هستند.  
- صداپیشگی خود به نوعی بازیگری است که همراه با احساسات و تغییر لحن و نحوه بیان است . و هنگام دیدن یک انیمیشن می توانید با لحن ها و روش های مختلف گفتارانگلیسی آشنا شوید.
- با تماشای انیمیشن ها می توانید تلفظ لغات انگلیسی را بهتر یاد بگیرید. چرا؟ چون کارکترهای کارتون ها می توانند به شما نحوه حرکت دهان هنگام بیان یک لغت را نشان بدهند. در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.
- مثل هر فیلم دیگری انیمیشن ها هم شامل مکالمه های انگلیسی ،لغات انگلیسی متنوع و در کل زبان انگلیسی عمومی ومورد استفاده در گفتگوهای روزمره می باشد.

 

کارتون ها چگونه می توانند صحبت کردن انگلیسی را به شما یاد بدهند؟

در انیمیشن های جدید ، دهان کارکترها هنگام بیان یک لغت باید به گونه ای حرکت کند که یک انسان در واقعیت آن را ادا می کند . البته که نمی توان انتظار هم داشته باشیم که 100% دقیق باشد !
البته سبک انیمیشن هم مهم است . در بعضی از آن ها سبکی ساده  دارند و مکالمه های طولانی را هم شامل نمی شوند و برخی دیگر بسیار به جزئیات اهمیت می دهند و حتی از انسان های واقعی جهت مدل سازی در انیمیشن استفاده می کنند. مهم نیست که شما کدام مدل انیمیشن را تماشا می کنید و فاکتوری که معمولا ثابت است : نحوه حرکت دهان است.
هنگام صحبت کردن ما دهانمان را جهت تولید صداهای مشخص باید به نحوی معین حرکت دهیم. و دانستن نحوه حرکت دهان منجر به تولید صدایی مشخص می شود . پس اگر با تلفظ انگلیسی لغات مشکل دارید ،انیمیشن ها می توانند به شما کمک کنند.
البته که فاکتورهایی دیگر مثل محل قرارگیری زبان بر دندان ها هم برای تولید صدای دقیق در تلفظ کلمات مهم است اما یادگیری صحیح حرکت دهان برای شروع عالیست.
 

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن ها.


 

15 انیمیشن فوق العاده ساخته Disney ،Pixar ، Dreamworks برای تقویت زبان

کمپانی های انیمیشن سازی بزرگ و زیادی در سر تا سر جهان وجود دارند اما بعضی مثل دریم ورک،دیزنی ، پیکسار که خود زیرمجموعه دیزنی است  ،برادران وارنر و سونی  از مشهورترین آن هاست. هر کدام از انمیشن های زیر سبک خود را دارند و شما زبان آموزان می توانید از هر کدام نکات مختلفی که اشاره می کنیم را یاد بگیرید.


یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن های کمپانی DreamWorks

 

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن های دریم ورکز مانند شرک و داستان اسباب بازی ها.



این کمپانی بیشتر به خاطر انیمیشن های فانتزی و مرتبط با حیوانات معروف است. در بیشتر انیمیشن های آن ها اثری از انسان نیست پس اگر می خواهید با تماشای حرف زدن انسان ها زبان انگلیسی یاد بگیرید این کمپانی خیلی نمی تواند به شما کمک کند. البته که تماشای حیوانات و موجودات فانتزی که در انیمیشن ها هستند از نظر آموزنده بودن چیزی از گفتگوهای انسانی کم ندارند و گاهی دیدن اینکه چگونه یک موجود که حتی لب هم ندارد می تواند صحبت کند بسیار دیدنی است. یادگیری زبان وقتی با یک داستان جذاب انجام شود بسیار لذت بخش خواهد بود.

1 . (Shrek (2001
فکر کنم کمتر کسی باشد که این انیمیشن فوق العاده را حداق یک بار تماشا نکرده باشد. در این انیمیشن با تنوع بسیار زیاد لهجه و گویش های انگلیسی مثل اسکاتلندی ،بریتیش،آفریقا آمریکایی مواجه می شوید . برای شنیدن تلفظ های مختلف انگلیسی انیمیشن شرک را از دست ندهید.

2 . (How to Train Your Dragon (2010
البته که در انیمیشن های کمپانی Dreamworks  هم می توانید انسان هایی را پیدا کنید و با لهجه های مختلف مواجه شوید اما بهترین قسمت این انیمیشن ها صدای شخصیت اصلی داستان است که صدایی بسیار واضح و طبیعی دارد. درست است که این فیلم داستانی افسانه ای درباره یک اژدها را نشان می دهد اما در آن می توانید مکالمه های انگلیسی روزمره را بشنوید و با آن ها آشنا شوید.

3 . (Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabbit (2005
یکی از شخصیت های اصلی این انیمیشن یک سگ است که حرف نمی زند و دیگری یک مخترع هست که دائم وسیله های مختلفی را اختراع می کند.اگر شما علاقه به یادگیری لهجه بریتانیایی و یادگیری اصطلاحات انگلیس دارید دیدن این انیمیشن را از دست ندهید.

 

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن های کمپانی Disney

 

انیمیشن یادگیری زبان انگلیسی با محصولات دیزنی.



موضوع اصلی اکثر انیمیشن های دیزنی درباره خانواده ،پرنسس ها ،روابط دوستانه و داستان های عاشقانه است. و در اکثر انیمیشن های دیزنی می توانید انتظار یکی دو آهنگ هم داشته باشید.انمیشن های قدیمی دیزنی مثل سفیدبرفی،سیندرلا،شیرشاه بسیار زیبا هستند و ارزش دیدن بالایی دارند اما برای زبان آموزان فیلم های جدید این کمپانی را پیشنهاد می کنیم.

4 . (Frozen (2013
این انیمیشن شامل گفتگوهای سریع بین شخصیت ها ، دیالوگ های بامزه و بیان طبیعی جملات می شود پس برای درک انگلیسی که به سرعت بالا رد و بدل می شود انیمیشنی مناسب است.

5 . (Tangled (2010
هر دو شخصیت اصلی این انیمیشن بخشی از جامعه عادی نیستند به همین دلیل نحوه صحیت کردن آن ها بسیار ساده است.  دراین فیلم با لغات انگلیسی متنوعی مواجه می شوید. 

6. (The Princess and the Frog (2009
برخلاف اکثر انیمیشن های سالیان اخیر دیزنی ، The Princess and the Frogبه صورت 3 بعدی ساخته نشده و از سبک کارتون های قدیمی دیزنی در ساخت این انیمیشن استفاده شده است. در این فیلم می توانید لهجه آمریکایی که برای منطقه لوزیانا آمریکاست را بشنوید و با گرامر انگلیسی و عبارات عامیانه آمریکایی آن ها آشنا شوید.

 

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن های کمپانی Disney Pixar

 

انیمیشن آموزش زبان انگلیسی برای زبان آموزان



کمپانی پیکسار خود بخشی از دیزنی است. در حالیکه اکثر فیلم های دیزنی باعث لبخند شما می شوند در انیمیشن های پیکسار شما بیشتر احساساتی مشوید و ممکن است چند قطره ای هم اشک بریزید!
انیمیشن های فوق العاده و خوش ساخت پیکسار ،کار شما را برای تمرکز بر روی تلفظ لغات انگلیسی،یادگیری لغات انگلیسی و هر مورد دیگری که سعی در یادگرفتن آن دارید راحت می کنند. 

7 . (Toy Story (1995
داستان اسباب بازی1995 فیلمیست که باید قبل از نسخه های بعدی آن حتما ببینید . هر اسباب بازی پیشینه ای متفاوت با دیگری دارد و به همین دلیل شما با عبارات و کلمات مختلف از فضا گرفته تا گاوچران ها و دایناسورها و سربازان و موارد دیگر آشنا می شوید. 

8 . (Inside Out (2015
این انیمیشن درباره احساسات یک دختر کوچک هنگام سرو کله زدن با زندگی روزمره اوست. هر احساس به سبک خودش صحبت می کند و اکثر مکالمه های این انیمیشن به زبانی ساده و دیالوگ های انگلیسی ساده را در بر می گیرند.  اگر قصد یادگیری و تمرین مهارت های مکالمه های روزمره انگلیسی هستید این انیمیشن را از دست ندهید که می تواند برای شروع عالی باشد. 

9 . (The Incredibles (2004
به عنوان فیلمی ابرفهرمانی ، این انیمیشن مکالمه های دوستانه و خانوادگی فراوانی دارد. از این انیمیشن می توانید انتظار دیالوگ های علمی تخیلی ،اصطلاحات روزمره انگلیسی و یک لهجه آلمانی فوق العاده را داشته باشید.

 

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن های کمپانی Warner Bros. Animation

 

آموزش زبان انگلیسی با فیلم وسریال و انیمیشن



برادران وارنر را بیشتر به خاطر انیمیشن های مرتبط با ابرقهرمان ها می شناسیم. از بتمن تا سوپرمن و سایر ابرقهرمان ها انتظار صحنه های اکشن فراوان و جملات بامزه را داشته باشید. 

10 . (Batman (various years
تعداد بسیار زیادی فیلم و سریال انیمیشنی درباره بتمن ساخته شده و هیچوقت تماشای انیمیشنی درباره بتمن کار بیهوده ای نیست. اگر علاقه به دیدن انیمیشن با تم و جوی تاریک دارید برای دیدن انیمیشن Batman: Gotham Knight درنگ نکنید.اما اگر می خواهید از انیمیشن های بتمن ببینید اما نه با جوی خیلی تاریک سریال انیمیشنی Batman: The Brave and the Bold را پیشنهاد می دهم. دیالوگ ها معمولا به صورت سریع و رگباری رد و بدل می شوند و انگلیسی مورد استفاده گاهی غیر طبیعی و دراماتیک می شود. با دقت به این گونه فیلم ها گوش دهید چراکه با لغات انگلیسی خاصی می توانید آشنا شوید.

11 . (The Lego Movie (2014
انیمیشن The Lego Movie مملو از ارجاعات به فیلم های مختلف از بتمن تا ترمیناتور و جنگ ستارگان است. تماشای این انیمیشن اوقات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت و از آن لذت خواهید برد و همچنین می توانید میزان اطلاعات خود از فیلم های آمریکایی را در آن بسنجید!

12 . (The Iron Giant (1999
این انیمیشن درباره یک پسربچه و روبات فضایی او است. مکالمه های بین این روبات و پسر بچه عموما با لغات ساده انگلیسی برای توضیح یک موضوع مهم  بیان می شوند . پس فیلمی عالی برای زبان آموزانی است که سطح زبان انگلیسی متوسط به پایین دارند. 

 

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن های کمپانی Sony Pictures Animation

 

بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان انگلیسی ساخت شرکت سونی پیکچرز.



انیمیشن های ساخت کمپانی سونی از تنوع سبک و ژانر بیشتری نسبت به ساخته های سایرکمپانی ها برخوردار هستند.اما معمولا در 2 چیز مشترک هستند اول اینکه پر از ماجراجویی هستند و ودوم ازبعضی المان های فانتزی استفاده می کنند. 

13 . (The Adventures of Tintin (2011
هنگام تماشای این انیمیشن ممکن است با خود بگویید این واقعا انیمیشن است یا فیلمی واقعی ؟ در واقع این انمیشن ترکیب هر دو است. The Adventures of Tintin انیمیشنی سراسر ماجراجویانه که می توانید مکالمه ها با لهجه بریتیش را بشنوید و شما را هنگام صحبت کردن و جزئیات بکار رفته در حرکات صورت و دهان شخصیت ها شگفت زده می کند. این انیمیشن چه شما برای سرگرمی آن را ببینید و چه نیت یادگیری انگلیسی داشته باشید توصیه می شود.

14 . (Hotel Transylvania (2012
در این انیمیشن در حرکات صورت و دهان مقداری بزرگنمایی شده و گاهی بیش از حد حرکات دهان را می بینید. آیا با تولید صدای صحیح حروف وکلمات انگلیسی مشکل دارید ؟ بد نیست به کارکترهای اصلی فیلم که یک پسر و دختر هستند بیشتر توجه و گوش کنید. البته بعضی شخصیت ها لهجه های انگلیسی غلیظی دارند و می توانند شما را با چالش مواجه کنند.

15 . (Cloudy With a Chance of Meatballs (2009
اگر به بازی با لغات انگلیسی علاقه دارید حتما این انیمیشن را ببینید. مثل اکثر انیمیشن های ساخته کمپانی سونی می توانید حرکات دقیق دهان شخصیت ها را هنگام ادای یه کلمه ببینید. 

 

خب حالا که با چند تا از بهترین انیمیشن های با زبان انگلیسی آشنا شدید وقت آن است که کاغذ و قلم و پاپ کورن را کنار هم بگذارید و شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید. اگر انیمیشن ها جذاب دیگری می شناسید در بخش نظرات آن را به ما و دیگران معرفی کنید.

 

 شما زبان آموزان عزیز می توانید در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی و آنلاین با اساتید با تجربه زبان تیکا کلاس داشته باشید و از منافع کلاس های آنلاین استفاده کنید. همچنین شما زبان آموزان می توانید در اپلیکیشن آموزش زبان تیکا به حجم وسیعی از ویدئوهای مربوط به فیلم و انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید.

 

منبع: fluentu

 

 

استاد زبان انگلیسی و آموزش آنلاین زبان
15 انیمیشن جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات