اساتید پیشنهادی:

چطور یادگیری زبان آسان میشود؟ سطح دشواری زبان های محبوب

مرضیه عنایتی
مرضیه عنایتی
سه‌شنبه, 15 تیر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 9 دقیقه

تعداد بازدید : 68939

چطور یادگیری زبان آسان میشود؟ سطح دشواری زبان های محبوب

مدتی است که در فکر یادگیری زبان جدید هستید؟ دوست دارید آسان ترین زبان دنیا را برای یادگیری انتخاب کنید؟ چه چیزهایی سبب راحتی یا سختی در یادگیری یک زبان می‌شوند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با آسان ترین و سخت ترین زبان‌های خارجه برای یادگیری آشنا شوید.

میزان سختی و آسانی در یادگیری یک زبان جدید به زبان مادری شما و زبان‌هایی که می‌شناسید، بستگی دارد. تایلندی ممکن است یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یک فارسی زبان بومی که هرگز از لحن و آواهای زبان تایلندی استفاده نکرده، باشد. اما همین زبان تایلندی برای یک ویتنامی بومی که به طور مرتب از لحن و آواهای مشابه زبان تایلندی استفاده کرده است، بسیار زبان راحتی است.


چرا برخی از زبان‌ها از دیگر ساده تر یا سخت تر هستند؟

عوامل مختلفی یک زبان را برای افراد با زبان‌های مختلف آسان یا سخت می‌کند. با این حال ، به طور کلی ما این عوامل را به شش گروه کلی تقسیم کرده‌ایم:

مفاهیم دستوری و گرامر: آیا این زبان گرامر مشابهی با زبان مادری شما دارد؟ آیا در مفاهیم دستوری این زبان مفهوم جدیدی مانند جنسیت افعال و کلمات وجود دارد؟ ترتیب کلمات در این زبان با زبان مادری شما متفاوت است؟ به طور مثال در فارسی فعل آخر می‌آید اما در زبان مدنظر شما جای فعل در اول جمله است؟ یا در فارسی اول اسم به کار می‌بریم و سپس صفت اما در این زبان اول صفت می‌آید؟ زمان افعال در این زبان بیشتر از زبان فارسی است یا کمتر؟ مواردی که گفته شد تنها جزئی از موارد گرامری و دستوری در زبان‌ها هستند.

خانواده‌های زبانی: به دسته‌ای از زبان‌های مشتق شده از جد مشترک، گفته می‌شود. زبان های قرار گرفته در خانواده مشترک می‌بایست در شمار قابل توجهی از ویژگی‌های واج شناسی(phonology)، ریخت شناس(morphology)  و دستور(syntax)  مشترک باشند. گاهاً تشخیص این موضوع که دو زبان از یک خانواده زبانی هستند، برای ما قابل تشخیص نیست. بر اساس آمار اتنولوگ، ۷۰۹۹ زبان زنده در دنیا وجود دارد که به ۱۴۱ خانواده زبانی تقسیم می‌شوند. در این تقسیم بندی زبان فارسی جز زبان‌های هندواروپایی است که با زبان‌هایی مثل؛ لاتین، انگلیسی، آلمانی، سوئدی، یونان باستان، لهستانی و چندین و چند زبان دیگر هم‌ خانواده است. آموزش زبان های هم خانواده برای افراد ساده تر است.

آموزش زبان آنلاین با اساتید برتر زبان

صداها و آهنگ‌ها: آیا زبان مورد نظر شما از صداها و آواهای مشابه زبان مادری شما استفاده می‌کند؟ یا در آن صداهای جدیدی وجود دارد (مثل صدای th در انگلیسی)؟ آیا لحن در زبان مدنظر شما حائز اهمیت است (مثلاً واژه "چطوری؟" در فارسی، با توجه به لحن معانی متفاوتی دارد "حالت چطور است؟" یا "چگونه")؟

سیستم نوشتن: در فارسی ما از راست به چپ می‌نویسیم و از الفبای فارسی برای نوشتن استفاده می‌کنیم. زبان مدنظر شما سیستم نوشتاری یکسانی با فارسی دارد یا از چپ به راست نوشته می‌شود؟ حروف الفبایی ساده و قابل فهمی دارد یا نیاز به حفظ کردن خیلی سخت دارد؟

فاصله فرهنگی: آیا زبان از نظر فرهنگی از زبان مادری فاصله دارد؟ آیا تفاوت‌های چشمگیری در مفاهیم فرهنگی در داخل زبان وجود دارد؟ 

منابع زبان: آیا منابع زبان به راحتی در دسترس هستند؟ آیا مواد اولیه آموزش (آهنگ ، فیلم ، کتاب ، روزنامه) به راحتی یافت می‌شود؟ آیا کیفیت بالایی دارند؟


موارد بالا، معیارهای اصلی برای تصمیم گیری در میزان سختی و راحتی یک زبان هستند. شما می‌توانید یک زبان را انتخاب کنید و با توجه به معیارهای بالا سختی آن زبان را برای خود بسنجید. ما در این مقاله با توجه به معیارهای گفته شده، سعی کرده‌ایم ساده ترین و دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری یک فرد فارسی زبان را برای شما لیست کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. 

10 زبان آسان، برای فارسی زبانان


1. زبان ترکی استانبولی

نزدیک به 100 میلیون نفر در سراسر دنیا از زبان ترکی استانبولی به عنوان زبان اول یا دوم خود، بهره می‌برند. این زبان در کشورهایی مانند؛ ترکیه، بلاروس، قبرس شمالی، جمهوری آذربایجان و یونان و چندین کشور دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان ترکی استانبولی این روزها به یکی از پرطرفدارترین زبان‌ها برای فارسی زبانان و ایرانیان تبدیل شده است. هر چند در زبان ترکی، مانند زبان فارسی جنسیت وجود ندارد و ضمیر سوم شخص مفرد هم برای مذکر و هم برای مؤنث استفاده می‌شود، اما به طور کلی از نظر گرامری و دستور زبان تفاوت‌هایی نیز بین این دو زبان وجود دارد. به طور مثال در ترکی ابتدا صفت و سپس اسم می‌آید. علاوه بر این، در فارسی دست کم بیش از 2000 کلمه از زبان ترکی استانبولی وارد شده است. صداها و آواهای این زبان کاملاً آشنا بوده و در نتیجه صحبت کردن به این زبان برای ما فارسی زبانان آسان است. از نظر نوشتاری زبان ترکی استانبولی در گذشته از رسم‌الخط فارسی استفاده می‌کرد و اکنون از الفبای لاتین استفاده می‌کند. اگر الفبای لاتین را نمی‌شناسید، خود را نبازید. بعد از یادگیری الفبای لاتین، نوشتن به این زبان کار پیچیده‌ای نیست. 

مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار است. ترکیه و ایران مرزهای مشترک دارند و از نظر جغرافیایی و فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند. یادگیری این زبان بر روی سفر و گردشگری، مهاجرت و تحصیل، کسب درآمد و شغل و تجارت تأثیرگذار است.

منابع یادگیری زبان ترکی استانبولی در ایران در دسترس همگان است. از همه مهم‌تر وجودِ استاد زبان ترکی استانبولی، است. در ایران اساتید زبان بسیار خوبی برای آموزش زبان ترکی استانبولی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های یادگیری هر زبانی، یادگیری به صورت خصوصی است که هزینه تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی بسیار به صرفه و مناسب می‌باشد.

یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی یکی از ساده ترین زبان‌ها برای فارسی زبانان



2. زبان انگلیسی

شاید در نگاه اول هیچ شباهتی بین فارسی و انگلیسی نبینید اما جالب است بدانید فارسی و انگلیسی در یک خانواده زبانی قرار دارند. هر دو این زبان‌ها از خانواده زبانی هندواروپایی هستند. از این رو کلمات مشابه بین این دو زبان بسیار یافت می‌شود. به طور مثال کلماتی مثل؛  بازار، کاروان، کیوسک، کیک و بسیاری از کلمات دیگر بین این دو زبان مشترک است. علاوه بر این بسیاری از واژگان از فارسی به انگلیسی رفته یا از انگلیسی به فارسی آمده و در گذشت زمان تغییر کرده. از این رو، اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، احتمالاً بسیاری از کلمات احساس بسیار آشنایی برای شما ایجاد کنند.

دستور زبان و گرامر انگلیسی تا حدودی می‌تواند برای شما سخت باشد. اما با وجود منابع بسیاری که برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد مثل؛ کلاس آنلاین زبان انگلیسی، فیلم آموزش زبان انگلیسی، اساتید زبان انگلیسی، کتاب داستان انگلیسی، یادگیری این زبان به طور کلی پیچیده نیست.

در زبان انگلیسی از الفبا انگلیسی استفاده می‌شود که از چپ به راست نوشته می‌شود. بعد از یادگیری الفبای این زبان، دیکته کلمات بسیار پیچیده نمی‌باشد و نیازی به نگرانی نیست، اما نیاز به تمرین بسیار دارد.

تعداد افرادی که زبان مادریشان زبان انگلیسی است، بیش از 400 میلیون نفر می‌باشد. این زبان یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در جهان است و اغلب زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک بین کشورها استفاده می‌شود. تسلط به این زبان مزایای بسیاری دارد که این مزایا بر کسی پوشیده نیست.

یادگیری  و آموزش زبان انگلیسی یکی از ساده ترین زبان‌ها برای فارسی زبانان



3. زبان عربی

زبان عربی اغلب به عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌ها در جهان معرفی می‌شود. برای فارسی زبانان که از الفبای مشترک و کلمات مشترک بسیاری در زبان عربی استفاده می‌کنند، عربی یکی از ساده‌ترین زبان‌ها می‌باشد.

در گرامر و دستور زبان عربی جنسیت وجود دارد و این بدان معنا می‌باشد که شما با توجه به جنسیت مخاطب خود باید جملات متفاوتی را به کار برید. 

زبان عربی زبان رسمی 25 کشور است. این زبان، زبان قرآن کریم بوده و در نتیجه زبان مشترک بین تمام مسلمانان جهان می‌باشد. یکی از مزیت‌های بزرگ دانستن این زبان برای مسلمانان، فهم کامل قرآن کریم است.

ایران با داشتن مرز مشترک با عراق که یکی از کشورهای عربی زبان است، فاصله فرهنگی و جغرافیایی زیادی با این زبان ندارد. 

روش های یادگیری زبان عربی در ایران بیشتر به منابع دانشگاهی و حوزوی محدود میشود. آموزشگاه های عمومی این زبان نسبت به زبان هایی انگلیسی و فرانسه کمتر یافت می‌شود اما با این حال اساتید مجرب بسیار خوبی برای تدریس این زبان در ایران وجود دارند.

یادگیری و آموزش زبان عربی زبان قرآن کریم



4. زبان فرانسه

سرعت یادگیری شما در زبان فرانسه به دانش و آگهی زبانی شما برمی‌گردد. چنان‌چه با زبان انگلیسی آشنا هستید، یادگیری این زبان برای شما آسان‌تر خواهد بود.

زبان فرانسه نیز مانند زبان انگلیسی در یک خانواده زبانی با زبان فارسی قرار دارد. در نتیجه واژه‌های مشترک بین این دو زبان بسیار دیده می‌شود. واژگانی مثل مینی بوس، مرسی، مغازه، آمبولانس، استادیوم و بسیاری از واژگان دیگر از زبان فرانسه وارد فارسی شده‌اند. تعداد این واژگان مشترک در دو زبان را 1700 واژه تخمین زده‌اند. 

دستور زبان فرانسه تا حدودی شبیه به عربی می‌باشد و از این رو، دستور زبان فرانسه تا حدودی سخت می‌باشد.

سخت‌ترین قسمت یادگیری زبان فرانسه برای فارسی زبانان، تلفظ عبارات و دیکته کلمات می‌باشد. در زبان فرانسه تعدادی حروف صدادار وجود دارد و عدم وجود معادل برای این حروف، یادگیری تلفظ صحیح برخی عبارات را برای فارسی زبانان دشوار کرده است. 

منابع یادگیری زبان فرانسه بسیار بوده و شما به راحتی در ایران می‌توانید در کلاس‌های آنلاین آموزش فرانسه و دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید.

آموزش و یادگیری زبان فرانسه چهارمین زبان آسان برای یادگیری



5. زبان اسپانیایی
 

یادگیری و آموزش زبان اسپانیایی


اسپانیایی ممکن است ساده‌ترین زبان برای یادگیری باشد اگر شما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

زبان اسپانیایی با زبان انگلیسی الفبای مشترکی دارد و فقط یک حرف ñ در آن اضافه شده است. در این زبان مانند زبان انگلیسی برای جمع کردن اسامی یک S به آخر کلمات می‌چسبانیم.

از آن جایی که 21 کشور متفاوت به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند، سخت‌ترین قسمت یادگیری این زبان آن است که برای حرف زدن به اسپانیایی گویش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد و این موضوع ممکن است شما را سردرگم کند.

زبان اسپانیایی بسیار سریع است. بعد از ژاپنی، اسپانیایی سریع‌ترین زبان دنیاست که همین موضوع نیز سبب سختی یادگیری زبان آموزان شده است.

 

آسان ترین وسخت ترین زبان ها برای یادگیری به صورت آنلاین با اساتید زبان

 

6. زبان ایتالیایی

اگر انگلیسی می‌دانید، این زبان نیز برای شما آسان خواهد بود. 

زبان ایتالیایی با زبان فارسی در یک خانواده زبانی قرار دارند. جدای آن ایتالیایی به طور کلی بسیار موزون و آهنگین است. این زبان تاریخچه ادبی بسیار غنی‌ای دارد و همین موضوع وجه اشتراک آن با زبان فارسی است.

ایتالیایی زبان رسمی مردم ایتالیا، سان مارینو، سوئیس، سومالی، اسلوونی می‌باشد.

برای یادگیری این زبان آهنگین و زیبا منبع آموزشی بسیار کمتری نسبت به 5 زبان بالا وجود دارد. اما با این حال اگر بخواهید، به راحتی می‌توانید این زبان را بیاموزید.

یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی، زبان موزون و آهنگین، یکی از ساده ترین زبان‌ها



7. زبان روسی

در دوران معاصر و به خصوص پس ازآغاز روابط ایران و روسیه، زبان این کشور نیز به همراه سیاست روسیه بر زبان فارسی تأثیر گذاشته است. 

 از نمونه واژه‌های زبان روسی در زبان فارسی می‌توان به استکان، اسکناس، بنزین، ماشین، کالباس، سوسیس، چرتکه، کاپوت، اتو، ترمز، آپارات، و سماور اشاره نمود.

این زبان به صورت گسترده در کشورهای اوکراین، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان صحبت می‌شود.

به دلیل روابط خوب ایران و روسیه یافتن منابع یادگیری این زبان در ایران کار سختی نمی‌باشد و به راحتی می‌توان این زبان را آموخت.

آموزش و یادگیری زبان روسی، زبانی آسان برای یادگیری



8. زبان هلندی یا Dutch

این زبان اشتراکات بسیار زیادی با زبان انگلیسی دارد. زبان رسمی مردم هلند و یکی از سه زبان رسمی کشور بلژیک است.

وجود تنها 5 زمان گرامری در زبان هلندی، این زبان را تبدیل به زبانی ساده برای یادگیری کرده است. در زبان هلندی 95 درصد کلمات همانگونه که نوشته، خوانده نیز می‌شوند.

یادگیری و آموزش زبان هلندی، زبانی آسان برای یادگیری



9. زبان آلمانی

شباهت چندانی بین فارسی و آلمانی وجود ندارد. از تنها شباهت‌های این دو زبان می‌توان به این اشاره کرد که در زبان آلمانی نیز مانند زبان فارسی از زمان حال به جای آینده استفاده می‌شود.

این زبان دومین زبان در اسناد علمی (پس از انگلیسی) است. یادگیری زبان آلمانی مزیت‌های بسیاری دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به مهاجرت به کشورهایی مانند آلمان، اتریش و سوئیس اشاره نمود. علاوه بر آن شما با یادگیری این زبان می‌توانید به تدریس خصوصی زبان آلمانی، یکی از پر درآمدترین شغل‌ها در ایران، مشغول شوید.

منابع یادگیری این زبان در ایران بسیار است و شما می‌توانید در دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری این زبان شرکت کنید.

آموزش و یادگیری زبان آلمانی یکی از زبان‌های ساده برای یادگیری



10. زبان کره‌ای

امروزه زبان کره‌ای طرفداران زیادی در ایران دارد. این زبان یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در میان فارسی زبانان است. اما با دیدن الفبای کره‌ای این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود که آیا یادگیری و آموزش زبان کره‌ای سخت است؟

درجواب این سوال باید بگوییم، زبان کره‌ای یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است. برخی از قوانین کلیدی دستور زبان کره‌ای و تلفظ‌ها، این زبان را به یکی از سخت‌ترین زبان‌ها تبدیل کرده است.

به دلیل محبوبیت زیاد زبان کره‌ای در ایران، منابع یادگیری این زبان بسیار بوده و اساتید بسیار خوبی برای تدریس زبان کره‌ای وجود دارد.

یادگیری زبان کره ای، زبانی زیبا و محبوب بین فارسی زبانان



توجه داشته باشید بدون در نظر گرفتن رتبه بندی، شما رئیس یادگیری زبان هستید. همه زبان‌ها برای یادگیری به تلاش و تمرین نیاز دارند. حتی ساده ترین زبان‌ها برای یادگیری، آب خوردن نیستند. شما باید تمرین و تکرار داشته باشید. از طرف دیگر ، با دیدن اینکه یک زبان سخت ترین زبان برای یادگیری است، ناامید نشوید. به هر زبانی علاقه مند باشید، آن را سریع‌تر یاد می‌گیرید. دانستن اینکه یک زبان آسان یا سخت است برای تعیین انتظارات، مفید است اما همه چیز در نهایت به طرز تفکر، میزان علاقه و میزان نیاز شما به آن زبان دارد.پیشنهاد می کنم مقاله 6 راه برای حفظ یادگیری زبان را بخوانید.

آموزش زبان انگلیسی

به یاد داشته باشید، یادگیری هیچ زبانی غیرممکن است. بخواهید، می‌توانید.

به نظر شما آسان‌ترین زبان دنیا برای یادگیری کدام است؟ آسان بودن یک زبان در تصمیم گیری شما برای یادگیری آن تأثیر دارد؟ در قسمت نظرات، نظر خود را با ما در میان بگذارید.

شما زبان آموزان به یادگیری هر زبانی که علاقه‌مند هستید، به راحتی می‌توانید در آکادمی آموزش زبان تیکا به صورت آنلاین و از راه دور با بهترین اساتید زبان ایران کلاس مجازی داشته باشید. کافی است در صفحه رزرو استاد زبان، استاد، روز و ساعت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و در محیطی آنلاین که برای آموزش زبان بهینه شده است به یادگیری زبان بپردازید.

 

 

استاد آنلاین زبان برای یادگیری آنلاین زبان
چطور یادگیری زبان آسان میشود؟ سطح دشواری زبان های محبوب

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

مرضیه عنایتی

تولید محتوا

سلام، مرضیه هستم. علاقه‌مند به تکنولوژی‌های روز دنیام. گاهی کتابی ورق می‌زنم، فیلم و سریالی می‌بینم و می‌نویسم.

نظرات