اساتید پیشنهادی:

9 روش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه به صورت خودآموز

مرضیه عنایتی
مرضیه عنایتی
شنبه, 12 تیر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 7966

9 روش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه به صورت خودآموز

اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز آن است که از خود بپرسید چقدر اعتماد به نفس دارید؟ اگر جواب شما به این سوال این است که کاملاً اعتماد به نفس دارید پس می‌دانید که قطعاً می‌توانید به طور خودآموز زبان انگلیسی را بیاموزید. درسته؟

این عالی است! زیرا هر کجا که بروید ، زبان انگلیسی بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با دیگران است.

اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید، می‌توانید از ثبت نام در تمامی دوره‌های گران قیمت زبان انگلیسی و خرید کتاب‌های درسی قطور صرف نظر کنید و سعی کنید کارها را به روش خود انجام دهید و زبان انگلیسی را خودآموز یاد بگیرید. ما در این مقاله به بررسی خود آموز زبان انگلیسی می پردازیم و 9 روش برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم.

 

چرا یادگیری خودآموز زبان انگلیسی؟

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی ترجیح می‌دهند برای یادگیری زبان در آموزشگاه‌های زبان ثبت نام کنند. اغلب افراد نسبت به یادگیری در خانه به صورت خودآموز احساس تردید دارند.

به زودی شما متوجه می‌شوید که تمامی منابع مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی را می‌توانید به راحتی در خانه پیدا کنید.

واقعیت این است که اینترنت بهترین منبع برای یادگیری زبان انگلیسی است. با اینترنت شما به سادگی در هر ساعت که بخواهید، می‌توانید زبان انگلیسی را بیاموزید.

بعد از این که شما منابع مورد نیاز خود را یافتید، این منابع را می‌توانید همه جا با خود همراه کرده و هر کجا که می‌خواهید به یادگیری زبان بپردازید.

بهترین بخش یادگیری خودآموز زبان انگلیسی این است که نیازی به دنبال کردن درس‌های استاد زبان نیست، شما با هیچ کس مقایسه نمی‌شوید و با سرعت اید‌ه آل خود به یادگیری می‌پردازید. سرعت ایده‌آل سبب یادگیری مؤثرتر در شما می‌شود. 

از همه مهم‌تر، شما برای یادگیری زبان انگلیسی کمتر به دیگران وابسته می‌شوید. از آنجا که به تنهایی مشغول یادگیری هستید، اگر به طور مداوم انگیزۀ خود در یادگیری را حفظ کنید، دستیابی به موفقیت دشوار نیست.

 

9 روش یادگیری خودآموز زبان انگلیسی

در یادگیری خودآموز زبان شما باید روشی را که برای شما راحت است، پیدا کنید. این روش باید انگیزه شما را تقویت کند تا آرام آرام به خواندن زبان انگلیسی در تنهایی عادت کنید و از آن لذت ببرید.

با روش‌هایی که در زیر آورده‌ایم از همین امروز یادگیری خودآموز زبان را شروع کنید:


1. به موسیقی انگلیسی گوش دهید و تمام متن موسیقی را یاد بگیرید

همه موسیقی را دوست دارند. برای یادگیری زبان انگلیسی باید به موسیقی‌های انگلیسی گوش دهید.

کدام آهنگ‌ها در حال حاضر مورد علاقه شما هستند؟ Ed sheeran دوست دارید یا Maroon 5؟

تمرین با آهنگ‌های محبوب همیشه بهتر است زیرا این آهنگ‌ها را همیشه و در همه جا می‌شنوید. در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید؟ آهنگ‌های محبوب روی کلیپ‌های مختلف هستند. در فروشگاه‌ها و مزون‌ها در حال خرید هستید؟ آهنگ‌های محبوب در اکثر آن‌ها در حال پخش هستند. همچنین می‌توانید این آهنگ‌ها را در ایستگاه‌های رادیویی انگلیسی به صورت آنلاین بشنوید.

از آن جایی که ما یک هدف آموزشی را دنبال می‌کنیم، گوش دادن به موسیقی‌هایی با سبک رپ و راک توصیه نمی‌شود. در این ژانرها متن اشعار غالباً مبهم هستند و شنیدن آن‌ها سخت و دشوار است. گوش دادن به این سبک‌ها تمرین خوبی برای تلفظ کلمات انگلیسی و طرز بیان جملات نخواهد بود.

برای شروع، به YouTube بروید. یک موزیک ویدئو یا فایل صوتی را که دوست دارید، پیدا کنید. بارها و بارها به آن گوش فرادهید تا آهنگ را به خوبی بشناسید.

پس از آن، متن ترانه را جستجو کنید. به عنوان مثال ، می‌توانید ابتدا موزیک ویدئو یا آهنگ "Shape of you" Ed Sheeran را ببینید و گوش دهید سپس با متن ترانه‌ای که در دست دارید، همزمان با آهنگ بخوانید.

پس از آمادگی کامل کل آهنگ را خودتان اجرا کنید. می‌توانید با موسیقی بی‌کلامِ همان آهنگ این کار را انجام دهید یا بدون هیچ آهنگی.

گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی یکی از روش‌های یادگیری خودآموز زبان انگلیسی



2. با توجه به علاقه خود، ویدئوهای زبان انگلیسی را ببینید

در حالی که در YouTube هستید، می‌توانید فیلم‌های YouTube را تماشا کنید.

این یک تمرین بسیار عالی برای فهم و درک ارتباطات به زبان انگلیسی است. تماشای مصاحبه و بررسی آن به شما کمک می‌کند تا با مکالمه در زبان انگلیسی و این که چگونه باید با افراد دیگر با این زبان ارتباط برقرار کنید، آشنا شوید.

نیازی نیست که حتماً یک مصاحبۀ رسمی را تماشا و بررسی کنید. اگر به تکنولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید راجع به یک مدل خاص از تلفن‌های همراه بیشتر بدانید، چرا به بررسی‌های آن تلفن همراه گوش نمی‌دهید؟ به عنوان مثال ، می توانید بررسی Galaxy S20 توسط The Verge را ببینید.

اگر به فیلم و سریال یا حواشی سلبریتی‌ها علاقه‌مندید، می‌توانید مصاحبه بازیگران محبوب خود را تماشا کنید. نظرتان در مورد تماشای ویدئو آنجلینا جولی و لحظه‌ای که فرزند خود را به دانشگاه فرستاد چیست؟ مهم نیست که ویدئو جدید باشد یا قدیمی، مهم این است که شما یک محتوای واقعی انگلیسی را ببینید، به آن گوش دهید و از آن یاد بگیرید.

محتوای واقعی انگلیسی قدم بسیار مهمی در یادگیری خودآموز زبان انگلیسی است. در اپلیکیشن آموزش زبان تیکا فیلم‌ها و ویدئوهای بسیار زیاد و بروزی از محتوای واقعی انگلیسی با زیرنویس انگلیسی و فارسی وجود دارد و شما می‌توانید با دیدن آن‌ها زبان انگلیسی را راحت‌تر به طور خودآموز فراگیرید. در این اپلیکیشن برای هر ویدئو ما لغات و کلمات کلیدی و جدید آن ویدئو را برای شما دسته بندی کردیم و شما با دیدن ویدئوهایی در حوزه مورد علاقۀ خود می‌توانید زبان انگلیسی رو به صورت خودآموز فراگیرید.

دیدن ویدئوها با زبان اصلی روشی عالی برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی



3. فیلم و سریال‌های انگلیسی را تماشا کنید

تماشای فیلم و سریال انگلیسی نیز به بهبود نحوۀ صحبت و درک شما از زبان انگلیسی کمک می‌کند.

در تماشای فیلم و سریال زبان اصلی انگلیسی، شما افراد زیادی را در حال مکالمه به رایج‌ترین شیوه صحبت و مکالمه زبان انگلیسی خواهید دید. این به شما کمک می کند تا با اصطلاحات عامیانه و عبارات رایج زبان انگلیسی آشنا شوید و به شما در گسترش دایره لغات انگلیسی کمک می‌کند.

اگر در درک حرف‌های بازیگران مشکل دارید، در ابتدا از زیرنویس‌های انگلیسی کمک بگیرید. پس از آشنایی بیشتر با کلمات، بدون زیرنویس فیلم‌ها را ببینید و درک انگلیسی خود را بسنجید.

همچنین، شما می‌توانید دیالوگ‌های داخل فیلم‌ها را تمرین کنید. اگر دیالوگ‌ها را متوجه نمی‌شوید، به سادگی می‌توانید متن هر فیلم را آنلاین جستجو کنید و همزمان با تماشای فیلم، کلمات را بخوانید.

تماشای فیلم و سریال انگلیسی روشی عالی برای فراگیری زبان انگلیسی



4. دانش گرامری خود را با آزمون‌های آنلاین انگلیسی تست کنید

هنگام یادگیری خودآموز زبان انگلیسی، یکی از مشکلات احتمالی این است که متوجه اشتباهات و خطاهای خود  نمی‌شوید.

یکی از راه های آسان برای امتحان کردن خود، شرکت در آزمون‌های آنلاین انگلیسی است. این آزمون‌ها دستور زبان، ساخت جمله، درک مطلب و موارد دیگر شما را آزمایش می‌کنند.

در این آزمون‌ها به صورت هفتگی یا ماهانه شرکت کنید تا مطمئن شوید که در مسیر صحیحی قرار دارید.

شرکت در آزمون‌های آنلاین روشی عالی برای تست کردن دانش گرامری خود در یادگیری خودآموز زبان انگلیسی



5. چت آنلاین با دوستان به زبان انگلیسی

گپ زدن با دوستان به صورت آنلاین روشی جالب برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی است. این کار با صحبت کردن با یک معلم، درس خواندن در آموزشگاه‌ها و استفاده از زبان انگلیسی در محل کار متفاوت است. در هنگام چت با یک دوست، فضایی آرامش بخش فراهم است و جملات پیچیده در گپ زدن‌های دوستانه استفاده نمی‌شود.

چت کردن یک روش شگفت انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی است. در چت کردن آنچه را که بی‌استرس فراگرفته‌اید در یک فضای دوستانه می‌سنجید.

از طریق چت کردن با صفحه کلید، شما می‌توانید قبل از فرستادن متن، خطاهای دستور زبان خود را بررسی کنید. در تماس‌های صوتی آنلاین نیز شما مکالمه برقرار کردن به زبان انگلیسی را تمرین می‌کنید.

علاوه بر این، وارد کردن دوستانتان به روند یادگیری خود، انگیزه یادگیری زبان را در شما افزایش می‌دهد. نه تنها به آن‌ها ثابت می‌کنید که زبان انگلیسی شما در حال پیشرفت است، بلکه خود شما نیز احساس رضایت بیشتری دارید و می‌دانید که می‌توانید به زبان انگلیسی با دوستان خود آزادانه صحبت کنید.

گپ زدن و چت کردن با دوستان به صورت آنلاین روشی برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی



6. کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و مجلات آنلاین به زبان انگلیسی بخوانید

خواندن (reading) به اندازۀ گوش دادن (listening) در هنگام یادگیری زبان انگلیسی مهم است. خواندن و گوش دادن هر دو ذهن شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا بتوانید به در افکار خود با زبان انگلیسی فکر کنید.

انگلیسی زبانان غیربومی ابتدا باید انگلیسی را در ذهن به زبان مادری خود ترجمه کنند و همین باعث تأخیر در پاسخگویی آن‌ها می‌شود. حال اگر شما ذهن خود را به انگلیسی فکر کردن عادت داده باشید، درک جملات و صحبت با این زبان بسیار آسان‌تر خواهد شد. هرچه بیشتر بخوانید، چشمان و ذهن خود را بیشتر در معرض ساختار جملات انگلیسی، واژگان جدید و الگوهای رسمی گفتار قرار می‌دهید. این موضوع در هنگام مکالمه به شما کمک می‌کند تا جملات بیشتری را در ذهن داشته باشید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

اینترنت گنجینه‌ای از کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و مجلات انگلیسی است. شما آشپزی، باغبانی یا تکنولوژی را دوست دارید؟ به دنبال منابع انگلیسی موضوع مورد علاقه خود باشید.

شما می‌توانید هر چیزی را برای خواندن انتخاب کنید. در هر مطلب جدید که می‌خوانید، کلمات جدید می‌آموزید یا کلماتی که از پیش آموخته‌اید را تمرین می‌کنید.

خواندن کتاب‌های الکترونیکی مجلات و مقالات برای یادگیری خودآموز ریدینگ زبان انگلیسی



7. به هر چه فکر می‌کنید، به انگلیسی بنویسید

سرانجام ، هر آنچه خودآموز یاد گرفته‌اید را روی کاغذ پیاده کنید. برای شروع، از خود بنویسید.

لزوماً قرار نیست نوشته شما به صورت آنلاین منتشر شود. می‌توانید به راحتی با نوشتن یک ژورنال یا نوشتن خاطرات روزانه شروع کنید. سعی کنید تمام چیزهایی را که آموخته‌اید در نوشته‌های خود به کار برید تا خود را از نظر دستور زبان انگلیسی، واژگان و درک مطلب بسنجید.

پس از نوشتن، اگر دوست داشتید می‌توانید متن خود را در یک فایل قرار داده و برای بررسی هرگونه خطا در متن خود آن را به نرم افزارهای بررسی گرامر بدهید تا هر بار بعد از نوشتن از خطاهای خود آگاه شوید.

به هر چه فکر می‌کنید به انگلیسی بنویسید تا خودآموز رایتینگ زبان انگلیسی بیاموزید



8. در وب سایت‌های تبادل اطلاعات زبان انگلیسی عضو شوید

زبان آموزان انگلیسی همیشه دوست دارند با سایر زبان آموزان صحبت کنند. خبر خوب این است که وب سایت‌های متعددی به منظور تبادل اطلاعات و تمرین زبان انگلیسی با افراد مختلف از سراسر دنیا وجود دارد.

به انجمن‌های تبادل اطلاعات زبان بپیوندید تا بتوانید با سایر زبان آموزان خودآموز مانند خودتان ارتباط برقرار کنید.

یکی از وب سایت‌هایی مفید در این زمینه Speaky است. در این وب سایت شما می‌توانید با انگلیسی زبانان بومی صحبت کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

همچنین شما می‌توانید وب سایت Coeffee را امتحان کنید. در این وب سایت می‌توانید بازی‌های واژگان و تلفظ انگلیسی را به صورت آنلاین با دیگر افراد بازی کنید.


9. هر کجا می‌روید، انگلیسی صحبت کنید

تمرین برای یادگیری زبان محدود به فضای خانه یا افرادی که می شناسید، نیست.

اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید و برای خرید یک وسیله خاص به مرکز خرید می‌روید، با فروشنده به زبان انگلیسی صحبت کنید و استرس نداشته باشید! قبل از این که از خانه خارج شوید، تمام واژگان مورد نیاز را برای خرید کالای مورد نظر خود تمرین کنید. با این کار شما راحت‌تر می‎‌توانید صحبت کنید و درک بیشتری از پاسخ‌هایی که می‌شنوید، دارید.

تا آنجا که ممکن است سعی کنید در هر کجا که هستید، انگلیسی صحبت کنید. حتی اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید واقعاً به زبان انگلیسی مسلط نیست. ارتباطات در امر یادگیری بسیار مهم است.

 

یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز آسان نیست اما قطعاً این کار ممکن و شدنی است. با تلاش و پشتکار زیاد شما می‌توانید به طور خودآموز زبان انگلیسی را کاملاً فراگیرید. انگیزه خود را از دست ندهید و دائماً فواید یادگیری زبان را به خود گوشزد کنید. قطعاً داشتن یک دوست و همراه در جاده یادگیری خودآموز زبان انگلیسی، آموزش و یادگیری را بیش از بیش برای شما لذت‌بخش می‌کند. نظر شما در مورد یادگیری خودآموز زبان انگلیسی چیست؟ تا به حال آن را امتحان کرده‌اید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید. 

 

یک ابزار همه چی تمام برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز،  اپلیکیشن آموزش زبان تیکا است. با هر سطحی که باشید می‌توانید زبان را به طور خودآموز فراگیرید. در این اپلیکیشن، از تکه‌های فیلم، ویدئوهای مصاحبه اشخاص معروف، موسیقی و داستان‌های کوتاه و هزاران منبع آموزشی خودآموز استفاده شده تا شما زبان آموزان به راحتی امکان یادگیری زبان خودآموز را داشته باشید.

 

اگر روش یادگیری خودآموز را نمی‌پسندید، اما هنوز هم نمی‌خواهید برای یادگیری زبان از خانه خارج شوید، سامانه آموزش آنلاین زبان تیکا  این امکان را برای شما فراهم کرده‌ تا در کلاس‌های مجازی تیکا با اساتید مجرب زبان شرکت کنید و به صورت آنلاین و از طریق ویدئو چت در محیطی که برای یادگیری زبان بهینه شده است و امکاناتی مثل تخته سیاه مجازی زبان را فراگیرید.

 

 

استاد خصوصی زبان انگلیسی
9 روش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه به صورت خودآموز

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

مرضیه عنایتی

تولید محتوا

سلام، مرضیه هستم. علاقه‌مند به تکنولوژی‌های روز دنیام. گاهی کتابی ورق می‌زنم، فیلم و سریالی می‌بینم و می‌نویسم.

نظرات

user-image

حسین

عالی بود:-)))))

13 تیر 2020