اساتید پیشنهادی:

Best way for learning languages

نیکی مهدی
نیکی مهدی
پنج‌شنبه, 25 فروردین 2021

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 0 دقیقه

تعداد بازدید : 626

نکات مهم یادگیری زبان

بهترین راه ها برای یادگیری زبان آلمانی در خانه:

8 نکته ی مهم:

آیا وقت آزاد دارید و به یادگیری زبان آلمانی در خانه فکر میکنید؟ برنامه ریزی برای یادگیری این زبان آنقدر ها هم که میکویند سخت و دشوار نیست!

بنابراین به من اعتماد کنید،مطمئنم که از اعتمادتان پشیمان نخواهید شد. اگر به دنبال بهترین راه یادگیری این زبان هستید،قطعا میدانید که برخی تکنیک های مطالعه در خانه برای افراد مبتدی بهترین راه است؛در حالی که ممکن است همین تکنیک ها برای دانش آموزانی با سطح متوسط تر مناسب نباشند!بنابراین شما باید با توجه به سطحتان،تکنیک و روش مورد نظر خود را پیدا کرده و با آن پیش بروید. پس از پیدا کردن تکنیک مورد نظرتان برای یادگیری،میتوانید روی چگونگی پایبند بودنتان به آن تکنیک در حین یادگیری تمرکز کنید تا شاهد پیشرفت خود در آن زمینه باشید. در ادامه متن ،ما به شما بهترین روش های یادگیری موثر و لذت بخش زبان آلمانی در خانه را در دوسطح مبتدی(که شامل 6 مرحله رسیدن به موفقیت است) و پیشرفته تر(به شما کمک میکند تا بتوانید مانند بومیان کشور آلمان بتوانید به این زبان نسلط شوید)، آموزش میدهیم؛

با ما همراه باشید....

بهترین راه یادگیری زبان آلمانی در خانه برای افراد مبتدی که شامل 6 مرحله برای شروع کار میباشد:

1. در ابتدا برای خود هدف تعیین کنید:

اولین نکته ی مهم آن است که:شما برای رسیدن به مقصود و خواسته ی خود،به یک هدف نیاز دارید. به نظر میاد که تعیین هدف چیز مهمی نباشد اما به ما اعتماد کنید؛زیرا اگر شما هدف نهایی و دلیلی برای تلاش کردن نداشته باشید،در طولانی مدت و به مرور زمان انگیزه ی خود را از دست میدهید. یادگیری بدون هدف مانند رانندگی بدون جهت است؛در ابتدا سرگرم کننده به نظر میرسد،اما پس از مدت کوتاهی کسل کننده میشود. بنابراین اگر قصدتان برای یادگیری زبان آلمانی جدی است و میخواهید در این کار جلو بروید،هدفتان را جایی یادداشت کرده و طوری آن را انتخاب کنید که قایق تان شناور کند؛

2. با پای راست خود شروع کنید:

همه افراد،پول و اعتماد به نفس لازم و کافی برای شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی و یا سفر به کشور آلمان را ندارند. اما نباید دلسرد شوید زیرا این به آن معنا نیست که نمیتوانید از جایی شروع کنید! گراندن دوره های آنلاین زبان آلمانی در سایت هایی مانند تیکا،راهی عالی برای شروع کار و تحصیل در هر کجا که هستید می باشد.برای مثال،مروری سریع بر واژگان آموخته شده در اتوبوس،یا مرور مباحث جدید گرامری مانند ضمایر آلمانی در فرودگاه به هنگام انتظار،باعث میشوند که زمان به جای تلف شدن،به بهترین حالت و بسیار مفید و آموزنده بگذرد!

3. یادگیری زبان آلمانی را به یک عادت تبدیل کنید:

ناگفته نماند که در حال حاظر ثبت نام در دوره های حضوری یادگیری زبان یا سفر به آلمان امکان پذیز نیست؛اما نا امید نشوید زیرا این به آن معنا نیست که شما امکان شروع یادگیری به روش های دیگر را هم ندارید! گذراندن دوره های رایگان و آنلاین یادگیری زبان آلمانی به کمک سایت هایی مثل تیکا،یک راه عالی برای شروع بدون قدم گذاشتن به بیرون درب منزل است.برای مثال، مروری سریع بر واژگان آموخته شده در اتوبوس،یا مرور مباحث جدید گرامری مانند ضمایر آلمانی در فرودگاه به هنگام انتظار،باعث میشوند که زمان به جای تلف شدن،به بهترین حالت و بسیار مفید و آموزنده بگذرد! همچنین تجربه به ما ثابت کرده که استفاده از سایت تیکا،آن هم فقط 10 دقیقه در روز،میتواند تفاوت زیادی را در روند یادگیری شما ایجاد کرده و باعث بهبود فرایند یادگیری تان شود!

4. با تدریس های خصوصی آنلاین،نحوه مکالمه در زبان آلمانی را بیاموزید:

گرچه ممکن است که در حال حاظر،برای تمارین مکالمات آلمانی فزصت زیادی نداشته باشید؛اما فراموش نکنید که حتی در این شرایط هم ،با یادگیری نحوه مکالمات زبان آلمانی،میتوانید این زبان را یاد بگیرید! بنابراین ثبت نام در کلاس های آنلاین یادگیری زبان،با معلمان واجد شرایط در سیستم عامل هایی مانند Verbling،راهی عالی برای شروع تمارین در زمینه ی مکالمات میباشد! علاوه بر آن،تسلط بر نحوه صحیح تلفظ لغات آلمانی و غلبه بر هرگونه اضطراب ناشی از صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری،در صرفه جویی وقت تاثیر بسیار زیادی دارد؛پس شجاع و آسیب پذیر بوده،اشتباه کنید و روز به روز بهتر از قبل شوید!

5. واژگان جدید را در غالب عبارات معنی دار بیاموزید:

اتصال کلمات به یکدیگر،روشی هوشمندانه است که مغز شما را برای یادگیری همزمان چند کلمه و همچنین ماندگاری آن در حافظه طولانی مدت،فریب میدهد. دلیل این امر آن است که یادگیری لغات آلمانی در متن ،باعث ایجاد تصاویری در ذهن میشود و مغز ما آن را به عنوان یک حافظه زنده ذخیره میکند؛که این باعث یادگیری بهتر لغات و ماندگاری بیشتر آنها در حافظه میشود! روشی که بسیار ساده و کارآمد است؛اینطور نیست؟

بنابراین به جای یادگیری کلمه ی Auto(اتومبیل)،عبارت های رایجی مانند:

mit dem Auto fahren(رانندگی کردن با اتومبیل) را به خاطر بسپارید و یا عباراتی را بخوانید که از نظرتان مفید هستند. واقعیت جالب: آیا میدانید که اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید،بیشتر از آنچه فکرش را کنید از لغات آلمانی سر در میارید؟ ما از کلمات آلمانی زیادی در زبان انگلیسی استفاده میکنیم؛دیدید؟ شما از آنچه فکر میکردید خیلی جلوتر هستید....

6. برای مطالعه زبان آلمانی به خود پاداش دهید:

داشتن انگیزه برای یادگیری زبان آلمانی مهم است؛مخصوصا زمانی که در خانه به یادگیری این زبان میپردازید. یکی از راه های حفظ انگیزه این است که در طول مسیر یلدگیری،هر از گاهی به خودتان پاداش دهید.(در حالت ایده آل این پاداش میتواند با فرایند یادگیریتان و زبان آلمانی مرتبط باشد!)

بعد از اینکه با تماشای یک برنامه تلوزیونی یاد گرفتید که چگونه با یک شخص آلمانی زبان سلام و احوال پرسی کنید،با خود مهربان تر باشید؛برای مثال،بعد از یاد گرفتن مهارتی جدید،یک غذای آلمانی بپزید؛ و یا بعد از حفظ کردن تعدادی لغت آلمانی خودتان را به یک شکلات آلمانی خوشمزه مهمان کنید. دور پاداش:2 نکته اضافی برای زبان آموزان پیشرفته آلمانی پس از گذراندن اصول پایه زبان آلمانی،باید مانند اسفنج عمل کرده و تا آنجا که میتوانید زبان و فرهنگ آلمانی را به خود جذب کنید. این امر به ویژه هنگامی صدق میکند که به سطح متوسطی از زبان آلمانی رسیده باشید. کلید موفقیت خلاقیت است:از هر طریقی که ممکن است و با هر منبعی که در دسترس دارید،استفاده کرده تا بهتر شوید و از نقطه ی رکورد قبلی خود پیش تر روید؛زیرا فقط با یک روش یادگیری نمیتوانید به موفقیت بسیاری دست پیدا کنید. در ادامه ما دو نکته یادگیری زبان مورد علاقه مان را که برای زبان آموزان سطح متوسط است با شما در میان میگذاریم؛ با تلوزیون در فرهنگ زبان آلمانی غغرق شوید: فلش کارت ها را فراموش کنید،کتاب های درسی خود را کنار گذاشته و تلوزیون را روشن کنید! با تماشای تلوزیون و سرگرمی در منزل،خواهید دید که بسیاری از فیلم های آلمانی در جشنواره های بین المللی فیلم،مانند گلدن گلوب نامزد میشوند؛پس چرا در فیلم های کلاسیک آلمانی جستجو نمیکنید؟ و یا اگر رمز و راز های علمی تخیلی را ترجیح میدهید،چرا فیلم آلمانی Dark از Netflix آلمانی را امتحان نمیکنید؟ ممکن است برخی افراد به شما بگویند که فیلم ها و سریال های آلمانی را با زیر نویس فارسی تماشا کنید،که احتمال دارد با این کار در ابتدا احساس راحتی بیشتری بکنید،اما پس از مدتی و زمانی که به سطح خاصی از زبان رسیدید،ممکن است باعث حواس پرتی شود؛زیرا به جای تمرکز برای رمز گشایی عبارات آلمانی،حواس شما به نوشته های زیرنویس پرت میشود. بنابراین سعی کنید خود را به چالش بکشید؛چند سکانس را با زیرنویس امتحان کرده و چند سکانس را نیز بدون آن؛اگر مدتی با این روش پیش بروید،پس از مدت زمان کوتاهی از پیشرفت خود متعجب خواهید شد. با سایت تیکا استاد گرامر زبان آلمانی شوید: یادگیری زبان آلمانی به کمک سایت تیکا،فقط مختص به مبتدیان نیست،بلکه برای افرادی که در سطح متوسط هستند نیز مطالب زیادی دارد؛مخصوصا وقتی صحبت از گرامر میشود. اگر هم زمانی سعی در یادگیری زبان آلمانی را داشته اید و موفق به ادامه مسیرتان نشدید،تیکا به شما کمک میکند تا سطح خود را برای شروع دوباره بسنجید و ببینید که در کجای راه قرار دارید.همچنین به شما در تصمیم گیری برای انتخاب درس مورد نظرتان کمک میکند. پس از انجام این کار،میتوانید بسیاری از دستور زبان های پیچیده را به سادگی آموخته و واژگان زیادی در سطح متوسط یاد بگیرید و در زمینه ی سیاست،امور مالی،محیط زیست و یا تعطیلات صحبت کنید.   

Best way for learning languages

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات