اساتید پیشنهادی:

7 داستان کوتاه ایتالیایی خوب برای مبتدیان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
Invalid date, Invalid date Invalid date Invalid date

دسته بندی : stories

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 10389

7 داستان کتاب داستان ایتالیایی - داستان های کوتاه خوب برای مبتدیان

آیا مشغول یادگیری زبان ایتالیایی هستید؟ کتاب داستان ایتالیایی یک راه خوب برای تقویت زبان شماست. در این مقاله ما تعدادی از بهترین داستان های کوتاه ایتالیایی برای زبان آموزان را به شما معرفی میکنیم. برای دانلود کتاب داستان ایتالیایی با سایر مقالات ما همراه باشید.

کتاب داستان ایتالیایی Amore a Cappuccino

مبتدی A0/A1

اگر یکی دو ماه است که یادگیری زبان ایتالیایی را آغاز کرده‌اید، Amore and Cappuccino اولین داستان کوتاهی است که باید بخوانید. این کتاب یک کتاب داستان ایتالیایی کوتاه برای سطح A0/A1 است. اگر یک دانش‌آموز مبتدی پیشرفته هستید، این کتاب برای شما زیادی ساده خواهد بود. بنابراین از این بخش عبور کنید و گزینه‌های دیگر را بخوانید. زبان مورد استفاده در این کتاب ساده و مناسب یک زبان آموز مبتدی ایتالیایی است.

هر بخش شامل مکالمه‌های کوتاهی بین دو شخصیت است: یک دختر آلمانی که به رم سفر کرده و دوست پسرش کلادیو که مردی است که رازهایی را پنهان می‌کند. داستان درون شهر رم اتفاق می‌افتد. بهترین شاخصه Amore and Cappuccino این است که در معروف‌ترین قسمت‌های شهر رم رخ می‌دهد و فارغ از زبان، داستان به شما در مورد المان‌های هنر و فرهنگ رم چیزهای می‌آموزد. کتاب یک دوره مقدماتی در مورد شهر است و اگر روزی قصد سفر به رم را دارید می‌تواند چنین کاربردی برای شما داشته باشد.

 

داستان Dolomiti – مبتدی A1

من این داستان را دوست دارم چرا که مرا به یکی از مناطق محبوبم در شمال ایتالیا یعنی Dolomites می‌برد. این کتاب داستان به حال ساده نوشته شده و حول شخصیتی به نام امانوئلا می‌گردد که زن جوانی است که در Dobbiaco زندگی می‌کند (دهکده‌ای کوهستانی خوش منظره درون Dolomites) و هنوز چندان از زندگی‌اش راضی نیست تا اینکه راهی برای تغییر آن پیدا می‌کند.

داستان از یک مجموعه معرکه از لغات ایتالیایی مربوط به کار-حمل و نقل و کوهستان بهره می‌برد. در پایان کتاب بخشی در زمینه فرهنگ وجود دارد که در آن می‌توانید چیزهای زیادی در مورد فرهنگ، زبان و غذای Aldo Adige  (Sudtirol) –که منطقه‌ای است که Dolomites به آن تعلق دارد،  به زبان ایتالیایی ساده بخوانید.

سطح این کتاب ایتالیایی برای زبان آموزانی است که 3-4 ماه از آموزش آنها گذشته و با دستور زبان ابتدایی و لغات روزمره پرتکرار ایتالیایی آشنایی دارند.

برای مطالعه بیشتر: بهترین فیلم های سینمای ایتالیا برای یادگیری زبان ایتالیایی

Come hai detto che ti chiami – سطح دوم مبتدی A1-A2.1

  آیا تا حالا مطالب پایه‌ای دستورزبان و لغات زبان ایتالیایی را آموخته‌اید؟ اگر ساختار حال کامل (passato prossimo)، افعال بی‌قاعده متداول و ضمایر اصلی ایتالیایی را یادگرفته‌اید، این داستان برای شما مناسب است. اتفاقات در شهر زیبای Como در شمال ایتالیا رخ می‌دهد. این کتاب داستانی است درباره یک زن جوان آلمانی که در حال یادگیری زبان ایتالیایی در آلمان است و یک مرد جوان که دارد آلمانی را در ایتالیا فرامی‌گیرد.

آن ها در یک بستر تبادل زبان آنلاین با یکدیگر آشنا می‌شوند،البته دوستی‌شان به سبب یک سوتفاهم شکل می‌گیرد. این کتاب داستان بامزه‌ای است که نه تنها دستورزبان ابتدایی ایتالیایی شما را تقویت می‌کند، بلکه کمک می‌کند تا به واسطه مطالعه لغات در بستر زبانی آنها را به خوبی در ذهن بسپارید. و اگر تا به حال به Como سفر نکرده‌اید، چیزهای بسیاری در مورد این شهر نیز خواهید آموخت.

کتاب داستان ایتالیایی Le citta impossibili – سطح دوم مبتدی A1/2

این یک داستان کوتاه ایتالیایی معرکه برای کسانی است که می‌خواهند در مناطق معروف شهرهای بزرگ ایتالیا گردش کنند. کتاب شامل 12 فصل می‌شود: هر فصل بر شهری متفاوت تمرکز می‌کند. از پالرمو تا تورین! هر فصل حداکثر 2 صفحه است و مراحل سفر یک تازه وارد به شهر را پی می‌گیرد. در پایان کتاب، تعدادی تمرین مربوط به لغات جدید و نکات فرهنگی ایتالیایی در مورد هر شهر را پیدا خواهید کرد. این مرجع به زبان‌آموزان با سطح مبتدی پیشرفته کمک می‌کند و بیشتر از دستور زبان، تمرکز خود را بر روی دایره لغات شما قرار می‌دهد (تعداد زیادی صفت، و لغات مربوط به شهرها).

دانلود بهترین داستان های کوتاه از سامانه آموزش زبان تیکا امکان پذیر است.


Storie per I giorni di festa – A1-A2

آیا تا به حال در مورد Carneval یا Ferregosto چیزی شنیده‌اید؟ یا آیا می‌دانید ایتالیایی‌ها دوست دارن شنبه عصرشان را چه‌طوری بگذرانند؟ این کتاب داستان ایتالیایی  مناسب زبان آموزان سطح مبتدی پیشرفته است و نکات فرهنگی بسیاری را از آن خواهید آموخت. هر فصل داستانی مربوط تعطیلات ایتالیایی مشخص و رسم و رسوم آن را تعریف می‌کند. اگر قصد گسترش دایره لغات و تقویت دستور زبان ایتالیایی خود را دارید، این کتاب معرکه است. درست مثل بقیه کتابهای داستان کوتاه Alma در آن تمرین‌هایی مربوط به دستور زبان، لغت و نکات فرهنگی ایتالیایی را خواهید یافت.

Imparo L’italiano con le favole di Espano – A1/A2

این کتاب داستان کوتاه ایتالیایی شامل افسانه‌های ازوپ می‌شود که مناسب زبان آموزان مبتدی ترجمه شده است: 7 داستان اول در زمان حال و 7 داستان بعدی در زمان گذشته نوشته شده ‌اند. هر فصل (داستان) به همراه فهرستی از لغات مهم موجود در قصه و چند تمرین ساده ارائه می‌شود. شما همچنین می‌توانید با دانلود رایگان کتاب صوتی از طریق دستورالعمل صفحه آخر کتاب، به فایل‌های صوتی مربوط به داستان گوش کنید. این افسانه‌ها مفهومی عمیق و سرراست دارند و با یک پیام اخلاقی به پایان می‌رسند. این مجموعه داستان‌های کوتاه برای زبان‌آموزان سطح A1/A2 مناسب است.

Pasta per due  - کاملاً مبتدی A1

وقتی در یک کشور خارجی هستیم و زبان آنجا را خوب متوجه نمی‌شویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ البته که سوتفاهم‌های زیادی رخ می‌دهد. شبیه آنهایی که برای Minni پیش آمد. Minni یک دختر آسیایی است که برای اولین بار به ایتالیا سفر کرده تا دوست ایتالیایی‌اش Libero را در رم ملاقات کند. یک داستان جالب که نه تنها دستورزبان ابتدایی شما را تقویت می‌کند بلکه چند اصطلاح متداول ایتالیایی به خصوص آنها که فعل fare درشان استفاده شده را به شما می‌آموزد.

توصیه‌هایی برای یادگیری هوشمند:

این داستان‌های کوتاه ایتالیاییرا چند بار بخوانید. اگر مبتدی و یا مبتدی پیشرفته هستید و به دنبال راه‌هایی کارآمد برای تقویت دانشتان از دستور زبان و لغات ایتالیایی می‌گردید، این داستانها برای شما مفید خواهند بود.
فعال باشید. خود را به خواندن داستان‌ها محدود نکنید. در ارتباط با معلم زبان یا پارتنر ایتالیایی خود از آنها استفاده کنید. هر فصل را در 6-8 جمله خلاصه کنید و در موردش با معلم خود بحث نمایید. این راه معرکه‌ای برای به خاطر سپردن لغات تازه و الگوهای دستوری خواهد بود.

جمع بندی


در هر سطحی که هستید، خواندن را دست‌کم نگیرید. خواندن از همان ابتدای مسیر آموزش زبان راهی برای تقویت زبان ایتالیایی است. چرا؟ وقتی که چیزی را می‌خوانید، به صورت طبیعی چیزهایی را ناخودآگاه فرامی‌گیرید. چیزهایی مثل ترتیب صحیح اجزای مختلف جمله، صرف افعال و استفاده از حروف اضافه.
داستان خود را دوباره بخوانید. وقتی یک داستان ایتالیایی را تمام کردید، آن را گوشه‌ای رها نکنید. برای چند ماه بگذاریدش کنار و بعد برگردید و برای بار دوم و یا سوم آن را بخوانید. اینطوری می‌توانید به شکل کارامدتری لغات را خواهید آموخت. 

برای دانلود منابع یادگیری زبان رایگان و داستان های کوتاه بیشتر با تیکا همراه باشید.

آموزش زبان آنلاین تیکا

 

7 داستان کوتاه ایتالیایی خوب برای مبتدیان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

taregh

ایتالیایی عالیه

9 خرداد 2022

user-image

پویان رادفر

ایتالیایی زبان شیرینیه

7 خرداد 2022

user-image

لیلا فارغ

این لیست خیلی خوبه میشه برای کودکان هم بگذارید؟

7 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون از این لیست خوب، میشه سریال های ایتالیایی هم معرفی کنید؟

7 خرداد 2022