اساتید پیشنهادی:

معرفی و دانلود بهترین دیکشنری های زبان روسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 1 فروردین 2022

دسته بندی : dictionaries

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 5655

معرفی و دانلود بهترین دیشکنری های زبان روسی به فارسی و انگلیسی 2022

بهترین دیکشنری زبان روسی برای افرادی که از سطح متوسط عبور کرده اند کدام است؟ در این مقاله از سری معرفی بهترین دیکشنری های دوزبانه ، ما به سراغ پنج دیکشنری زبان روسی به انگلیسی میرویم تا کاربردهای واقعی کلمات روسی را یاد بگیریم.

دانلود دیکشنری روسی به فارسی

اگر دنبال یک دیکشنری زبان روسی به فارسی هستید، بهتر است از گوگل ترنسلیت استفاده کنید. گوگل ترنسلیت میتواند معانی و کاربردهای مختلف یک کلمه روسی را به همراه مثال به شما آموزش بدهد. فقط توجه داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است یک بار کلمه را از روسی به فارسی و یک بار از فارسی به روسی برگردانید. در این بین گاه معانی جدید و جالبی درباره آن کلمه یاد میگیرید.

دانلود دیکشنری روسی به فارسی گوگل برای گوشی های تلفن هوشمند ممکن است. کافیست اپلیکیشن google translate را از گوگل پلی یا هر جای دیگر دانلود کنید.

نهایتاً یک فرهنگ لغت آنلاین خوب می‌تواند ایده واضحتری در مورد معنی دقیق کلمات را ارائه کند. حتی اگر فکر می‌کنید که یک کلمه را می‌دانید، احتمال اینکه همه ابعاد و معانی مختلف آن را بدانید، زیاد نیست. وقتی از یک فرهنگ لغت آنلاین خوب استفاده می‌کنید، در مورد معنی دقیق کلمه در بستر زبانی درک واضح‌تری پیدا خواهید نمود.

چرا باید همیشه یک دیکشنری دم دستمان باشد؟

وقتی که در حال یادگیری زبان روسی هستید، یک فرهنگ لغات خوب می‌تواند ابزار آموزشی ارزشمندی باشد که مدام از آن استفاده می‌کنید.

اپلیکیشن‌های فرهنگ لغات و مترجم روسی می‌توانند برای جستجوی لغات عالی باشند. اگر به دنبال یک فرهنگ لغت معتبر هستید بدون اینکه لازم باشد چیزی را دانلود نمایید، فرهنگ لغات آنلاین برای شما بسیار مناسبند.

فرهنگ لغات آنلاین از بهترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان روسی هستند.

اما از کدامیک از آنها استفاده خواهید کرد؟ تنها شمایید که می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. اما 5 فرهنگ لغات انگلیسی-روسی زیر برای هر دانشجوی زبان روسی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

برای مطالعه بیشتر: آموزش الفبای زبان روسی

چرا یک فرهنگ لغت روسی معتبر مفید است؟

اول از همه استفاده از دیشکنری زبان روسی ساده است. این سبب می‌شود تا در زمان مورد استفاده برای مطالعه صرفه‌جویی کنید. از این گذشته وقتی لغتی را جستجو کنید، احتمالاً دلتان نمی‌خواهد 5 دقیقه از وقت خود را صرف پیدا کردن مطلب در وب‌سایت ها کنید. پس وقت بگذارید و یک فرهنگ لغات واضح و کارآمد انتخاب کنید. آن را در مرورگر اینترنت خود بوکمارک کنید. به این ترتیب در وقت صرفه‌جویی می‌شود. اگر واقعا دوست دارید مفید کار کنید، در این زمان صرفه‌جویی شده مطالعه زبان روسی داشته باشید.

با دیشکنری روسی خودتان دوست باشید

داشتن یک فرهنگ لغات انلاین موردعلاقه‌تان احتمال جستجوی موفقیت‌آمیز کلمات را بالا می‌برد. نادیده‌گرفتن این نیاز و امید به سرهم‌بندی کردن لغاتی که هم‌اکنون می‌دانید، می‌تواند وسوسه انگیز باشد. که البته گاهی اوقات هم کارتان را راه می‌اندازد. اما بیایید روراست باشیم. شما همیشه قادر به این کار نخواهید بود و این تصمیم در واقع گذشتن از یک موقعیت آموزشی خوب خواهد بود. خوشبختانه، اگر یک فرهنگ لغات خوب انگلیسی-روسی داشته باشید، احتمال استفاده از آن بالاتر می‌رود.

 

بهترین دیکشنری زبان روسی برای زبان آموزان

نکته: اگرچه ممکن است که اکنون شما به دنبال یک فرهنگ لغات انگلیسی-روسی باشید، این دیشکنری ها پیشنهاد امکان جستجو از زبان روسی به انگلیسی را نیز ارائه می‌دهند. بنابراین به محض اینکه فرهنگ لغات مورد علاقه خود را پیدا کردید، امکان استفاده از هر دو نوع جستجو را در اختیار خواهید داشت.

در این تصویر نوشته آموزش زبان روسی با زمینه کلمات بهتر انجام میشود را میبینید.


Reverso

Reverso امکانات معرکه بسیار زیادی را دارد که دانشجویان زبان روسی عاشقش خواهند شد.

اگر معنی کلمه‌ای را به زبان انگلیسی جستجو کنید، فهرست خوبی از کلمات معادل آن در زبان روسی و همینطور نکات مختصری در مورد نحوه استفاده و معنی آن را دریافت خواهید نمود. بهتر اینکه می‌توانید بر روی کلمات روسی کلیک کنید تا تلفظشان را بشنوید و یا برای کسب اطلاعات کامل در مورد انها جستجو کنید.

برای دانلود دیشکنری زبان روسی Reverso از گوگل پلی کلیک کنید.

اگر کلمه‌ای را به زبان روسی جستجو کنید، به معنی انگلیسی، تلفظ (تنها بر روی آن کلمه و بعد Speak کلیک کنید) و چندین مثال در قالب جمله دسترسی خواهید داشت تا نحوه استفاده از کلمه در بستر زبانی را به شما نشان دهد. برای دیگر کلمات متداول، Reverso فهرست‌هایی از کلمات مشابه و همچنین عبارات محبوب مربوط به آن کلمات را به شما نشان خواهد داد.

Pons دیکشنری زبان روسی جامع

آیا 350000 کلمه در یک دیشکنری زبان روسی برای شما کافی است؟ احتمالاً برای همه کافی خواهد بود. و با استفاده از Pons شما به بیشتر از این هم دسترسی خواهید داشت.

شما می‌توانید کلمات را به انگلیسی یا روسی جستجو کنید. وقتی که یک کلمه را به انگلیسی تایپ می‌کنید، گزینه‌های بسیاری برای کلمات معادل آن به روسی و همچنین نکاتی در مورد معنی دقیق و موارد استفاده از آن دریافت خواهید نمود. شما همچنین می‌توانید تلفظ کلمات را نیز داشته باشید. اگر عبارات متداول وجود داشته باشد که آن کلمه در آنها استفاده شده باشد، برخی از آن عبارات را خواهید دید. یکی از بهترین ویژگی‌های این فرهنگ لغات برای زبان‌آموزان این است که شما می‌توانید کلمات مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا بعداً مطالعه‌شان نمایید. که برای ساختن فهرست لغات شخصی‌تان معرکه است.

وقتی کلمات را به زبان روسی جستجو می‌کنید، تجربه مشابه دریافت فهرست منظمی از کلمات معادل انگلیسی را در اختیار خواهید داشت. مزیت متمایز Pons برای جستجوی کلمات به زبان روسی این است که در اینگونه موارد می‌توانید از یک کیبورد روسی استفاده نمایید. بدین صورت اگر بر روی کامپیوتر خود کیبورد روسی نصب نکرده‌اید، یا محل حروف را به یاد نمی‌آورید، همچنان خواهید توانست که به زبان روسی تایپ کنید.

Linguee

یک میلیون ترجمه و یک اپلیکیشن قابل دسترس در اندروید و ios . بهتر از این می‌شود؟

بله. می‌شود. چرا که Linguee یک عالمه امکانات دیگر هم دارد. دانلود اپلیکیشن دیشکنری روسی را از این لینک گوگل پلی میتوانید انجام دهید.

یکی از ویژگی‌های جالب آن این است که وقتی شما شروع به تایپ کلمه‌ای می‌کنید، (به انگلیسی و یا روسی) Linguee تعدادی از گزینه‌های محتمل مورد نظر شما را حدس می‌زند. سپس، تنها لازم است که روی گزینه مورد نظر خود کلیک نمایید.

هرزمان که به دنبال کلمه‌ای در هر کدام از زبانها می‌گردید، چندین کلمه مشابه به همراه مثالهایی در قالب جمله دریافت خواهید نمود. همچنین Linguee برخی کلمات کمتر متداول را نیز با شما به اشتراک می‌گذارد تا درک بهتری از کلمات مرتبط داشته باشید. بعلاوه، تعداد زیادی مثال در قالب جمله به شما نشان خواهد داد که به شما امکان می‌دهد تا کلمه را در بسترهای زبانی واقعی در دنیای اینترنت ببینید.

مزایای دیکشنری زبان روسی آنلاین

 داشتن یک فرهنگ لغات خوب آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا دایره لغات خود را گسترش دهید. هرزمان که به دنبال یک کلمه می‌گردید، کم‌کم به تسلط به زبان نزدیکتر خواهید شد. برخی از کلماتی که از طریق اینگونه جستجوها یاد‌می‌گیرید، بلافاصله به دایره لغاتتان اضافه می‌شوند. از اینها گذشته اگر این کلمات مفید و مشخصاً جالب باشند، راحت‌تر به یاد خواهند ماند. اگر اگر نتوانید آنها را به خاطر بسپارید، همین جستجو کردنشان سبب می‌شود تا با کلمات برای جستجوی بعدی آشناتر باشید. با گذشت زمان کم‌کم کلماتی که در فرهنگ لغات خود می‌بینید را شروع به شناسایی می‌کنید.

در این تصویر تعداد کلمه روسی و تصویر مشاهده میکنید.


Glosbe

کاربران Glosbe می‌توانند به آن چیزهایی اضافه کنند که یک امکان آموزشی مفید و متنوع است.

با استفاده از Glosbe شما می‌توانید کلمات را به روسی یا انگلیسی جستجو کنید. وقتی لغات را به زبان روسی جستجو می‌کنید، می‌توانید برای ساده شدن کار از کیبورد روسی سایت استفاده نمایید. در حین تایپ کردن، فهرستی از گزینه‌های مرتبط برای شما ظاهر می‌شود. بنابراین لازم نیست که تایپ کردن خود را تمام کنید.

دانلود بهترین دیکشنری زبان روسی از جمله Glosbe از گوگل پلی ممکن است.

شبیه بسیاری از دیگر فرهنگ‌های لغات معمولاً چندین گزینه به همراه جایگاه کلمه در جمله و نکاتی در مورد استفاده از آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین فهرستی از عبارات مشابه و مثالهایی در قالب جمله را نیز دریافت می‌کنید. حوزه‌ای که Glosbe را منحصربفرد می‌کند، تلفظ هاست. کلمات و عبارات متداول اغلب چند تلفظ به صورت صوتی دارند. این سبب می‌شود تا درک بهتری از تلفظ کلمات توسط متکلمین مختلف داشته باشید.

Lexilogos

با داشتن تعداد زیادی فرهنگ لغت انگلیسی-روسی، انتخاب یکی از آنها حتماً دشوار خواهد بود. با استفاده از Lexilogos این مشکل حل می‌شود.

چرا که وقتی در Lexilogos جستجو می‌کنید، به محتوای 8 فرهنگ لغت مختلف آنلاین به سادگی دسترسی خواهید داشت. در مورد دیگر گزینه‌ها چطور؟ گزینه‌هایی مربوط به فرهنگ لغت انگلیسی-روسی و ترجمه، فرهنگ لغات روسی-انگلیسی و ترجمه و همچنین فرهنگ لغات روسی اگر به دنبال توضیح دقیقتر برای یک کلمه روسی هستید در اختیار شما خواهد بود.

برای استفاده از ویژگی‌های فرهنگ لغت، تنها کافی است که کلمه را هرجور که خودتان صلاح می‌دانید تایپ کنید و فرهنگ لغت موردنظرتان را انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید که بین فرهنگ‌های لغات مقایسه کنید، می‌توانید روی تمام گزینه‌ها کلیک کنید و میان جوابها بگردید.

جمع بندی

دیکشنری های زبان روسی زیادی در دنیا وجود دارند. دانلود دیکشنری زبان روسی به فارسی هم برای شما امکان پذیر است. با این جال بهترین دیشکنری زبان روسی همیشه یک فرهنگ لغت آنلاین است که هرروز به روز شود! برای معرفی و دانلود فرهنگ های لغت بیشتر روسی و سایر زبان ها با مرکز آموزش زبان رایگان تیکا همراه باشید.

استاد آنلاین زبان

 

معرفی و دانلود بهترین دیکشنری های زبان روسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

taregh

روسی عالیه

9 خرداد 2022

user-image

پویان رادفر

داشتن دیکشنری خوب همیشه لازمه

7 خرداد 2022

user-image

لیلا فارغ

این مطلب خیلی مفید و کاربردی بود

7 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

خیلی هم عالی ممنون از راهنماییتون

7 خرداد 2022