اساتید پیشنهادی:

آزمون kenntnisse چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 1 اردیبهشت 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 2395

آزمون kenntnisse

یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار در سراسر جهان پرستاری و پزشکی است. پرستاری در کشور آلمان بازار کار بسیار خوبی دارد و این کشور ظرفیت‌های فوق العاده‌ای برای جذب پرستاران از سراسر نقاط جهان فراهم کرده است. اما از طرفی ساز و کارهای جذب پرستاران خارجی برای کشور آلمان باعث شده تا این کشور با دقتی سختگیرانه سطح مهارت و دانش این افراد را مورد بررسی و سنجش قرار دهد. بنابراین برای پذیرش متقاضیان در رشته پرطرفداری مانند پرستاری آن‌ها آزمون به نام کنتنیسه «kenntnisse» را برگزار می‌کنند. برای اینکه افراد بتوانند به عنوان پرستار در کشور آلمان مشغول به کار شوند، باید در این آزمون از دو منظر زبان تخصصی و دانش تخصصی مورد سنجش قرار گیرند. در صورت قبولی در این دو بخش گفته شده، می‌توان مجوز کار برای مشغول شدن در بیمارستان یا مراکز بهداشتی کشور آلمان را اخذ کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با آزمون kenntnisse آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

کنتنیسه kenntnisse چیست؟

کنتنیسه در واقع یک آزمون سنجشی است که افراد متقاضی با موفق شدن در آن، مجوز کار برای پرستاری در کشور آلمان را دریافت می‌کنند. این مجوز توسط دولت آلمان به افراد داده شده و پرستاران می‌توانند اجازه فعالیت در حرفه خود را بگیرند. اعتبار این مجوز پس از قبولی در آزمون نامحدود خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان آلمانی

ساختار آزمون کنتنیسه

برای شرکت در این آزمون افراد متقاضی باید هم دانش تخصصی کافی و هم سطح زبان خوبی داشته باشند. آزمون kenntnisse در بخش دانش تخصصی به دو شکل عملی و تئوری برگزار می‌شود. در مرحله عملی سوالات مطرح شده به صورت شبیه سازی موارد بالینی و درمانی بوده و تسلط به زبان آلمانی افراد متقاضی و به کارگیری درست آن نیز نقش بسیار مهمی در این آزمون ایفا می‌کند.

نکاتی در مورد سطح زبان برای شرکت در آزمون kenntnisse

برای شرکت در این آزمون شما باید مدرک زبان آلمانی خود را در سطح B2 کسب کنید. از طرفی دیگر افراد متقاضی باید به منظور ارزیابی توانایی استفاده درست از واژگان تخصصی پزشکی در محیط‌های کلینیکی و بیمارستانی در آزمون زبان تخصصی پزشکی که توسط سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود نیز شرکت کنند. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که شرط شرکت در این آزمون ابتدا قبول شدن در آزمون زبان تخصصی است.

شرایط شرکت در آزمون kenntnisse

طبیعتا شما می‌توانید به طور مستقیم برای حضور در این آزمون در کشور آلمان اقدامات لازم را انجام دهید. البته همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، باید تمام شرایط مدرک زبان را مد نظر داشته باشید. با این حال برای شرکت در آزمون اصلی، بهتر است پیش از شروع آزمون در دوره معادل سازی شرکت کنید. دوره معادل سازی شما را برای کسب نمره قبولی در این آزمون کمک می‌کند. به این دلیل که سقف دفعاتی که می‌توانید در آزمون kenntnisse شرکت کنید محدود است؛ بنابراین با آمادگی بیشتری در آن حضور پیدا کنید. آزمون سنجش مهارت پرستاری در کشور آلمان یا kenntnisse در هر ایالت کشور آلمان به صورت کاملاً جداگانه برگزار می‌شود. اما مدرکی که شما باید ارائه دهید مورد تائید تمام ایالت‌ها خواهد بود و فرد متقاضی پس از اخذ این مدرک در همه شاخه‌های پرستاری و دریافت مجوز کار می‌تواند در هر کدام از ایالت‌های کشور آلمان مشغول به کار شود.

ثبت‌نام در آزمون kenntnisse

برای ثبت نام در این آزمون بهتر است حداقل ۶ ماه قبل از شروع آزمون درخواست خود را به ایالت یا دولت منطقه مسئول مطرح کنید. علاوه بر کسب مدرک زبان آلمانی مورد نظر شما برای شرکت و ثبت نام در این آزمون نیاز دارید تا مدارک دیگری نیز ارائه دهید. از جمله این مدارک عبارت‌اند از:

·         ترجمه گواهی پایان دوره دیپلم و ریز نمرات مربوط به آن‌ها

·         ترجمه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و ریز نمرات مربوط به آن‌ها

·         کپی پاسپورت

·         گواهی زبان آلمانی حداقل در سطح B2

·         گواهی قبولی در کنکور سراسری

·         زندگی نامه و انگیزه نامه فردی

جهت مطالعه بیشتر: آزمون FSP آلمان

هزینه شرکت در آزمون kenntnisse

هزینه شرکت در این آزمون بین ایالت‌های مختلف کشور آلمان متفاوت است. در نتیجه هزینه ثبت نام از حدود ۲۶۶ یورو تا ۱۱۰۰ یورو در کشور آلمان متغیر خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود که حتماً قبل از اینکه آغاز به ثبت نام برای شرکت در این آزمون کنید درباره هزینه آزمون در ایالت‌های مختلف استعلام بگیرید.

شانس قبولی در آزمون kenntnisse

چیزی که شانس قبولی شما را در این آزمون بالا می‌برد، کسب کردن دانش و مهارت‌های مورد نیاز است. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

مفاهیم درمانی برای بیمار

قوانین و مقررات حرفه‌ای بهداشت و درمان، قانون جنایی آلمان در رابطه با موضوعاتی مانند قتل عمدی و سهل انگاری و آسیب بدنی، قانون مواد مخدر درباره مسائل مربوط به انتقال و پیوند و مسائل مربوط به تجویز داروها

مهارت‌ها

برقراری ارتباط درست کافی با بیماران

استفاده مطمئن و درست از اصطلاحات رایج پزشکی

استفاده از تکنیک‌های رایج معاینه بالینی

ثبت درست پاتولوژی‌های خاص بیمار

نوشتن نامه‌های پزشکی

ترتیب معاینات تشخیصی

شروع درمان‌های لازم

تفسیر دقیق و درست ابزارهای تشخیصی مهم مانند ECG و یافته‌های آزمایشگاهی

منابع آزمون kenntnisse

این آزمون منابع مشخصی ندارد به این دلیل که افراد شرکت کننده و پرستاران می‌توانند با مطالعه منابع مستقیم که قبلاً برای آن‌ها تدریس شده است، همان دروس را مطالعه کرده و در این آزمون شرکت کنند. فقط نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که سقف تعداد دفعات شرکت پرستاران در این آزمون فقط دو بار است.

نمونه سوالات آزمون kenntnisse

در قسمت زیر بخشی از نمونه سوال این آزمون را می‌بینید:

Aufgabenbereich:  Allgemeine organische  Chemie

  1.  Eigenschaften  der Isomere  des Butanols

 a) Man  unterscheidet  in  der  organischen  Chemie  zwischen  primären,  sekundären und  tertiären  Alkoholen.  Erklären  Sie   am Beispiel von  primärem,  sekundärem  und  tertiärem  Butanol,  welche Struktureigenschaft  für  diese  Alkohole  typisch   ist.  

b)  Wenn  man  die  drei  genannten  Isomere  des Butanols  mit  Wasser  zusammengibt, stellt  man  fest,  dass  sich  tertiäres  Butanol vollständig  mit  Wasser mischt  und sekundäres  Butanol sich  teilweise  mit  Wasser vermischt  ( ein  größerer Teil  bildet  bei Kontakt  zu  Wasser eine  zweite  Phase  ). Primäres  Butanol hingegen  ist  überhaupt nicht  mischbar mit  Wasser. Erklären  Sie  das  geschilderte   Verhalten  der Alkohole  in  Bezug  auf  ihre Mischbarkeit  mit  Wasser   mit Hilfe  der Strukturformeln  der Alkohole.  

c)  Die  drei verschiedenen  Isomere sollen  oxidiert werden.  Zeichnen  Sie  alle möglichen  Oxidationsprodukte  der  Alkohole,  nennen  Sie  die  korrekten  Namen  der Produkte  und  erklären  Sie  die  Ergebnisse.

2.  Zuckerchemie  

a) Mit Glucose,  Maltose,  Fructose,  Saccharose  und  Galaktose  wird  eine  FehlingProbe  durchgeführt.  Welche  Ergebnisse  erwarten  Sie?  Begründen  Sie  Ihre Aussagen  mit Hilfe  von  Aussagen  über   den  Aufbau  und  die  Struktur der verschiedenen  Zucker.  

b) Schreiben  Sie  einen  kurzen  Text  mit der Überschrift:  Stärke  und  Cellulose-  Ein Vergleich

Als Erklärungshilfen  darf  dieser  Text  als Ergänzungen  auch  Zeichnungen, Strukturformeln  etc.  enthalten.

3.  Carbonylverbindungen

1.  Formulieren  Sie  die  Reaktion  zwischen  Methylamin  und  Propanon.  

2.  Bei  der Addition  von  Wasserstoff  an  3-Methyl-pentan-2-on  ist  zu  erwarten,  dass ein  Enantionenpaar entstetht.   Geben  Sie  die  Reaktionsgleichung  an  und  zeigen  Sie  die  Konfiguration  der   Reaktionsprodukte.

3.  Ethanal kann  mit Methanol unter Bildung  von  zwei verschiedenen   Reaktionsprodukten  reagieren.   Geben  Sie  die  Reaktionsgleichung  vollständig  an.  

4.  Vom  Diethylether lassen  sich  mehrere  Strukturisomere  ableiten.   Geben  Sie  nun  ein  Strukturisomer vom  Diethylether an  und  benennen  Sie  dies!

برای مطالعه بیشتر: 


آمادگی آزمون kenntnisse در تیکا

در این مقاله هر آنچه را که نیاز بود درباره نحوه شرکت و ماهیت آزمون kenntnisse بدانید را برای شما توضیح دادیم. نکته پایانی که لازم است به آن اشاره کنیم این است که دوره‌های آمادگی برای شرکت در این آزمون در کشور آلمان برگزار می‌شود که برای افزایش شانس قبولی خود می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و با آمادگی کامل به استقبال آزمون بروید. اساتید آمادگی آزمون kenntnisse آموزشگاه زبان تیکا ضمن آشنایی با منابع این آزمون به شما کمک می‌کنند آمادگی خود را برای آزمون به بالاترین سطح ممکن برسانید

آزمون kenntnisse چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

الهام طالبی

استاد پی تی ای میخوام

8 اردیبهشت 2023