اساتید پیشنهادی:

بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان و تاثیرات آن بر زندگی

نیکی مهدی
نیکی مهدی
سه‌شنبه, 5 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 3975

بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان و تاثیرات آن بر زندگی

تا به حال به تاثیر بازی بر یادگیری زبان انگلیسی فکر کرده اید؟ آیا میدانستید حتی در بزرگسالی میتوانید با بازی و سرگرمی زبان انگلیسی یاد بگیرید؟ دلایل بسیار زیادی برای یادگیری زبان جدید وجود دارند. یادگیری زبان جدید بجز زبان مادری تان ،تجربه ای ارزشمند است که میتواند زندگی شما را متحول کند.

فواید یادگیری زبان


تاثیر بازی بر یادگیری زبان انگلیسی

بسیار خب،برای شروع این ادعای بزرگی به نظر می رسد. بله ما خود میدانیم که در این حالت پیشرفت قابل اندازه گیری نیست. نمی توان اندازه ی آن را با اعداد و ارقام مشخص کرد. اما شواهد بسیاری وجود دارند که ثابت میکنند که رابطه ای مستقیم میان پیشرفت کردن و بازی و سرگرمی وجود دارد. از سوی دیگر بازی ها به علت تحریک مغز است که برای انسان ها جذاب هستند. به این فکر کنید که تاثیر بازی بر یادگیری زبان انگلیسی یعنی همان تحریک کردن مغز به طوری لذب بخش در دراز مدت میتواند چقدر برای شما مفید باشد!

بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان 

امروزه بازی های آنلاین همه جا هستند. از فورتانیت گرفته تا کال آف دیوتی. در این بازی ها شما میتوانید با بازیکن های دیگر به طور مستقیم مکالمه و یا چت داشته باشید.

معمولا، وقتی مردم راجع به قانون عواقب نا خواسته بازی های کامپیوتری صحبت میکنند، بین حرف هایشان نکته مثبتی دیده نمیشود. اما در کمال تعجب یادگیری زبان دیگر باعث میشود تا حتی در زبان مادری خود هم ارتقا پیدا کرده و پیشرفت کنید. هر چه با زبان های بیشتری آشنا شوید،به شباهت ها و تفاوت های بین شان نیز بیشتر پی می برید.

به عبارت دیگر یک زبان شناس با مسلط بودن بر یک زبان خارجی، میتواند دستور زبان،نوشتن و ویرایش خود را بهبود بخشد. شما با برقراری ارتباط بهتر با زبان مادری خود،درکار هایی مانند نوشتن مقاله ،نحوه برخورد و سیاست درست در کار و همچنین برطرف کردن مشکلات خانوادگی نیز بهتر میشوید.

تصمیمات بهتری بگیرید

به کمک بازی های ماجراجویانه و نقش آفرینی شما میتوانید دایره لغات خود را گسترش دهید. از این جهت میتوان گفت بازی هایی مانند Resident Evil هم میتوانند بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان باشند.

مغز های دو زبانه یا چند زبانه به علت توانایی ذخیره شناختی توانایی تصمیم گیری بهتری دارند. طبق تحقیقات و بحث های صورت گرفته، زبان دوم به شما کمک میکند. در این حالت پیدا کردن راه حل برای مشکلات زندگی و همچنین ارائه راه حل های جایگزین آسان تر میشود. این کار برای افرادی که به چند زبان تسلط دارند راحت تر از افرادیست که فقط به یک زبان صحبت می کنند.

اساتید زبان تیکا

تقویت ذهن و مغز

یادگیری کلمات جدید چه شباهتی با خوردن شکلات دارند؟ حتما تعجب میکنید اگر بگوییم که هر دو،باعث فعال شدن قسمت مشخصی از مغز که مسئولیت حس لذت را دارد میشود. بنابراین در این مسیر قدم گذاشته و هر روز پذیرای یادگیری کلمات جدید باشید!

بر خلاف خوردن شکلات،این همان چیزیست که میتوانید به صورت آزادانه و بدون نگرانی از چاق شدن، از آن استفاده کنید.

تقویت ذهن برای یادگیری زبان انگلیسی


افزایش هوش با بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان

درست است یادگیری یک زبان جدید،در واقع شما را باهوش تر میکند! قسمت خاکستری رنگ مغز افراد مسلط به دو با چند زبان دارای چگالی بیشتری نسبت به افرادی که یک زبان بلدند است. همچنین امکان چیدن برنامه های دقیق در بازی ها استراتژیک مثل Leage of Legends باعث میشود شما با توالی برنامه ها و گرامرهای مختلف آشنا شوید. شما میتوانید با این روش برنامه ریزی لازم برای گسترش دنیای خودتان را داشته باشید.

درک حسی

این به معنای افزایش "درک حسی"برای افراد مسلط به دو یا چند زبان است. به زبان ساده تر باعث دید عالی،بهتر شنیدن،حرکت کردن به سمت هدف و همچنین بهتر صحبت کردن است. در نتیجه طبق مطالعات اخیر همه این موارد تاثیرات زیادی بر افزایش ضریب هوشی دارد. این مورد به دور از تصور نیست. پیام و نتیجه این بخش بسیار ساده است:وقتی صحبت از ضریب هوشی و افزایش آن می شود. یادگیری یک زبان جدید بجز زبان مادری مهم است.

تا سنین میان سالی باهوش بمانید

شواهد بسیاری در این باره وجود دارد که یادگیری زبان های مختلف، مانع زوال و پیری عقل می شود. طبق مطالعات اخیر صورت گرفته،اولین علائم زوال عقل از سنین 4//71 سالگی شروع میشود. این فرایند در کسانی که به بیش از یک زبان تسلط دارند ، در سنین 5/75 سالگی آغاز میشود.

به طور خلاصه،یاد گرفتن زبان روشی مطمئن برای ثبات آمادگی ذهنی و عقل شما،در سنین بالا است. اگر هنوز هم متقاعد نشده اید فقط باید به تاثیرات کوتاه مدت و سریع آن توجه کنید.  کودکان و بزرگ سالانی که به دو یا چند زبان تسلط دارند،توانایی بهتری در متمرکز شدن و استخراج اطلاعات مفید در طی انجام کار ها و وظایف شان دارند. تمامی این ها نتیجه ی توسعه مهارت های زبانی هستند که روی قسمتی از مغز تاثیر گذاشته و تمرکز شما را افزایش می دهند.

 

ایجاد فرصت های شغلی بهتر همراه با سرگرمی در SIMS

طبق نظرسنجی کنفدراسیون صنعت انگلیس برای 74% از کارفرمایان کارمندان مسلط به چند زبان دارای جذابیت بیشتری برای استخدام  هستند. ناگفته نماند که مهارت های اضافی،مانند تسلط به یک زبان خارجی،می تواند شما را به کاندیدایی جذاب برای استخدام در کار جدید تبدیل کند.یا اگر تا الان با خوشحالی مشغول به انجام دادن کار های معمولی بوده اید، تسلط شما به یک زبان دیگر میتواند باعث ارتقا شغلی شما در سطح بین المللی شود.

دوست دارید از نظر شغلی زبان های جدید را امتحان کنید؟ در بازی هایی مانند SIMS شما میتوانید یک شهر را طراحی کنید همراه با شخصیت ها و فعالیت های مختلف! این بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان عالی است.

 

لذت بردن از نقاط مختلف جهان 

چه کسی میتواند از مزایای یادگیری زبان جدید صحبت کرده و هیچ اشاره ای به سفر و لذت بردن از آن نکند؟

شکی در این نیست که قطعا شما بدون یادگیری زبان یک کشور،نمیتوانید تجربه ی سفر موفق و خوبی را به آن کشور داشته باشید.

با یادگیری زبان های جدید،موانع را از سر راه خود برداشته و به هر جایی که دوست دارید سفر کرده و یا حتی در آنجا زندگی کنید. میتوانید قبل از سفر واقعی این کار را در دنیای بازی های کامپیوتری امتحان کنید.

با این کار کل دنیا برای شما، مانند صدف برای مروارید،تبدیل به خانه خواهد شد. شما میتوانید به راحتی در هر نقطه از آن زندگی کنید! بسیاری از بازی های کامپیوتری و ویدیویی در نقاط مختلف دنیا اتفاق می افتند. به کمک این بازی ها شما میتوانید با فرهنگ های مختلف آشنا شوید.

 

تاثیر بازی بر یادگیری زبان انگلیسی : افزایش خلاقیت

یکی دیگر از نتایج مثبت (در صورتی که قبلا به قدر کافی به آن اشاره نکرده ایم)بهبود خلاقیت است.

به هر حال،زبان شما،در نحوه درک و مشاهده تان نسبت به جهان هستی،بسیار تاثیرگذار است. چرا با یادگیری زبانی جدید و پیدا کردن درک و فهمی جدید،دید خود را نسبت به جهان هستی وسیع تر نمی کنید؟ در نهایت،یک مغز دو زبانه دقیقا همان جایی است که میتوان خارج از چهارچوب و با خلاقیت بسیار در آن به تفکر پرداخت.

توانایی انجام چند کار به طور همزمان

انجام دادن وظایف و کارها؛این ها مهارت هایی هستند که شما برای زنده ماندن در این روزگار چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای و تخصصی،به آن ها نیاز دارید. به لطف زمانی که برای بازی و مکالمه میان یک زبان و زبان دیگر صرف میکنید، این مهارت شما تقویت میشود.

زبان های جدید را آسان تر پیدا کنید

در نهایت یک خبر خوب دیگر هم برای شما داریم. بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان میتواند شما را تا سطح متوسط و حتی پیشرفته یاری کند. اگر از قبل به یک زبان خارجی تسلط داشته اید و بخواهید به سراغ زبان جدیدی بروید، دیگر مسیر راحت تر خواهد بود. با داشتن تجارب بسیاری از یادگیری زبان در کوله بار خود،شما به درک بیشتری از روش های یادگیری مناسب برای خود رسیده اید. شما آسان تر میتوانید زبان های جدید را یاد بگیرید. نیازی نیست که برای یادگیری آنها نگران باشید. شما حالا میدانید که چگونه به بهترین نحو از روش های یادگیری زبان استفاده کنید.

در پلتفرم آموزش آنلاین زبان تیکا از راه دور با بهترین اساتید زبان انگلیسی کلاس آنلاین خصوصی داشته باشید. در صفحه اساتید زبان تیکا ، استاد زبان خود را انتخاب کرده و در روز و ساعت دلخواه خود زبان یاد بگیرید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی تیکا می توانید از صفر و به صورت آفلاین زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

منبع : Busuu

این تصویر لینکی به قسمت اساتید زبان تیکا دارد.

 

بازی کامپیوتر برای یادگیری زبان و تاثیرات آن بر زندگی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات