اساتید پیشنهادی:

12 روش جالب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 27 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 4548

12 روش جالب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان


دنبال کم‌ترین اضطراب و بیش‌ترین لذت هستید؟

یک عالمه راه های جالب یادگیری معمولاً در لباس مبدل تکنیک های مطالعه مخفی شده اند. در واقع، به فلش کارت ها نسبت به بازی های آموزش زبان دیگر مانند بازی های ویدئویی توجه کمتری می شود. ممکن است به نظر عجیب برسد اما شما نمی توانید همه چیز را با مطالعه یاد بگیرید. در حقیقت گاهی لازم است که برای تسلط به یک زبان روند مطالعه را متوقف کنید. بنابراین، شما بهتر است مطالعه را متوقف کرده و انجام تکالیف را به تعویق بیندازید. همچنین، کتاب های درسی خود را در قفسه بگذارید تا با زوش های جدیدتری زبان موردعلاقه تان را یاد بگیرید.

 

چگونه زبان را با روشی سرگرم کننده یاد بگیریم؟

قبل از یادگیری لذت بخش یک زبان جدید بعنوان سرگرمی، باید یک سری کارها را انجام دهیم تا برای آموختن آن زبان آماده شویم. در ادامه، به این اقدامات اشاره شده است:

بهانه آوردن را کنار بگذارید

بهانه هایی مانند "من در یادگیری زبان خنگ هستم"، "وقت کافی برای یادگیری زبان ندارم"، "پول کافی برای کلاس زبان ندارم"، "منابع لازم برای آموختن زبان ندارم" را کنار بگذارید. دست از شکایت و گلایه بردارید و به این فکر باشید که "چگونه می توانید زبان موردعلاقه خود را یاد بگیرید؟". اگر یادگیری یک زبان خارجی همراه با کمی لذت و سرگرمی باشد، دیگر لازم نیست برای شروع آن انگیزه تان را حفظ کنید زیرا، یادگیری زبان به همراه سرگرمی باعث شادی شما شده و برای شما کسل کننده نخواهد شد.
 

رزرو آنلاین رایگان تبکا با استاد دلخواه


 

بخش لذت مغز خود را فعال کنید

با روش های جالب، سیستم لذت مغز شما به طور مداوم فعال می شود. به همین دلیل است که مثلا می توانید مدام چندین عکس از گربه های بامزه را بدون خستگی تماشا کنید، هرچند که عملاً مغز شما به جز جذب محتوای بامزه هیچ کار مفیدی انجام نمی دهد. بنابراین، مغز شما بازخورد مثبت لذت را با فرآیند پیشرفت در یادگیری زبان مرتبط می سازد.

موانع را از سر راهتان بردارید

گاهی اوقات آنقدر زیاد مطالعه می کنید که باعث پسرفتتان می شود. این بزرگترین مشکلی است که زبان آموزان مقیم خارج از کشور در یاگیری زبان هدف خود با آن مواجه می شوند زیرا برای اولین بار با این زبان در محیطی واقعی و خارج از زادگاهشان مواجه شده و بخاطر اینکه نمی دانند چه چیزی را باید مطالعه کنند، موقع یادگیری آن دچار سردرگمی شده و شروع به گلایه و شکایت می کنند.

مواردی مانند فهمیدن منظور افرادی که سریع صحبت می کنند، آرام صحبت می کنند، زیر لب زمزمه می کنند، و یا فهمیدن اصطلاحات زبان محاوره و گویش ها و لهجه های مختلف را نمی توانید به روش آموزش سنتی بیاموزید.

 
از زبان روزانه زیاد استفاده کنید

همین حالا، مغز شما می داند که باید در موقعیت های خاصی از زبان مقصد استفاده کند مثل وقتی که یک کتاب درسی را می خوانید، فیلمی با زیرنویس تماشا می کنید و یا با کسی به آن زبان چت می کنید. سعی کنید مغز خود را طوری آموزش دهید تا مدام به صورت روزمره از زبان مقصد استفاده کند. این قدم بزرگ بعدی تبدیل شدن از یک زبان آموز به کسی است که زبان را روان صحبت می کند.

سعی کنید زبان را در ذهن خود به روز نگهدارید

زبان مدام در اثر فرهنگ، آداب و رسوم، اتفاقات روزمره و موارد دیگر همواره در حال تکامل می باشد و به صورت مداوم در زبان مردم نهادینه می شود. برای تسلط بر زبان هدف خود لازم است که در مورد سرگرمی های مدرن، فعالیت های اوقات فراغت و شوخی ها و طنزهای کشور آن زبان نکاتی را یاد بگیرید. با آموختن این موارد فهمیدن زبان موردنظرتان بسیار راحت‌تر شده و از آن بیشتر لذت می برید.

یادگیری زبان را جزو فعالیت های روزانه قرار دهید

منتظر زمان مشخصی برای مطالعه کردن نباشید. برخی روش های یادگیری سرگرم کننده بر اساس کارهایی است که شما به صورت منظم و حتی روزمره انجامشان می دهید؛ کارهایی مثل آشپزی کردن، جستجو در وبسایت های مختلف اینترنتی. این روش ها به شما کمک می کنند تا از زمان آزاد خود برای تمرین و آموختن زبان استفاده کنید. با کمک این فعالیت های سرگرم کننده، شما قادر خواهید بود تا کمی یادگیری زبان را با کارهای روزمره خود تلفیق کنید.
 

روش های سرگرم کننده جدید یادگیری زبان



 

چگونه فعالیت های سرگرم کننده را با یادگیری زبان ادغام کنید

سرگرمی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

آموزش زبان به روش سرگرم کننده می تواند حتی در شلوغ‌ترین برنامه های کاری شما نیز جای بگیرد. هر زمان که چند دقیقه ای وقت آزاد دارید، مثل زمانی که در حمام بوده یا با گوشی موبایل خود در حال جستجو در اینترنت هستید، می توانید زبان مقصد خود را تمرین کرده و حتی مطالب قبلی را مرور کنید. اصلا اجازه ندهید هیچ وقت اضافه ای هدر برود! زیرا، همین وقت های اضافه می توانند باعث پیشرفت در یادگیری زبان با مدیریت زمان شوند.

کتاب های خود را نگهدارید

شما علاوه بر روش های یادگیری سرگرم کننده زبان، به آموزش رسمی و مطالعه متمرکز نیاز دارید. نکته این است که شما می توانید این روش های یادگیری سریع زبان جدید را با برنامه روزمره خود ادغام کرده و از جلسات فشرده مطالعه خود کم کنید اما، نباید مطالعه را متوقف کنید زیرا همین مطالعات مداوم باعث موفقیت شما در یادگیری زبان می شود.

 

 

زنگ تفریح داشته باشید

تحقیقات زیادی در مورد انگیزه انسان نشان داده است که اگردر میان مطالعه و آموختن یک زبان حارجی تعداد زیادی زنگ تفریح کوتاه داشته باشید، عملکرد بسیار بهتری خواهید داشت. الگوهای زیر را برای سازماندهی زمان مطالعه و سرحال نگه داشتن مغز خود امتحان کنید:

- 20 دقیقه مطالعه، 5 دقیقه استراحت

- 30 دقیقه مطالعه، 10 دقیقه استراحت

- 50 دقیقه مطالعه، 20 دقیقه استراحت

در طول مدت مطالعه، از روش های رسمی تر آموزشی استفاده کنید و در زنگ تفریح از یکی از روش های سرگرم کننده توصیه شده بهره ببرید.
 

مدرسین زبان انگلیسی آموزشگاه آنلاین تیکا


 

12 راه جالب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان

5 مورد اول این فهرست به صورت آنلاین انجام می شوند و به شما نشان می دهند برای دنبال کردن روش های سرگرم کننده یادگیری زبان چطور از اینترنت استفاده کنید.

1. گشت زدن در Reddit

Reddit وب‌سایت فوق العاده‌ای برای یادگیری زبان می‌باشد. تنها کافی است یک حساب کاربری در این وبسایت ایجاد کنید و پس از آن، در بخش‌های مختلف آن جستجو کنید. اگر روی گزینه subreddits کلیک کنید، صفحات این وب‌سایت در دسته‌های مختلف مانند منطقه، علاقه مندی و غیره، طبقه‌بندی و به شما نمایش داده خواهند شد. همچنین، آنجا افرادی هستند که به زبان هدف شما صحبت کرده یا آن را مطالعه می‌نمایند. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید، می‌توانید صفحات subredditای مثل http://www.reddit.com/r/learnfrench یا http://www.reddit.com/r/france را بررسی کنید.

آنجا مقاله‌های زیادی به زبان مقصد خود پیدا خواهید کرد و نیز نظرات کاربران در مورد آن‌ها را نیز در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این‌ها، نقل قول های بامزه، عکس‌ها و انیمیشن‌های جالب و جذابی را می‌توانید ببینید. از طریق این وب‌سایت معتبر، نه تنها چگونگی استفاده دیگر کشورها و فرهنگ‌ها را از رسانه یاد می‌گیرید، بلکه در مورد طنزها و جک‌های مربوط به فرهنگ آن‌ها، اتفاقات رایج و مسائل اجتماعی مربوط به جوامع آن‌ها اطلاعاتی بدست می‌آورید.

همچنین، شما می‌توانید در Reddit جستجوی خود را تنها بر اساس پست‌هایی به زبان هدفتان فیلتر نمایید. ممکن است به نظر برسد تنها کاری که می‌کنید گشت و گذار در Reddit است اما، در واقع شما در حال برقراری ارتباط با زبان‌آموزان محلی زبان موردنظر خود هستید.

2. استفاده از شبکه های اجتماعی منطقه ای

فیسبوک (Facebook) تقریباً در همه جای جهان طرفدار دارد. اما، اگر توجه کرده باشید برخی از مناطق جهان، شبکه های اجتماعی و طرفداران محلی مخصوص به خود را دارند. جستجو کرده و ببینید که مردم محلی آن مناطقی که به زبان هدف شما صحبت می کنند چگونه از این زبان در شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند. در این شبکه ها ثبت نام کرده و شروع به چت کردن کنید.

برای مثال، شبکه اجتماعی WhatsApp در اروپا و آمریکای لاتین بسیار محبوبیت دارد. در حالی که کره ای ها برای چت کردن از اپلیکیشن Kakao استفاده می کنند. Hi5 با وجود اینکه در ایالات متحد آمریکا وجود دارد، در واقع، کاملاً لاتین است و همچنین، مردم اسپانیا هنوز از Tuenti (فیسبوک اسپانیایی) استفاده می کنند.
 

 یادگیری زبان با بازی ویدئویی و شبکه های اجتماعی



 

3. سرگرم شدن با بازی های ویدئویی آنلاین

بازی های کامپیوتری مثل Minecraft ،World of Warcraft و Team Fortress2 به شما این امکان را می دهد تا در مکالمه های گروهی عضو شده و با دیگران همکاری نمایید. برای بدست آوردن اطلاعات در مورد اینکه کدام بازی به زبان موردنظر شما در دسترس است، ویدئوهای Twitch را بررسی کنید. توصیه ما به شما این است که هم می توانید در این وب سایت در قسمت نام زبان جستجو کنید (مثلاً در بخش جستجو تایپ کنید: "آلمانی")، هم می توانید از عنوان بازی ویدئویی استفاده نمایید و یا هر دو روش را بکار ببرید. بعنوان مثال، دقت کنید که چگونه ترول های فرانسوی دیگر بازیکنان را سرزنش کرده و از کلمه n00b در جمله های شان استفاده می نمایند.

درست مانن بقیه بازی های پرطرفدار دنیا مثل Call Of Duty ،Grand Theft Auto، و ... گوگل می تواند گزینه هایی را به زبان هدفتان به شما معرفی کند. می توانید Party up را جستجو کنید زیرا در آن معمولاً افراد به دنبال هم بازی برای گفتگوهای آنلاین خود می گردند زیرا بازی کردن زمانی جذاب تر می شود که امکان چک کردن با هم بازی های خود را داشته باشید.

4. پیدا کردن دوست در فضای مجازی

تنها در سایت هایی که تبادل زبان صورت می گیرد گشت و گذار نکنید. احتمالاً استفاده از سرویس چت و ویدئو کنفرانس به منظور برقراری ارتباط با افراد محلی زبان هدفتان برای شما جالب خواهد بود. اما، آن ها معمولاً شامل مکالمات رسمی، متوقف و تصحیح کردن زیاد شما می باشند. متاسفانه، این کار باعث می شود که یادگیری زبان برای شما دشوارتر بنظر برسد و شما را در وضعیت یادگیری متوقف خواهد کرد؛ بنابراین سعی کنید لغات خوبی را برای یادگیری انتخاب کرده و مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنید.

اگر به دنبال ارتباط غیررسمی تر هستید، سعی کنید در دنیای واقعی به دنبال دوست باشید. برای شروع می توانید از Meetup استفاده کنید. اگر خارج از کشور زندگی می کنید و به دنبال موقعیت های بیشتری برای برقراری ارتباط دوستانه با افراد محلی یا زبان آموزان شبیه به خود هستید، این یک گزینه ایده آل برای شما می تواند باشد. البته اگر در کشوری زندگی می کنید که در آن مردم به زبان هدف شما صحبت نمی کنند، این گزینه نیز برای شما می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا، به راحتی می توانید به دنبال مکالمات شبانه و فعالیت های فرهنگی مربوط به زبان مورد نظر خود بگردید و مطمئن باشید که افرادی را شبیه به خود پیدا خواهید کرد.
 

رزرو کلاس زبان آنلاین با قیمت مناسب


 

5. قرار عاشقانه گذاشتن به زبان هدف

اگر مجرد هستید و به دنبال همراهی در زندگی خود می گردید تا با او به زبان موردنظرتان صحبت کنید، راه های مختلفی برای پیدا کردن چنین پارتنری وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

- منطقه مورد نظر خود را جایی تعیین کنید که در آن مردم به زبان موردعلاقه شما صحبت می کنند.

- زبان اپلیکیشن خود را به زبان هدف تغییر دهید.

- زبان هایی را که می دانید به حساب کاربری خود اضافه کرده و به کمک آن ها افراد محلی را جذب کنید.

- برای سایت ها و اپلیکیشن هایی که چنین گزینه ای را ارائه می دهند، انتخاب های بالقوه تان را بر اساس زبان فیلتر کنید.

اگر می خواهید درست قبل از نشستن هواپیمای‌تان روی زمین، پارتنر خود را انتخاب کنید، بهترین گزینه این است که از Tinder Plus استفاده کنید.


ما در این 5 مورد درباره صفحات وب صحبت کردیم اما، از اینجا به بعد به سراغ تلفن های همراه می رویم! دو مورد بعدی به شما نشان خواهند داد که چگونه می توانید از تلفن همراهتان جهت آموختن یک زبان جدید بهره مند شوید. اگرچه گوشی های همراه شما معمولاً حواستان را از همه چیز پرت می کند اما، از این لحظه به بعد می تواند به شما کمک کند تا بجای هدر دادن زمانتان، زبان یاد بگیرید!

6. تغییر دادن زبان تلفن همراه به زبان هدف

انتخاب زبان موردنظرتان بعنوان زبان تلفن همراهتان، شما را مجبور می کند که هر وقت این دستگاه الکترونیکی کوچک فوق العاده را برمی دارید، از زبان هدف خود استفاده کنید. حداقل ویژگی مثبت آن این است که شما تمام کلمات کلیدی مورد نیاز برای پیام دادن، فهرست مخاطبین، ایمیل ها و فیسبوک را یاد خواهید گرفت و خواهید دید که به مرور زمان، از موبایل خود به سرعت و دقت قبل استفاده می کنید.
 

7. استفاده از اپلیکیشن‌ های سرگرم کننده

اپلیکیشن های فلش کارت را همین حالا کنار بگذارید. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که لذت لحظه ای را برای شما به ارمغان می آورند! می توانید بازی های مورد علاقه تان را در موبایل یا تبلت خود دانلود کنید و زبان آن ها را به زبان موردنظر خود تغییر دهید! برای مثال، آیا می دانید که تمام آن بازی های کوچک و مسخره ای که نمی توانید از بازی کردنشان دست بکشید، به صورت مکرر به زبان های اسپانیایی، فرانسوی و بسیاری زبان های دیگر در دسترس هستند؟ برای تغییر زبان برخی از بازی ها به زبان هدفتان لازم است که ورژن جدیدی از آن ها را دانلود و نصب کنید و برای بقیه تنها کافی است که زبان آن ها را در قسمت تنظیمات زبان بازی به زبان هدفتان تغییر دهید. در نهایت، در 5 مورد آخر همزمان که لذت و سرگرمی زیادی را تجربه می کنید، مسیر خود را به سمت تسلط بر زبان موردعلاقه تان پیش بگیرید.

8. جتسجو کردن دستورالعمل های غذایی به زبان هدف

آیا Paula Deen می‌تواند به خوبی یک بانوی اصیل اکوادوری موز سرخ شده درست کند؟ آیا مادر Martha Stewart بعنوان یک مادر کره‌ای، طرز تهیه یک Kimchi معرکه را به او آموزش داده است؟ به احتمال زیاد، خیر!

اگر به دنبال دستورالعمل های غذایی‌ای هستید که اصالت خود را حفظ کرده و به زبان مادری شما ترجمه نشده اند، بهتر است که به زبان موردعلاقه خودتان آن ها را جستجو کنید. برای مثال، تعداد بسیار کمی از دستورالعمل‌های غذایی انگلیسی وجود دارند که پیشنهاد می کنند بعد از سرخ کردن موزها آن ها را با یک سنگ له کنید. این یکی از جزئیات زیبای فرهنگ انگلیسی است که اگر دستورالعمل غذایی را مستقیماً از کشور مورد نظر پیدا نکرده باشید آن را از دست خواهید داد.

9. تماشای برنامه های آموزش آشپزی

به یک آشپزخانه سنتی و معروف بروید و اجازه دهید که یک آشپز باسابقه محلی که به زبان هدف شما صحبت می کند، شما را با دنیای آشپزی آشنا کند. ویدئوهای باکیفیت آموزش آشپزی ای که آشپزی غذاهای مختلف را قدم به قدم آموزش می دهند می توان در اینترنت پیدا کرد. فقط کافی است که دستورالعمل غذای مورد علاقه خود را به زبان موردنظرتان در سایت یوتیوب (YouTube) جستجو کنید!

 

 

شما هر ویدئویی از مصاحبه با سرآشپزهای معروف و فیلمبرداری حرفه ای از آشپزی آن ها گرفته تا ویدئوهای معمولی از کسانی که در خانه خود آشپزی می کنند را می توانید در وب سایت یوتیوب پیدا کنید. هر نوع ویدئو مزایای مخصوص به خود را دارد. بهترین بخش ویدئوی آموزش آشپزی این است که این ویدئو مشخصاً برای شما ساخته شده تا آن را دنبال کنید. این به این معنی است که آن ها معمولاً شامل جزئیات زیادی می باشند و آشپز به زبان موردنظر شما خیلی واضح و آرام صحبت می کند که برای زبان آموزان قابل فهم باشد. زمانی که گرسنه اید و رویای غذاهای خوشمزه را در سر دارید، همراه با این ویدئوها آشپزی کنید و در کنار آن زبان هدف خود را نیز بیاموزید.
 

یاد گرفتن زبان با برنامه تلویزیونی



 

10. گشتن و خرید کردن از سوپرمارکت های محلی

برای بعضی از افراد چرخ زدن در مغازه های محلی، راهروهای سوپرمارکت ها، بازارهای تره بار و بررسی کیفیت و قیمت اقلام مختلف لذت بخش بوده و این کارها را بیهوده نمی دانند. در تمام شهرهای بزرگ دنیا می توانید فروشگاه های بزرگ ژاپنی ای را پیدا کنید که شبیه آن ها در توکیو وجود دارد. بدون شک، سوپرمارکت های لاتین نیزاز بصرفه ترین مکان ها برای خرید مقدار زیادی برنج و حبوبات هستند. اطلاعات تمام یا اکثر این اقلام خوراکی، به زبان رسمی کشور تولیدکننده (که زبان هدف زبان آموزان است) و زبان انگلیسی در اختیار خریداران قرار دارد؛ بنابراین، فرصت بسیار خوبی برای زبان آموزان است تا با مطالعه این اطلاعات، زبان موردنظر خود را تقویت کنند. 

ایده خوبی است اگر دستورالعمل های غذایی و حتی لیست خریدهای روزانه خود را به زبان موردعلاقه تان بنویسید تا آن را از این طریق تمرین و مرور کنید. همچنین، از گوگل مپس (Google Maps) استفاده کرده و ببینید چه مغازه هایی در منطقه شما یافت می شوند. حتی اگر در یک منطقه روستایی زندگی می کنید، نزدیک ترین شهر گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. گشتن حتی در یکی از این مغازه ها قطعا ارزش رانندگی کردن را دارد.

11. سفارش آنلاین مواد غذایی

اگر از خرید اینترنتی لذت می برید، یا اینکه موقع رسیدن یک بسته از طرف یک سایت آنلاین مانند سایت آمازون هیجان زده می شوید، جستجوی آنلاین برای کالاهای خارجی مربوط به زبان موردنظرتان می تواند برای شما بسیار مفید و مناسب باشد. افرادی که در خارج از کشورشان زندگی می کنند و دلتنگ غداهای محلی خود می شوند، چه غذا یا محصولی را سفارش می دهند؟ آیا کشور آن ها محصول خاصی دارد که به آن مشهور است؟

بنابراین، به دنبال محصولاتی باشید که دارای بازخورد خوبی هستند و طعم آشپزی محلی منطقه شما را بخوبی نشان می دهند.

12. غذا خوردن در یک رستوران معتبر

اگر در حال تحصیل در خارج از کشور هستید، به یک رستوران محلی بروید و غذایی سفارش دهید. از رستوران های پر از توریست دوری کنید زیرا، اکثرا گران بوده و دستورالعمل اصلی غذاهای محلی را طبق ذائقه توریست ها تغییر می دهند.

اما، اگر در کشور خودتان زندگی می کنید، به دنبال رستوران های خارجی ای بروید که زبان آن ها همان زبان موردنظر شما می باشد. اغلب این رستوران ها می توانند غذاهای سنتی و اصیل کشور خود را به شما معرفی کنند و منوی غذایی آن ها اکثرا هم به زبان کشورشان (زبان هدف شما) و هم به زبان انگلیسی نوشته شده است. شما حتی می توانید با صاحبان، گارسون ها یا پیشخدمت های این رستوران های خارجی معاشرت کنید چرا که این کار به شما این امکان را خواهد داد تا چهار مهارت زبان موردعلاقه خود را ارتقاء داده و یا حتی با افراد جدیدی آشنا شده و از میانشان دوستان جدیدی پیدا کنید.

بعنوان کلام آخر، این روش ها همگی روش‌ های عالی و معرکه ای برای یادگیری یک زبان خارجی می باشند که در آن ها شما نیازی به مطالعه دروس کتاب های مختلف ندارید. پس، از همین امروز شروع کرده و از راه های جدید یادگیری زبان لذت ببرید!
 

نحوه سفارش دادن در رستوران به انگلیسی



امیدواریم که از خواندن این مقاله مفید لذت برده باشید و بتوانید از نکات آن در جهت یادگیری زبان هدف خود استفاده نمایید. همچنین، شما می توانید از اپلیکشین آموزش زبان تیکا در جهت آموختن زبان موردنظر خود بهره‌مند شده و در صورت نیاز به آموزش و تقویت چهار مهارت زبان به سایت تیکا مراجعه کرده و از لیست اساتید تیکا، مدرس موردنظر خود را انتخاب کرده و اولین جلسه زبان رایگان خود را رزرو نمایید.

 

 

 

اساتید زبان سامانه آموزش آنلاین تیکا
12 روش جالب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات