اساتید پیشنهادی:

راهنمای جامع قدم به قدم یادگیری زبان دلخواه

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
دوشنبه, 11 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 3491

راهنمای جامع قدم به قدم یادگیری زبان دلخواه

آموزش گتم به گام زبان انگلیسی با یک دید جامع و واقع بینانه کاملا ممکن است. شما میتوانید آموزش زبان رایگان را با دنبال کردن مراحل این مقاله تجربه کنید! و با حداقل هزینه به هدف خودتان برسید.

 وقتی خواستم زبان فرانسوی را یاد بگیرم ، نمی دانستم برای یادگیری آن از چه روشی استفاده کنم . من بیش از یک سال منابع و تکنیک های مختلف را بررسی کردم ، و فقط توانستم چند کلمه و واژه را جمع کنم.

گاهی اوقات دیوانه وار درس می خواندم، گاهی اوقات هم  یک هفته زبان را از سرم بیرون می کردم. سرانجام در یک کلاس عالی فرانسه در مدرسه ثبت نام کردم و فهمیدم که به سختی می توانم فرانسوی صحبت کنم.گاهی اوقات دیوانه وار درس می خواندم، گاهی اوقات هم  یک هفته زبان را از سرم بیرون می کردم. سرانجام در یک کلاس عالی فرانسه در مدرسه ثبت نام کردم و فهمیدم که به سختی می توانم فرانسوی صحبت کنم.
 علاوه بر این ، من اشتباهات گرامری بسیاری داشتم .

بهترین راه آموزش گام به گام انگلیسی

اگر من  یک برنامه مطالعاتی برای یادگیری داشتم ، می توانستم  به راحتی در کلاس شرکت کنم. بنابراین دوست دارم ، یک نقشه کامل برای یادگیری زبان مورد نظرتان را به شما نشان دهم.
من به شما نشان خواهم داد که در هر مرحله از یادگیری چه چیزهایی را بخوانید و چگونه می توانید زمان مطالعه خود را در طول روزها و هفته ها متعادل نگه دارید ، از طرفی هم به بسیاری از کارهای خود در طول روز برسید.
 رمز موفقیت در یادگیری ثبات است. تا زمانی که به خواندن  ادامه دهید و  پیش بروید ، همه موارد دیگر سر جای خود قرار می گیرند. ما در اینجا به شما، بهترین راه برای یادگیری زبان را ارائه میدهیم.
 

بهترین روش یادگیری زبان




زمان یادگیری یک زبان  چقدر است ؟و یک راهنمای زبان  چگونه میتواند کمک کند؟
و تا چه زمانی باید یادگیری را ادامه دهیم؟ این سوالی است که بارها و بارها پرسیده شده است.
که به چند عامل اصلی بستگی داره:
-تکرار جلسات مطالعه شما
-آشنایی با زبان
-علاقه ای که به زبان دارید
اگر فقط یه بار در هفته مطالعه کنید،به سختی به جایی خواهید رسید.شما باید با تفکر مکرر به زبان یا در مورد آن،به مغز خود فرصت دهید تا مواد را جذب کند.مطالعه مکرر و سازگارتر به معنای یادگیری سریع تر است.



 

اساتید زبان تیکا

آموزش زبان رایگان: آموزش زبان
 

 سرانجام،اگر شیفته آن و افرادی باشید که به آن زبان صحبت میکنند، یادگیری هر زبانی میتواند مثل بازی کردن برای شما لذت بخش باشد، زیرا ذاتا انگیزه درک و برقراري ارتباط با آن را دارید.
علاوه بر این اگر در یادگیری خود بی نظم باشید،احتمالا زمین قدیمی را دوباره بازسازی میکنید یا در مقابل دیوار ها قرار میگیرید .شما باید چیزی داشته باشید که راه را نشان دهد و بگوید هنگام مطالعه روی چه مطالبی تمرکز کنید مانند یک راهنمای یادگیری زبان!

یک خود آموز  با انگیزه ،با پیروی از یک راهنمای خوب،باید بتواند در حدود ۳۰۰_۵۰۰ ساعت مطالعه ، در یک دوره تقریبا ۱۰_۱۴ ماهه، به یک سطح متوسط برسد.

برنامه سرعت بالا و گام به گام

این بدان معناست که هرروز به طور متوسط حدود یک ساعت یا حداقل ۴۰ دقیقه از زمان مختص یادگیری است.برای اکثر افراد سخت است که چنین زمانی را کنار بگذارند،اما می توان آن را به دو یا سه قسمت ۲۰ دقیقه ای تقسیم کرد ، درنتیجه کار بسیار عملی تر به نظر میرسد.حتی ممکن است امروز ۲۰ دقیقه وقت خود را صرف خواندن پست ها یا مقالاتی مثل این مطلب کنید.

یه دوره صوتی در ماشین،یک کتاب در اتوبوس،یک فیلم قبل از خواب.اینگونه است که شما آن ساعات مطالعه را در یک روز شلوغ قرار می دهید.
شما می خواهید عادت کنید که هرگز زبان را از چشم خود دور نکنید.بنابراین وقت کافی برای شما در نظر گرفته شده است،اما با طراحی این روش برای تسلط بیشتر، شما باید چه کاری انجام دهید؟!
 

اشنایی با زبان برای یادگیری



 

یک راهنمای مطالعه برای یادگیری زبان شامل همه بخش های زبان میشود.


آموزش گام به گام انگلیسی تلفظ، کلمات  و عبارات

حال ما در این قسمت کاربرد این قسمت ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

کاربرد تلفظ در زبان 

شما می خواهید درباره صدا و تلفظ زبان مورد نظرتان که یاد میگیرید تحقیق کنید و مطمئن شوید که چگونه میتوانید آنهارا بسازید و آنهارا از هم متمایز کنید.

ویکی پدیا دارای مقالاتی درباره سیستم صوتی است  به نام phonology, که تقریبا به هر زبانی از کوچک و بزرگ گفته می شود.مقالات کمی فنی هستند ، اما به نظر من این بهترین دانش فنی است که میتوانید در هنگام  یادگیری زبان کسب کنید.
اگر مقالات ویکی پدیا بیش از حد مجاز نیستند ،به you tube بروید و به دنبال فیلم های آن باشید .به جای مرور سریع دو یا سه دقيقه ای ،به دنبال فیلم های آکادمیک و هدفمندتر باشید. به عنوان مثال اگر زبان فرانسه را ياد میگیرید،ویژگی های خاصی مثل "French R" یا "مصوت های فرانسوی " را جست‌وجو کنید.
بعد از اطمینان به صداهای جداگانه به سراغ کلمات بروید.

کلمات و عبارات در زبان 
 

برای درک ریتم زبان شما باید گوش دادن و تکرار کلمات زبان مورد نظرتان را جداگانه و در متن یک جمله مثالی تمرین کنید.
ریتم یکی از مهم ترين قسمت های لهجه میباشد،و واقعا نمیتوان آن را نادیده گرفت..به گفتار یک کودک نوپا فکر کنید، آن ها ممکن است با برخی از صامت ها مشکل داشته باشند، اما هیچ کس هرگز نمی گوید که آنها "لهجه خارجی" دارند. این به این دلیل است که آنها قبلا ریتم را فرا گرفته اند. آنها حتی قبل از تولد، هر وقت مادرشان با صدای بلند صحبت می کرد  آن را می شنیدند!
بنابراین بسیاری از زبان آموزان می خواهند تا حد ممکن در معرض اصوات زبان قرار بگیرند و واقعا ریتم را در ذهن خود جای دهند.

آموزش گام به گام انگلیسی باید همراه با گرفتن بازخورد از افراد مسلط به زبان انگلیسی درمورد تلفظ های خودتان باشد. همچنین شما باید عبارت را در جملات به خاطر بسپارید.

حفظ کردن کلمات در ابتدای یادگیری ایرادی ندارد

بسیاری از این کتاب ها و راهنماهای دوره یادگیری زبان  به شما میگویند که از "حفظ کردن "جلوگیری کنید، انگار چیزی است که ممکن است به یادگیری شما آسیب برساند.اگر در مرحله شروع مبتدی باشید ، اگر می خواهید درک این زبان را شروع کنید،باید چیزی را به خاطر بسپارید.
این توصیه واقعا باید مانند موارد زیر باشد:"لیست کلمات را بدون زمینه حفظ نکنید" شما باید آنچه را که یاد میگیرید به احساسات یا خاطرات متصل کنید.
بنابراین با یک بازی ساده شروع کنید : اولین حرف هایی که اکثر مردم به شما میزنند را تصور کنید. مطمئنا این به معنای سلام است. بیایید فرض کنیم شما از زبان در مسافرت استفاده میکنید،  می خواهید بدانید که چگونه سلام کنید ، چگونه توجه دیگران را جلب کنید ، چگونه با ادب از کنار مردم در یک فضای شلوغ عبور کنید ، چگونه تشکر کنید. آموزش گام به گام انگلیسی به همین سادگی اتفاق می افتد.
اگر هنوز دقیقاً نمی دانید از کجا شروع کنید ، این کلمات و عبارات شرط خوبی است. بعد از اینکه این موارد را برداشتید ، باید چند فعل ، اسم و صفت را از فرهنگ لغات ، کتاب های عبارتی یا لیست های واژگان انتخاب کنید و یاد بگیرید. در این مرحله بسیار ابتدایی ، این یک توانایی روانشناختی عالی است که  می توانید آن را بشناسید و درک کنید .

 برای شروع عالی این مراحل باید طی شود : 
-ساخت جملات
-گوش دادن به گف

یادگیری زبان برای کودکان


تگوها

 


ساخت جملات را شروع کنید 


 خیلی زود ، شما می خواهید فراتر از عباراتی که یادگرفته اید پیش بروید و شروع به صحبت کردن کنید. برای این منظور ، شما باید بدانید که چگونه جملات را بسازید. اگر در عبارتی به شما گفته شود که "what is your name " و "what is his name " غیر از ضمیر یکسان هستند ، احتمال زیادی وجود دارد که "what is her name " از الگوی مشابهی پیروی کند.
دقت کردن به این الگو ها افزایش چشم گیری در یادگیری شما دارد. اما وقتی متن واضح نباشد که بتوان کلمه بعدی را تشخیص داد شما مجبور خواهید شد یادگیری را با یک منبع دستور زبان آغاز کنید. همین کار باعث می شود بسیاری از مردم یادگیری برایشان سخت شود. امروزه می توانید ، در دوره های آنلاین ساده و رایگان شرکت کنید.
 همچنین کتابخانه محلی شما ممکن است کتابهای درسی شناخته شده ای را در مجموعه خود داشته باشد. برای آشنایی کامل با دستور زبان ، کتاب های مجموعه "خود را بیاموزید" یا "آدمکها" را امتحان کنید.

گوش دادن به گفتگوها


مهارت شنیداری برای یادگیری زبان ها در هر سطح،به دلایل مختلف، از عادت به لهجه زبان های مختلف گرفته تا بهبود زمان واکنش با واژگان جدید، فوق العاده مهم است. از طریق YouTube دروس مقدماتی یا گفتگو هایی را به زبان مقصد خود پیدا کنید یا به دنبال کتاب درسی با صدای همراه باشید که بتوانید با هزینه کم تهیه کنید. طی چند روز بارها و بارها به این گفتگوها گوش دهید.شما می خواهید دو مسیر همزمان برای یادگیری زبان به ذهن خود اختصاص دهید:
 ‐به طور طبیعی ، از طریق مثال ها و گفتگوها
 ‐به طور سیستماتیک ، از طریق توضیحات آشکار قوانین دستور زبان.


 

یادگیری زبان بصورت آنلاین

سطح مبتدی

بهبود واژگان ، گوش دادن ، صحبت کردن و نوشتن.
 شما هرچه در مراحل پیشرفت قرار می گیرید ،خود آموز بهتری خواهید شد. به همین دلیل ، احتمالاً نیازی به  راهنما ندارید تا به شما بگوید ، "بعد از گفتگوهای خود تکرار کنید و مراقب تلفظ خود باشید. " مطمئناً ، شما به کار هایی ادامه می دهید که باعث پیشرفت شما شود . در یادگیری خود کاملاً ثابت قدم بمانید و اگر می خواهید می توانید ، مطالب قدیمی را مرور کنید.


بهبود واژگان، قدمی برای پیشرفت

اکنون که برخی از اصول اولیه فراگرفته اید ،تنها سوال این است که از کجا شروع کنید؟
یکی از بهترین راه ها برای یادگیری واژگان جدید این است که با آنچه می خواهید حفظ کنید ارتباط برقرار کنید. اگر فیلم جالبی تماشا می کنید یا مقاله جالبی را به زبان مادری خود می خوانید ،  کلماتی که برایتان جدید است را به خاطر بسپارید. به پیروی از راهنمایی هر منبع گرامری که استفاده می کنید ادامه دهید - در حالت ایده آل ، منبع شما باید به اندازه کافی شما را به چالش بکشد که خسته نشوید و سعی نکنید در یادگیری عجله کنید، زیرا ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید.


تقویت مهارت شنیداری

در این مرحله ، شما باید به دنبال منابع شنيداري باشید. در اینجا انتخاب کلمات جدید دشوار است اما اگر قصد دارید بیشتر زبان مقصد خود را بخوانید و بنویسید، گوش دادن مهارت اصلی است و پیشرفت در آن زمان زیادی می برد .
لذت کلید پیشرفت است، پس وقت خود را به تماشای چیز هایی که دوست ندارید تلف نکنید. اگر اهل عکاسی هستید ، فیلم های مربوط به آن را نگاه کنید. اگر آرایش کردن را دوست دارید ، آموزشهای آرایش به صدها زبان در YouTube وجود دارد. یکی از ارزشمندترین منابع در این مرحله از یادگیری شما ، صوت با متن ، مانند فیلم با زیرنویس است.
تماشای فیلم های کوتاه برای یادگیری زبان راهی عالی برای حفظ تمرکز و انجام وظیفه در طول این فعالیت مهم مطالعه است.

 راه های بهبود مهارت شنیداری زبان


آموزش گام به گام انگلیسی: صحبت کردن و نوشتن 

وقتی موضوعی برای گفتگو ندارید صحبت کردن دشوار است. همین باعث می شود خیلی مایل نباشید به زبان دیگری صحبت کنید . برخی از کارشناسان زبان آموزی معتقدند که اگر مجبور به صحبت کردن یا نوشتن نشوید و بسیاری از مطالب خوانده و شنیده شده را درک نکنید ، یادگیری موثری نخواهید داشت و در نتیجه این موضوع باعث از دست دادن انگیزه و روحیه خود آموز می شود.
اگر تمایل دارید کمی پول خرج کنید ، کلاس خصوصی میتواند به شدت مفید باشد. این کلا ها برای تقویت مکالمه زبان عالی هستند.د. در تیکا شما میتوانید با هزینه زیر 100 هزارتومان هم کلاس خصوصی داشته باشید.
 نوشتن دلهره آور است ، به ویژه در زبان هایی که قواعد گرامری بسیاری دارد. اما تمرین نوشتن همیشه تأثیر مثبتی دارد ، حتی اگر کسی اشتباهات شما را تصحیح نکند. فقط نوشتن به خودی خود به شما کمک می کند کلمات را بهتر به خاطر بیاورید. و در مدت کوتاهی می توانید اشتباهات خود را اصلاح کنید.
برنامه ریزی در یادگیری کاری است که بسته به میزان راحتی و اهمیت آن برای اهداف خود،باید انجام شود. پس حداقل هفته ای دو بار روی شنیداری و نوشتاری خود تمرین کنید.

 

سطح متوسط:

گرامر و خواندن

تقویت گرامر 

در این مرحله ، شما باید هر گونه نقص گرامری خود را برطرف کنید . دوره های آنلاین عمومی و راهنماهای کتاب ممکن است چاره این موضوع نباشد. خوشبختانه ، برای یادگیری زبانهای متداول مانند فرانسه ، روسی ، ژاپنی و آلمانی ، اینترنت با راهنماهای رایگان وجود دارد ، به همین‌ دلیل من در واقع YouTube را پیشنهاد نمی کنم ، زیرا بهترین منبع ،منبعی است که شامل دستور زبان باشد تا شما به طور اصولی قواعد گرامری مورد نظر را یاد بگیرید. آموزش گام به گام انگلیسی به کمک یک مرجع گرامر مثل Grammar in Use راحت تر انجام میشود.
 

خواندن متون با زبان بومی

حال می توانید با متن هایی به زبان بومی کار کنید. من سایت خبری NHK World را بخاطر گزارش اخبار روزانه به ۱۸ زبان بسیار پیشنهاد میکنم . مقالات برای افراد بومی نوشته شده‌است ،نه زبان آموزان .
اما مقالات به قدری کوتاه و قابل فهم  هستند که برای خواندن بسیار مفید می باشند
هر شهر بزرگ در سراسر جهان ،روزنامه ها یا سایر رسانه ها را به زبان خودشان دارند. یک منبع خبری معروف "Público"  می باشد.
 احتمالاً خواندن مقالات و نظرات در این وب سایت  در این مرحله از یادگیری  برای شما سخت خواهد بود. اما اکثر آنها دارای انواع محتوای سبک تر مانند دستور العمل ها ، اخبار سرگرمی ، امتیازات ورزشی و نکات مربوط به سبک زندگی همراه با ویدئو هستند.
مباحثی را که بیشتر به آنها علاقه مند هستید را  بررسی کنید. بهتر است  فقط به تصاویر و زیرنویس ها نگاه  کنید.
 مهمترین قسمت این است که هر جا در آن سایت بروید به یادگیری زبانتان کمک میکند. باید به دنبال کتاب های ترجمه شده از زبان مادری خود باشید و کتاب هایی که پر فروش تر می باشد را بیش تر پوشش دهید . شروع کار با کتاب های ترجمه شده آسان تر است زیرا از نظر فرهنگی ، داستان و شخصیت ها برای شما بیشتر آشنا خواهند بود. اینگونه میتوانید روی جذب زبان تمرکز کنید.
 

خواندن متون زبان برای یادگیری



 

سطح پیشرفته آموزش گام به گام انگلیسی

هر چه بیشتر بخوانید ، بیشتر گوش دهید ، بیشتر در معرض دید خود قرار بگیرید ، بیشتر یاد خواهید گرفت. درک گفتار بومی پیچیده و اصیل کار ساده ای نیست. 
 یادگیری لغات از ۱۰۰ تا ۵۰۰ حیرت انگیز است اما از ۴۰۰۰ به ۴۴۰۰ اثر یادگیری به سختی ثبت می شود، زیرا شما می توانید بیشتر آنچه را که با آن روبرو می شوید درک کنید. نکته اصلی ادامه کار و شاخه شاخه شدن است.
برای ثبات در ادامه کار خود را بادیدن ویدئو های آشپزی و کمدی به چالش بکشید، در نتيجه رفته رفته کار برایتان راحت ت تر می‌شود. مراحل پیشرفته آموزش گام به گام انگلیسی دیگر مانند یک سرگرمی برای شما خواهند بود.


 دیگران را درک کنید 

تکرار بعد از گفت وگوها ، نوشتن خودتان و بلند خواندن همه از استراتژی های یادگیری عالی هستند ، اما اگر هدف شما برقراری ارتباط روان است ، راهی بهتر از برقراری ارتباط وجود ندارد. خواه با معلم خصوصی ، دوست یا حتی غریبه در خیابان باشد ، باید از هر فرصتی برای مکالمه استفاده کنید.
از شرکای صحبت خود بخواهید بین اصلاح اشتباهات و اجازه صحبت آزادانه تعادل برقرار کنند. بعضی از جلسات را به عنوان جلسات "معلم خصوصی" و برخی دیگر را .
پس از آن ،این به شما بستگی دارد. مرحله متوسط ​​- پیشرفته یادگیری زبان گاهی اوقات به نظر می رسد که هرگز پایان نخواهد یافت.
حتی اگر به مطالعه ادامه می دهید ، تا زمانی که واقعاً خود را به چالش نکشید ، به نظر نمی رسد که در حال پیشرفت هستید. اما ناگهان  به یک نوشته قدیمی که می نوشتید یا کتابی که برایتان خواندنش سخت بود ،  نگاه می کنید،  می بینید که چقدر پیشرفت کرده اید.
 سازگاری تنها مهمترین بخش در پیشرفت است.

در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان های مختلف و دلخواه خود بپردازید. کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و در روز و ساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین زبان شرکت کنید.

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
 
راهنمای جامع قدم به قدم یادگیری زبان دلخواه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات