اساتید پیشنهادی:

نحوه استفاده از انواع گرامر در اسپیکینگ برای امتحان آیلتس

ملیکا زریون
ملیکا زریون
شنبه, 3 خرداد 2024

دسته بندی : turkish-vocabulary

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 147

نحوه استفاده از انواع گرامر در اسپیکینگ برای امتحان آیلتس


بهبود دستور زبان برای بخش مکالمه آزمون آیلتس برای کسب نمره بالا بسیار حیاتی است. این بخش از آزمون توانایی شما را در استفاده روان و دقیق از زبان انگلیسی در زمینه‌های مختلف ارزیابی می‌کند. برای موفقیت، لازم است که از مجموعه‌ای از ساختارهای دستوری و زمان‌های مختلف در سخنان خود استفاده کنید. در اینجا یک استراتژی جامع برای بهبود دامنه دستوری شما برای آزمون صحبت کردن آیلتس ارائه شده است و شما را در یادگیری زبان انگلیسی یاری می کند:

در پایین این مقاله مطالب به زبان انگلیسی نوشته شده است و شما می توانید از آن ها استفاده کافی را ببرید.


1) درک معیارها

مکالمه آیلتس دامنه و دقت دستوری شما را ارزیابی می‌کند. امتحان گران به دنبال استفاده از جملات پیچیده، استفاده صحیح از زمان‌ها و سخنان بدون خطا هستند.
✅موضوع در مورد استفاده از ساختارهای پیچیده نیست، بلکه در مورد استفاده صحیح از آن‌ها است.


2) استفاده از زمان‌ها

تسلط بر زمان‌های مختلف به شما امکان می‌دهد تا در مورد تجربیات گذشته، عادت‌های کنونی و برنامه‌های آینده صحبت کنید که موضوعات رایج در آزمون هستند. تمرین کنید تا بتوانید به راحتی بین زمان‌ها جابه‌جا شوید. به عنوان مثال، هنگام توصیف یک رویداد به یاد ماندنی، از زمان گذشته ساده و گذشته کامل برای روایت توالی رویدادها و از زمان گذشته استمراری برای تنظیم صحنه استفاده کنید.


3) جملات شرطی

استفاده از جملات شرطی می‌تواند به طور قابل توجهی نمره دستوری شما را بهبود بخشد. شرطی‌ها برای بیان فرضیه‌ها یا بحث در مورد نتایج احتمالی مفید هستند. تمرین کنید تا از تمام انواع (صفر، اول، دوم، سوم و مخلوط) برای بحث در مورد شرایط واقعی و فرضی استفاده کنید.


آزمون صحبت کردن آیلتس


4) صدای منفعل

صدای منفعل برای تغییر تمرکز از عامل به خود عمل مفید است که می‌تواند به ویژه در بخش ۲ آزمون صحبت کردن هنگام توصیف فرآیندها یا رویدادها مفید باشد. به عنوان مثال، به جای گفتن "من پروژه را تکمیل کردم"، می‌توانید بگویید "پروژه توسط من تکمیل شد".


5) مدال‌ها برای گمانه‌زنی

استفاده از افعال مدال مانند could، might و should برای گمانه‌زنی در مورد گذشته، حال یا آینده می‌تواند عمق بیشتری به پاسخ‌های شما بیفزاید. به عنوان مثال، "او ممکن است قطار را از دست داده باشد" یا "ما می‌توانیم در کافه ملاقات کنیم اگر شما فارغ هستید".


6) گفتار مستقیم و گزارشی

تمرین هر دو گفتار مستقیم و گزارشی می‌تواند تنوعی به زبان شما بیفزاید. هنگام به اشتراک گذاشتن گفتگوها یا گزارش دادن کلمات دیگران، جابه‌جایی بین این فرم‌ها می‌تواند تسلط شما بر دستور پیچیده را نشان دهد.


7) تنوع در ساختار جملات

از ترکیبی از جملات ساده، مرکب و پیچیده برای نشان دادن انعطاف‌پذیری استفاده کنید. استفاده از حروف ربط و جملات وابسته می‌تواند ایده‌ها را به هم متصل کرده و وضوح بیشتری به پاسخ‌های شما بدهد.


8) تمرین و بازخورد :

تمرین منظم کلیدی است. در فعالیت‌های صحبت کردن، بهتر است با یک شریک یا معلم که می‌تواند بازخورد بدهد، شرکت کنید. ضبط خودتان نیز می‌تواند مفید باشد. به ضبط‌ها گوش دهید تا خطاهای دستوری و نواحی قابل بهبود را شناسایی کنید.


نحوه استفاده از انواع گرامر در اسپیکینگ


9) خواندن و گوش دادن برای دستور زبان:

به مواد انگلیسی متنوعی مانند کتاب‌ها و گوش دادن به پادکست‌ها یا اخبار به زبان انگلیسی مراجعه کنید تا با ساختارهای دستوری جدید و واژگان آشنا شوید.


10) سازگاری دستور زبان با سؤالات:

دستور زبان خود را مطابق با نوع سؤال تنظیم کنید. به عنوان مثال، هنگام بحث در مورد ترجیحات یا تفاوت‌ها، از فرم‌های مقایسه‌ای و برتر استفاده کنید. هنگام صحبت کردن در مورد روتین‌ها یا عادت‌ها، از قیدهای فراوانی استفاده کنید.


🌹 نتیجه‌گیری


بهبود دقت و دامنه دستوری برای آزمون صحبت کردن آیلتس نیاز به تمرین متمرکز و تعرض به اشکال مختلف زبان دارد. با استفاده آگاهانه از ساختارهای دستوری مختلف در سخنان خود، می‌توانید تسلط زبانی لازم برای کسب نمره بالا را نشان دهید. به یاد داشته باشید، روان بودن به معنای صحبت کردن بدون وقفه نیست، بلکه شامل استفاده منسجم و مناسب از ساختارهای زبانی است. بازخورد منظم، گوش دادن فعال و خواندن، شما را در سفر به سوی تسلط بر دستور زبان برای آزمون مکالمه آیلتس حمایت می‌کند. موسسه آموزش زبان تیکا در یادگیری 16 زبان مختلف در کنار شماست. برای یادگیری زبان با توجه به هدفی که دارید استاد دلخواه خود را بیابید و در مسیر دلخواه خود برای یادگیری زبان قدم بگذارید.


?How to use different kinds of grammar in our speaking for IELTS exam



Improving grammar for the IELTS speaking section is crucial for achieving a high band score. This component of the exam evaluates your ability to use English fluently and accurately in various contexts. To excel, incorporating a range of grammatical structures and tenses into your speech is essential. Here's a comprehensive strategy to enhance your grammatical range for the IELTS speaking exam:


:Understanding the Criteria

The IELTS speaking test assesses your grammatical range and accuracy. Examiners look for the use of complex sentences, correct tense usage, and error-free speech. It's not about using complicated structures but about using them appropriately.


 :Tense Usage

Being proficient in different tenses allows you to talk about past experiences, current habits, and future plans, which are common topics in the exam. Practice shifting seamlessly between tenses. For example, when describing a memorable event, use the past simple and past perfect tenses to narrate the sequence of events and the past continues to set the scene.


 :Conditional Sentences

Using conditional sentences can significantly improve your grammatical score. Conditionals are useful for expressing hypotheses or discussing possible outcomes. Practice using all types (zero, first, second, third, and mixed conditionals) to discuss real and hypothetical situations.


 :Passive Voice

The passive voice is useful for shifting focus from the doer to the action itself, which can be particularly handy in Part 2 of the speaking test when describing processes or events. For instance, instead of saying "I completed the project," you could say "The project was completed by me."


 :Modals for Speculation

Using modal verbs such as could, might, and should to speculate about the past, present, or future can add depth to your answers. For example, "He might have missed the train" or "We could meet at the cafe if you're free."


اسپیکینگ برای امتحان آیلتس


 :Direct and Reported Speech

Practicing both direct and reported speech can add variety to your language. When sharing conversations or reporting others' words, alternating between these forms can demonstrate your grasp of complex grammar.


 :Variety in Sentence Structures

Incorporate a mix of simple, compound, and complex sentences to demonstrate flexibility. Using conjunctions and relative clauses can connect ideas and provide clarity to your responses.


 :Practice and Feedback

Regular practice is key. Engage in speaking activities, ideally with a partner or a tutor who can provide feedback. Recording yourself can also be beneficial. Listen back to identify grammatical errors and areas for improvement.


:Reading and Listening for Grammar

Expose yourself to a wide range of English materials. Reading books and listening to podcasts or news in English can introduce you to new grammatical structures and vocabulary.


 :Tailoring Grammar to Questions

Adapt your grammar according to the question type. For instance, use comparative and superlative forms when discussing preferences or differences. When talking about routines or habits, incorporate adverbs of frequency.


🌹 Conclusion


Enhancing grammatical accuracy and range for the IELTS speaking test requires focused practice and exposure to diverse language forms. By consciously incorporating various grammatical structures into your speech, you can demonstrate the linguistic proficiency needed to achieve a high band score. Remember, fluency does not mean speaking without pauses, but rather, it involves the coherent and appropriate use of language structures. Regular feedback, active listening, and reading will support your journey to grammatical mastery for the IELTS speaking exam. Tika Language Institute is by your side in learning 16 different languages. To learn a language based on your goal, find your desired teacher and take steps in your preferred path for language learning



نحوه استفاده از انواع گرامر در اسپیکینگ برای امتحان آیلتس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

ملیکا زریون

تولید محتوا

سلام دوستان ، من ملیکا هستم و از 8 سالگی یادگیری زبان شروع کردم.از 17 سالگی به صورت جدی تدریس در اموزشگاه های برتر کشور، شروع به تدریس کردم. در رده های سنی کودک ، نوجوان و بزرگسالان کار کردم و تمرکز اصلیم رده سنی بزرگسالان بوده، بعد از کرونا به‌صورت فریلنسری با چندین اموزشگاه برند، به‌صورت انلاین همکاری داشتم ورکشاپ های مختلفی از شروع به تدریسم تا به حال شرکت کردم که واقعا تو حوزه تکنیکال تدریس برام مفید و سودمند بوده

نظرات