اساتید پیشنهادی:

12 راه برای تقویت رایتینگ

معین
معین
دوشنبه, 21 تیر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 10760

12 راه برای اینکه بهتر انگلیسی بنویسیم و رایتینگ خود را تقویت کنیم

برای زبان آموزان با سطح مبتدی نوشتن منظم بسیار حیاتی است. با توجه به اینکه هنگام شروع یادگیری انگلیسی بیشتر تمرکز زبان آموز روی گرامر و لغات انگلیسی است ،فراموش کردن مهارت Writing (رایتینگ) بسیار دیده می شود.
اما باید به خاطر داشته باشید که مهارت نوشتن می تواند به یادگیری لغات و گرامر و دیکته کلمات انگلیسی شما کمک کند . با توجه به اهمین نوشتن انگلیسی ما در این مقاله قصد داریم 12 نکته مهم برای زبان آموزان مبتدی بیان کنیم تا هر چه ساده تر بتوانند به انگلیسی بنویسند. از آن جا که مهارت خواندن انگلیسی و نوشتن بسیار به هم مرتبط هستند می توانید از بعضی روش ها برای reading   هم استفاده کنید. پس با ادامه این مقاله که برای بررسی 12 راه تقویت مهارت رایتینگ انگلیسی است همراه ما باشید.


1. هر روز به انگلیسی بنویسید

شما باید هر روز تمرین نوشتن داشته باشید. تکرار چندباره و روزانه مهارت رایتینگ به شما کمک می کند که به آن مسلط شوید. بدون شک که در ابتدا نوشتن انگلیسی می تواند برای زبان آموزان  بسیار پر چالش باشد اما بعد ازاینکه هر روز حتی یک پاراگراف کوتاه نوشتید کم کم ساده می شود. 
برای اینکه حتی یک روز نوشتن را فراموش نکنید اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانید از آن ها برای یادآوری استفاده کنید و حتی خیلی ساده به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود در یک تقویم نوشتن انگلیسی را علامت گذاری کنید. 


2. بهترین زمان و مکان نوشتن انگلیسی برای خود را پیدا کنید

هر کسی در یک ساعت خاص بهتر می نویسد .شاید صبح ها بهتر بتوانید تمرکز کنید یا شاید هم آرامش آخر شب برای شما مهم تر باشد و خلاقیت شما نیمه شب شکوفا شود. نوشتن انگلیسی را در ساعات مختلف شبانه روز تمرین کنید تا ببینید که بهترین ساعت برای شما چه زمانی است.
بعد از پیدا کردن زمان مناسب حالا باید مکان مناسب برای نوشتن را بیابید. اگر در مکان های شلوغ و پرسر و صدا برای نوشتن مشکل دارید ،می توانید در جاهایی آرام تر مثل کتابخانه بنویسید. اگر با شنیدن صداهای اطراف بهتر می نویسید می توانید سری به کافی شاپ های شلوغ بزنید. به هر حال در زمان و مکان های متفاوت بنویسید تا بهترین را پیدا کنید.

بهترین ومکان و زمان برای نوشتن انگلیسی



3. یک مکان مشخص برای نگهداری نوشته هایتان داشته باشید

یک دفترچه یادداشت برای جمع آوری همه نوشته هایتان تهیه کنید.با نگه داری همه نوشته هایتان در یک جا این امکان را خواهید داشت که بعدا به نوشته های قبلی خود مراجعه کنید و آن وقت می توانید میزان پیشرفت نوشتن انگلیسی خود را ببینید.همچنین می توانید همزمان همه نوشته هایتان را ببینید و بررسی کنید که آیا اشتباهات گرامری که در ابتدا داشتید را در ادامه هم تکرار کرده اید؟
اگر به جای نوشتن روی کاغذ می خواهید تایپ کنید ما سایت (اپلیکیشن ) evernote  را پیشنهاد می دهیم تا براحتی نوشته هایتان را در کنار هم داشته باشید. و در این نرم افزار تقویمی در اختیار شماست که امکان برنامه ریزی روز و ساعت نوشتن را به شما می دهد. 
یک راه دیگر، نوشتن در یک بلاگ است. و شما این امکان را دارید که وبلاگ تان خصوصی باشد که فقط خودتان بتوانید آن را ببینید و یا حتی عمومی تا دیگران هم به آن دسترسی داشته باشند.


4. یک موضوع انتخاب کنید و بنویسید

هنگامی که همه چیز برای شروع آماده بود یک موضوع انتخاب کنید و نوشتن درباره آن را آغاز کنید.اگر فرضا موضوع انتخابی شما فوتبال است مهم نیست که درباره تاکتیک در فوتبال بنویسید و یا درباره آخرین باری که فوتبال بازی کرده اید! فقط نوشتن را شروع کنید و به ذهن خود اجازه دهید به هر چیزی درباره آن موضوع سری بزند.  یک زمان 5 دقیقه ای مشخص کنید و تمام آن 5 دقیقه را پشت سر هم بنویسید. وقتی به این 5 دقیقه ها عادت کردید حالا زمان را به 10 دقیقه برسانید .
هدف از تمرینات نوشتن انگلیسی ، بدون نقص نوشتن نیست. هدف آموزش وتمرین مغز شما برای انگلیسی فکر کردن است و اینکه ببینید چه مقدار توانایی نوشتن درباره یک موضوع خاص را دارید. حتی اگر موضوع خاصی مد نظرتان نمی آید می توانید درباره هر چیزی که به ذهن تان می آید بنویسید و حتی لزومی ندارند که مطالبی که می نویسید به هم ربطی داشته باشند!

" مقاله پیشنهادی : 9 روش برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی در خانه "

5. یک دفتر خاطرات انگلیسی داشته باشید

مزیت اصلی داشتن یک دفترخاطره این است که شما را وادار به نوشتن روزانه می کند. نوشتن انگلیسی دفتر خاطرات تمرینی بسیار مفید برای گرامر و زمان ها (گذشته،حال،آینده) است. شما درباره فعالیت های روز گذشته خود با گرامر زمان گذشته می نویسید و درباره برنامه ها و کارهایی که فردا می خواهید انجام دهید از گرامر زمان آینده استفاده می کنید.
و همچنین وقتی چنین دفتری داشته باشید در طول روز بیشتر به انگلیسی فکر می کنید چرا که می خواهید آن ها را بعدا بنویسید. 
 

اساتید زبان تیکا

 

6. گاهی باید بیش از یک بار یک مطلب را بنویسید

بدون شک اولین نوشته شما نمی توانید خالی از اشکال باشد. وقتی نوشتن شما تمام شد حال برگردید وآن را بخوانید تا اشکالات آن را پیدا کنید. همچنین باید لیستی از اشکالاتی که در نوشتن دارید و هنگام خواندن آن ها پیدا کرده اید تهیه کنید. 
می توانید از سایت های مختلفی مانند Hemingway Editor ،  Read-Able،  Grammar Check، Reverso برای پیدا کردن غلط های املایی و گرامری و نگارشی استفاده کنید . اما یادتان باشد که این سایت ها نمی توانند همه ایرادات را پیدا کنند. 
وقتی که نوشته خود را یکبار مرور کردید حال یکبار دیگر کل متن را بنویسید. و حالا بازنویسی با گرامر و املای لغات  صحیح، اشکالات و صحیح آن ها را بهتر درک می کنید. 


7. از یک دوست بخواهید که نوشته های شما را اصلاح کند

از آنجایی که به احتمال بسیار زیاد خودتان نمی توانید تمام اشتباهات خود را پیدا کنید ،در دسترس داشتن یک دوست که سطح زبان انگلیسی خوبی دارد بسیار می تواند به شما کمک کند.  اینکه یک شخص دیگر نوشته های شما را بخواند  به پیشرفت رایتینگ شما کمک می کند و ایده ها و خلاقیت های جدیدی در نوشتن به شما می دهد و می توانند تمام نوشته یا بخشی که بری شما دشوار بوده را تصحیح کنند. 
اگر دوستی که سطح زبان بالایی داشته باشد را در دسترس ندارید قبلا در مقاله رمز تقویت 4 مهارت زبان به پیدا کردن پارتنر آنلاین زبان و چگونگی پیدا کردن آن پرداختیم.

پارتنر زبان انگلیسی برای یادگیری زبان



8. یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی همراه خود داشته باشید

وقتی که یک لغت جدید انگلیسی را می بینید و یا می شنوید آن را در لغت نامه انگلیسی خود پیدا کنید و سپس چند بار آن کلمه را با صدای بلند تکرار کنید و بعد آن را بنویسید. آن قدر آن کلمه را تکرار کنید تا به گوش شما آشنا شود. و هنگام تمرین نوشتن در روز بعد سعی کنید در جمله های خود از این کلمات انگلیسی جدید استفاده کنید. 
اگر همراه داشتن دیکشنری های بزرگ برای شما دشوار است می توانید از دیکشنری های آنلاین مثل Merriam Webster یا Dictionary.com و سایر دیکشنری های معتبر آنلاین استفاده کنید. و همچنین نرم افزار های دیکشنری بسیار زیادی برای گوشی های تلفن همراه وجود دارند.

اپلیکیشن یادگیری زبان و نرم افزار دیکشنری انگلیسی



9. مترادف و متضاد لغات را یاد بگیرید

هنگام پیدا کردن معنی یک لغت جدید انگلیسی در دیکشنری سعی کنید که حداقل 1 هم معنی و 1 کلمه با معنی متضاد آن لغت را هم یاد بگیرید. دانستن لغات هم معنی بسیار می توناد به مهارت نوشتن انگلیسی شما کمک کند . به راحتی می توانید در سایت  thesaurus هم معنی و متضاد یک لغت انگلیسی را پیدا کنید. در این سایت وقتی که لغتی را سرچ می کنید مترادف ها را با رنگ نارنجی و متضاد کلمات را با رنگ خاکستری نشان می دهد .همچنین اگر برای پیدا کردن مترادف و متضاد لغات انگلیسی دنبال سایت متفاوتی هستید نگاهی به سایت Visual Thesaurus هم بیاندازید.

 

10. فلش کارت انگلیسی درست کنید

هنگام جستجو درباره معنی یک لغت جدید انگلیسی برای آن لغات فلش کارت هایی تهیه کنید.  به سادگی برروی یک تکه کاغذ کوچک ،در یک طرف آن لغت را بنویسید و در طرف دیگر معنی آن لغت به همراه نقش لغت (اسم،فعل،صفت و ...)   و یک جمله که از آن لغت استفاده شده را بنویسید . و سپس هر چند روز یکبار این فلش کارت ها را مرور کنید و تا می توانید از این لغات جدید انگلیسی در رایتینگ های خود استفاده کنید.

فلش کارت انگلیسی برای آموزش زبان



11. با صدای بلند کتاب های انگلیسی بخوانید

همانطور که قبلا هم اشاره شد ، مهارت های نوشتن و خواندن انگلیسی به هم مربوط هستند بنابراین هر چه بیشتر کتاب و مطالب انگلیسی بخوانید بهتر می توانید به انگلیسی بنویسید. با کتاب های ساده، خواندن انگلیسی را شروع کنید و هر لغت جدیدی که با آن مواجه می شوید را بنویسید و چندین بار تلفظ صحیح آن را تمرین کنید. بعد از مدتی می توانید سراغ کتاب هایی که برای نوجوانان و جوانان نوشته شده اند نظیر مجموعه هری پاتر که زبانی ساده دارند بروید. در این بین گوش کردن به کتاب های صوتی انگلیسی را هم دست کم نگیرید.

 

12. آهنگ ها و اشعار را به انگلیسی ترجمه کنید

آهنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید و متن آهنگ را به انگلیسی ترجمه کنید. حتی می توانید برای درست بودن قافیه ها یک جمله را چند بار تکرار کنید .همین کار را با شعر هایی که دوست دارید هم می توان انجام داد .کلماتی که در ترجمه آهنگ و شعرها استفاده می کنید احتمالا با لغاتی که در کتاب ها و روزنامه ها با آن ها برخورد می کنید بسیار متفاوت باشند.
با انجام این تمرین و برگرداندن آهنگ های فارسی به انگلیسی در واقع در حال تمرین رایتینگ هستید و با لغات جدیدی درباره موضوعات مختلفی نظیر عشق ، خیانت،ترس و سایر موضوعاتی که در آهنگ ها با آن ها برخورد می کنید آشنا می شوید.

 

مهم ترین اصل در تمام این نکته ها این است که به صورت منظم و برنامه ریزی شده بنویسید. یادگیری رایتینگ انگلیسی نیاز به زمان دارد. شما نیاز به استفاده از لغات برای جمله سازی و گرامر انگلیسی صحیح  و نحوه تلفظ صحیح لغات دارید.
هر چه بیشتر روی یک مهارت انگلیسی وقت بگذارید و تمرین کنید آن مهارت برای شما ساده تر خواهد شد. پس نوشتن رو شروع کنید ! اگر روش های دیگری برای تمرین رایتینگ داشته اید در قسمت نظرات در پایین صفحه آن را با ما در میان بگذارید.

شما زبان آموزان عزیز در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی زبان های انگلیسی،زبان فرانسه ،زبان آلمانی،زبان ترکی استانبولی،زبان ایتالیایی ،زبان روسی و... را با اساتید حرفه ای  زبان یاد بگیرید .کافیست زبان و استاد مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس از طریق تقویم ارائه شده هر استاد روزو زمان مورد نظر خود را کلیک کنید و شروع به یادگیری یک زبان جدید کنید.

 

منبع: fluentu

 

 

یادگیری زبان با استادخصوصی آنلاین
12 راه برای تقویت رایتینگ

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

حسین محسنیان

مرسی از شما و مطالب خوبتون

9 آبان 2022

user-image

پارسا مهری

در مورد تقویت بیشتر بگید

3 آبان 2022

user-image

پریسا

عالی بود

2 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

چه راهکارهای خوبی بود ??? ممنونم?

1 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

ممنون بابت مطلب مفیدتون

1 آبان 2022

user-image

حامد

خیلی کاربردی - تشکر از شما

22 تیر 2020