اساتید پیشنهادی:

آموزش نوشتن داستان به زبان انگلیسی به روش حرفه‌ای

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 18 شهریور 2022

دسته بندی : english-story

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2413

نوشتن داستان به زبان انگلیسی

داستان نویسی یک مهارت بسیار مفید است. خواندن می‌تواند ذهن شما را به دنیایی از کلمات تازه و معرکه‌ای باز کند و سطح آموزش زبان انگلیسی شما را ارتقا دهد. اگر شما یک نویسنده حرفه‌ای نیستید، اما نوشتن یک داستان که مطالب مفیدی دارد، می‌تواند به مردم کمک کند تا مطالب ارزنده‌ای را یاد بگیرند، اما هنگامی‌که قصد نوشتن داستان حرفه‌ای به زبان انگلیسی را دارید موضوع کمی فرق می‌کند  زیرا به نظر می‌رسد این کار کمی سخت باشد به خصوص برای افرادی که تا به حال این کار را انجام نداده‌اند. اما باید گفت جای نگرانی نیست زیرا دستورالعمل‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید شروع به نوشتن داستان موردنظر خود کنید.

در ادامه می‌خواهیم درباره آموزش نوشتن داستان به زبان انگلیسی به روش حرفه‌ای بیشتر صحبت کنیم، اما قبل از آن بهتر چند نکته بسیار مهمی که هر نویسنده باید در نوشته‌های خود به کار ببرد را بررسی کنیم.

نوشتن داستان به زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

 نوشتن داستان به زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید یک نویسنده موفق شوید، اولین قدم این است که دنیای خودتان را خلق کنید. باید درباره موضوعی بنویسید که به آن علاقه دارید، اما ازآنجایی‌که قصد نوشتن یک داستان به زبان انگلیسی را دارید مهم است تا به این نکته توجه کنید که اگر سطح زبان انگلیسی شما بسیار قوی نیست به سراغ داستان‌های بسیار پرهیاهو و بلندپروازانه نروید بلکه موضوع آسانی را انتخاب کنید که بتوان با نوشتن چند بخش به راحتی آن را به اتمام رساند.

نگران نباشید که خوانندگان از موضوع استقبال نکنند بلکه شما می‌توانید داستان‌های ساده خود را بنویسید و هنگامی که سطح زبانتان را به حد کافی رساندید آن وقت به سراغ داستان‌های ماجراجویانه بروید. هنگامی که احساس کردید می‌توانید داستان‌های فانتزی بنویسید از این موضوع نترسید زیرا نوشتن داستان‌های تخیلی و غیر واقعی بسیار جذاب هستند و مخاطبان زیادی نیز دارند.

برای مطالعه بیشتر: داستان انگلیسی

نکات مهمی که هنگام نویسندگی باید به آن‌ها توجه کنید

هنگامی که شروع به نوشتن داستان خود می‌کنید لازم است بدانید که قرار است با زاویه دید یکی از شخصیت‌ها همراه شوید یا به عنوان یک راوی داستان را بازگو کنید. زیرا انتخاب زاویه دید در نویسندگی اهمیت زیادی دارد و تا حدودی به نوع داستان شما بستگی دارد. به طور مثال اگر قرار است شما از زبان یک دختر جوان و یک پسر جوان صحبت کنید و داستان را برای خوانندگان تعریف کنید باید آن را به‌گونه‌ای شرح دهید که خواننده بتواند از ابتدا تا انتهای داستان با احساسات او همراه شود؛ بنابراین این کاملاً به شما بستگی دارد که زاویه دید را به شخصیت‌ها نسبت دهید یا به راوی داستان.

اگر داستان شما شخصیت‌های زیادی دارد، برای اینکه خواننده بتواند با آن‌ها ارتباط درستی برقرار کند بهتر است در ابتدای داستان به نوعی همه آن‌ها را معرفی کنید و از پرورش کاراکترهای داستان نترسید زیرا باعث جذابیت داستان می‌شود. تنها نکته‌ای که هنگام انتخاب شخصیت‌های داستان باید به آن توجه کنید این است که اگر تازه کار خود را شروع کرده‌اید بهتر است کاراکترهای داستانتان را به یک یا دو نفر محدود کنید، اما اگر سطح زبان شما خوب است اشکالی ندارد که از کاراکترهای مختلفی در داستان استفاده کنید. همچنین قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید بهتر است از عادت‌های کاراکترها، دوستانشان و خلاصه هر نکته جذاب که وجود دارد صحبت کنید.

چگونه می‌توانیم به صورت حرفه‌ای یک داستان به زبان انگلیسی بنویسیم؟

چگونه می‌توانیم به صورت حرفه‌ای یک داستان به زبان انگلیسی بنویسیم؟

برای نوشتن یک داستان به زبان انگلیسی و به صورت حرفه‌ای می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

توضیح موقعیت‌ها

اولین نکته‌ای که پیش از شروع به نوشتن داستان به زبان انگلیسی باید به آن توجا کنید این است که صحنه را با استفاده از توضیح موقعیت‌ها بررسی کنید. به طور مثال می‌توانید محیط، زمان و مکان و هر آنچه را که قصد دارید در داستان به کار ببرید را به طور کامل بررسی کنید. هنگامی که شخصیت‌های داستان را در ذهن خود بررسی کنید بیشتر می‌توانید در مورد خصوصیات ظاهری و فردی آن‌ها فکر کنید.

همان‌طور که می‌دانید توصیف کردن شخصیت‌های یک داستان با جزئیات می‌تواند برای مخاطبان جذاب‌تر باشد زیرا می‌توانند آن را بهتر در ذهن خود تصور کنند، اما نکته قابل‌توجه این است که نوشتن یک داستان با شخصیت‌های زیاد که هر کدام از آن‌ها عادت‌ها و سبک زندگی مخصوص به خود را دارند، بدون شک نیاز ‌به سطح بالای زبان انگلیسی دارد؛ بنابراین اگر دایره لغات شما گسترده نیست باید هرچه زودتر دست‌به‌کار شوید و دایره لغات خود را افزایش دهید.

سعی کنید برخی از قسمت‌های داستان را هیجان‌انگیز بنویسید

بدون شک قسمت‌های هیجان‌انگیز داستان‌ها یکی از قسمت‌های بسیار جذاب برای خوانندگان هستند. برای انجام این کار می‌توانید داستان را به آرامی شروع کنید و سپس با استفاده از اتفاقاتی که آرام آرام در طول داستان می‌افتد ناگهان قصه را به یک نقطه اوج برسانید. این بستگی به داستان شما دارد که شامل چه موضوعی می‌شود. اگر داستان تخیلی است می‌توانید کمی اغراق در آن به کار ببرید و داستان را هیجانی کنید، اما اگر داستانتان یک داستان عادی است که شامل زندگی چند شخصیت می‌شود، می‌توانید برای یکی از شخصیت‌های داستان خود مشکلی ایجاد کنید که خواننده مجاب شود ادامه داستان را دنبال کند.

در واقع رسیدن به نقطه اوج در داستان‌های انگلیسی همان بخشی است که می‌تواند با جملات کوتاه، بیان کردن حالات شخصیت‌ها و صحنه‌های پشت سر هم بیان شود. به طور کلی هنگامی که داستان‌ها از قسمت‌های هیجان‌انگیز برخوردار هستند، مخاطب بیشتر تمایل دارد تا ادامه داستان را بخواند و این یکی از دلایلی است که خوانندگان مطالب را دنبال می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید آن‌ها را ناامید نکنید.

توضیح نکات مورد نیاز

پس از اینکه قسمت هیجان‌انگیز داستانتان را نوشتید، خوانندگان شما با سوالاتی روبرو می‌شوند؛ بنابراین لازم است از بخشی از داستان برای توضیح نکات مورد نیاز استفاده کنید، اما برخی دیگر از سوالات وجود دارد که ممکن است بخواهید آن‌ها را بدون پاسخ رها کنید تا بعداً به آن‌ها بپردازید؛ بنابراین لازم است تا تنها درباره آنچه که مورد نیاز است توضیح دهید و از شاخ و برگ دادن‌های اضافه پرهیز کنید.

سعی کنید پایان داستانتان واضح باشد

فرقی ندارد که داستان شما یک داستان شاد است یا غمگین، در هر صورت باید بتواند خوانندگان را راضی نگه دارد؛ بنابراین بهتر است پایان داستانتان را واضح بنویسید و آن را به صورت کاملاً منطقی به اتمام برسانید. به طور مثال می‌توانید در پایان کتابتان در صورت وجود نکات اخلاقی آن‌ها را بررسی کنید. همچنین اگر داستانتان شخصیت‌های بسیار متنوعی دارد، سعی کنید خیلی ساده برای هر کدام از شخصیت‌ها یک مقصد تعیین کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این مقصد باید با روند داستان همخوانی داشته باشد. اگر دوست دارید داستانتان پایان غم‌انگیزی داشته باشد از انتخاب آن نترسید زیرا لزوماً نباید تمامی داستان‌ها پایان شاد داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر: 10 کتاب خوب و ساده انگلیسی

یادگیری نوشتن داستان انگلیسی در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره آموزش نوشتن داستان به زبان انگلیسی به روش حرفه‌ای صحبت کنیم. به طور کلی داستان نویسی و توانایی ترکیب کردن شخصیت‌ها و نوشتن یک متن جذاب یکی از مهارت‌های بسیار دل‌نشینی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. برای نوشتن داستان انگلیسی به روش حرفه‌ای لازم است ابتدا دایره لغات و واژگان و خلاقیت خود را پرورش دهید.

همچنین فراموش نکنید که برای بهتر شدن نوشته‌هایتان به طور دائم تمرین کنید، شخصیت‌پردازی و رویا پردازی کنید و به داستان‌هایی که در ذهن دارید پروبال دهید. نکته‌ای که در پایان باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام نوشتن یک داستان به زبان انگلیسی به کاربرد درست کلمات، قیدها، شکل فعل‌ها و نکات گرامری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید یادگیری زبان شما را به عهده می گیریم و به پیشرفت هر چه بیشتر شما در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به صفحه اساتید تیکا، استاد خود را انتخاب و یادگیری زبان را شروع کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

آموزش نوشتن داستان به زبان انگلیسی به روش حرفه‌ای

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

من بیشتر به خوندنش علاقه دارم ممنون میشم معرفی کنید

19 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

مرسی از این مطلب مفید

19 شهریور 2022