اساتید پیشنهادی:

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 17 شهریور 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1324

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله می‌تواند بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد، اما بسیاری از خانواده‌ها نگران آموزش این گروه سنی کودکان هستند زیرا باعث می‌شود خانواده‌ها و معلمان مجبور شوند تا روش تدریس و استراتژی‌های خود را به طور کلی تغییر دهند. نکته‌ای که وجود دارد این است که تدریس کردن به بچه‌های بسیار کوچک، ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید زیرا تنها کافی است روش کار را پیدا کنید و هنگامی‌که روش کار را پیدا کنید می‌توانید به راحتی به کودکان ۲ ساله زبان تدریس کنید. یادگیری زبان جدیدی محدودیت سن ندارد. از آنجایی که شاید شما قصد داشته باشید به کودک خود زبان انگلیسی را آموزش دهید بنابراین در اینجا می‌خواهیم درباره آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله صحبت کنیم.

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

مهم‌ترین نکاتی که هنگام  یادگیری انگلیسی به کودکان باید رعایت کنید شامل موارد زیر هستند:

محدودیت‌ها و توانایی‌های آن‌ها را درک کنید

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که کودکان ۲ ساله نمی‌توانند بخوانند و بنویسند و به طور معمول به سختی صحبت می‌کنند، اما کودکان می‌توانند کارهای بسیار زیادی را در هنگام یادگیری زبان انگلیسی انجام دهند به طوری که اگر آن‌ها را درک کنید، شاهد پیشرفت‌های بزرگ آن‌ها خواهید بود. اولین قدم این است که درک درستی داشته باشید که آن‌ها چه‌کاری را می‌توانند انجام دهند و چه‌کارهایی را نمی‌توانند انجام دهد. کودکان در این سن بسیار کنجکاو هستند و می‌خواهند جهان اطراف خود را کشف کنند و چیزهای جدید یاد بگیرند و همچنین آن‌ها می‌توانند بسیاری از خاطرات و حوادث را به خاطر بسپارند. به طور معمول کودکان در این سن رویدادهای بصری را بیشتر به ذهن خود می‌سپارند؛ بنابراین می‌توانید کلمات و واژگان را با تصاویر به آن‌ها آموزش دهید.

با آن‌ها بازی کنید

همان‌طور که گفته شد، از آنجایی که در این سن کودکان از جستجو در دنیای اطراف و تقلید از دیگران چیزهای مختلفی را یاد می‌گیرند و بیشتر اتفاقات از طریق بازی کردن انجام می‌شود؛ بنابراین شما باید به عنوان یک همبازی به او آموزش دهید نه به عنوان معلم. به طور مثال می‌توانید با کودکتان بنشینید، باهم بازی کنید و چیزهای مختلفی را کشف کنید و در همین حین کلمات را به زبان انگلیسی به او آموزش دهید. کودک در این حالت اهمیت نمی‌دهد شما این کار را با یک زبان جدید انجام می‌دهید بنابراین سعی کنید در این مرحله از افعال، صفت‌های انگلیسی و اسم‌ها استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که بازی کردن با کودکان همیشه نباید خیلی رقابتی و سخت باشد بلکه می‌توانید از بازی‌های ساده نیز استفاده کنید و مطمئن باشید که اگر چندین کودک در حال آموزش دیدن زبان هستند همه آن‌ها بتوانند برنده شوند و فضای خیلی رقابتی بین آن‌ها ایجاد نشود. به طور مثال می‌توانید بازی‌های مانند پریدن روی طنابط پیدا کردن اشیا، حدس زدن کلمات از طریق فلش کارت‌هایی که روی زمین چیده شده و... استفاده کنید.

همچنین یکی دیگر از بازی‌هایی که برای یادگیری کودکان بسیار مفید است به این صورت است که شما یک اشیا را از داخل محل تدریس خود بردارید و سپس از کودک بخواهید حدس بزند وسیله‌ای که گم‌شده چه چیزی است. از او بخواهید که نام این کلمه را به زبان انگلیسی بیان کند.

فعالیت‌های کوتاه‌مدت

کودکان ۲ ساله خیلی سریع خسته می‌شوند و علاقه خود را نسبت به فعالیت‌های مختلف از دست می‌دهند؛ بنابراین اگر آن‌ها از تدریس خسته شده‌اند به این معنی نیست که روش تدریس کردن شما خسته‌کننده است بلکه ممکن است اتفاق جالب دیگری در محیط اطراف آن‌ها حال رخ دادن باشد که توجه آن‌ها را جلب کند.

بنابراین برای اینکه آن‌ها از تدریس خسته نشوند بهتر است تغییری در محیط اطراف و یا تدریس خود ایجاد کنید. هنگام تدریس ۵ یا ۱۰ دقیقه آهنگ گوش دهید، بازی کنید، فیلم‌های آموزشی ببینید و صحبت کنید، در نتیجه لازم است از قبل برای کلاس خود برنامه‌ریزی انجام دهید. این کارها باعث می‌شود تا کودکان خسته نشوند و محیط یادگیری برای آن‌ها تنوع بیشتری داشته باشد.

از عروسک دستکشی استفاده کنید

برای اینکه تدریس شما بسیار مفرح و لذت‌بخش باشد و کودک به آن توجه بیشتری کند می‌توانید از عروسک‌های دستکشی استفاده کنید. هنگامی‌که از این عروسک‌ها استفاده می‌کنید، کودکان هیجان زده می‌شوند و می‌توانند با عروسک موردعلاقه خود ارتباط برقرار کنند. اغلب کودکان حس می‌کنند که این عروسک‌ها واقعی هستند ؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از این عروسک‌ها تدریس خود را شروع کنید و بازدهی عالی آن را ببینید.

در هر درس فقط چند کلمه تدریس کنید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید در یک درس بیشتر از سه یا چهار کلمه جدید به کودک معرفی نکنید، زیرا آن‌ها برای به خاطر سپردن آن دچار مشکل می‌شوند. بهتر است زمان تدریس تنها چند کلمه به آن‌ها آموزش دهید و آن را مرتباً تکرار کنید. هنگامی که کلمات را به آرامی به کودکان یاد می‌دهید آن‌ها می‌توانند راحت‌تر این کلمات را به خاطر بسپارند؛ در نتیجه نیازی نیست هر جلسه همان کلمات را تکرار کنید بلکه آهسته درس دادن شما باعث می‌شود تا کودکان سریع‌تر مطلب را یاد بگیرند.

آهنگ‌های زیادی بخوانید

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله

همان‌طور که می‌دانید، کودکان عاشق خواندن آهنگ هستند بنابراین گوش کردن و خواندن آهنگ هنگام تدریس یک روش بسیار مفید برای یادگیری محسوب می‌شود. برای انجام این کار می‌توانید از آهنگ‌های آموزشی و آهنگ‌هایی که سطح پایین‌تری از زبان را آموزش می‌دهند استفاده کنید. در این صورت باعث می‌شود که کودکان به آهنگ‌ها توجه بیشتری داشته باشند و کلمات بیشتری را به خاطر بسپارند. همچنین شما می‌توانید به درخواست‌های آن‌ها توجه کنید و آهنگ‌هایی که کودکان بیشتر دوست دارند را برای آن‌ها را پخش کنید.

از تصاویر بصری زیاد استفاده کنید

یکی از راه‌های موثر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله این است که از تصاویر بصری و جذاب زیاد استفاده کنید زیرا هنگامی که توجه کودکان به تصاویر بصری به خصوص تصاویر رنگی و بزرگ جلب می‌شود، بهتر می‌توانند کلمات را یاد بگیرند. شما می‌توانید از فلش کارت‌هایی که دارای تصاویر هستند استفاده کنید.

همچنین پوسترهای روی دیوار و تصاویری از مجلات و کتاب‌های درسی نیز می‌تواند در یادگیری آن‌ها موثر باشد. هنگامی که کلمات را با استفاده از تصاویر به آن‌ها آموزش داده‌اید می‌توانید برای جلسه بعد از آن‌ها درخواست کنید که خودشان با استفاده از تصاویر کلمات را بیان کنند. در این هنگام است که می‌بینید این روش تدریس واقعاً جواب داده است.

کودکان را تشویق کنید

توجه داشته باشید که تشویق کردن و دادن انگیزه به کودکان در این سن بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در پایان هر جلسه تدریس کودکان را تشویق کنید و به آن‌ها بگویید که عملکردی بسیار عالی داشته‌اند. این باعث می‌شود که آن‌ها از نحوه تدریس شما راضی باشند و برای دفعات دیگر بیشتر به حرف شما گوش دهند. کاری شما در اینجا باید انجام دهید این است که تشویق کردن را به زبان انگلیسی برای آن‌ها بیان کنید، زیرا کودک می‌تواند با نحوه تشویق کردن به زبان انگلیسی آشنا شود.

لینک مفید:

آموزش زبان به کودکان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله صحبت کنیم. فراموش نکنید که کودکان مانند افراد بزرگسال توانایی یادگیری بسیار زیادی دارند و نباید توانایی‌های آن‌ها را نادیده بگیرید بنابراین سعی کنید با آرامش و حوصله به آن‌ها آموزش دهید و پس از مدتی پیشرفت قابل‌توجه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید یادگیری زبان شما را به عهده می گیریم و به پیشرفت هر چه بیشتر شما در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به صفحه اساتید تیکا، استاد خود را انتخاب و یادگیری زبان را شروع کنید.

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

این سن بهترین زمان برای یادگیری هست

19 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

بچه های الان، از سن پایین کارتون و داستان انگلیسی میتونه خیلی راحت بهشون زبان یاد بده!

18 شهریور 2022