اساتید پیشنهادی:

همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی به کودکان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 16 شهریور 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1037

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

شاید سوال شما هم باشد که یادگیری زبان جدیدی را از چه سنی می توان شروع کرد؟ بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند تا در خانه به فرزندان خود زبان انگلیسی را آموزش دهند. مهم نیست که شما به طور کامل به زبان انگلیسی مسلط نباشید بلکه مهم‌ترین چیز این است که حوصله و اشتیاق زیادی برای یاد دادن زبان انگلیسی به فرزندتان داشته باشید، زیرا فرزند شما با استفاده از اشتیاق و انگیزه زبان را به راحتی یاد خواهد گرفت، اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه آموزش زبان انگلیسی به کودکان را در خانه شروع کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است تا در ادامه با ما همراه باشید، زیرا می‌خواهیم همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی به کودکان را به شما بگوییم.

چگونه می‌توان در خانه به کودکان زبان انگلیسی آموخت؟

 آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 اگر کودکان شما در یادگیری انگلیسی مشکل دارند، ما در این مقاله به شما راهکارهای سازنده می‌دهیم. برای آموزش زبان انگلیسی به روش اصولی به کودکان در منزل می‌توانید از مراحل و روش‌های زیر استفاده کنید:

ایجاد یک روال

اولین قدم برای یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان این است که یک برنامه روزانه برای آموختن زبان انگلیسی تنظیم کنید. پیشنهاد می‌شود که جلسات کوتاه و مکرر داشته باشید و از تنظیم کردن جلسات طولانی و خسته‌کننده اجتناب کنید. به طور مثال اگر فرزند شما بسیار کوچک است می‌توانید روزانه تنها ۱۵ دقیقه به یاد دادن زبان انگلیسی بپردازید. هرچقدر که کودکان بزرگ‌تر می‌شوند تمرکز آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌توانید زمان جلسات خود را افزایش دهید. همچنین اگر فضای خانه شما بزرگ است می‌توانید یک اتاق و یا یک گوشه از خانه را تنها برای یادگیری زبان انگلیسی ایجاد کنید و در آن هر چیزی که به زبان انگلیسی مرتبط است را قرار دهید.

بازی کردن

به‌طورمعمول کودکان وقتی در حال تفریح و بازی هستند بیشتر می‌توانند یاد بگیرند. همچنین بسیاری از دکترها پیشنهاد می‌کنند که کودکان کوچک قادر به یادگیری نیستند مگر اینکه با استفاده از بازی مطالب را بگیرند. مشارکت و حرکت کردن کودک در هنگام یادگیری روش بسیار مفیدی است که می‌تواند قدرت یادگیری را بسیار بالا ببرد. هر چقدر کودکان بیشتر بازی کنند و بیشتر حرکت کنند می‌توانند بهتر یک مطلب را یاد بگیرند و اطلاعات را حفظ کنند. فلش کارت‌ها راه بسیار مناسبی برای آموزش زبان انگلیسی و واژگان به کودکان هستند. شما می‌توانید فلش کارت‌ها را در موضوعات بسیار متنوع به صورت آنلاین دانلود کنید و یا خریداری کنید.

این یک روش بسیار مناسب است تا بتوانید اصطلاحات و واژگان را با کودکتان تمرین کنید. همچنین (پاسخ فیزیکی کامل) یکی از روش‌هایی است که کودکان می‌توانند با استفاده از آن مطالب جدید را یاد بگیرند. این روش به‌گونه‌ای است که شما حرکات فیزیکی را با آموزش زبان ادغام می‌کنید و فرزندتان می‌تواند از طریق بازی کردن مطالب را یاد بگیرد. هنگامی‌که آن‌ها نکات لازم را انجام دهند و حرکات شما را دنبال کنند بهتر متوجه مفاهیم زبانی می‌شوند. این روش یکی از روش‌های اثبات شده است که باعث می‌شود تا کودکان به سرعت مفاهیم و حتی مطالب بسیار سخت را نیز یاد بگیرند.

استفاده از موقعیت‌های روزمره

یکی از مزایایی که آموزش زبان انگلیسی در خانه دارد این است که می‌توانید از موقعیت‌های مختلف روزمره برای تمرین زبان انگلیسی استفاده کنید. به طور مثال هنگامی‌که فرزندتان قصد مرتب کردن اتاق خود را دارد می‌توانید واژگانی که مربوط به اسباب‌بازی‌ها و وسایل اتاق هستند را با او تمرین کنید و یا هنگامی‌که در حال آشپزی کردن و یا خرید کردن هستید می‌توانید تمامی اصطلاحات و واژگانی که مربوط به آشپزی کردن هستند را به فرزندتان آموزش دهید و دایره لغات او را افزایش دهید.

استفاده از داستان‌ها

کودکان به خصوص کودکان کوچک‌تر، علاقه بسیار زیادی به داستان‌ها و کتاب‌هایی با تصاویر جذاب دارند؛ بنابراین می‌توانید کتاب‌هایی که دارای تصاویر رنگی و زیبا هستند را تهیه کنید و کلمات را با اشاره کردن به تصویر به او یاد دهید. پس از مدتی او را تشویق کنید تا خودش کلمات را نام ببرد و با گوش کردن به داستان‌ها، به ریتم زبان انگلیسی و صدا توجه بیشتری داشته باشد.

استفاده از آهنگ‌ها

همان‌طور که می‌دانید آهنگ‌ها، روش بسیار مناسبی برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ زبان انگلیسی هستند. آهنگ‌هایی که مخصوص کودکان است به آن‌ها کمک می‌کند تا با ریتم زبان انگلیسی آهنگ همراه شوند و به تلفظ کلمات نیز دقت کنند. این آهنگ‌ها معمولاً از کلمات سطحی‌تر و آسان‌تری برای یادگیری بهتر کودکان استفاده می‌کنند.

واژگان را از طریق ایفای نقش مرور کنید

یادگیری و یاد دادن یک ‌زبان جدید به فرزندان و کودکان همیشه نیاز به خلاقیت‌های منحصربه‌فرد دارد. شما می‌توانید واژگان را از طریق ایفای نقش به فرزندتان بیاموزید. به طور مثال می‌توانید هر نقشی را که دوست دارید انتخاب کنید و در هنگام بازی از کلمات مختلفی که به فرزندتان آموخته‌اید استفاده کنید، زیرا آموزش زبان انگلیسی زمانی می‌تواند موثر باشد که با استفاده از صحبت کردن هر آنچه را که یاد داده‌اید را بار دیگر مرور کنید. هنگامی‌که آن‌ها شخصیت خود را کاملاً درک کردند، می‌توانند احساس بیشتری از خود بروز دهند و با شما همراه شوند و کلمات بیشتری را بیاموزد و آن‌ها را تکرار کنند.

درس‌های قبلی را تکرار کنید

با فرض بر اینکه مدت‌ زمان جلسات آموزش شما یک ساعت یا کمتر از آن باشد، زمان زیادی در روز باقی می‌ماند که می‌توانید تمامی نکاتی را که گفته‌شده است را با کودکتان مرور کنید. کودکان می‌توانند به اندازه بزرگسالان مطالب را به خصوص یک زبان جدید را حفظ کنند؛ بنابراین لازم است تا به طور مداوم و در طول روز نکاتی که آموخته‌اند را مرور کنند. بهتر است به جای اینکه در روز تنها یک ساعت را صرف یاد دادن زبان انگلیسی به فرزند خود کنید آن را در طول روز نیز مرتبا تکرار کنید. این می‌تواند به کودکان کمک کند تا واژگان و نکات گرامری را به دفعات بسیار زیادی استفاده کنند و تنها به جملاتی که آموخته‌اند تکیه نکنند.

خلاق بودن

اینکه هر روز کارهای مشابهی را در مدت زمان یاد دادن زبان به کودکتان انجام دهید، او را به شدت خسته می‌کند؛ بنابراین لازم است تا در انجام برنامه‌های خود خلاقیت داشته باشید. به طور مثال می‌توانید از برنامه‌های مختلفی برای یادگیری زبان استفاده کنید، آهنگ گوش دهید، فیلم نگاه کنید، کتاب بخوانید و بازی‌های مختلفی را انجام دهید و تنها به رو خوانی از کتاب اکتفا نکنید، زیرا این کار، کودکان را و به خصوص کودکان کوچک‌تر را خسته می‌کند و هیچ بازدهی برای یادگیری ندارد. همچنین می‌توانید از او سوالات مختلفی بپرسید تا یکنواختی کلاس را از بین ببرید. پرسیدن سوال باعث می‌شود تا کودکتان با دقت بیشتری به مطالب گفته‌شده توجه کند.

برای یادگیری زبان به کودک خود فشار نیاورید

در پایان مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام یاد دادن زبان انگلیسی به فرزندتان باید به آن توجه داشته باشید این است که به آن‌ها فشار وارد نکنید. ازآنجایی‌که کودکان جنبه‌های مختلف زبان انگلیسی را بیشتر از افراد بزرگسال یاد می‌گیرند؛ بنابراین لازم نیست تا بیش از حد به آن‌ها فشار وارد کنید، زیرا آن‌ها در مسیر درست یادگیری قرار دارند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مطالب را یاد بدهید و در پایان از آن‌ها سوال کنید و امتحان کوچکی برگزار کنید و خواهید دید که آن‌ها می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند.

لینک مفید:

 آموزش زبان انگلیسی به کودکان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی به کودکان را برای شما توضیح دهیم. با استفاده از این روش‌ها مطمئن باشید که می‌توانید به راحتی و در منزل و بدون صرف هزینه‌های زیاد به کودکتان زبان انگلیسی را آموزش دهید. همچنین یاد دادن زبان انگلیسی باعث می‌شود تا پس از مدتی شما نیز دایره لغات خود را افزایش دهید.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید یادگیری زبان شما را به عهده می گیریم و به پیشرفت هر چه بیشتر شما در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به صفحه اساتید تیکا، استاد خود را انتخاب و یادگیری زبان را شروع کنید.

یادگیری زبان انگلیسی 

همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

برای ثبت نام برادرم چجوری اقدام کنم؟

19 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

استاد فرانسه کودکان هم تو تیکا دارید؟

18 شهریور 2022