اساتید پیشنهادی:

تدریس کمتر، درآمد بیشتر با کلاس زبان خصوصی

علیرضا اختیارزاده
علیرضا اختیارزاده
سه‌شنبه, 11 اسفند 2019

دسته بندی : tikkaa

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 6726

تدریس کمتر، درآمد بیشتر با کلاس زبان خصوصی

مدرسین زبان معمولا تدریس زبان را از موسسات زبان انگلیسی شروع میکنند. فرآیند معمول هم بدین شکل است که مدرسین برای شروع تدریس در یک کلاس TTC در موسسه آموزشی مورد نظرشان ثبت نام میکنند و موسسه بعد از یک آزمون شبه-PBT، این مدرسین احتمالی را برای حضور در کلاس تایید یا رد میکند و مدرس بعد از گذراندن دوره ی TTC با ارائه ی دمو به مدرس کلاس که خیلی اوقات سوپروایزر یا مدیر موسسه میباشد، دوره را تمام میکنند. پس از ارزیابی نهایی دموی ارائه شده و پس از انجام یک مصاحبه در در قالب مکالمه انگلیسی و سوالاتی در مورد دلایل مدرس برای تدریس و توقعاتش، در صورت تایید شدن، مدرس مسیر تدریس زبان انگلیسی آغاز میشود.

دوره های تربیت مدرس زبان یا TTC

البته خیلی اوقات هم پروسه به این سادگی ها که در پاراگراف بالا بیان شد پیش نمیرود. بخصوص در پروسه ی آزمون شبه-PBT! منظور این است که خیلی اوقات به "مدرسینی" که نمره ی مورد نظر را در این آزمون کسب نمیکنند هم اجازه ی شرکت در دوره ی TTC توسط موسسه داده میشود؛ و دلیل آن هم بسیار ساده است: موسسات معمولا پیش از برگزاری آزمون تایید صلاحیت شبه-PBT، کل هزینه ی کلاس را از "مدرس" دریافت میکنند و در صورت پایین تر از حد انتظار بودن نمره، به متقاضی میگویند: "شما میتوانید فعلا در کلاس شرکت کنید و بعدا دوباره این تست را بدهید" اما هم من هم شما میدانیم که اگر دانش زبانی شخصی کافی نباشد، ماه آینده معجزه ای اتفاق نخواهد افتاد. پس میتوان به این آزمون "پیش نیاز" بیشتر به چشم یک فرمالیته نگاه کرد. خیلی از اوقات، در کلاس های TTC میتوان به راحتی افرادی که مشخصا دانش زبانی کافی برای مدرس شدن را ندارند مشاهده کرد.

اما چرا این موضوع را در این مقاله مطرح کردم؟ برای اینکه توقعی که ممکن است خیلی از مدرسین در مورد تعداد شاگردانی که "باید" داشته باشند کمی کمتر شود. زیرا مهم ترین عاملی که کلاس های خصوصی شما را تبلیغ میکند، در کنار کیفیت تدریس،  دانش شما از زبان انگلیسی و روان بودن صحبت شماست. درست است که زبان آموزان مبتدی نمیتوانند زبان را به خوبی شما تولید کنند، اما مطمئننا اگر تفاوت زیادی میان انگلیسی که تا بحال شنیده اند، و انگلیسی که شما صحبت میکنید ببینند، متوجه میشوند.

چگونه یک معلم زبان خوب باشیم؟

هرگز تصور نکنید که چون مدرس زبان هستید و چند کلاس در موسسات و یا کلاس های خصوصی درس داده اید، زبان را کاملا یاد گرفته اید. همیشه در پی بالا بردن دانش انگلیسی خود باشید زیرا خیلی اوقات حتی میتوانید صرفا با صحبت کردن روان، تاثیری روی ذهن زبان آموز بگذارید که باعث شود کاستی های تدریس شما را بپوشاند.

استاد زبان انگلیسی،تدریس زبان انگلیسی



حالا به روش های مختلف تبلیغات میپردازیم:

1- ساده ترین و پربازده ترین روش: ارتباط کلامی

اگر میخواهید یک مدرس خصوصی تمام وقت باشید، چه مدرس زبان عمومی، چه آیلتس و چه تافل و دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، پس باید ذهنیت خود را هم در راستای این هدف تغییر دهید؛ به این معنا که باید از هر موقعیت احتمالی بیشترین استفاده را برای آموزش زبان خارجی ببرید. اگر در مترو یا اتوبوس هستید و کسی را میبینید که کتاب زبان در دست دارد و یا در گوشی موبایل مشغول به حل کردن تمرین زبان در اپلیکیشن های مختلف است، سر صحبت را با او باز کنید. سعی کنید با small talk بحث را رهبری کنید و مهارت های خود را به رخ بکشید. هدف شما از این صحبت این است که نشان دهید اگر با شما کلاس بردارند، از روش فعلی که در حال حاضر استفاده میکنند بهتر یاد میگیرند. داشتن کارت ویزیت در چنین شرایطی خیلی کمک میکند.

2- قرار دادن آگهی به روش های مختلف

نیازی نیست مسئول بخش مارکتینگ یک شرکت باشید تا بدانید تبلیغات برای هر کسب و کاری، چه شخصی و چه شرکتی، نقش حیاتی ایفا میکند. ولی نیازی  به بودجه های کلان و کمپین های تبلیغاتی حساب شده نیست. شما میتوانید با نصب کردن چند آگهی پرینت شده ی ساده اطراف محل زندگیتان و روی پلتفرم های نیازمندی های آنلاین کلاس های زبان انگلیسی خود را تبلیغ کنید. سعی کنید کوتاهی از سوابق و تحصیلات مرتبط و وجه تمایز خود هم در آگهی ذکر کنید. اگر هم میخواهید تبلیغات خود را به یک تیم حرفه ای در حوزه ی آموزش زبان بصورت رایگان بسپارید میتوانید به وب سایت آموزش زبان تیکا مراجعه کنید و اجازه دهید تبلیغات کلاس های خصوصی شما را در برای شما انجام دهیم تا حواس شما فقط متمرکز روی تدریس باشد.

آموزش زبان

3- در شبکه های اجتماعی فعال شوید

بخش عظیمی از کسب و کار های شخصی این روز ها از تبلیغات در شبکه های مجازی اتفاق می افتد. البته بدلیل این که لزوما هزینه ای روی دست شما نمیگذارد، میتواند پروسه ی زمان بری باشد. که مهم ترین نکته در رشد شبکه ی اجتماعی هم کیفیت محتوای شماست. چه بصورت آموزش های ویدیویی در اینستاگرام (مثل ویدیوهای کوتاه در مورد انگلیسی در سفر یا ترند هایی مانند یادگیری زبان با فیلم و یا نکات تقویت مکالمه و everything in between) و چه بصورت متنی در تلگرام (یا بله!). با این کار میتوانید مخاطب وفادار برای خود پیدا کنید؛ یعنی با توجه به اینکه ممکن است شروع کندی داشته باشید (از نظر تعداد دنبال کننده) اما آن هایی که شما را به صورت ارگانیک پیدا می کنند ممکن است مشتری کلاس های شما باشند. هر از چندی هم میان محتوای آموزشی میتوانید جزئیاتی از کلاس های خصوصی تان در پست ها مطرح کنید. حواستان باشد که تبلیغات را از حد نگذرانید.

آموزش خصوصی زبان انگلیسی



 

4- دوره طراحی کنید

بازار پکیج های محتوایی آنلاین جدیدا بازار داغی شده است! شما هم میتوانید وارد این بازار شوید. پیش نیاز آن هم تنها یک کامپیوتر و یک هندزفری است! ابزاری مانند میکروفون، قلم نوری و یا تبلت قلم دار هم میتوانند این پروسه را ساده تر کنند. البته مهم است بدانید که قرار است در چه بازاری و از چه طریقی پکیج آموزشی خود را بفروشید که شاید سخت ترین بخش این کار باشد. میتوانید بدنبال صفحاتی باشید که در حال حاضر دوره های مختلفی را برای فروش قرار داده اند که البته ارتباط گرفتن با این صفحات و توافق نهایی میتواند کار دشواری باشد. شما میتوانید ایده دوره های خود را با تیکا در اشتراک بذارید و ما در سریع ترین زمان ممکن آن را در اپلیکیشن آموزش زبان تیکا با 20 هزار نصب فعال قرار میدهیم و تبلیغات را بجای شما انجام میدهیم. ما همیشه بدنبال این هستیم که اساتیدِ خوب بتوانند خلاقیت ها و مهارت هایشان را با تعداد هرچه بیشتری از زبان آموزان به اشتراک بگذارند و البته در این راه درآمد مناسب و پایداری نیز کسب کنند.

 

در نهایت باید دقت کنید که داشتن مهارت آموزش زبان انگلیسی به تنهایی برای رسیدن به درآمد های بالا کافی نیست. باید همانند یک بازاریاب آموزشی عمل کنید تا بتوانید زبان آموزان بیشتر و بیشتری جذب کنید؛ البته تیم تیکا هم در این فرآیند در کنار شماست و بخشی از بازار را برای شما فراهم میکند ولی این همه راه نیست و تلاش و کوشش شما تأثیر بسزایی دارد.

 

 

تدریس خصوصی زبان انگلیسی
تدریس کمتر، درآمد بیشتر با کلاس زبان خصوصی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

علیرضا اختیارزاده

تولید محتوا

علیرضا اختیارزاده هستم، سوپروایزر اپلیکیشن و آکادمی تیکا. کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان دانشگاه تهران. با زبان انگلیسی بزرگ شدم و از قبل از ورود به دانشگاه تدریس زبان رو شروع کردم. همیشه سعی من بر این بوده که بتونم خلاقانه ترین روش هارو برای یادگیری زبان ارائه کنم و کاری رو بکنم که کسی قبل از من نکرده. تو اوقات فراغتم گیتار میزنم و یوتیوب میبینم!

نظرات

user-image

حسین محسنیان

TTC هم میدین؟

16 مهر 2022

user-image

پویان رادفر

مثل تمام مقالات عالی

4 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

مطلب خوبی بود

4 مهر 2022